نوشته شده توسط : احمد

 

بکارگیری PoE غیر استاندارد(پیاده سازی غیر استاندارد)

همه دستگاههایی که در مشخصاتشان مدعی پشتیبانی از PoE باشند از استاندارد 802.3at/af استفاده نمی کنند. در بازار دوربین مداربسته و سیستم نظارت تصویری محصولات متنوعی با ایده ابتدایی یکسان اما متنوع از نظر ولتاز و وات مصرفی وجود دارند. در مواردی که در مشخصات یک محصول بطور واضح عنوان نشود که از 802.3af/at پشتیبانی می کند، ممکن است مشکلاتی در سازگاری عملیاتی مشترک تجهیزات مرتبط بوجود آید.

در بعضی موارد پیاده سازی PoE برمبنای استانداردهایی صورت می گیرد که ناسازگاری کمی دارند اما نتیجه این خواهد بود که با ظرفیت و توان کمتری کار می کنند و عملا کارآمدی آنها کاهش می یابد. استاندارد 802.3af/at از فرمتی Passive (غیر فعال) استفاده می کند که در طی آن انرژی الکتریکی از طریق دو زوج سیم آزاد(بدون استفاده) در کابل شبکه منتقل می شود اما در حالت Active (فعال) می تواند در زوج سیمهای انتقال داده، انتقال انرژی الکتریکی را همزمان با انتقال داده ها با توان بیشتری انجام دهد.

جایگزینی زوج سیم بروش A یا B

خوب بالاخره PoE چطور کار می کند؟ جواب این سوال در نگاهی دقیق به کابلهای UTP و اتصالات فیزیکی(پورت) RJ-45/8P8C جواب داده می شود. منظور از 8P8C یعنی 8 نقطه 8 اتصال که بوسیله 4 زوج سیم انتقال صورت می گیرد. جدولی که در ادامه مشاهده می کنید نشان می دهد از 8 رشته سیمی که در کابل Cat5/5e/6 وجود دارد تنها چهار عدد از آنها بطور معمول مورد استفاده قرار می گیرند. 4 رشته سیم باقی مانده در انتقال داده ها بی استفاده خواهند بود. در حالت Passive یا غیر فعال، در واقع از جایگزینی نوع A برای انتقال انرژی الکتریکی PoE در روی زوج سیمهای حامل داده استفاده می شود در حالی که در جایگزینی نوع B از رشته سیمهایی برای انتقال انرژی استفاده می شود که در اتصال به یک دستگاه بی استفاده هستند. در جدول زیر روش جایگزینی نوع B را مشاهده می نمایید:

اتصالات PoE دوربین مداربسته

در جایگزینی نوع B دو رشته از 8 رشته استاندارد برای ارسال داده ها و دو رشته دیگر برای دریافت داده ها هستند، از چهار رشته باقیمانده بی استفاده در انتقال داده ها دو رشته برای انتقال انرژی الکتریکی ثابت DC+ و دو رشته باقی مانده بمنظور برقراری جریان برگشتی مدار DC (بستن کامل مدار) در منبع تغذیه به کار گرفته می شوند.

دوربین هایک ویژن   انواع دوربین مدار بسته   قیمت دوربین مدار بسته   دوربین مداربسته تی وی تی  

بهرحال بیشتر دستگاههای سیستمهای نظارت تصویری بصورت خودکار تشخیص می دهند که شما از کدام زوج سیم برای اتصال استفاده کرده اید. بیشتر دستگاههای سازگار با PoE معمولا می توانند براساس هر دو روشه جایگزینی زوج سیم کار می کنند اما تعداد کمی از دستگاهها نیز هستند که تنها از یک مدل پشتیبانی می کنند(اتصالات کمتری در سوکت دارند). نمونه آن را در اتصالات فیزیکی Axis M12 می توان مشاهده کرد که تنها از نوع B پشتیبانی می کند.

با اینکه ترتیب درست پینها و زوج سیمها معمولا براساس نوع استاندارد کابلها و کابل کشی شبکه متفاوت خواهد بود، اما این تغییرات تنها بر روی زوج سیم انتقال داده اعمال می شود و رشته سیمهای انتقال انرژی در همه استانداردها ثابت هستند. بنابراین بدون توجه به استاندارد مورد استفاده در کابل و کابل کشی می توانید از PoE براحتی استفاده کنید و در صورتی که منبع تغذیه و دستگاهها با مشخصات 802.3af/at سازگار باشند بنابراین اتصالات انتقال انرژی به یک شکل هستند.

محدودیتهای مسافت

استاندارد PoE همانند استاندارد شبکه رایج Ethernet اساسا محدود به مسافت 100 متر خواهد بود. زیرا که داده های انتقالی توسط کابل پس از این مسافت عملا با مشکل افت یا حتی حذف کامل روبرو می شوند.

شرکتهای اندکی وجود دارند که از قابلیت متفاوت انتقال انرژی به دوربین مداربسته پشتیبانی می کنند که در آن می شود زنجیره ای از دوربینهای مداربسته را به یکدیگر متصل کرد(به روش “Daisy Chain”). نمونه این روش را شرکت VIVOTEK در یک سری از دوربینهای مداربسته تحت شبکه اعمال کرده است.

تقویت کننده های PoE

برای مواردی که نیاز به انتقال انرژی در مسافتی بیش از 100 متر باشد از تقویت کننده های PoE استفاده می شود. معمولا یک زوج آداپتور مخصوص برای هر یک از دوربینهای مداربسته استفاده می شود که نیروی الکتریکی را تا دو سر کابل در دو طرف ارتباط شارژ و تقویت نماید. تقویت کننده های PoE می توانند 300 متر و حتی در شرایطی تا 600 متر در کل(در دو سر کابل) انتقال انرژی را پشتیبانی نماید.

مشخصات و مصرف انرژی PoE

شرکتهای سازنده دوربینهای مداربسته تحت شبکه هر یک مشخصاتی را برای مصرف انرژی دوربین مداربسته در حالت PoE مشخص می کنند. مهم است بدانید که در کل چقدر توان مصرفی برای هر یک از دوربینهای مدار بسته با استاندارد 802.3af نیاز خواهد بود. میزان مصرف در این محدوده محصولات معمولا از 2 تا 15 وات خواهد بود. بعنوان یک قانون کلی دوربینهای مداربسته تحت شبکه با لنز ثابت مصرفی در محدوده 4 تا 7 وات دارند.

مشخصات انرژی مصرفی قید شده در دفترچه یک دوربین مداربسته معمولا بیشتر از چیزی است که عملا توسط دوربین مداربسته مورد استفاده قرار می گیرد. درواقع شرکتها حاشیه امن حداکثری را در مورد مصرف انرژی دوربین مداربسته ذکر می کنند.

  1. دوربین مداربسته
  2. قیمت دوربین مداربسته
  3. دوربین مدار بسته
  4. دوربین مداربسته

خرید دوربین مداربسته



:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد

تجربیات گذشته، دغدغه های پیش رو

در سالهای اخیر تحدیدات و نگرانیها در مورد امنیت بخصوص در فضای سیستمهای نظارت تصویری و دوربینهای مداربسته رو به افزایش بوده است. شرکت Hikvision قطعا بدلیل آنکه بعنوان بزرگترین تولید کننده با بیشترین فروش، اصلی ترین پیشتاز صنعت نظارت تصویری بحساب می آید، بیشتر در معرض این تحدیدات و تلاشها برای نفوذ قرار دارد. البته در سالهای اخیر نیز در چند مورد مورد حمله قرار گرفت تا آنکه نرم افزار بروزرسانی فرم ور جدیدش را تحت نسخه 5.3.0 در سال 2015-2016 منتشر نمود.

اما در مورد دیگر برندها و بخصوص دستگاههای OEM این مشکل می تواند حل نشده باقی بماند و یا بصورت خاموش همواره هدف موفقی برای هکرها به حساب آیند.

در طی تحقیقات صورت گرفته در آمریکا در این رابطه نتایج جالبی بدست آمده است. بیش از 50 درصد از شرکت کننده ها در این نظرسنجی نظر مثبتی با ذخیره سازی اطلاعات تصویریشان بر روی فضای ابری نداشتند و عملا این کار را نمی پذیرفتند.

اما بخش اعظمی از این مشکلات در وحله اول به اطلاعات امنیتی ضعیف کاربران و در وحله بعدی به اشتباهاتشان بر می گردد.

مدیریت امنیت شبکه در سیستمهای نظارت تصویری

با اینکه تمام مراحل یاد شده و درجات آورده شده در مقالات پیشین می تواند شما را بسمت بهبود امنیت سوق دهد، اما زمانی این اطلاعات میتوانند به عمل تبدیل شوند که بصورت دستورالعملهای امنیتی و بطور کلی سیاست امنیتی یک شرکت تبدیل شود و الزامات عملی داشته باشند. یعنی با ساخت چنین دستورالعملی با ثبت بصورت اسناد واجب الاجرا توسط کلیه نیروهای مرتبط اجرا شود.

در سیستم نظارت تصویری، این سیاست امنیتی شاید بیشتر محدود به پروژه های شخصی شود اما درکل در دو حوزه این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد:

  • کاربران نهایی: زمانی که یک شبکه بعنوان بخشی از شبکه عظیم سازمان یا شرکت (چه بصورت اختصاصی و چه بصورت اشتراکی) مورد استفاده است، کاربران باید سیاست امنیتی را در تمام تجهیزات شبکه رعایت و کنترل کنند و احتیاجات و نیازهای مورد نظر در این زمینه را نیز از تولید کننده ها و تکنسین های نصب بخواهند. 
  • تولید کنندگان: اگر کاربری در جایی سیاست امنیتی نداشته باشد، تولیدکننده محصول یا نصاب می تواند یک سیاست امنیتی کلی برای آنها پیاده سازی نماید. تا بوسیله این کار علاوه بر تامین امنیت، نیاز به اجرای این دستورات را برای حفظ گارانتی سیستمها به کاربران گوشزد نماید. ضمن اینکه با این کار مسئولیت خود را در برابر هرگونه خسارت و نقص امنیتی کاربران، محدود نموده است.

بیشتر بخوانید:   دوربین مداربسته       هایک ویژن      تی وی تی   نصب دوربین مداربسته

برای مثال بر روی موارد اجرایی شرکت Hikvision در زمینه افزایش امنیت(در فرم ور های جدید) این تغییرات ملموس است :

  • استفاده از پسوردی حداقل با 8 کاراکتر همراه با حروف بزرگ و کوچک و اعداد و سیمبل ها. شرکت Hikvision استفاده از یک نوع کاراکتر را به تنهایی برای پسوردی قوی مناسب نمی داند و برای افزایش امنیت استفاده از حداقل سه نوع از این کاراکترها را توصیه می نماید.
  • در صورت تلاش برای ورود غیر مجاز(پس از 5 بار ورود پسورد ناصحیح)، سیستم نظارت تصویری تمامی درخواستهای اتصال از آدرس شبکه مشابه را محدود می نماید. کاربری که بدین صورت محدود می شود برای دسترسی مجدد باید 30 دقیقه صبر نماید یا با دستگاهی با آدرس IP متفاوت اقدام نماید.
  • سرویس Telnet در دوربینهای مداربسته Hikvision در فرم ور نسخه 5.3.0 برداشته شد. این سرویس رایجترین راه نفوذ هکرها بوده است. البته هنوز سرویس SSH آزاد است اما با استفاده از کلیدهای عمومی محدودتر شده است.
  • در تصویر آورده شده از مقایسه NMAP، تفاوت دسترسیها در دو ورژن قدیم و جدید براحتی درک می شود:
پورتهای دوربین مداربسته Hikvision

در شرکتهای دیگر نیز تمهیداتی اندیشیده شده است. برای مثال شرکت Samsung نیز پروسه برقراری ارتباط را همانند مدل Hikvision انجام می دهد و این قابلیت از نسخه 2.X در فرم ورهای این شرکت اعمال شده است. یعنی کاربران نیاز به تولید پسوردی جدید بر همان اساس یا شاید پیچیده تر از شرکت Hikvision خواهند داشت.

شرکت Axis هم کاربران را به سمت تغییر پسورد اصلی(root) سوق داده ولی هنوز کاربرانی هستند که از پسورد "pass" استفاده می کنند. البته قبل از تغییر رمز، قابلیت ONVIF با همان نام کاربری و پسورد پیشفرض قابل استفاده است و می توان دستگاهها را به VMS ارتباط داد.

شرکت Dahua در عوض هیچ تمهیداتی را در نظر نگرفته است! بر خلاف شرکت Hikvision دوربینهای شرکت Dahua حتی از مسدود سازی دسترسی اشتباه و غیرمجاز هم پشتیبانی نمی کند.

مرور

قدم اول افزایش آگاهی است که فراتر از هر تمهیداتی می تواند امنیت دوربینهای مداربسته و شبکه را تضمین نماید.

قدم بعدی استفاده از راههای محدود کننده هکرها از قبیل استفاده از روش احراز هویت 802.1X، LDAP، غیرفعال سازی پورتهای فیزیکی سوئیچ و سرویسهای بی استفاده نرم افزاری، فیلترینگ آدرس MAC و افزایش پیچیدگی پسوردها و در آخر استفاده از موانع امنیتی دسترسی به سرورها و دستگاههای مرتبط با هسته مرکزی شبکه خواهد بود.

قدم نهایی قطعا تولید و استناد به راهکارها و سیاستهای امنیتی الزامی در هر محیطی برای داشتن فعالیتهای امن خواهد بود. البته در این اسناد و دستورالعمل ها بسیاری از امور فراموش شده امنیتی نیز باید گنجانده شود و به عنوان یک الزام در نظر گرفته شود. در واقع یکی از مهمترین ویژگی های این سند ایجاد یکپارچگی امنیت خواهد بود.

  1. تکنولوژی EXIR هایک ویژن
  2. معرفی سیستم اعلام سرقت
  3. شهر هوشمند
  4. امنیت سایبری هایک ویژن
  5. دوربین زیر آب هایک ویژن

تغییر رنگ تصویر در دوربین مداربسته



:: بازدید از این مطلب : 158
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد

شرکت Avigilon ارائه دهنده راهکارهای امنیتی و سیستمهای نظارت تصویری، گزارش مالی سه ماهه دوم خود را برای سال 2016 منتشر کرد. ارقام منتشر شده مالی بر اساس دلار آمریکا می باشد.

سه ماهه دوم سال 2016

با رکوردی 85.7 میلیون دلاری (حدود 310 میلیارد تومانی) که با رشدی نزدیک به 17 درصد نسبت به سه ماهه دوم سال 2015 با 73 میلیون دلار نشان داده بیشتر با نیاز مشتریان و بازار هماهنگ شده است. این اعداد نشان می دهد شرکت Avigilon در فکر نفوذ به عرصه های بیشتر، فروش محصولات بیشتر و تنظیم بهتر قیمتهاست که در ادامه شرح می دهیم.

سود ناخالصی بالغ بر 0.7 میلیون دلار بیشتر نسبت به زمان یکسان در سال گذشته بیشتر بخاطر افزایش حجم فروش بوجود آمده است.

حاشیه سود ناخالص در حدود 50 درصد در مقایسه با سودی 58 درصدی در سه ماهه دوم سال 2015 بخاطر اقدامات شرکت Avigilon در تنظیم قیمت گذاریها خواهد بود.

بازگشت سرمایه قبل از کسر مالیات، استهلاک و کسر هزینه به عدد 8 میلیون دلار رسید که در مقایسه با دوره قبلی در سال 2015 با 12.5 میلیون دلار، کاهش چشم گیری داشته است.

دوربین مداربسته    بهترین دوربین‌ مدار بسته     دوربین تی وی تی   دوربین مداربسته هایک ویژن 

به گفته Alexander Farnands موسس شرکت Avigilon:

برای گسترش بازار هدف، ما قیمت دوربینهای مداربسته سری H3 را کاهش دادیم و همینطور NVR های خود را برای زدن رکورد فروش و بازگشت سرمایه زیر نظر قرار دادیم. برای رشد بلند مدت پایدار به سرمایه گذاری بر روی همه دپارتمانهای کاری ادامه خواهیم داد بصورتی که بخش های فروش و بازاریابی، تحقیق و توسعه در صدر  قرار دارند. سعی کردیم رشد خوبی در بخش تحلیلگرهای ویدئویی داشته باشیم. برای مثال اخیرا از تکنولوژی جستجوی ویدئویی چهره افراد و برنامه ریزی برای تولید محصولاتی با قابلیت تحلیل ویدئویی خبرهایی برای مشتریان داشتیم.

نکات برجسته سه ماهه دوم سال 2016

  • انتشار خبر فعالیت بر روی تکنولوژی تحلیل ویدئویی ظاهر افراد و موتور جستجوی داده های تصویری
  • سود ناخالص 43 میلیون دلاری سه ماهه دوم سال 2016 با رشد 0.7 درصدی نسبت به سال قبل
  • مخارج بخش فروش و بازاریابی در سه ماهه دوم سال 2016 در حدود 20.5 میلیون دلار بود که نسبت به سال گذشته 15 درصد رشد داشته است.
  • رشد 15 درصدی مخارج در بخش فروش و بازاریابی با هزینه ای معادل 24 درصد درآمدها نسبت به 25 درصد هزینه در دوره مشابه در سال گذشته.
  • سرمایه گذاری بر روی تحقیق و توسعه با افزایش دو درصدی نسبت به سال گذشته بر اساس سود ناخالص در حدود 10 درصد.
  • سرمایه گذاری عمومی و مدیریتی نیز در حدود 16 درصد درآمد را به خود اختصاص داد که نسبت به سال قبل 1 درصد کاهش داشته است.
  • در مجموع میزان سرمایه گذاری دوره ای سال 2016 نسبت به سال 2015 با افزایش 21 درصدی روبرو بود.
  • افزایش کارمندان تمام وقت برای رشد جهانی شرکت Avigilon

افزایش مخارج(سرمایه گذاری) به واسطه این سه عامل صورت گرفت :

  • افزایش سرمایه گذاری بر روی بخش گسترش تحقیق و توسعه
  • افزایش استهلاک و هدررفت مالی
  • افزایش کارمندان تمام وقت برای افزایش رشد بین المللی

ضرر مالی این شرکت در این سه ماه چیزی حدود 2 میلیون دلار بوده است که نسبت به سود حاصل در سه ماهه دوم سال 2015 با ضرری ناچیز بوده است.

در پایان باید منتظر قابلیتهای جدید و بازار پسند از شرکت Avigilon توام با کاهش یا تعدیل قیمت محصولات باشیم.

  1. بهترین دوربین مدار بسته
  2. دوربین مداربسته
  3. قیمت دوربین مداربسته

خرید دوربین مداربسته



:: بازدید از این مطلب : 109
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد
 
 

این موضوع شاید غیر منطقی به نظر برسد، ولی بهترین زمان برای فروش بیشتر به مشتری، هنگامی است که او در حال خرید است و نه در مدتی پس ازخرید. وقتی مشتری از نظر احساسی راضی شد که خرید کند و به این نتیجه رسید که می تواند به شما اعتماد کند، به راحتی می توانید به او بیشتر بفروشید. در این روش قبل از اتمام فرایند فروش، مبلغ فاکتور را افزایش می دهید.

چگونه؟ با توسعه محصولات دیگر، خدمات جانبی و مدل های دیگر. وقتی مدل های بهتری را معرفی می کنید و یا برای محصولی خاص، لوازم جانبی را ارائه می کنید، نه تنها فروش خود را افزایش می دهید، بلکه مشتریان را راضی تر و خشنودتر می سازید، چون وسایل خریداری شده، از امکانات و مزایای بیشتر و کامل تری برخوردار هستند.

  • مجله ها و نشریات می توانند به جای اشتراک یکساله، گزینه های اشتراک دو یا سه ساله را هم اضافه کنند. حتی می توانند چند نوع اشتراک داشته باشند، مانند اشتراک طلایی، نقره ای و معمولی و در گزینه های گران تر، گزارش های اضافی، ایمیل های اطلاع رسانی، سی دی های جانبی و... را نیز همراه نشریه برای مشتریان بفرستند.
  • محصولات و دستگاه هایی که نیاز به آموزش دارند را می توان با آموزش استفاده از محصول، پشتیبانی فنی و فیلم آموزشی فروخت و مبلغ بیشتری مطالبه کرد.
  • لباس فروشی ها می توانند علاوه بر فروش لباس، به فروش جواهرات بدلی، کیف و کفش بپردازند و خرید مشتری را تکمیل کنند.
  • شرکت های سازنده نرم افزارهای حسابداری می توانند به فروش کتاب ها یا دوره های آموزشی حسابداری بپردازند.
article_image_one_460.jpg

آیا تا به حال برایتان اتفاق افتاده که وسیله ای را خریداری کنید و سپس به این نتیجه برسید که ای کاش مدل بالاتری می خریدید و یا لوازم جانبی آن را نیز می خریدید؟ آیا آرزو نمی کردید که فروشنده حافظه های با ظرفیت بیشتر، باتری با عمر بالاتر، یا پارچه ای با دوام بیشتر را نیز به شما معرفی می کرد؟
یکی از مشتریانم که فروشگاه دستگاه های ورزشی دارد، دوره آموزشی در رابطه با تناسب اندام تهیه کرده تا آن را همراه دستگاه های تردمیل به فروش می رساند. با صرف وقت و کمی خلاقیت می توان برای هر کسب وکاری، مواردی برای فروش بیشتر یافت. کوین هوگان، نویسنده و محقق معروف، تحقیقاتی بر مشتریان انجام داد و به این نتیجه رسید که اگر از یک محصول سه نوع مختلف داشته باشید و با سه کیفیت و سه قیمت ارائه کنید، حدود 50 درصد مشتریان نوع میانی و 25 درصد آنها نوع ارزانتر و 25 درصد آنها نوع گران تر را خواهند خرید. بنابراین، وقتی مشتری مایل به خرید کالایی خاص است، کافی است به او دو پیشنهاد بهتر و کامل تر بدهید. طبق آمار بالا، از هر چهار مشتری سه نفر آن ها گزینه های بهتر را انتخاب خواهند کرد و شما سود بیشتری خواهید کرد و مشتری نیز خشنودتر خواهد بود. از معرفی محصولات و خدمات بیشتر به مشتریان نهراسید. مشتریان به دنبال بهترین ها هستند و در بسیاری از موارد از وجود گزینه های بهتر اطلاع ندارند. با اطلاع رسانی به آنها می توانید فروش خود را افزایش دهید.

1- محصولات تکمیلی و جانبی

فروش محصولات مکمل بسیار ساده است، به خصوص اگر بتوانید به مشتری توضیح دهید که با خرید آن چگونه از محصول اصلی استفاده بهتری خواهد کرد. اگر به فروشگاه های تلفن همراه مراجعه کنید، خواهید دید فروشنده، پس از فروش موبایل سعی در فروش نرم افزارهای لازم و کیف موبایل می کند و در بسیاری از موارد سود لوازم جانبی بیش از سود فروش موبایل است! هنگام نمایش و توضیح محصولات جانبی و مکمل، قیمت آن ها را نیز بیان کنید. بسیاری از مشتریان ترس از خرید دارند و حتی با این پیش داوری که شاید محصولی بسیار گران باشد، قیمت آن را نمی پرسند. پس این شما هستید که باید هنگام معرفی محصولات جانبی، قیمت های آنرا هم گفته و آن را توجیه کنید. مشتریان همیشه بهترین ها را می خواهند و اگر پول کافی داشته باشند و موانع ذهنی آنها برداشته شود، بهترین و گران ترین را خواهند خرید. اگر هیچ محصول جانبی برای افزایش حجم فروش ندارید، از محصولات و خدمات شرکت های دیگر استفاده کنید. بنابراین نکته مهم این استراتژی این است که به هر مشتری هنگام خرید محصول، مجموعه تکمیل تر و بهتری را ارائه دهید و او به احتمال زیاد گزینه بهتر را خواهد خرید.

2- فروش فوق العاده

یکی از روش های فروش بیشتر برگزاری فروش فوق العاده است. شما می توانید هر هفته یا حتی هر روز چند محصول را انتخاب کرده و آن ها را با قیمت پایین تری بفروشید. وقتی مشتریان خرید می کنند، حتی اگر محصولات فروش ویژه، ربطی به خرید آنان ندارد، آن ها را از فروش ویژه با خبر سازید و به احتمال زیاد آن ها خرید خواهند کرد. تنها راه برگزاری فروش ویژه، کاهش قیمت ها نیست. شیوه مناسب تر، دادن جوایز به خریداران است. مثلا فروشندگان لباس می توانند به مشتریان اعلام کنند که در صورت خرید بیش از سی هزار تومان، یک جوراب رایگان جایزه خواهند گرفت. با برنامه ریزی دقیق می توانید محصولاتی که فروش کمتری دارند یا موجودی آنها در انبار زیاد است را با فروش ویژه به مشتریان بفروشید و یا از آن ها به جای تخفیف استفاده کنید.

3- فروش محصولاتی که کاربرد روزانه دارند

اگر سوپرمارکت دارید، بسیاری از مشتریان به طور روزانه نان، شیر و مواردی مشابه را مصرف می کنند، پس می توانید عادت خود سازید که به تمامی مشتریان هنگام تسویه حساب، چند قلم را که کاربرد روزانه دارند، پیشنهاد دهید. بسیاری از مشتریان فراموش می کنند که چه می خواهند وشما می توانید به آنها یادآوری کنید که ببینند آیا به محصولات دیگری نیاز دارند یا نه؟

4- فروش قراردادهای پشتیبانی

یکی از آسان ترین راه ها برای افزودن مبلغ فاکتور و فروش بیشتر، فروش خدمات پشتیبانی فنی و ضمانت است. اگر مشتریان به گارانتی و پشتیبانی اعتماد کنند، آن را به راحتی خواهند خرید، زیرا آنها را از ضررهای احتمالی محافظت می کند. همان طور که می دانید تمام شرکت های بزرگ گارانتی ارائه می دهند، پس شما چرا این کار را نکنید؟ با کمی تفکر و خلاقیت، برای هر کالایی می توان نوعی پشتیبانی به وجود آورد، مثلا اگر محصولات آموزشی می فروشید، می توانید مبلغی را بابت پشتیبانی یکساله دریافت کنید و در صورت خراب شدن نرم افزار، نسخه ای ازآن را با پست برای مشتری بفرستید. هزینه پشتیبانی می تواند بین 5 تا 10 درصد قیمت محصول در نظر گرفته شود.

 

  1. https://fellowfavorite.com/story9148791/%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D9%87%D8%A7%DB%8C%DA%A9-%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%86
  2. https://rotatesites.com/story9148679/%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D9%87%D8%A7%DB%8C%DA%A9-%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%86
  3. https://hubwebsites.com/story9148668/%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D9%87%D8%A7%DB%8C%DA%A9-%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%86
  4. https://binksites.com/story9148690/%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D9%87%D8%A7%DB%8C%DA%A9-%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%86
  5. https://sitesrow.com/story9148713/%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D9%87%D8%A7%DB%8C%DA%A9-%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%86
  6. https://mysitesname.com/story9148663/%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D9%87%D8%A7%DB%8C%DA%A9-%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%86
  7. https://sites2000.com/story9148632/%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D9%87%D8%A7%DB%8C%DA%A9-%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%86
  8. https://lingeriebookmark.com/story9148819/%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D9%87%D8%A7%DB%8C%DA%A9-%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%86
  9. https://thejillist.com/story9148684/%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D9%87%D8%A7%DB%8C%DA%A9-%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%86
  10. https://toplistar.com/story9148767/%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D9%87%D8%A7%DB%8C%DA%A9-%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%86

 

 


:: بازدید از این مطلب : 267
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد

اگر در زمینه قیمت گذاری و اعلام قیمت به مشتری که موضوع بسیار حساسی است حرفه ای تر شویم سود آوری کسب و کارمان افزایش می یابد. در این مقاله به ارائه چند نکته می پردازیم که نتیجه تحقیقات بازاریابی عصبی است.

توجیه قیمت

وقتی به مشتری قیمتی را اعلام می کنیم باید بلافاصله آن را توجیه کنیم. اگر قیمت ما بیشتر از قیمت مرسوم است یا حتی کمتر است، توجیه قیمت باعث افزایش فروش می شود. توجیه قیمت حس خوبی در مشتری ایجاد می کند و همین حس می تواند احتمال خرید را افزایش دهد. فرض کنید به یک عطر فروشی مراجعه می کنید و عطری را انتخاب می کنید، سپس فروشنده قیمتی را اعلام می کند که بیشتر از توقع شما است. او بلافاصله اضافه می کند: این عطر از اسانس خاصی گرفته شده که بسیار کمیاب است و مربوط به یک گیاه خاص است که سال ها به عنوان داروی گیاهی استفاده می شد و پادشاهان هزاران سال پیش برای داشتن حس آرامش از این گیاه استفاده می کردند.

با اینکه این توضیحات دلیل منطقی مستحکمی برای قیمت بالای عطر اراده نمی دهد، ولی احساس خوبی را ایجاد می کند که با خرید این عطر می توانیم خاص باشیم.اگر محصولی که می فروشیم ارزان تر از قیمت های رایج باشد باز به توجیه قیمت نیاز داریم. اگر یک لپ تاپ مناسب را با قیمت ۵۰۰ هزار تومان می فروشیم، همین قیمت پایین می تواند شک و تردید ایجاد کند و این ذهنیت را منتقل کند که مشکلی وجود دارد یا کیفیت آن پایین است. ولی اگر خریدار ببیند در حال تخلیه و بستن فروشگاه و تغییر شغل هستیم این قیمت پایین به نحوی قابل توجیه است.شرکت دل گاهی لپ تاپ های خود را با قیمتی بسیار ارزان به فروش می رساند. هرگاه چنین فروش ویژه ای برگزار می شود دلیل آن اعلام می شود. مثلا گفته می شود که شرکت محصول جدیدی تولید کرده است و انبارها مملو از نمونه قبلی است و برای تخلیه سریع انبار و جایگزینی نمونه جدید، لپ تاپ قبلی با قیمت بسیار ارزان فروخته می شود.

article_image_one_329.jpg

تاثیر قیمت بر کیفیت ذهنی

در بیمارستانی کسانی که سردرد داشتند را به دو گروه تقسیم کردند و به هر دو گروه همان قرص مُسَکن مشابه را دادند. به گروه اول گفته شد که این مسکن بسیار جدید و گران قیمت است و قیمت هر ۲.۵ دلار است و تاکید کردند که اگر قرص روی زمین بیفتد دیگر نمی توانند قرص جایگزین به آن ها بدهند.به گروه دوم گفته شد این قرص خیلی ارزان است و هر چند تا که بخواهند در اختیارشان قرار می گیرد. ۸۵ درصد افراد گروه اول اعلام کردند که سردردشان خوب شده است، ولی فقط ۶۱ درصد افراد گروه دوم چنین نظری داشتند!بنابراین وقتی مشتری محصولات یا خدمات ما را گران قیمت و ارزشمند بداند حس بهتری نسبت به آن خواهد داشت. مدتی پیش برای تهیه یک میکروفن یقه ای به بازار مراجعه کردم و قیمت محصول بسیار ارزان تر از عددی بود که تصور می کردم. پیش فرض من آن بود که میکروفنی با این قیمت کیفیت خوبی نخواهد داشت. دنبال میکروفن های گران تر بودم که پیدا نشد. وقتی برگشتم و کیفیت میکروفن را آزمایش کردم بسیار خوب و قابل قبول بود، ولی چون قیمت پایینی داشت در لحظه خرید حسی خوبی ایجاد نمی کرد.

پیش فرض اغلب فروشندگان آن است که مشتری همواره به دنبال پایین ترین قیمت ممکن است ولی این موضوع همیشه درست نیست. البته افرادی وجود دارند که معیار خرید آن ها فقط قیمت پایین باشد، ولی چنین مشتریانی معمولا برای مدتی طولانی از ما خرید نخواهند کرد چون دیر یا زود فروشنده دیگری را خواهند یافت که کمی ارزان تر از ما می فروشد. مشتریانی که تنها دلیل خریدشان از ما قیمت ارزان است معمولا مشتریان سود آوری نیستند و باعث رشد کسب و کارمان نخواهند شد.

توجیه قیمت به صورت ملموس و تصویری

فقط موارد ملموس و تصویری توسط مغز قدیم جذب می شود. یکی از بهترین روش های ملموس توجیه قیمت آن است که خرید مشتری را با خریدی مقایسه کنیم که او به راحتی و بدون نگرانی آن را انجام می دهد. گاهی می توانیم قیمت محصول را با پول قبض تلفن، هزینه تاکسی، پول یک پیتزا و … مقایسه کنیم. نکته مهم آن است که مبلغ را با موردی مقایسه کنیم که مشتری به راحتی برای آن پول می پردازد. مثلا اغلب جوانان به پیتزا علاقه دارند و گاهی پیتزا می خورد. حال اگر می خواهیم یک کتاب به آن ها بفروشیم کافی است مبلغ کتاب را با پول یک پیتزا مقایسه کنیم.

تثبیت قیمت مرجع در ذهن

پروفسور دانیل کانمَن آزمایشی انجام داد و از شرکت کنندگان پرسید: چند درصد کشورهای آفریقایی عضو سازمان ملل هستند؟ نکته این آزمایش چه بود؟ از گروه اول پرسیده شد: آیا فکر می کنید پاسخ بیش از ۱۰ درصد است یا کمتر از آن؟ میانگین پاسخ ها ۲۵ درصد بود. از گروه دوم پرسیده شد: آیا فکر می کنید پاسخ بیش از ۶۵ درصد است یا کمتر از آن؟ میانگین پاسخ ها ۴۵ درصد بود. همان طور که احتمالا حدس زدید اعداد اعلام شده نزدیک به عدد مرجع اعلام شده در سوال بود.اگر بخواهید برای گوشی آیفون خود یک قاب بخرید عدد ۸۰ هزار تومان شاید بسیار زیاد و ناعادلانه به نظر برسد. ولی اگر در حال خرید گوشی آیفون ۲ میلیون تومانی هستید، قیمت ۸۰ هزار تومان برای قاب می تواند بسیار ارزان به نظر برسد.اغلب فروش های بزرگ با مذاکره به نتیجه می رسد و مذاکره کنندگان حرفه ای قیمت مرجع اولیه ای را اعلام می کنند تا در ذهن مشتری نقش ببندد.

کاربرد قیمت مرجع در فروش

قبل از ارائه قیمت اصلی محصول به اعداد و ارقام بزرگ تری اشاره کنید. مثلا نشان دهید که این خرید چقدر می تواند باعث صرفه جویی شود. فرض کنید می خواهید یک چاپگر بفروشید. اگر قبل از گفتن قیمت بتوانید نشان دهید که این چاپگر باعث یک میلیون تومان صرفه جویی در سال می شود، قیمت ۳۰۰ هزار تومان بسیار ارزان و مناسب جلوه می کند.

برداشت مردم از قیمت

آیا حاضرید برای بیمه عمر و سرمایه گذاری ۲۰۰ هزار تومان در سال بپردازید؟ بگذارید پیشنهاد را کمی تغییر دهیم. حاضرید روزی کمتر از ۵۵۰ تومان بپردازید، یعنی پول یک بربری در روز؟ پیشنهاد دوم برای خیلی از افراد بسیار ارزان و مناسب جلوه می کند، در صورتی که پیشنهاد اول شاید گران تر به نظر برسد. برداشت مردم از قیمت بسیار اهمیت دارد. ما به عنوان بازاریاب باید بتوانیم مناسب ترین پیشنهاد قیمت را ارائه دهیم که برای مشتری کاملا ملموس است و مناسب به نظر می رسد.

آیا همیشه بهتر است قیمت را به بازه های زمانی کوچک تر تقسیم کرده و سپس اعلام کنیم؟ پاسخ منفی است. گاهی وقتی به کسب و کارها خدماتی می فروشیم که به صورت اشتراک یا عضویت است بهتر است قیمت بزرگ تری را اعلام کنیم و تاکید کنیم که مثلا تا یک سال می توانند از این خدمات استفاده کنند. برای اغلب مدیران لذت بخش نیست که زیر تعهد پرداخت ماهیانه بروند. مثلا فرض کنید سیستم فکس اینترنتی می فروشید. اگر بگویید ماهی فقط ۵ هزار تومان بپردازید شاید خیلی از مدیران استقبال نکنند چون تعهد ماهانه ایجاد می کند. ولی کافی است بگویید ۶۰ هزار تومان بپردازید و یک سال از خدمات ما استفاده کنید و در صورت رضایت آن را برای یک سال دیگر تمدید کنید.

استفاده از قیمت های دقیق

در قیمت گذاری محصولات از قیمت های دقیق استفاده کنید. هیچ گاه قیمت محصولی را ۲۰ هزار تومان قرار ندهید و تا آنجا که ممکن است به هیچ وجه تخفیف ندهید. همین قیمت های دقیق معمولاً باعث می شود توقع تخفیف کمتر شود. وقتی قیمت یک سی دی آموزشی ۱۵.۰۰۰ تومان است، افرادی برای خرید محصول تماس تلفنی می گیرند توقع تخفیفی بسیار زیادی دارند. آن ها حتی درخواست ۳۰۰۰ تومان تخفیف می کنند. ولی وقتی قیمت همان محصول را به ۱۴۸۰۰ تومان کاهش می دهیم توقع تخفیف بسیار کمتر می شود. افراد شجاع گاهی درخواست ۸۰۰ تومان تخفیف می دهند.

آیا توجه کردید که قیمت محصول را ۲۰۰ تومان کاهش دادیم و بر خلاف تصور سود بیشتر شد؟ تخفیف های بی مورد یکی از بزرگ ترین هزینه ها هستند و با کاهش این مورد می توانید سود بیشتری کسب کنید.قیمت های دقیق همچنین حس بهتری به مشتری انتقال می دهد. قیمت های غیر دقیق مانند ۵۰ هزار تومان این ذهنیت را ایجاد می کند که برای قیمت گذاری هیچ محاسبه دقیقی انجام نشده و فروشنده سود بسیار زیادی می برد.فرمول مشخصی برای خود تعریف کنید و قیمت گذاری را با آن فرمول انجام دهید تا هرگاه مشتری دلیل آن قیمت خاص را پرسید بتوانید برایش توضیح قانع کننده ای ارائه دهید.

تعداد صفرها

آزمایش جالبی در سایت بانی اسپرت انجام داده ایم که مربوط به نوشتن قیمت محصولات در صفحه محصول است. قیمت محصولات در ایران اغلب چندین صفر دارد. مثلا قیمت یک کیف و کاور محافظ ضد آب گوشی موبایل آراز 250000 ریال است. وقتی قیمت ها را از ریال به تومان تبدیل می کنیم استقبال و خرید بیشتر می شود! همچنین وقتی به جای 25000 تومان می نویسیم «25 هزار تومان» باز فروش بیشتر می شود. وقتی می خواهید قیمت محصولی را به نمایش بگذارید از حداقل صفر ممکن استفاده کنید. وقتی می خواهید هدیه ای به محصول اضافه کنید صفرها را بنویسید. مثلا بنویسید ثبت نام کنندگان این همایش یک کیف و کاور محافظ ضد آب گوشی موبایل آراز 250000 ریال هدیه می گیرند. همچنین در نشان دادن هزینه هایی که شما می پردازید از صفر استفاده کنید. مثلا بنویسید: هزینه پست این محصول 30000 ریال است که توسط ما پرداخته می شود!

 

  1. https://socials360.com/story9148789/%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D9%87%D8%A7%DB%8C%DA%A9-%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%86
  2. https://socialwoot.com/story9148868/%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D9%87%D8%A7%DB%8C%DA%A9-%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%86
  3. https://bookmarknap.com/story9148769/%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D9%87%D8%A7%DB%8C%DA%A9-%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%86
  4. https://bookmarkinglive.com/story9148785/%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D9%87%D8%A7%DB%8C%DA%A9-%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%86
  5. https://bookmarkmiracle.com/story9148750/%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D9%87%D8%A7%DB%8C%DA%A9-%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%86
  6. https://telebookmarks.com/story9148818/%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D9%87%D8%A7%DB%8C%DA%A9-%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%86
  7. https://bookmarkcork.com/story9148821/%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D9%87%D8%A7%DB%8C%DA%A9-%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%86
  8. https://bookmarkedblog.com/story9148841/%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D9%87%D8%A7%DB%8C%DA%A9-%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%86
  9. https://bookmarkspy.com/story9148754/%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D9%87%D8%A7%DB%8C%DA%A9-%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%86
  10. https://bookmarkvids.com/story9148700/%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D9%87%D8%A7%DB%8C%DA%A9-%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%86

 



:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد

 

خرید کردن باعث شادی خانم ها می شود. یک تحقیق در این زمینه نشان داد که مردان آنچه را که نیاز دارند می خرند اما زنان آنچه را که دلشان می خواهد!خرید کردن یکی از عادت های زنان است. البته مردان هم خرید را دوست دارند ولی نه به اندازه ی خانم ها.

پس مهم ترین تفاوت خرید بین مردان و زنان همین جاست که برای مردان خرید کردن یک هدف و برای زنان یک تفریح لذت بخش است.
این روزها فروشگاه های آنلاین مخاطبان را با انواع برندها و محصولات روبرو می کنند و موجب می شود شما هرگونه وسیله از اتاق نشیمن گرفته تا وسایل شخصی را به سرعت و آسانی دریافت کنید.
کمپانی های توسعه دهنده تجارت الکترونیک ایده ی جالبی دارند آن ها می گویند اگر بخواهید وب سایتی را برای خانم ها در نظر بگیرید از رنگ ها و طرح های متنوع استفاده کنید اما اگر وب سایتتان مربوط به آقایان است استفاده از مدلی ساده و رنگی تیره بهترین انتخاب است.

article_image_one_314.jpg

بیایید کمی راجع تفاوت ها و شباهت های خرید کردن بین زنان و مردان حرف بزنیم:

مردان چطور خرید می کنند؟
برای مردان خرید کردن کاری است که آن را در زمان کوتاهی انجام می دهند. آن ها به فروشگاه مراجعه می کنند، کالایی را که می خواهند انتخاب می کنند، پولش را پرداخت می کنند و تمام.
مردان معمولاً تمایلی ندارند که سایر محصولات فروشگاه را که احتیاجی ندارند ببینند. وجود یک مرد دیگر در کنار آن ها برای خرید و شنیدن نظراتش راجع چیزی که می خواهند بخرند برایشان مثل یک کابوس است و تنها خرید کردن را ترجیح می دهند.نوع محل کار مردان هم در خرید آن ها مؤثر است. برای مثال اگر در مجموعه ای کار می کنند که برخلاف میل باطنی شان مجبورند مرتباً از پیراهن و شلوار و کراوات و جوراب استفاده کنند، تمایلی برای خرید حتی یک جوراب دیگر ندارند.
وقتی فروشنده موفق می شود آن ها را در خرید پیراهنی قانع کند بعد از خرید همچنان تردید دارند و فکر می کنند شاید اشتباه کرده اند. آن ها مرتباً قیمت ها را مقایسه می کنند و بیشتر آن ها علاقمندند از حراج یا تخفیف های محصول اطلاعات کسب کنند. این ها نمونه ای از رفتارهای رایج خرید بین مردان است و باور کنید در هر ملیتی وجود دارد!
جالب است بدانید رفتار مردان جوان در خرید مانند زنان است و این بدان معنی است که عادات خرید در مردان متناسب با رشد سنشان تغییر می کند.

زنان چطور خرید می کنند؟
اگر مردان از مریخ هستند زنان با رفتارهایی که در خرید دارند نشان می دهند از یک سیاره ی خیلی دورتر از مریخ هستند. هدف بیشتر تجارت های الکترونیکی زنان هستند زیرا متفاوت از مردان عمل می کنند. زنان دوست دارند که با دوستانشان خرید بروند و اگر از صبح تا شب را برای خرید بگذرانند جای تعجب نیست چون در این کار استعداد دارند.
آن ها لباس های موردعلاقه شان را امتحان می کنند، بقیه رنگ های آن را درخواست می کنند، در ذهنشان آن را با بقیه لباس هایشان ست می کنند، برچسب قیمتش را می بینند، از تخفیف آن سؤال می کنند و بررسی می کنند متناسب با بودجه شان هست یا خیر. توجه داشته باشید زنان در مأموریت خرید هستند! مهم نیست زنان از فروشگاه خرید می کنند یا وب سایت. باید مدل ها و پیشنهادهای مختلف را ببینند و بررسی کنند. چه با گشتن در فروشگاه چه با نشستن روی مبل و بررسی محصولات سایت.

متفاوت های شبیه!
اگرچه عادات مردان و زنان در خرید باهم فرق دارد اما به یاد داشته باشید که انتظارات آن ها از یک فروشگاه الکترونیکی در مورد پشتیبانی مشتری، زمان بارگذاری وب سایت، امنیت و سهولت خرید مشابه یکدیگر است.

چگونه این تفاوت ها برای کسب وکار الکترونیک شما مفید خواهد بود؟
این روزها فروشگاه های الکترونیکی درصدد جذب مشتریان از فروشگاه های فیزیکی به سوی خود هستند و تا حدود زیادی موفق بوده اند. صاحبان وب سایت های فروشگاهی باید به روانشناسی رفتار مشتریان مسلط باشند. مطالعه آنچه در بالا ذکر شد و مقالات مشابه می تواند در پیدا کردن روش های جذب مشتری مؤثر باشد.

 

  1. https://socialdosa.com/story9148783/%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D9%87%D8%A7%DB%8C%DA%A9-%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%86
  2. https://thesocialroi.com/story9148791/%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D9%87%D8%A7%DB%8C%DA%A9-%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%86
  3. https://throbsocial.com/story9148868/%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D9%87%D8%A7%DB%8C%DA%A9-%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%86
  4. https://bbsocialclub.com/story9148786/%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D9%87%D8%A7%DB%8C%DA%A9-%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%86
  5. https://dftsocial.com/story9148801/%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8
  6. https://socialevity.com/story9148809/%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D9%87%D8%A7%DB%8C%DA%A9-%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%86
  7. https://nimmansocial.com/story9148784/%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D9%87%D8%A7%DB%8C%DA%A9-%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%86
  8. https://socialrator.com/story9148859/%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D9%87%D8%A7%DB%8C%DA%A9-%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%86
  9. https://social-lyft.com/story9148773/%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D9%87%D8%A7%DB%8C%DA%A9-%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%86

https://socialskates.com/story9148752/%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D9%87%D8%A7%DB%8C%DA%A9-%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%86



:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد

برخی از فروشندگان بدون توجه به حضور رقبای متعدد در اطرافشان، اشتباهاتی را مرتکب می شوند که باعث بی نتیجه ماندن فرآیند فروش می گردد. هر فروشنده باتجربه ای می تواند چندین ماجرای تلخ را که باعث از دست رفتن مشتری شده است، برای شما تعریف نماید. فروشندگان موفقِ امروز، درس های ارزشمندی را از چنین موقعیت هایی آموخته و به کار بسته اند. آنها می دانند که از دست دادن مشتری سهل تر از آن است که تصور می شود.

آنچه مسلم است، اگر ما از اشتباهات دیگران درس بیاموزیم و در دام قاتلین فروش گرفتار نشویم، داستانهای غم انگیزی نیز برای تعریف کردن نخواهیم داشت!

اولین قاتل: عدم برخورداری از چهره ای حرفه ای

اگر می خواهید مردم به شما توجه کرده و به نظرات شما درباره محصول یا خدمات تان، گوش فرا دهند، باید در رفتار و برخورد خود همچون کارشناسی حرفه ای ظاهر شوید. ظاهری خوب و آراسته داشته باشید و با اطمینان به پیش بروید. مشتریان به شور و شوق و اطمینان شما بیشتر از اطلاعات فنی و تخصصی تان، توجه نشان می دهند.

دومین قاتل: حرف زدن بیش از حد

به یاد داشته باشید زمانی که صحبت می کنید، تنها مشغول حرف زدن هستید و زمانی که با طرح پرسشی، مشتری را به صحبت درباره نیازهایش ترغیب می نمایید، مشغول فروختن. تنها از طریق گوش دادن موثر می توانید به خواسته های مشتری پی برده و به ایشان در تصمیم گیری درست در خرید کالا و یا استفاده از خدمات یاری رسانید.

article_image_one_410.jpg

سومین قاتل: استفاده از کلمات نامناسب

کلمات شکل دهنده باورها و تصویرها در ذهن ما هستند. برخی واژه های رایج در حرفه فروشندگی، مشتری را در امر خرید مردد می سازند. برای مثال، همه ما می دانیم که «قرارداد» سندی است قانونی و الزام آور که فسخ آن و خارج شدن از الزامات آن مستلزم فرآیندی پیچیده است. پس چنانچه شما از «فرم های ساده سفارش» و یا «موافقتنامه های اولیه» با عنوان «قرارداد» یاد کنید، در حالِ ساختن یک تصویر تهدید کننده در ذهن مشتری خود هستید که باعث می شود وی مردد شده و تصمیم خود را به تعویق اندازد. درباره کلماتی که بکار می برید فکر کنید، کلمات و تصویرهای منفی را با واژه های مثبت تر و دلپسندتر جایگزین نمایید.

چهارمین قاتل: عدم توجه به ایجاد رابطه ای دوستانه

رابطه دوستانه، اعتماد را به دنبال خواهد داشت. افراد از فروشنده ای که مورد اعتماد و پسندشان نباشد، خرید نخواهند کرد. هیچگاه به طور مستقیم و بدون حاشیه به معرفی کالا یا خدمات تان نپردازید، سعی کنید به شناخت مشتری و ایجاد رابطه ای دوستانه با وی، کمی توجه نمایید.

پنجمین قاتل: عدم تشخیص شایستگی مشتری

همیشه برخی از افرادی که به شما مراجعه می نمایند و به کالا و خدمات تان توجه نشان می دهند، گزینه های مناسبی برای خرید از شما نمی باشند. اگر آنها نیازی به کالا و خدمات شما نداشته و یا از قدرت مالی کافی برخوردار نباشند، معامله و فروشی اتفاق نخواهد افتاد. مسئله پیش روی شما این است که قادر باشید در حداقل زمان ممکن، در جریان ارتباط با ایشان به این موضوع پی ببرید. شما می توانید تنها با پرسیدن چند سوال به این مهم دست یابید، به نحوی که پاسخ های ایشان شما را درباره اینکه آیا آنها واجد شرایط خرید کالا و یا برخورداری از خدمات شما هستند یا نه، متقاعد سازد.

ششمین قاتل: ندانستن زمان اتمام معرفی و خاتمه فروش

بسیاری از فروشندگان بر این باورند که در هنگام معرفی کالا و خدمات، می بایست هر آنچه را که در چنته دارند، به مشتریان بالقوه ارایه دهند. برخی از این فروشندگان حتی بعد از اینکه مشتری موافقت خود را درباره خرید از ایشان اعلام می نماید، باز هم به صحبت خود ادامه می دهند. چنین عملی می تواند به آسانی داستانی غم انگیز از فروش در زندگی حرفه ای شما باقی گذارد.

هفتمین قاتل: خودپسندی

فروشندگی، حرفه ای خدماتی است. در راه خدمت به دیگران، در بسیاری از موارد باید از خواسته ها و نیازهای خود به نفع خواسته ها و نیاز های مشتری، چشم پوشید. زمانی که در کنار مشتری هستید مراقب باشید منافع مادی خود را در سخنان و رفتارتان آشکار نسازید و به عبارتی اجازه ندهید علامت های دلار ($) در چشمانتان بدرخشد! چنانچه مشتری احساس نماید که شما تنها برای دستیابی به سود خود، به ترغیب ایشان به خرید می پردازید و مزیتهای مورد علاقه وی برای شما اهمیتی ندارد، به سرعت شما را ترک کرده و برای خرید به رقبای شما مراجعه خواهد کرد.

هشتمین قاتل: عدم آگاهی از چگونگی خاتمه فروش

بدون خاتمه فروش، هیچ فروشی اتفاق نخواهد افتاد. وقتی شما به فروش خاتمه ندهید، مشتری خود را به نزد رقیب فرستاده اید؛ شما کالا و خدمات تان را به مشتری معرفی نموده و وی را متقاعد کرده اید که به کالای شما نیاز دارد، اما از وی نخواسته اید که از شما خرید نماید، پس زمانی که مشتری به رقیب شما مراجعه می نماید، کافی است که رقیب شما از وی بخواهد که کالای او را بخرد… در بسیاری از موارد، تمام آنچه که نیاز است برای خاتمه فروش، انجام دهید، پرسیدن یک سوال صریح است: آیا رنگ قرمز این مدل را امروز همراه خود خواهید برد و یا فردا آن را برای شما ارسال نمایم؟ پرداخت نقدی برای شما آسان تر است یا پرداخت از طریق چک و یا کارت اعتباری؟

نهمین قاتل: توجه نکردن به جزئیات

چنانچه جزئیات را سرسری گرفته و در معرفی کالا و خدمات خود راه میانبر را انتخاب نمایید، با این بهانه که این کار برایتان تکراری و خسته کننده است، موفقیت در فروش را از دست خواهید داد. فراموش نکنید: معرفی کالا و خدمات علیرغم تکراری بودن برای شما، برای هر کدام از مشتریان تازگی دارد. پس آن را با شور و شوق و بدون راه میانبر ارایه نماید، مگر در مواردی که مشتری، خود اشاره نماید که جزئیات خاصی که به طور معمول ارایه می شود، مورد علاقه وی نیست. باید به اسناد مکتوب و کامپیوتری که حاوی اطلاعات و جزئیات لازم هستند کاملا آشنا و مسلط باشید. گم کردن اطلاعات، مشتری را در زمینه خرید از شما دچار شک و تردید می نماید.

دهمین قاتل: عملکرد ضعیف

این مورد به میزان توجه شما به جزئیات بستگی دارد. اگر شما یا شرکت شما به منظور تشخیص عملکرد متناسب با انتظارات مشتری، از رویه یا سیاست خاصی برخوردار نباشید، نمی توان موفقیت های چشمگیری را برای آینده کسب و کارتان مجسم نمود. بخشی از زمان و تلاش خود را صرف پیرایش و استاندارد نمودن عملکردتان نمایید، باید تمامی افرادی که با شما کار می نمایند، بر رعایت این استانداردها ترغیب و تشویق شوند. فروشندگان نباید فراتر از استاندارهای شرکت، به مشتریان وعده دهند. رعایت استانداردها بر عهده همه افراد دست اندر کار در کسب وکار شما می باشد.

 

  1. https://bouchesocial.com/story9148524/%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA
  2. https://socialmphl.com/story9148558/%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA
  3. https://socialmarkz.com/story9148592/%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA
  4. https://sparxsocial.com/story9148599/%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA
  5. https://socialclubfm.com/story9148603/%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA
  6. https://sound-social.com/story9148627/%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA
  7. https://sociallawy.com/story9148595/%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA

 

 


:: بازدید از این مطلب : 230
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد
 

ما هم اکنون می دانیم که تجارب یک مشتری می تواند کسب و کار ما را تحت تأثیر قرار دهد به همین دلیل خدمت به مشتریان باید در مرکز مدل کسب و کار باشد. خدمت به مشتریان یک عملیات تمام نشدنی است که به یکی از مهمترین زمینه های استراتژیک برای موفقیت کسب و کار تبدیل شده است.

این مقاله شامل برخی آمارها از خدمت به مشتریان می باشد که به شما کمک خواهد کرد تا در مورد رویکرد خدمت به مشتریان خود بیشتر فکر کنید. اگر مشتریان از کسب و کار شما راضی نیستند، استراتژی خدمت به مشتریتان با شکست مواجه شده است. از شکست ها درس بگیرید. مهم است تا علّت ناخشنودی مشتریان را بدانید و درک کنید که مشتریان چگونه فکر می کنند. خوشبختانه تحقیقات زیادی در این زمینه تحت نام روانشناسی مصرف کننده انجام شده است. روانشناسی راه خود را در هر زمینه ای مانند سرگرمی، فرهنگ یا کسب و کار پیدا کرده است. در زمینه کسب و کار به جنبه های مختلف تقسیم شده است:

  • در جذب نیرو، روانشناسی در آزمون استعداد و مشاوره شغلی استفاده می شود.
  • فرهنگ سازمانی، بخش بزرگی از روانشناسی سازمان مانند روانشناسی فضای کاری است.
  • روانشناسی به فاکتورهای استرس کاری و تعادل کار-زندگی کمک می کند تا مطمئن شویم کارکنان سالم و فعال هستند.

در سطح روانشناسی، شناختن یک مشتری می تواند به افزایش تجربه دراین زمینه بینجامد. درک اینکه چرا یک مشتری نه می گوید می تواند به شما تفاوت بین زمانی که "نه به معنی نه" و "نه به معنی شاید" را بگوید یا حداقل می تواند راز اینکه چرا آنها نه می گویند را حل کند. در اینجا 5 دلیل که چرا مشتریان نه می گویند ذکر شده است:

article_image_one_492.jpg

1- شما به خودانگاره آنها توجّه نمی کنید

اگر مشتری با محصولات ارتباط برقرار نمی کند به این معنی است شما به تصورات آنها از محصول توجّه نداشته اید. خودانگاره به معنی "حس جداگانه و مجزا بودن از دیگران و آگاهی از ثابت بودن خود" اشاره دارد که شامل گذشته، حال، آینده همراه با خصوصیات خود فرد می باشد به این معنی که همه چیز با شخص ارتباط دارد. به همین دلیل است که توجّه به فرهنگ یک مشتری خیلی مهم است. اگر پیام بازاریابی شما نشان ندهد که چگونه محصول شما باعث بهبود زندگی آنها خواهد شد، اگر شما محصولات را مخصوص آنها طراحی نکرده باشید و اگر شما نارضایتی و شکایات آنها را نادیده می گیرید به این معنی است که شما خودانگاره آنها را نادیده گرفته اید.

شما چه کاری می توانید انجام دهید: برای جلب توجّه مشتریان به خودانگاره آنها رجوع کنید. از پیام های بازاریابی استفاده کنید که برای آنها اختصاص یافته است. ساخت یک پیام بازاریابی کامل آسان نیست. به جای صحبت کردن در مورد شرکت باید بر روی مشتری تمرکز کنید. به جای آنکه بگویید "ما از سال 1972 در این کسب و کار بوده ایم" شما باید بگویید "این محصول به شما در این زمینه کمک خواهد کرد". با ساخت روایت های بزرگ در مورد آنها، شما می توانید یک داستان در مورد محصولات خود خلق کنید.

2- آنها احساس می کنند ارزش خرید را ندارد-حس پشیمانی خریداران ممکن است آنها را تحت تأثیر قرار دهد

75 در صد آمریکایی ها می گویند آنها خرید بدون برنامه برنامه ریزی انجام داده اند، نزدیک به نیمی از آنها "خریداران پشیمان" هستند و برای خرید برنامه ریزی نشده خود احساس گناه می کنند.
ناهنجاری شناختی(ادراکی) پس از خرید (پشیمانی خریدار) عبارت است حالتی از ناخرسندی که در ذهن مشتری پس از خرید محصول یا خدمتی وجود دارد، زمانی که خریدار احساس می کند که محصول ارزش خرید را نداشته است. هیچ کس دوست ندارد تا احساس کند که تصمیم اشتباهی گرفته است. این احساس باعث می شود تا آنها برای خرید بعدی خود بیشتر فکر کنند، به همین دلیل است که آنها در برابر فشارهای فروشندگان مقاومت می کنند. به دلیل تجربیات گذشته است که مشتریان نه می گویند.

چه کاری می توانید انجام دهید: یک فروشنده می تواند با شنیدن تشویش های مشتریان با این مشکل مقابله کند. شما می توانید با صادق بودن در مورد محصولاتتان، مشتریان وفادار داشته باشید. بدین ترتیب آنها احساس نخواهند کرد که خرید بدون برنامه ریزی داشته اند. به بعد عقلانی مشتریان توجّه کنید. به آنها بگویید محصول شما چیست، چه کاری انجام می دهد و چه مزایایی برای آنها دارد. در این صورت آنها می دانند که حق تصمیم گیری دارند.

3- ادراک انتخابی آنها را از توجّه دور می کند

ادراک انتخابی عبارت است از درک آنچه می خواهند، در حالی که پیام های رسانه ای دیدگاه های مخالف را نادیده می گیرند. نوعی سوگیری شناختی است که مردم را از فکر منطقی دور می کند.
به عنوان مثال: جان کسی است که از نظر فیزیکی سالم است و به خوردن غذای سالم و دوچرخه سواری برای داشتن فیزیک مناسب علاقمند است، با این حال جان سیگار می کشد. در بخش اخبار فیسبوک خود یک پست جدید در مورد کتاب زندگی سالم و در قسمت پایین آن یک پست در مورد مضرات سیگار می بیند. او تصمیم می گیرد تا کتاب زندگی سالم را خریداری کند امّا پست مربوط به سیگار را کاملاً فراموش می کند. در اینجا جان با ادراک انتخابی درگیر بوده است.

چه می توانید بکنید: بازاریابی در اصل یک اصلاح کننده یا تغییر دهنده ادراک است. مشتری شما ممکن است همه چیز را از دید خود ببیند و تمایلی برای تغییر دادن آن نداشته باشد. درک پیام بازاریابی از میان فیلترهای آنها اوّلین قسمت از کسب و کار است. یک راه از میان فیلترهای آنها با در نظر گرفتن مسیر های انحرافی پیدا کنید تا بتوانید به مشتری از طریق روش هایی که آنها توجّه می کنند دست پیدا کنید. بهترین راه برای درک آنچه که برای مشتریان مهم است گوش دادن به صحبت های آنها می باشد. از طریق راه های زیر شما می توانید نظرات آنها را دریافت کنید:

  • نظرسنجی
  • انجمن های مشتریان
  • شبکه های اجتماعی
  • اجتماعات
  • پست الکترونیک و وبسایت

4- آنها احساس نمی کنند به آن نیاز دارند- نظریه سلسله مراتب نیازهای مازلو

نظریه مازلو نشان می دهد که ما یک هرم احتیاجات داریم. نیازهای یک سطح باید کامل شود تا به نیازهای سطح بعد برسیم. در پایین ترین سطح نیازهای اساسی فیزیولوژیک مانند غذا و مسکن و در بالاترین سطح خودشکوفایی قرار دارد- یک سطح معنوی که فقط تعداد کمی می توانند به آن دست یابند. اکثر مردم در بین سه طبقه از این مثلث قرار می گیرند یکی از دلایلی که مشتریان نه می گویند این است که آنها هیچ احساس نیازی برای محصول شما ادراک نمی کنند. اگر برند شما ساعت های گرانقیمت به فروش می رساند در دسته نیازهای احترامی قرار می گیرد. مشتریان به این دلیل به شما نه می گویند چون شاید هنوز در طبقه نیازهای امنیتی از این مثلث قرار دارند و نیازمند خرید محصولاتی مانند دزدگیر خانه هستند.

شما چه می توانید بکنید: به مشتریان خود ثابت کنید که آنها به محصول شما نیاز دارند. آنها را با پرسیدن سوالات درست قانع کنید. به عنوان مثال اگر ما بیمه عمر می فروشیم همه باید آن را خریداری کنند، همه افراد به آن نیاز دارند چون صد درصد ما خواهیم مرد. با این حال، بعضی از ما این نیاز را در خود نمی بینیم. اگر والدین به فروشنده بیمه عمر بگویند آنها به بیمه عمر نیاز ندارند. او باید از آنها بپرسد چگونه فرزند شما از نظر مالی تأمین خواهد بود اگر اتفاقی برای هر دو شما بیافتد. از همین نوع سوالات باید در مورد هر نوع محصول یا خدمتی پرسیده شود.

5- آنها با تناقض در انتخاب مواجهه هستند

یکی از مزایای جامعه سرمایه داری داشتن حق انتخاب های زیاد است. در کسب و کار اینگونه فرض می شود که مردم به انتخاب کردن علاقمند هستند. اگر من حق انتخاب بین 50 تا کفش متفاوت داشته باشم خوشحال خواهم بود، این چیزی است که عقل متعارف به ما می گوید. حقیقت کمی متفاوت است. وقتی مردم با انتخاب های زیادی مواجهه هستند، آنها سردرگم می شوند که این باعث می شود احتمال خرید آنها کمتر شود. در سال 2000 یک مقاله جالب توجّه در این مورد منتشر شد. یک روز در یک بازار موادغذایی لوکس خریداران 24 نوع مربای لذیذ را بر روی یک میز مشاهده کردند. کسانی که نمونه ها را امتحان می کردند یک کوپن 1$ برای هر مربا دریافت می کردند. در یک روز دیگر، خریداران میز مشابهی را ولی فقط با 6 نوع مربا دیدند. در مورد خرید، کسانی که میز با تنوع بیشتر را مشاهده کردند 1/0 خریدارانی بودند که میز با تنوع کمتر را امتحان کرده بودند. این یکی از دلایلی است که مشتریان نه می گویند. آنها احساس سردرگمی می کنند وقتی با انتخاب های زیادی مواجهه می شوند.

چه می توانید بکنید: این درست نخواهد بود که شما انتخاب های زیادی نداشته باشید. این به عنوان مشاوره معکوس تلقی می شود امّا در عوض، مشتریان شما از نداشتن حق انتخاب های زیاد لذّت خواهند برد. به عبارت دیگر، بهترین و مناسب ترین ها را برای مشتریان خود پیدا کنید. از آنها بپرسید دوست دارند محصولات چگونه باشند. بعد از پیدا کردن عوامل، مناسب ترین انتخاب را برای آنها فراهم کنید.

نتیجه گیری

روانشناسی مشتری به ما در مورد رفتار مشتریان می آموزد، ولی آن را نباید به عنوان یک کتاب مقدس در نظر بگیرید بلکه باید با آن همانند یک بینش رفتار شود. روانشناسی و بازاریابی به هم مرتبط هستند. بازاریابان می توانند از مزایای گسترده نظرسنجی ها و تحقیقاتی که روانشناسان انجام داده اند و همچنان در حال انجام هستند بهره ببرند.

 

  1. https://wearethelist.com/story9148554/%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA
  2. https://travialist.com/story9148565/%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA
  3. https://listbell.com/story9148561/%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA
  4. https://seolistlinks.com/story9148589/%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA
  5. https://getidealist.com/story9148570/%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA
  6. https://funny-lists.com/story9148545/%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA
  7. https://45listing.com/story9148550/%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA
  8. https://thefairlist.com/story9148546/%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA
  9. https://webcastlist.com/story9148589/%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA

https://health-lists.com/story9148573/%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA



:: بازدید از این مطلب : 224
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد

ما در این مقاله قصد نداریم کار کسی را نقد نموده و یا آن را زیر سوال ببریم, مخصوصا زمانی که نکات مثبت بسیار زیادی برای گفتن وجود دارد, خیلی دوست داریم به افراد در زمینه طراحی و پیاده سازی یک کار حرفه ای کمک بسیار زیادی را نماییم.

این متخصص میباشد که میتواند با انجام یک کار هنری بسیار خوب به آن مجموعه یک هویت جدید را بدهد. البته در این زمان اشتباهاتی هم ممکن است به وجود بیاید که طراحان لوگو ممکن است آن را انجام دهند. بعضی از آنها بسیار بد میباشند و باعث خواهد شد که طراح برای آن پول زیادی را پرداخت نکند و بعضی از آنها نسبت به مختصات آن پروژه ممکن است بد به نظر برسند.

در لیست زیر و در این مقاله به اشتباهاتی اشاره خواهیم نمود که معمولا در این طراحی ها میتوان آنها را دید.

خواه شما یک طراح باشید و برای بالا بردن مهارتهای طراحی خود کوشش نمایید و یا صاحب کسب و کار هستید و قصد دارید تا در مورد نحوه طراحی لوگوی سازمان خود مواردی را بدانید, این مقاله میتواند به شما کمک بسیار زیادی را نماید و جلوی هدر رفتن زمان و حتی پول شما را خواهد گرفت.

1 – طراحی بدون خلاصه سازی

این مفهوم در بسیاری از موارد ممکن اشتباه گرفته شده و حتی پیاده سازی شود, ممکن است بعضی از حرفها که در این لیست به آنها اشاره میکنم کمی برای شما نادرست به نظر برسد, ولی تمامی آنها حقیقت دارد. من این اعتقاد را دارم که بسیاری از پروژه های کاری که ما بر روی آنها کار مینماییم کمی احساسات در داخل آنها وجود دارد و یا حتی احساساتی برخورد نماییم.

اگر چه طراحی بدون خلاصه سازی امکان دارد, بسیاری از طراحان سرخود بسیاری از موارد را حذف مینمایند در حالی که میتواند آن مورد برای طراحی لوگو بسیار ایده آل به نظر برسد.

خلاصه سازی میتواند به طراح در طراحی لوگوی مربوطه کمک بسیار زیادی را نماید, و خواسته های شما را از طراحی مشخص سازد. بنابراین این نکته میتواند در شروع یک طراحی خود به خود طراح و مشتری کمک بسیار زیادی را نماید و نبود آن باعث خواهد شد تا طراح به صورت آزادانه طراحی خود را انجام داده که در نهایت شاید کار به درستی از آب در نیاید.

ما در اینجا تنها به بعضی از موارد اشاره نمودیم. بدون خلاصه سازی که مشتری میتواند در اختیار طراح قرار دهد کار نهایی میتواند فاجعه بار باشد. اگر شما کار حرفه ای در زمینه طراحی لوگو میخواهید, بنابراین در مورد کار باید به طراح توضیحات بیشتری را بدهید.

2 – برای خودتان طراحی کنید

ذات طراحی بیشتر به تجربه و مهارت طراح بستگی دارد و همیشه این سوال به وجود می آید که چه شخصی این لوگو را طراحی نموده است. در صورتی که برای طراحی آن طراح لوگو دشواری های بسیار زیادی را کشیده است. بازدید کنندگان اغلب از این دشواری ها نمیدانند.

شما باید متوجه باشید که هدف ایجاد نمودن لوگو چیست و قرار است چه افرادی را تحت تاثیر قرار بدهد. زمانی که در مورد لوگو مواردی را متوجه شدید و بسیاری از سوالات پاسخ داده شد سپس میتوانید طراحی و تعریف پروژه را آغاز نمایید. این هشدار برای شرکت های متوسط میباشد: فکر نکنید که لوگو میتواند شما را به تمامی هدفها و ایده هایتان برساند. شما تنها با لوگو میتوانید مفاهیمی را به مخاطبان خود منتقل و با آنها صحبت کنید. بنابراین باید طراح بسیار خوب و حرفه ای را برای این کار استخدام نمایید. امیدواریم در این مقاله توانسته باشیم به طراحان و علاقه مندان در این زمینه اطلاعاتی را داده باشیم تا بتوانید آن را در طراحی های خود نیز استفاده نمایید. به زودی مقاله های بسیار زیادی را هم در زمینه سئو سایت و بهینه سازی سایت به شما خوانندگان عزیز ارائه خواهیم نمود.

ادامه مطالب رو در مقاله بعدی می توانید دنبال کنید .

 

  1. http://seowebmaster.blogtez.com/post42.php
  2. http://seowebmaster.blogtez.com/post41.php
  3. http://seowebmaster.blogtez.com/post40.php
  4. http://developer-website.blograz.ir/post/52/17+%D8%A7%D8%A8%D8%B2%D8%A7%D8%B1+%D8%A8%D8%B1%D8%AA%D8%B1+%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D9%8A+%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%D9%8A+UI+++UX
  5. http://developer-website.blograz.ir/post/55/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%D9%8A+%D8%B3%D8%A7%D9%8A%D8%AA+%D8%B1%D9%8A%D8%B3%D9%BE%D8%A7%D9%86%D8%B3%D9%8A%D9%88+%D9%8A%D8%A7+%D8%A2%D8%AF%D8%A7%D9%BE%D8%AA%D9%8A%D9%88+%E2%80%93+%D9%83%D8%AF%D8%A7%D9%85+%D9%8A%D9%83+%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1+%D8%A7%D8%B3%D8%AA!
  6. http://developer-website.blograz.ir/post/54/%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%D9%8A+10+%D9%83%D9%8A%D8%AA+UI+%D8%A8%D8%B1%D8%AA%D8%B1+%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D9%8A+%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%D9%8A
  7. http://developer-website.blograz.ir/post/53/%D9%86%D8%AD%D9%88%D9%87+%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%81%D8%A7%D8%AF%D9%87+%D8%A7%D8%B2+%D9%86%D8%B4%D8%A7%D9%86%D9%87+%D9%87%D8%A7%D9%8A+%D8%A8%D8%B5%D8%B1%D9%8A+%D8%AF%D8%B1+%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%D9%8A+%D8%B3%D8%A7%D9%8A%D8%AA

http://seo-web-designer.bigsite.ir/post-180607.html



:: بازدید از این مطلب : 117
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد

برحسب تعریف ، دامنه نام یکتایی است که وب سایت شما از طریق آن شناخته می شود. دامنه از یک یا چند بخش تشکیل شده است که اصطلاحا به آن label گفته می شود .

این label ها با استفاده از "." جدا می شوند . اولین label از سمت راست را Top level domain یا پسوند می نامند . برای این بخش شما گزینه های محدودی دارید و باید TLD مورد نظر خود را از فهرستی مشخص انتخاب نمایید . برای بررسی دقیق تر TLD اینجا را مطالعه نمایید . بخش بعدی نام دامنه شماست که شما در انتخاب آن آزاد هستید و می توانید هر نامی را با توجه به قوانین انتخاب نمایید . در نظر داشته باشید که کارکترهایی نظیر space " " یا - را نمی توانید در نام دامنه استفاده کنید .

نام دامنه را چگونه انتخاب کنم ؟

برای انتخاب دامنه چند شرط را لحاظ کنید، پس از آن می توانید در مورد نام دامنه تصمیم بگیرید. نام دامنه بهتر است حداقل های زیر را دارا باشد:


1 . اطلاعات هاست را توصیف کند

اگر سایت شما در زمینه اطلاع رسانی یا سرویس دهی فعالیت خواهد کرد، بهتر است نام آن توصیف کننده این فعالیت باشد. ممکن است لزوما نام دامنه شما بیان کننده اطلاعاتی که کاربر از هاست دریافت می کند نباشد ، اما این مساله در میزان اعتماد کاربر تاثیر می گذارد. خصوصا در زمان جستجو، کاربران دامنه هایی را انتخاب می کنند که به موضوع بیشتر ارتباط دارند. مگر اینکه با گذشت زمان کاربران متوجه شوند که سایت شما علی رغم نام غیرمرتبط، دارای محتوایی مرتبط با جستجوی آنهاست .

توجه : این روال در مورد شرکت هایی که می خواهند دامنه ای برای خود ثبت کنند صدق نمی کند . در این حالت کاربران به نام شرکت اعتماد دارند و نام دامنه باید همنام شرکت یا مخفف آن باشد . به راحتی به خاطر سپرده شود .

اگر دامنه شما به راحتی به خاطر سپرده شود ، بازدیدکنندگان خود را برای آینده حفظ خواهد کرد. پارامترهای متعددی در به خاطر سپردن دامنه موثرند به عنوان مثال موارد زیر را مد نظر قرار دهید :

  • اگر نام دامنه شما لغتی است فارسی که با کارکترهای انگلیسی نوشته شده است، باید عمومی ترین نوع نوشتار آن کلمه را مورد استفاده قرار دهید. به عبارت ساده تر کاربر نباید برای رسیدن به سایت شما بارها نام دامنه را به صورت غلط تایپ کند تا یکی از موارد آن پس از بارها آزمایش و خطا سایت شما را نمایش دهد!
  • تعداد کارکترهای دامنه را تا حد امکان کم کنید. اما در این کم کردن کارکتر افراط نکنید، گویا بودن دامنه برای سایتهایی که تنها ماهیت آنلاین دارند حیاتی است .

 

 

2. از نام دیگران استفاده نکنید

اعتبار شما متعلق به شماست و اعتبار دیگران متعلق به دیگران. هیچگاه بدون دلیل نام دامنه ای مشابه نام دیگران انتخاب نکنید. این مساله را خصوصا در فروشگاههای آنلاین مدنظر قرار دهید. اگر این مساله از لحاظ قانونی مشکل نداشته باشد از نظر اعتماد کاربران به شما تاثیر منفی بسیار زیادی دارد .

3 . موتورهای جستجو را مد نظر قرار دهید

قرار گرفتن کلیدواژه اصلی فعالیت سایت در نام دامنه اولویت دامنه را در جستجوها بالا می برد. این مساله را در زمان انتخاب زبان نام دامنه خود نیز لحاظ کنید. به عنوان مثال اگر شما از لغت shop به جای foroushgah استفاده کنید در جستجوهای لغت shop اولویت خواهید داشت. مخاطب خود را مد نظر قرار دهید .

شما می توانید نام دامنه را برحسب مخاطبان آن انتخاب کنید. بنابراین در گام اول بررسی کنید که ای شما گروه خاصی را مخاطب قرار می دهید ؟ (گروه سنی، شغلی، تحصیلی و...) به عنوان مثال در صورتی که مخاطبان شما افرادی هستند که به زبان انگلیسی تسلطی ندارند، بهتر است نام دامنه حاوی لغات فارسی باشد تا انگلیسی.این مورد با توجه به نوع مخاطب دسته بندی و ملاحظات متعددی خواهد داشت .

چگونه TLD (پسوند) برای دامنه خود انتخاب کنم ؟

پس از انتخاب نام دامنه شما باید پسوند دامنه خود را انتخاب کنید. در گذشته پسوند های محدودی در اختیار کاربران بود و کاربران به اجبار از میان پسوند های .com ، .net ، org , biz ، info به همراه دامنه های کشوری ، پسوندی را مناسب سایت خود انتخاب کنند. امروزه فهرست بلند بالایی از پسوند ها در اختیار کاربران گذاشته شده است که با توجه به زمینه فعالیت خود می توانند از این پسوندهای جدید استفاده کنند. البته برخی از این پسوندها احتیاج به مدرک دارند تا اجازه ثبت دامنه را به شما بدهند اما به طور کلی بسیاری از آنها بدون مدرک رسمی قابل ثبت هستند .

پس از انتخاب نام دامنه وارد سایتی نظیر http://www.whois.comشوید و نام دامنه خود را وارد نمایید. در صورت آزاد بودن دامنه ، شما می توانید درخواست ثبت دامنه خود را به شرکت هایی که در این زمینه فعالیت می کنند ارسال نمایید .

 

  1. http://shishekar.blogtez.com/post11.php
  2. http://doorbin.blogtez.com/post13.php
  3. http://doorbin.blogtez.com/post12.php
  4. http://doorbin.blogtez.com/post11.php
  5. http://doorbin.blogtez.com/post10.php
  6. http://doorbin.blogtez.com/post9.php
  7. http://seoweb1.mahdiblog.com/article-68.html
  8. http://seoweb1.mahdiblog.com/article-67.html
  9. http://seoweb1.mahdiblog.com/article-66.html
  10. http://seoweb1.mahdiblog.com/article-65.html

http://seowebmaster.blogtez.com/post43.php

 


:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد

سیستم نظارت تصویری در املاک در چند سال اخیر به شکل شگرفی در حال تحول مداوم است. امروزه، همه چیز در امر نظارت آسان تر به نظر می رسد. فناوری های پیشرفته از اشیا  با ارزش ما در منزل و یا محل کار محافظت می کنند. اما اگر عملکرد این فناوری ها مختل شود چه می کنید؟ اگر قیمت زیادی برای آن پرداخت کرده باشید و نتیجه مطلوبی نسیب شما نشود چه واکنشی نشان می دهید؟

سیستم های نظارت تصویری یک روش محبوب برای کنترل مداوم اموال است. اما مشکل اصلی این است که سیستم های نظارت تصویری مبتنی بر انسان با نواقص و محدودیت های زیادی روبرو هستند.همچنین در میان عموم مردم دیده شده است که  پیچیدگی تکنولوژیکی این سیستم ها خیلی از شهروندان را به وحشت می اندازد. اما کاملا واضح است که این تکنولوژی ها باعث می شوند ما احساس امنیت کنیم و امنیت را در لحظه لحظه زندگی خود لمس کنیم.

با این حال ، در مورد اطمینان از حفظ حریم خصوصی توسط تکنولوژی های نظارت تصویری تردیدهایی وجود دارد و این نگرانی ها قابل درک است. سو استفاده کنندگان از حریم خصوصی هر گوشه منتظر می مانند تا فرصتی برای ضربه زدن به امنیت دیگران پیدا کنند. سوال اصلی این است که آیا باید تسلیم شد و به محافظت شخصی از املاک بازگردیم؟ قطعا چنین تصمیمی درست نیست.

به همین دلیل است که ما به گذشته باز نخواهیم گشت و تصمیم آینده جوامع ما این است که از تکنولوژی به نفع بهبود کیفیت زندگی استفاده کنیم. بنابراین مزایای بی شماری باعث می شود یک سیستم نظارت تصویری هوشمند ارزش آزمایش را داشته باشد. در این مطلب به این موضوع می پردازیم که چگونه بهترین راه حل را در سیستم های نظارت تصویری پیدا کنیم؟ کدام سیستم برای محافظت از ما در برابر تهدیدهای ناقضان حریم خصوصی امن ترین است: واحد پردازش داخلی یا سیستم های مبتنی بر تکنولوژی های ابر؟ کدام یکی بهتر است.

تمایل انسان به ایمنی بیشتر محیط زندگی

این موضوع کاملا طبیعی است که هر انسانی می خواهد احساس امنیت کند. در هرم نیازها که به هرم سلسله مراتب نیاز های مازلو معروف است، دو نکته اساسی وجود دارد. اول اینکه همه انسان ها می خواهند نیازهای فیزیولوژیکی خود یعنی نیاز به غذا ، آب ، گرما و استراحت – را برآورده کنند. در وهله دوم، همچنین یک نیاز اساسی دیگر به نام امنیت نیز وجود دارد. در تعریف واژه امنیت این واژه را فقط به معنای دور نگه داشتن سارقین از اموال تعریف نمی کنند امنیت در دنیای امروز به شدت با تکنولوژی همراه شده است. به هر ترتیب همه ما اشتیاق داریم که احساس امنیت کنیم و برای رسیدن به آن آماده هستیم که کارهای زیادی انجام دهیم.

حقیقت اصلی در رابطه با امنیت ، تعریف آن است. امنیت فقط به معنای دور نگه داشتن سارقین از ملک شخصی نیست. مسئله پیچیده تر است. انسانها برای حریم خصوصی خود ارزش قائل هستند و در نتیجه سعی می کنند از کل حریم خود دفاع کنند. به عبارتی دقیق تر نه تنها ایمن نگه داشتن اشیا با ارزش برای ما مهم است بلکه دوری از دید دیگران نیز برای ما مهم است. ما تلاش می کنیم تا از حریم خصوصی خود محافظت کنیم ، چه در مورد خانه ها یا مشاغل  وچه درباره داده های حساس و مالیکت های معنوی شغلی. سیستم نظارت تصویری در املاک در نهایت منجر به افزایش حس ایمنی در محیط زندگی می شود.

حریم خصوصی

بیایید با این سوال ادامه دهیم، داده ها چرا اینقدر مهم  هستند؟ موارد متعدد تجاوز به حریم خصوصی ثابت می کند که داده های ثبت شده در شرکت های بزرگ و ارگان های دولتی هویت افراد را بسیار سریع پیدا می کنند. این موضوع تصاحب داده ها می تواند منجر به یک ناراحتی عمده و سرقت در مقیاس بزرگ شود. تهدیدهای اصلی در خصوص جمع آوری گسترده اطلاعات از افراد یک جامعه در نهایت حریم خصوصی ، جمع آوری اطلاعات ، پردازش ، انتشار و حمله به افراد را در بر خواهد داشت. بنابراین وظیفه اصلی صنعت حفاظت تصویری و امنیت، حفاظت از داده های به دست آمده توسط سیستم های نظارت تصویری است.

شرکت های امنیتی و حفاظت تصویری دائما به شما می گویند که شما می توانید امنیت داشته باشید اما این را نمی گویند که در نهایت با بدست آوردن امنیت، حریم خصوصی خود را از دست می دهید. آنها می گویند شما می توانید حریم خصوصی داشته باشید ، اما امنیت خود را از دست خواهید داد. این اعتقادات رایج ، نسل جدیدی از شرکت ها را به ایجاد اولین راه حل های امنیتی برای حفظ  امنیت به همراه حفظ حریم خصوصی سوق داده است. به عبارت دیگر، در حال حاضر سیستم های امنیتی متمرکز بر عدم رعایت حریم خصوصی مبتنی هستند و این موضوع یک چالش بسیار بزرگ در این صنعت به حساب می آید.

سیستم نظارت تصویری در املاک

بیشتر بخوانید:   هایک ویژن    نصب دوربین مدار بسته     تی وی تی   قیمت دوربین مداربسته

سیستم های مبتنی بر ابر

در حال حاضر سیستم های مشهور نظارت تصویری هنگام ایجاد سیستم های امنیتی خود اطلاعات کاربران را بر روی فضاهای ابری  بارگذاری می کنند. در مورد ایمنی این موضوع بحث های طولانی شکل گرفته است و نگرانی های فزاینده ای درباره حریم خصوصی ایجاد می کند. این سیستم ها اغلب در حصول اطمینان برای حفظ حریم خصوصی شکست می خورند و در برابر هک شدن به شدت آسیب پذیر هستند. این یک راز نیست که برخی از شرکتهای مبتنی بر فناوری های ابری با ادارات پلیس همکاری می کنند. همچنین یادتان باشد که  اگر داده های شما بیش از حد در دسترس باشد ، شرکت های فناوری می توانند آن را به تبلیغ دهندگان بفروشند.

همچنین داده های بارگذاری شده روی ابر در معرض هرکسی قرار می گیرد تا در آن دخالت کند. شرکت های ارائه کننده خدمات امنیت در حال حاضر مسئولیت کمی در مورد امنیت این اطلاعات را بر عهده می گیرند و هیچ کس در مورد نحوه استفاده سایر شرکت ها از این اطلاعات تعهدی ارائه نمی دهد .این یک موضوع کاملا پذیرفته شده است که هنگامی که سیستم خانه هوشمند دسترسی از راه دور را امکان پذیر می کند ، امنیت و حریم خصوصی قربانی این امنیت می شود و از بین می رود. بنابراین در سیستم نظارت تصویری در املاک پیشنهاد ما این است که از سیستم های مبتنی بر ابر کمترین استفاده انجام شود.

واحدهای پردازش داخلی

همه بحث های ذکر شده در بالا ما را به این نتیجه می رساند که نگهداری داده ها در یک واحد پردازش داخلی ایمن تر و خصوصی تر است. چنین انتخابی  ما را از چشم دولت ها ، شرکت ها ، تبلیغ کنندگان و هکرها دور نگه می دارد و از آنجا که بازار فعال است ، راه حل های آن بخش به سرعت ارائه می شود

همچنین به لطف پیشرفت های اینترنت اشیا ، محاسبات و یادگیری ماشین ، یافتن سیستم های نظارتی محافظ به شکل خصوصی در آینده نزدیک در بازار ارائه خواهند شد. یک “معماری” محرمانه محور تصاویر دوربین را در داخل ملک پردازش و ذخیره می کند و به این ترتیب پیشرفته ترین فن آوری را با محافظت از حریم خصوصی پیشرفته ترکیب می کنند.

به عنوان مثال ، شرکت هایی هستند که در حال کار بر روی یک راه حل ساده برای ایجاد امنیت و حفظ حریم خصوصی افراد به شکل همزمان هستند. چنبن فناوری هایی  از دوربین های IP ویژه ای استفاده می کند که در گروه هایی با دستگاه محاسبه الگوریتم های مبتنی بر هوش مصنوعی کار می کنند. یک الگوریتم AI (هوش مصنوعی) تمام تصاویر گرفته شده توسط دوربین ها را تجزیه و تحلیل می کند و به محض تشخیص ناهنجاری ها ، آن را به کاربر نهایی اطلاع می دهد. این سیستم ها هیچ یک از داده های مشتریان را در فضاهای ابری  بارگذاری نمی کنند بلکه  آنها حریم خصوصی و تمام اطلاعات را در خانه مشتری حفظ می کنند.

سیستم های نظارت هوشمند

همچنین کاربرانی که مایلند بدانند فرزندشان یا دیگر اعضای خانواده چه زمانی در فضای باز محوطه در حال بازی هستند می توانند دوربین ها را برای تشخیص این موضوع تنظیم کنند. اگر آنها می خواهند چشم خود را بر روی سارقین متمرکز کنند ، در انجام آن آزاد هستند.

به عبارتی دیگر سیستم های نظارت هوشمند با تطبیق صورت و فناوری تشخیص ژست کار می کنند. آنها می توانند افرادی را که به سیستم وارد نشده اند ، شناسایی کنند و در این صورت امنیت را به کاربر هدیه می دهند. این ابزار به یک پروتکل اخلاقی احترام می گذارد. به جنسیت ، نژاد یا سن خاصی حساس نیست. هدف آن تشخیص رفتار مشکوک بدون هدف قرار دادن هویت های فردی است. با شناسایی افرادی که بخشی از برنامه روزانه شما نیستند ، سیستم هر نوع خطر امنیتی را کاهش می دهد.

جدیدترین سیستم های نظارت تصویری واحد پردازش داخلی ویژگی بسیار مهم حفاظت از حریم خصوصی را مد نظر قرار داده اند و در نتیجه می توان گفت که جدیدترین فناوری ها ، انواع روشهای نظارتی پیشرفته را ارائه می دهند. تنها وظیفه ما انتخاب صحیح است. موردی که نه تنها از املاک و اشیاء با ارزش ما بلکه از حریم خصوصی ما نیز محافظت می کند. اعتقاد ما بر این است که سیستم نظارت تصویری در املاک می تواند چهره خانه های ما در آینده نزدیک را به طور کل دچار تغییرات بنیادین کند.

بیشتر بخوانید:   دوربین‌ مداربسته تحت شبکه     بهترین دوربین‌ مدار بسته      دوربین حرارتی        دوربین اچ دی



:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد

 

تجربه کاربر یا طراحی UX مشخصه طراحی محصول است، چه طراحی سایت باشد، چه برنامه تلفن همراه یا چیز دیگری که می تواند در دسترس کاربر قرار بگیرد. در حالی که باید واضح باشد که UX برای طراحی محصول ضروری است اما برخی از طراحان UX تصورات غلط زیادی درباره آن دارند.

اما واقعیت این است که اگر طراحی UX شما با مخاطب مورد نظر خود همگام شود، محصول شما رونق گرفته و رشد می کند اگر اینطور نیست، باید بیشتر تلاش کنید.

معرفی 5 نکته برتر و اساسی برای طراحی UX

این راهنما اصول اولیه دستیابی به فرآیند طراحی UX را در یک سطح مفهومی را پوشش می دهد و این نکات به شما کمک می کند تا دریابید که چگونه یک طراح UX حرفه ای تر شوید.

  1. به هنگام طراحی UX، چرخ را دوباره اختراع نکنید

طراحی UX همه چیز مربوط به تعامل کاربر است. به همین ترتیب، تعامل کاربر یکی از مهم ترین عناصر در توسعه برنامه است.

اما طراحانی که دست به طراحی UX می زنند، اغلب قربانی ذهنیت اختراع مجدد چرخ یا تلاش برای رفع آنچه به وجود آمده نیستند.

یک دلیل وجود دارد که اکثر وب سایت ها و برنامه های تلفن همراه به شکلی که ساخته می شوند ساختار دارند و اتفاقا کار هم می کنند، چرا؟ زیرا کاربران به آن عادت کرده اند و اینجا است که کسی که کار طراحی UX انجام می دهد، باید دست به کار شود و تغییراتی را در این روند به وجود بیاورد.

این روانشناسی عادت همیشگی است و کاربران همیشه تغییر را دوست ندارند و آنها به شیوه معمول ارائه عادت دارند و دوست ندارند با همه چیز متفاوت برخورد کنند.

معمولا، این تمایل به نوآوری چرخ باعث ظهور غیرقابل توصیف غیرمستقیم، طرح های رنگی عجیب، قرار دادن فونت ها در مکان های اشتباه و الگوهای ناوبری گیج کننده می شود.

هدف این است که یک محصول را از بقیه متمایز کنیم و با این حال، این رویکرد تعامل را درگیر می کند و به جای تمایز، کسانی را که می خواستید جذب و درگیر شوند، می ترساند و کسی که کار طراحی UX انجام می دهد باید به خوبی از پس این مشکلات بر بیاید..

به همین دلیل بهتر است از طرح های آزمایش شده در سراسر یک محصول با ترفندهای جزئی استفاده کنید تا اهداف خاص خود را متناسب کنید.

این رویکرد بلافاصله باعث می شود تا کاربران با سیستم عامل شما آشنا شوند و به آن ها اجازه دهد بدون اینکه از چیدمان های ناآشنا اذیت شوند، از آن استفاده کنند.

به عنوان مثال، هیچ دلیلی برای جابجایی نوار پیمایش از بالای صفحه به پایین یا تغییر نحوه پیشبرد کاربران در یک برنامه تلفن همراه وجود ندارد.

 

شرکت طراحی سایت       ساخت سایت     

  1. آن را ساده نگه دارید و از طراحی ریسپانسیو استفاده کنید

مشکل بزرگ دیگری که اغلب در فرآیند طراحی UX اتفاق می افتد زمانی است که همه چیز به خاطر سود خودشان خیلی پیچیده می شود.

الگوهای آشنا برای کاربر در آنجا وجود دارد اما این الگوهای خیلی زیاد هستند و به همین دلیل، طراحی  UXبه خوبی کار نمی کند.

هنگامی که کاربر به صفحه ای می رسد که به معنای واقعی کلمه دارای عناصر مختلف است و تایپوگرافی را در آن مشاهده نمی کند و عناصر موردنیاز آن نمی بیند، نتیجه نهایی این است که کاربر در جاهای دیگر و سمت رقیبان شما حرکت می کند و این بر خلاف آنچه می خواهید است.

به همین دلیل، بهتر است همه چیز را کاربر پسند نگه داریم. هدف شما این است که توجه کاربر را به گرفتن آنچه در وب سایت شما نیاز دارد، نگه دارید. آن ها را از هدف خود منحرف نکنید و مطمئنا باشید که به هدف خود خواهید رسید.

هر صفحه یک هدف قطعی دارد، به عنوان مثال، صفحه پرداخت فقط مواردی را دارد که برای فرایند پرداخت نیاز است.

صفحه تماس فقط حاوی اطلاعات تماس و / یا فرم است و نکاتی درباره عادت های نظافت شخصی نیست.

هدف از هر صفحه و هر مولفه موجود در آن فورا توسط کاربر قابل فهم و بدون توضیح است.

هر گونه اطلاعات اضافی اما غیر ضروری به پایین صفحه می رود، به عنوان مثال، لیست اضافی در انتهای پست با محتوای “شما نیز ممکن است دوست داشته باشید” داشته باشید.

  طراحی سایت شرکتی

  1. نیازها و خواسته های مخاطبان مورد نظر خود را درک کنید

درک نیازها و خواسته های مخاطبان هدف شما ممکن است به عنوان یک نکته آشکار طراحی UX به نظر برسد، اما باید حتما آن ها را دید.

دقیقا مانند هر جای دیگری، طراحان نمی توانند طرح صحیح طراحی UX را بدون درک نیازها و خواسته های مخاطبان هدف تشخیص دهند و باید کسی که طراحی UX انجام می دهد، انتظار مشتریان را بداند.

چرا این یک مشکل است؟ به دلیل این فرض نادرست که اگر شما در بخش بازار فعالیت می کنید، بدون مطالعه آن می فهمید که مخاطب چه چیزی می خواهد و به چه چیزی احتیاج دارد. در حالی که ممکن است برخی از شهود شما با این مسئله به طور کلی مشکل داشته باشد.

با استفاده از این دو مرحله، این اطلاعات حیاتی از تجربه کاربری را درست در طی مراحل طراحی بدست آورید:

  • نظرات خود را از طریق نظرسنجی از کاربران خود جمع کنید
  • نحوه استفاده کاربران از محصول شما یا محصولات مشابه را بصورت حضوری یا از راه دور مشاهده کنید

در اینجا نوع سوالاتی وجود دارد که ممکن است این اطلاعات برای شما جواب دهد:

  • کاربران شما، از نظر جمعیتی، چه کسانی هستند؟ (به عنوان مثال: آقایان، زنان، افراد باهوش فناوری، مبتدیان فناوری، بزرگسالان جوان و غیره)
  • نیازهای کاربران شما چیست؟ چگونه می توانید برای نیازهای آنها راه حلی ارائه دهید؟
  • چگونه رابطه بین نیازهای آن ها و گزاره ارزش شما در طراحی رابط آشکار می شود؟

پاسخ به این سوالات پایه و اساس یک ایده طراحی معتبر UX را تشکیل می دهد.

طراحی سایت تهران



:: بازدید از این مطلب : 133
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد

 

در حال حاضر میلیونها دوربین مداربسته نظارتی در فضاهای عمومی در سرتاسر جهان وجود دارد؛ ابزاری که در کمتر از دو دهه توانایی های منحصر به فردی به دولت ها و پلیس برای نظارت بر رفتار شهروندان داده است. در پشت این لنزها، دوربین های مداربسته به روشی تغییر می کنند که مردم اغلب به سختی از آنها آگاه هستند و دراین میان حفظ حریم خصوصی شهروندان موضوعی است که باید بیشتر به آن پرداخته شود.

در حال حاضر تشخیص چهره داغ ترین موضوع صنعت دوربین های مداربسته و سیستم های نظارت تصویری به حساب می آید. چرا که در تعدادی از شهرهای جهان، در ایالات متحده آمریکا، چین، آلمان، سنگاپور و دیگر شهر های متروپل جهانی این فناوری به شدت مورد استفاده قرار می گیرد. پلیس در این کشورها استدلال می کند که استفاده از چنین سیستم هایی به آنها این امکان را داده است که این فناوری را برای شناسایی تروریست های بالقوه و سایر مجرمان شناخته شده بکار گیرند. اما این موضوع  همراه با نگرانی های مختلف نیز هست. گسترده ترین انتظار مردم عادی حفظ حریم خصوصی و ناشناس ماندن در مکان های عمومی است – که عملا با چنین اقداماتی از سوی دولت ها با تعرض مستقیم روبرو می شود. در حال حاضر ابهامات در تکنولوژی تشخیص چهره باعث شده است که بازنگری های زیادی در نحوه استفاده از آن صورت گیرد.

نواقص عملکرد دوربین های تشخیص چهره

سوال مهم بعدی این است که این سیستم های تشخیص چهره در حال حاضر تا چه اندازه به درستی کار می کنند؟ تحقیقات نشان می دهد که میزان موفقیت این دوربین ها در شناسایی چهره ها حتی تا میزان 2٪ هم پایین می آید. همچنین این فناوری در شناسایی افراد مختلف و خصوصا زنان پوست تیره بسیار کم دقت است و در نتیجه استفاده از چنین فناوری با این همه نواقص آشکار، امکان تشدید تنش ها بین اقلیت های قومی و پلیس را  افزایش می دهد. این موضوع در کشورهایی مانند ایران و دیگر کشورهای خاورمیانه که اقلیت های قومی و مذهبی زیادی در آنها سکونت دارند بیش از دیگر کشورها مهم جلوه می کند.

همچنین این مسئله می تواند با یک موضوع بحث برانگیز دیگر، یعنی به نحوه استفاده پلیس از پایگاه داده های بسیار بزرگ و متمرکز از چهره های مردم عام دامن بزند. به طور معمول این پایگاه داده های بزرگ شامل تصاویری از افراد بازداشت شده است که ممکن است هرگز به جرمی محکوم نشده باشند و بعید به نظر می رسد که کسی با جمع آوری این داده ها رضایت داشته باشد. به همین دلایل استفاده از نرم افزار خودکار تشخیص چهره بسیار بحث برانگیز بوده  و تا زمانی که این فناوری به اطمینان بیشتری دست پیدا نکند، باید در نحوه استفاده از آن تجدید نظر شود.ابهامات در تکنولوژی تشخیص چهره

در همین حال و به دلیل موضوعات و نگرانی هایی که مطرح شده، در شهر سانفرانسیسکو در ایالات متحده استفاده از تشخیص چهره در سیستم های عمومی برای مدتی کوتاه ممنوع شده است. انتظار می رود سایر شهرهای جهان نیز از این روش پیروی کنند تا مقرارت مشخصی در نحوه استفاده از این تکنولوژی به تصویب پارلمان ها و دیگر نهادهای قانون گذار برسد. ما هنوز نمی دانیم که این تکنولوژی در ایران مورد استفاده گسترده قرار گرفته است یا نه ؟ سوال دیگر این است که آیا برنامه خاصی در میان سیاسیون برای آینده در دستور کار است یا خیر؟ به هر ترتیب این نگرانی یک موضوع جهانی است. ابهامات در تکنولوژی تشخیص چهره موضوعی است که در کشور ما نیز باید از همین امروز به آن توجه ویژه شود.

دنیای فردا تحت نظارت دوربین ها!

تشخیص چهره سوالات بزرگتری را نیز برجسته می کند که پیرامون آنها استفاده از انواع دوربین ها و سیستم های نظارتی برای جامعه قابل قبول شناخته شده است. این  یک واقعیت پیچیده است که دوربین های نظارتی هر روز پیچیده تر می شوند بدون اینکه لزوماً تفاوت زیادی با مدل های آنالوگ سابق خود از نظر ظاهر داشته باشند. هیچ نشانه و اطلاعاتی وجود ندارد که در مورد قابلیت های پیشرفته آنها به ما بگویید، این بدان معناست که فعالیت های پشت سر این دوربین ها شفافیت کمتری پیدا می کنند و در نتیجه شما نمی دانید که با استفاده گسترده از این سیستم ها چه بلایی قرار است بر سر جامعه آینده بشریت بیاید.

برای مثال همزمان با کوچک سازی این فناوری و کاهش هزینه های نصب و راه اندازی، انواع جدیدی از دوربین ها از جمله دستگاه های ویدئویی، هواپیماهای بدون سرنشین و دیگر تجهیزات نظارتی نیز به وجود آمده اند. در عین حال، تکنیک های تصویربرداری و ضبط بیشتر و بیشتر استاندارد و گسترده شده اند. این تکنولوژی ها، امکان ارتباط بیشتر بین سیستم ها را فراهم می کند و کیفیت را تا آنجا افزایش داده است که تصاویر می توانند در دادرسی های قانونی یک گواهی قابل اعتماد به حساب آیند.

علاوه بر تشخیص چهره ، ما شاهد ظهور دوربین هایی هستیم که قادر به ردیابی و تشخیص اشیا نیز هستند، به علاوه پیشرفت در تجزیه و تحلیل سر و صدا یا بو نیز از دیگر قابلیت های دوربین های مداربسته نوین به حساب می آیند. نیروهای پلیس در ایالات متحده و انگلیس سیستم هایی را آزمایش می کنند که پیش بینی می کند افراد احتمال ارتکاب جرم را دارند یا خیر.  همه این موضوعات در کنار هم یک جهش کوانتومی از دوربین های مداربسته قدیمی به سمت آینده است. دوربین هایی که در یک تحول سریع اگر چه ممکن است در ظاهر به امنیت بیشتر محیط های شهری کمک کنند اما در اصل خودشان به یک چالش امنیتی در آینده تبدیل خواهند شد.

بیشتر نظرسنجی ها حاکی از آن است که عموم مردم طرفدار استفاده از دوربین های مداربسته هستند ، اما سوال اصلی این است که اگر عموم مردم بدانند که این سیستم های نظارتی نوین قادر به چه کارهایی هستند آیا همچنان از این سیستم ها پشتیبانی می کنند؟ با توجه به اکثر واکنش ها در رسانه ها برای شناسایی چهره ، به نظر می رسد که جواب این سوال قطعا منفی باشد.

ابهامات در تکنولوژی تشخیص چهره می تواند وقایع ناگواری برای نسل آینده رقم بزند. بنابراین حاکمیت و مقررات باید سریعاً متحول شوند تا قوانین شفافی برای استفاده از این تکنولوژی تدوین شوند. آیا ایران نیز برای چنین مشکلی که احتمالا در آینده گریبان جامعه را خواهد گرفت تدابیری اندیشیده است؟

بیشتر بخوانید:   هایک ویژن   تجهیزات دوربین مداربسته    نصب دوربین مدار بسته



:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد

 

طراحی سایت ریسپانسیو (واکنش گرا) با طراحی سازگار ​​تفاوت دارد و آیا می توانید با انتخاب سبک مناسب طراحی سایت، طراحی UX خود را بهبود دهید؟

در این مقاله قصد داریم تا برای شما از مزایای استفاده این نوع طراحی ها بگوییم و ببینید که کدام یک گزینه بهتری برای طراحی هستند.

همه کاره بودن و وجود تنوع دستگاه های تلفن همراه، طراحان وب و برنامه ها را ترغیب کرده است تا صفحه های مختلفی را برای سایت ایجاد کنند.

از یک مانیتور بزرگ دسکتاپ گرفته تا صفحه نمایش ساعت هوشمند کوچک، می توانید به راحتی به اطلاعات دسترسی پیدا کنید.

مطمئنا این موضوع می تواند چالش برانگیز باشد که چگونه می توانید سایت خود را در تمامی دستگاه ها به درستی نمایش دهید و هر دو طراحی سایت ریسپانسیو و سازگار می توانند این چالش را برطرف کنند اما اگرچه ممکن است این دو نوع طراحی مثل هم دیگر عمل کنند اما بهتر است بدانید که هر کدام مزایا و معایبی دارند.

فکر می کنید کدام یک انتخاب مناسب برای شماست؟ کدام یک به بهترین وجه نیازهای شما را برآورده می کند؟

 

طراحی سایت پزشکی      طراحی سایت املاک       طراحی سایت صنعتی

طراحی سایت ریسپانسیو چیست؟

طراحی سایت ریسپانسیو و یا واکنش گرا فقط از یک طرح برای یک صفحه وب استفاده می کند و آن را برای دستگاه های مختلف، به صورت واکنش گرا تنظیم می کند تا بتواند روی صفحه نمایش کاربر بهتر باشد، چه این یک کامپیوتر دسکتاپ، یک لپ تاپ، یک تبلت یا یک تلفن همراه، به هر حال با وجود طراحی سایت ریسپانسیو، به راحتی می توانید سایت خود را به کاربر نمایش دهید.
از نظر فنی، وب سایت های ریسپانسیو از Query ها برای هدف قرار دادن تصاویر، مقیاس بندی متن و تنظیم طرح استفاده می کنند تا سایت بتواند در هر اندازه صفحه نمایش متناسب باشد.

این کار را می توان به راحتی با HTML و CSS یا HTML5 و CSS3 انجام داد.

 

 

 

استارباکس نمونه یک طراحی سایت ریسپانسیو حرفه ای و کامل

 

طراحی سایت فروشگاهی       شرکت طراحی وب سایت      طراحی وب سایت شرکتی



:: بازدید از این مطلب : 132
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد

 

تحول دیجیتال در صنعت امنیت موضوعی است که در حال ایجاد موج های متناوب برای تغییرات در صنعت امنیت در تمام حوزه ها است. در سالهای اخیر بسیاری از صنایع در معرض تحولات دیجیتال قرار گرفته اند. متاسفانه به مانند هر برنامه تغییراتی بزرگ، تلاش های تحول دیجیتال نیز غالباً برخلاف انتظارات عملکرد مطلوبی ندارند. با این وجود، با تشدید فشارهای تقاضا از سمت فضاهای تجاری، تعداد برنامه های تغییرات به سمت امنیت دیجیتال همچنان در حال افزایش است.

برای همه کسانی که از شنیدن تغییر رفتار به سمت دیجیتال خسته شده اند و معتقدند این یک مد تجاری جدید است، باید به این افراد توصیه کرد که دیدگاههای خود را با دقت بیشتری مورد بازنگری قرار دهند. اگر از تلفن هوشمند برای جستجو، یافتن، سفارش، خرید، ارسال پیام، تماشای فیلم، یادگیری، بازی و موارد دیگر استفاده می کنید باید بپذیرید که تغییرات دیجیتال یک ضرورت تجاری بوده است و همه افراد جامعه از این تحول دیجیتال نفع می برند.

بر هیچ کس پوشیده نیست که نحوه زندگی ما در طول بیست سال گذشته به طور قابل توجهی تغییر کرده است و این موضوع باید در نحوه تجارت ما نیز منعکس شود. یادمان باشد که تحول دیجیتال چیزی فراتر از فناوری است . این تغییرات به افراد امکان می دهد تا مشکلات سنتی خود را به روش های جدید و بهتری نسبت به گذشته حل کنند. معنای بهتر برای تحولات دیجیتال در زندگی روزمره می تواند این باشد که مشکلات ما سریعتر، با هزینه کمتر و با استفاده از منابع کمتر حل می شوند.

 اینترنت اشیا ، فعالیت مجرمانه و امنیت

تعداد دستگاههای متصل به اینترنت در سراسر جهان با نرخ نمایی در حال افزایش است. انتظار می رود تا پایان سال 2025 تعداد  75.44 میلیارد دستگاه متصل به اینترنت و با محوریت اینترنت اشیا در جهان فعال باشد. از سوی دیگر اینترنت اشیا  به معنای تحول دیجیتال فیزیکی برای متخصصان امنیتی است. مجرمان از ابزارهای دیجیتالی هوشمندتر مانند بدافزارها، هواپیماهای بدون سرنشین، سیگنال خوان ها و موارد دیگر استفاده می کنند که هم بر امنیت فیزیکی و هم امنیت سایبری تأثیر می گذارد. برای مقابله با این امر، تحول دیجیتال امکان دسترسی به متخصصان امنیتی را فراهم می کند. ما به عنوان متخصصان امنیتی، باید از نقش خود در تحول دیجیتال استقبال كنیم، زیرا امنیت مهمترین دیدگاه عملی همه افراد برای شناسایی و جلوگیری از تهدیدات علیه افراد و دارایی ها است.

یادمان باشد که همه تحولات با یک ایده تولید شده توسط افراد آغاز می شود و با تجربه خروجی توسط افراد یک جامعه کوچک یا بزرگ به پایان می رسد. بنابراین ، تحول دیجیتالی با افراد آغاز و پایان می یابد. برای اطمینان از زیربنای محکم هر دستور کار تحول دیجیتال ، مردم باید هدف مشخصی از تعامل داشته باشند. این موضوع همان جایی است که رهبران امنیتی می توانند همزمان با تمرکز بر حفاظت از مردم و دارایی های آنها، هدف بهبود و ارتقا سیستم ها را نیز به همکاران خود هدیه کنند.

همکاران غیر امنیتی باید درک کنند که خطرات امنیتی با سرعتی بالاتر از سازگاری شرکت ها پیش می روند. شما به عنوان یک فعال در صنعت امنیت ، از جنبشی حمایت می کنید که در آن همکاران شما  نیز در فکر و کار روزمره ، اقدامات مربوط به مدیریت ریسک امنیتی مربوط به شرکت خود را اتخاذ می کنند. پیام واضح است، تحول دیجیتال فرصت های فراوانی را ارائه می دهد و اینها باید در کنار تهدیدات امنیتی رو به گسترش ارزیابی شوند که می تواند به یک شکست تمام عیار در صنعت امنیت منجر شود.

تحول دیجیتال در صنعت امنیتبیشتر بخوانید:   هایک ویژن    نصب دوربین مدار بسته     تی وی تی   قیمت دوربین مداربسته

 افراد بهتر ، فرایندها و فناوری کلی

مردم به طور کلی چیزهای بیشتری در زندگی خود نمی خواهند، آنها کیفیت بهتر در ابزار و نوع زندگی خود را جست و جو می کنند. مردم  داده های بهتر، فناوری بهتر و فرایندهای بهتر را پیش خرید می کنند.

تحول دیجیتال مزایای بهتر و قابل توجهی را برای امنیت ایجاد می کند: به عنوان مثال ، سنسورهای متصل به اینترنت اشیا، تجزیه و تحلیل ویدئویی و یادگیری ماشین تهدیدات را سریعتر شناسایی می کنند. فناوری های گردش کار و اتوماسیون ، پاسخ های معمول را شناسایی ، بررسی و اصلاح می کنند. فناوری مبتنی بر ابر مزایای زیادی مانند چابکی ، توانایی تحیلی در مقیاس بزرگ و تحرک را فراهم می کند.

تلفن های هوشمند  و دستگاه های دیجیتال متصل به اینترنت ارتباط و همکاری در زمان واقعی را فراهم می کنند. بنابراین رسیدگی به تمام نیازهای  برتر در یک رویکرد امنیتی ضروری است  و شما ابتدا باید بر اولویت ها و نیازهای تجاری تمرکز کنید.

به این فکر کنید که چگونه ساده سازی اساسی را در دستور کارهای تبدیل دیجیتال قرار دهید تا اطمینان حاصل کنید که پیچیدگی های موجود در تکنولوژی، خطرات غیرقابل کنترل زیادی ایجاد نمی کند. یادتان باشد که  طراحی مدیریت ریسک امنیت سازمانی در یک مدل عملیاتی کسب و کار ، قدرت همکاران  شما را برای تغییر ایمن و مطمئن در زمان آینده فراهم می کند.

تحول در جهان

نکته پایانی در این خصوص این است که به هر حال فناوری دیجیتال در حال دگرگونی جهان پیرامون ما است و تحول دیجیتال در صنعت امنیت در آینده نزدیک سرعت بیشتری هم خواهد گرفت و این تحولات بر هر حوزه امنیتی نیز خود به خود تأثیر می گذارد. در حال حاضر متخصصان امنیتی علاوه بر ارائه خدمات امنیتی سنتی ، خدمات امنیتی با تکنولوژی های روز را نیز باید توسعه دهند. پذیرش این امر بر استخدام پرسنل امنیتی ، آموزش و تعامل کارمندان در تیم امنیتی و همکاران غیر امنیتی تأثیر می گذارد. بنابراین کمربرندهای خود را محکم ببندید و آماده آموزش های جدید برای ورود به دنیای جدید با تغییر و تحولات تکنولوژیک سریع باشید.

بیشتر بخوانید:   دوربین مداربسته       دوربین مداربسته هایک ویژن       دوربین مداربسته برای منزل      تجهیزات دوربین مداربسته



:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد

 

برای بهبود طراحی وب سایت خود، چه روشی را در پیش گرفته اید؟ آیا می دانید که یکی از اصلی ترین موضوع ها برای بهبود طراحی سایت، شناسایی و استفاده از رنگ مناسب است؟

به شما پیشنهاد می کنیم که برای بهبود طراحی وب سایت خود، از رنگ های مناسب و قابل دسترسی برای همه استفاده کنید.

آیا می دانید بیش از 4 درصد از جمعیت نابینایان هستند؟ تغییرات مختلفی از نابینایی رنگ و سایر اختلالات بینایی می تواند بر خوانایی و قابلیت استفاده وب سایت شما تاثیر بگذارد.

این مهم است که شما اطمینان حاصل کنید که طراحی شما برای همه کاربران قابل دسترسی است و مهم نیست که رنگ آن ها را چگونه ببینند بلکه باید بتوانند به راحتی مقاله شما را مطالعه و وب سایت شما را بررسی کنند.

قابلیت دسترسی چیست؟

در اینجا چندین کنترل و استاندارد دسترسی به هنگام طراحی وب سایت وجود دارد که هدف کلی آن ها ارائه یک طراحی وب سایت و بهبود طراحی وب سایت است که هر کاربر می تواند با سهولت آن را درک کند.

نگرانی های دسترسی از هر چیز متفاوت است می توان به صدا، ناوبری و بازخورد، خصوصیات متن و رنگ اشاره کرد.

تغییرات مختلفی از جمله اختلالات بینایی، از جمله نابینایی رنگ، نگرانی اصلی در مورد یک رسانه بصری، مانند وب سایت است.

براساس آگاهی از رنگ کور، 1 در 12 مرد و 1 از 200 زن در سراسر جهان از نوعی نقص بینایی رنگ برخوردار هستند.

دستورالعمل ها و استانداردهای دسترسی برای بهبود طراحی وب سایت

هنگام صحبت از رنگ و دسترسی، نگرانی اصلی، تضاد بین رنگ های یک سایت است.

این شامل تضاد رنگ ها در پیش زمینه و پس زمینه، تضاد رنگ ها برای متن (از جمله نوع فونت و اندازه) و تقابل رنگ برای همه عناصر رابط کاربری است.

سندی وجود دارد که بهترین شیوه های دسترسی به وب از جمله رنگ را شرح می دهد. دستورالعمل های دسترسی در WCAG نسخه 2.1 ارائه شده است و همه موارد مورد نیاز برای دستیابی بیشتر به یک وب سایت را در بر می گیرد.

در اینجا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد این دستورالعمل ها کسب کنید.

 

دسترسی به رنگ بهترین شیوه ها

  • تضاد کافی بین پیش زمینه و پیش زمینه ایجاد کنید. این مربوط به عناصر از هر نوع مربوط به یکدیگر است.
  • برای انتقال اطلاعات از رنگ و چیز دیگری استفاده کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که عناصر تعاملی، ناوبری و منوی سایت به راحتی قابل شناسایی هستند.
  • اطمینان حاصل کنید که برچسب های فرم دارای رنگی به خصوص هستند که خواندن آن آسان است.
  • متن و عناصر تعاملی باید نسبت کنتراست حداقل 4.5 به 1 داشته باشند.

10 ابزار دستیابی به رنگ برای بهبود طراحی وب سایت

ابزارهای بسیار خوبی در دسترس هستند که به شما کمک می کنند همه چیز را از کنتراست با ترکیب رنگ گرفته تا ساخت پالت که تا حد امکان در دسترس است بررسی کنید.

در اینجا چند مورد به ابزارهای مخصوص بهبود طراحی وب سایت از طریق شناسایی و دسترسی به رنگ ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

WebAIM Color Contrast Checker

WebAIM Color Contrast Checker بین کنتراست بین رنگ های پیش زمینه و پیش زمینه را بررسی می کند و با نسبت 4.5: 1 یا بالاتر برای شما هدف می گیرد.

Colorable

تست های رنگی با استفاده از تفاوت درخشش در تضاد هستند که باعث می شود هر رنگ قابل تشخیص باشد. بیشتر از رنگ پایه استفاده می کند بلکه باعث درخشندگی و اشیا اطراف می شود و با استفاده از این ابزار، شما می توانید به راحتی جهت بهبود طراحی وب سایت خود قدم بردارید.

 

     قیمت طراحی سایت

Color Safe

Color Safe به شما کمک می کند بر اساس دستورالعمل های WCAG پالت های رنگی در دسترس ایجاد کنید.

این پالت ها اطمینان حاصل می کنند که از خواندن بهینه از نسبت های مناسب زمینه و کنتراست استفاده می کنید و به شما در بهبود طراحی وب سایت، کمک شایانی می کند.

Web Accessibility Guidelines

Web Accessibility Guidelines دارای کنتراست رنگی است که رنگ های مختلفی را در زمینه های مختلف نشان می دهد که خواندن مطالب را برای کاربران شما آسان تر می کند.

برای ایجاد گزینه های پس زمینه و متن واضح و قابل فهم از آن جهت بهبود طراحی وب سایت می توانید از این ابزار استفاده کنید.

Stark

Stark یک افزونه Adobe XD و Sketch است که می توانید هنگام کار روی طرح ها، از قابلیت آزمایش آن استفاده کنید.

با استفاده از این پلاگین / افزونه، می توانید به راحتی کنتراست را امتحان کنید، یک شبیه سازی کوری رنگ را اجرا کنید یا حتی برای بهبود از پیشنهادات رنگی استفاده کنید تا جهت بهبود طراحی وب سایت خود، قدم بردارید.

Colors for All

Colors for All نمودار بصری رنگی در یک شبکه است که پینگ های ترکیبی را که مطابق با استانداردهای WCAG هستند نشان می دهد و می تواند در جهت بهبود طراحی وب سایت شما، کمک بسیار زیادی کند.

Color Blind Web Page Filter

Color Blind Web Page Filter به شما امکان می دهد یک آدرس اینترنتی (URL) را در آن قرار دهید، فیلتر بینایی را تنظیم کنید و ببینید صفحه چگونه به نظر می رسد.

این می تواند یک آزمایش عالی برای کمک به شما در تجسم چگونگی دستیابی به یک طرح باشد و از این جهت می توانید برای بهبود طراحی وب سایت خود قدم بردارید.

Color Review

Color Review یک برنامه است که با کمک ابزار swatch و eyedropper کار می کند که به شما در بررسی کنتراست رنگ کمک می کند.

همچنین می توانید از آن در مرورگر استفاده کنید.

برای نمونه ای از آنچه خواندن دشوار به نظر می رسد، رنگ های تصادفی را رسم کنید و ببینید که مراحل بهبود طراحی وب سایت شما تا کجا پیش رفته است.

Colors

ابزار Colors شامل 90 ترکیب جفت رنگ برای طراحی وب سایت در دسترس شما قرار داده است.

هر ترکیبی یک راهنما و نسبت اندازه را نشان می دهد، بنابراین با استفاده از این ابزار می توانید ببینید وب سایت شما چگونه به نظر می رسد و مراحل بهبود طراحی وب سایت شما تا کجا پیش رفته است.

اگر به دنبال ایجاد پالت های رنگی در دسترس هستید، ابزار Colors بهترین ابزاری است که می تواند به شما در این زمینه کمک کند.

هزینه طراحی سایت       طراحی سایت وردپرس      طراحی پورتال



:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد

 

در دهه 1960 یک مهندس ارشد آمریکایی اصل KISS را ابداع کرد و در همان زمان این اصل به اصل طراحی سیستم های امنیت فیزیکی معروف شد. این اصل در ترجمه لفظی به این شکل بیان می شود “ساده بودن بهترین کاربرد را در سیستم ها دارد”.

به طور خلاصه اصل KISS از مفهوم سادگی استقبال می کند و بیان می کند که اکثر سیستم ها درصورتی که ساده تر باشند و نه پیچیده تر، بهترین عملکرد را دارند. این اصل در سیستم های مختلف کاربرد دارد و در نتیجه وقتی صحبت از سیستم های امنیت فیزیکی می شود، این مفهوم می تواند یک عنصر اساسی در موفقیت کلی آنها به حساب آید.

 محیط های کاری امن

سالها تلاش در بهبود عملکرد صنعت امنیت نیاز به یک محیط امن را در برابر میل به فناوری مناسب برای کاربران قرار داده است. با این حال ، یافتن یک راه حل مناسب و مفید بین این دو اغلب دست نیافتنی به نظر می رسد. اعتقاد عمومی بین کارشناسان امنیت بر این است که شما می توانید همزمان با دستیابی به امنیت بالا ، طراحی و راحتی عملیاتی را نیز در سیستم های خود داشته باشید اما در عمل بسیاری از سیستم ها راحتی را قربانی امنیت بالای یک فضا می کنند.

یکی از کارشناسان خبره در حوزه امنیت در این باره  می گوید: “اگر درک درستی از خطرات مربوط به امنیت و تأثیر جداگانه و یا جمعی آنها بر اهداف اصلی سازمان وجود داشته باشد ، می توان به یک قطعیت برای طراحی بهینه سیستم های امنیتی رسید. من معتقد نیستم که راحتی و امنیت بالا باید در مقابل یکدیگر قرار گیرند. به عبارتی دقیق تر شما می توانید همزمان با دستیابی به امنیت بالا ، طراحی و راحتی عملیاتی را نیز در اختیار خود داشته باشید.”

اهمیت کنترل دسترسی ایمن

گفتیم که اصل مهم در سیستم های امنیتی این است که علاوه بر بالا بردن امنیت یک فضا میزان راحتی و دسترسی پذیری افراد را نیز بالا ببرد. متاسفانه پیش فرض عمومی میان خبره های صنعت امنیت بر این است که برای امنیت واقعی سازمان ها و فضاها ، دسترسی به آنها را باید سخت و دشوار کرد. بنابراین ، از نظر ماهیت ، کنترل دسترسی به گونه ای محدود طراحی شده است که فقط کارکنان مجاز و بازدیدکنندگان اجازه دسترسی به امکانات یا سایر مناطق امن را در داخل یک فضای امنیتی داشته باشند. کاملا واضح هست که این موضوع بلافاصله راحتی را با امنیت مغایرت می دهد.

اکثر مردم محدودیت ورودی کنترل شده را با استفاده از کارت یا بیومتریک تحمل می کنند زیرا نیاز به امنیت را درک می کنند. اما هنگامی که این فناوری مانع از آن می شود که کارکنان در طول یک روز کاری آزادانه در محیط کار خود تردد کنند ، یا وقتی این سیستم ها بازدید کنندگان و فروشندگان بالقوه را از ورود یک تجربه مثبت به ساختمان باز می دارند ، تحمل عمومی نسبت به سیستم های امنیتی کمتر می شود. همین موضوع باعث می شود که بازخورد منفی در مقابل صنعت امنیت به طور کلی برای افراد بوجود آید.

 افزایش امنیت شرکت

مشاوران و مدیران امنیتی همگی تأکید می کنند که درک تهدیدات و سطح ریسک های یک سازمان به احتمال زیاد زیرساخت ها و رویکردهای امنیتی فیزیکی آنها را مشخص می کند. تمام فناوری های دنیا اگر توسط کسانی که انتظار دارند از آن استفاده کنند پذیرفته نشده باشد و با فرهنگ سازمان متناسب نباشد ، بی فایده است.

وقتی کارمندان و مشتریان در مورد اینکه واقعاً امنیت چیست آموزش ببینند، می فهمند که راحتی خود را از دست نمی دهند ، در حال جابجایی آزادانه هستند ومی توانند از نقطه A به نقطه B به راحتی تردد کنند.

داده ها و اطلاعات همگرا گزینه های جدید دسترسی را شکل می دهند. مهاجرت سیستم های کنترل دسترسی فیزیکی به یک سیستم عامل شبکه محور، یک تغییر  بزرگ برای فناوری های امنیتی است.

مهاجرت سیستم های کنترل دسترسی فیزیکی به یک بستر شبکه محور، یک تغییر دهنده برای گزینه های نو ظهور فناوری امنیتی بوده است. گسترش اینترنت اشیا (IoT) ، دستگاه های ارتباط نزدیک در زمینه انرژی مجهز به فناوری بلوتوث و انفجار سیستم های اطلاعاتی همگرا و همچنین ابزارهای مدیریت هوشمند هویت که اکنون کنترل دسترسی را هدایت می کنند، از جمله مواردی است که راحتی کارکنان و بازدیدکنندگان را تسهیل کرده است.

امنیت فیزیکیبیشتر بخوانید:   هایک ویژن    نصب دوربین مدار بسته     تی وی تی   قیمت دوربین مداربسته

نحوه برآوردن نکات امنیتی در بدو ورود

در حالی که مدیران امنیتی با ارائه حداکثر سطح امنیت ممکن امکانات خود را محدود می کنند ، همیشه عنصر انسانی در فضاهای امنیتی وجود دارد که باید راحتی عملکرد آنها نیز در نظر گرفته شود. اما آیا تلاش برای راحتی مردم و بهبود عملکرد سیستم امنیتی افزایش هزینه ها را به همراه دارد؟

آیا همه این راحتی ها و انگیزه ارائه یک تجربه امنیتی مثبت باعث کاهش سطح کلی امنیت یک سازمان نمی شود؟ اگر چنین است ، چگونه می توانیم همان تجربه مثبت از جمله سرعت ورود را ادامه دهیم – ضمن اینکه کاهش خطر و پیشگیری از تهدید را بهبود ببخشیم؟

استقرار دوربین های فیلمبرداری ، سنسورها

برخی از سازمان ها از دوربین ها یا سنسورهای نظارت تصویری برای کمک به شناسایی خطرات امنیتی پس از بروز حادثه یا باز ماندن درب های ورودی برای مدت طولانی تر از قوانین کلی سیستم امنیتی استفاده می کنند. این روش در مواردی که امکانات برای بهینه سازی توان مصرفی و حفظ تجربه مثبت برای کارکنان و بازدید کنندگان کافی باشد، یک گزینه بسیار مناسب است.

کارکنان امنیتی که بر روی فیدهای ویدئویی نظارت دارند می توانند مدیریت امنیت یک فضا را رصد کنند تا بتوان اقدامات لازم را در اسرع وقت انجام داد – اما چنین سیستم هایی در بهترین حالت یک راه حل واکنشی هستند. این امر مانع ورود افراد غیرمجاز نمی شود بلکه ورود غیر مجاز را اطلاع رسانی می کند و بنابراین یک راه حل کاملاً مطمئن به حساب نمی آید.

محافظت از محیط

بنابراین ، اولین قدم مهم برای تعیین آنچه درست است در هر نقطه ورودی داخل و اطراف محیط است. به یاد داشته باشید که راحتی مساوی با کاهش توان عملیاتی نیست. راحتی، سهولت ورود هر فردی است که از آستانه یک فضای حفاظت شده عبور می کند ، در حالی که توان عملیاتی مربوط به سرعتی است که بسیاری از افراد می توانند به امکانات محیط دسترسی پیدا کنند.



:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد

 

روند طراحی سایت دائما در حال تغییر است و در سال 2020، قرار است که شاهد امکانات بی پایانی در حوزه طراحی وب باشیم که طراحان با حوصله و تفریحی اقدام به طراحی وب می کنند و روندهای جدیدی را در دنیای وب خلق می کنند.

طراحان وب امروزی، سبک های قبلی را دوباره اختراع می کنند و بی وقفه با تکنیک های جدید آن را مورد آزمایش قرار می دهند.

در این زمان، برخی از سبک های محبوب وجود دارد که به تازگی از بین نمی روند، مانند طراحی وب مینیمالیسم همیشه بوده است و در حال حاضر نیز به تازگی در صنعت طراحی وب مد شده است.

به نظر شما حوزه طراحی وب در سال 2020 چه روندهایی را طی می کند؟

اگر می خواهید جدیدترین روندها را زودتر از برنامه نویسان و طراحان وب تشخیص دهید، باید گفت که شما به متخصصان این کار احتیاج دارید.

ما از برخی از طراحان برتر در انجمن “طراحی 99” پرسیدیم که روند طراحی وب در سال 2020 را چه می بینند.

براساس دانش آن ها، برای شما مقاله ای را ایجاد کرده ایم تا با مطالعه کردن آن بتوانید روند طراحی وب در سال 2020 را پیش بینی کنید و بتوانید از این بازار، کسب درآمد داشته باشید 
 

  1. حالت تاریک

طراحی وب در سال 2020طراحی وب در حالت تاریک نه تنها فوق العاده مدرن به نظر می رسد، بلکه از نظر چشم نیز به آسانی قابل مشاهده است و باعث می شوند رنگ ها و عناصر طراحی پر رنگ شوند و از دید مخاطب، نگاه جذاب تری به سایت شما داشته باشد.

بعضی اوقات، از نظر بصری خیره کننده ترین روند طراحی وب، شروع های عملی دارند.

حالت تاریک برای صفحه نمایش OLED بهتر است که باعث می شود صرفه جویی در مصرف انرژی و افزایش طول عمر صفحه نمایش در پیش بگیرد اما این ابزار نمی تواند مانع از نگاه خوب آن ها شود.

پس زمینه های تیره باعث بهبود دید رنگ سایت می شود و کاربر به رضایت حداکثری خواهد رسید.

به طور هم زمان، زیبایی شناسی طراحی وب با رنگ حالت تاریک کاملا با سایر روندهای طراحی شایع در سال 2020 متناسب است که شامل طرح های رنگی تیره و روحیه ای همراه با رنگ های درخشان و همچنین سایبرپانک و سبک های دیستوپیایی اما تاریک است.

  1. ناقص

عناصر طراحی ناقص و دست ساز، احساسات و انسانیت را به وب سایت ها تزریق می کنند که به نظر می رسد کاربران پس از دیدن گرافیک های کامل و در عین حال غیر شخصی، بر طراحی وب در سال ها تسلط دارند. در سال 2020، با افزودن برخی واقعیت های دستی، طراحی وب را به بازدید کنندگان جان تازه و جذابی را می بخشد.

در واقع، چه کسی نمی تواند این روزها کمی از مثبت دیگری استفاده کند. آیکون های منحصر به فرد و شیک و دستی و سایر عناصر شخصیت برند شما را نشان می دهد و از رقبای خود ایستادگی می کند.

در حقیقت، این روند سرکش گرانه تقریبا مخالف روند طراحی های تخت با پیکسل کامل است، بنابراین لبه های خراشیده و شکل های باز خود را لعاب کنید تا نشان دهید که مارک شما انسانی و با کیفیت است و به این صورت می توانید از طریق طراحی وب با حالت ناقص، نگاه مخاطبین را به سمت سایت خود جذب کنید.

این نمادهای دست ساز یا تصاویر دست ساز، در سال 2020 خواهیم دید که طراحان بیشتری در طراحی وب خود، المان ها و عناصر با ظاهری آشفتگی را به سایت ها اضافه می کنند.

  1. عناصر سه بعدی همه جانبه

طراحی وب در ایرانتصاویر سه بعدی، همیشه مردم را خوشحال کرده است.

آنچه این روند را عقب نگه می داشت، فناوری و قیمت قبلی گران قیمت آن بود. اما همانطور که استودیو Pinch توضیح می دهد، اکنون این فناوری در مکانی است که می توانید بدون تجهیزات طراحی وب خود را به راحتی سه بعدی انجام دهید و نگاه کاربران را به سایت خود جذب کنید.

تا زمانی که VR تبدیل به جریان اصلی و برای کاربران اینترنتی دنیا مقرون به صرفه تر شود، تصاویر سه بعدی بیش از حد واقع بینانه که اغلب کل صفحه را می گیرد بهترین روش برای ایجاد یک تجربه همه جانبه برای سایت شما است.

این مزیت فقط برای طراحی وب تصویری نیست، بلکه برای UX نیز طراحی سه بعدی تعاملی کاربران را به ماندن طولانی تر ترغیب می کند.

با آشکار ساختن سال 2020، انتظار می رود که طراحی های وب همه جانبه سه بعدی را مشاهده کنید که کاربران را به سمت فضای داخلی دیجیتال و واقعیت بیندازند و به دنیای جدید طراحی وب باید سلام کرد.

  1. سایه ها، لایه ها و عناصر شناور نرم

این روند همه چیز در ایجاد عمق یک سایت است. مانند یک طراحی وب سه بعدی، حتما نیاز نیست تا از بالا و هدینگ صفحه شروع به تنظیم کنید بلکه سایه های نرم و عناصر شناور باعث افزایش علاقه و عمق کاربر به سایت شما می شود و به صفحه وب شما یک نورایی خاص سه بعدی می دهد.

انداختن سایت ها و لایه ها صرفا برای گرافیک نیست بلکه شما می توانید از آن در طراحی سایت و تنظیم متون و المان های سایت نیز استفاده کنید که طراحی وب شما را بسیار جذاب نشان می دهد.

با استفاده از اصول طراحی مواد یک قدم جلوتر از طراحانی هستید که می توانند کمی عمق بیشتری را به طرح های دو بعدی با سایه های نرم و عناصر لایه بندی در بالای یکدیگر برای عمق طراحی سایت، استفاده کنند.

اگر می خواهید تا در روند طراحی وب در سال 2020 شناور باشید، به شما پیشنهاد می کنیم حتما این موضوع را جدی بگیرد و دیگر زمان سایت ها با طراحی وب ساده و ناکارآمد، سرآمده و کمتر کسی حاضر است چنین سایتی را سفارش دهد تا آن را به مشتریان خود نشان دهد.

شما با طراحی سایت همراه با سایه ها و لایه های منظم، در واقع اعتباری به کسب و کار خود بخشیده اید که باعث می شود نگاه مخاطبین و مشتریان شما به سمت سایت شما سوق داده شود.

 

      قیمت طراحی سایت

  1. مخلوط عکاسی با گرافیک

طراحی سایت سادهبا مخلوط کردن گرافیک های اصلی در بالای عکس های واقعی، تصویری به یاد ماندنی را در ذهن مخاطب ایجاد می کنید که باعث می شود خلاقیت شما کارآمد باشد و از نگاه مخاطب، یک مسئله خارق العاده را خلق کرده باشید.

این روند کولاژ مانند یک روند همه کاره است و شما می توانید از آن برای افزودن زیبایی و جذابیت خاصی استفاده کنید به جای این که عکس محصول پررنگ باشد یا می توانید از ویژگی های جدی تر آن برای ارتباط بهتر با مفاهیم پیچیده یا انتزاعی مانند فناوری های به خصوص استفاده کنید.

برای استفاده بیشتر از انعطاف پذیری این روند در سال 2020 برای طراحی وب، حتما سبک تصاویر و گرافیک ها با شخصیت برند شما مطابقت داشته باشد.

نسبت به تفسیر سخنان مردم درباره سایت شما، عکس ها و گرافیک های صورت گرفته بر روی سایت شما، می تواند تغییر پیدا کند و از این جهت احترامی به مخاطبین خود گذاشته اید که یعنی سایت شما انتقاد پذیر است.

طراحی سایت تهران      طراحی سایت اختصاصی

  1. فریم سالید با فضای سفید

طرح های کامل مدتی است که در طراحی وب گرایش دارند.

اکنون، برای روند طراحی وب، بسیاری از طراحان سایت از فضای سفید سایت به درستی استفاده می کنند و در سال 2020 باعث شده تا این نگاه در ذهن مخاطب بسیار جذاب و خاص باشد.

در سال 2020، ما قاب های گسترده ای از فضای سفید را خواهیم دید که طراحی وب ساختار کاملی را ارائه می دهد. قاب بندی با اجازه دادن به هر عنصر در صفحه، فضای زیادی را به وجود می آورد، فریم و پایه مناسب برای درخشش تصویری را ایجاد می کند و فریم های منظم و مرتب شده در اطراف وب سایت ها یک حس رضایت بخش را ایجاد می کنند و به اولویت بندی و جدا کردن بخش های مختلف یک صفحه کمک می کنند.

  1. طرح های رنگی و درخشان

در حالی که به سال 2020 می رویم، شاهد جفت شدن رنگ های مختلفی خواهیم بود که از لحاظ استراتژیکی برای پرش از طراحی صفحه از یک صفحه دیگر استفاده می شود.

طراحی وب با استفاده از رنگ های درخشان و تاریک و رنگ های بسیار اشباع در ترکیب با سایه های تیره تر و خاموش، پررنگ تر از قبل می شود تا به این طرح ها جلوه ای تازه و جذاب ببخشید.

در سال 2020، طرح های رنگی جذاب نقش اساسی در طراحی وب خواهند داشت.
با روند طراحی وب مانند مینیمالیسم شدید و حالت تاریک در حال ظهور، رنگ های درخشان واقعا جذاب هستند و در نگاه کاربران می درخشند.

  1. ناوبری مینیمالیستی

طراحی سایت مینیمالیسموقتی صحبت از  طراحی مینیمالیسم می شود، فکر نکنید که کار سختی در انتظار شما است، زیرا از آن چه که فکر می کنید، بسیار ساده تر خواهد بود و از آن جا که عناصر کمتری برای طراحی وب به صورت مینیمالیسم وجود دارد، شما باید همان سطح کارایی (شاید حتی بهتر) رابط کمتری نیز داشته باشید.

برای تعادل زیبایی شناسی با کارایی، طراحی وب مینیمالیستی با استفاده از فضا، تصاویر خیره کننده، تایپوگرافی چشمگیر و تمرکز کلی روی خود محتوا بگذارید و با انجام دادن همین کارهای ساده، در واقع شما مطیع طراحی مینیمالیسم بوده اید.

ما این تکنیک ها را ستون های مینیمالیسم می نامیم، و در زیر هفت مورد مفید را بر اساس تجربیات ما در ساخت و قدردانی از وب سایت ها ذکر کرده ایم. جای تعجب نیست که امروزه مینیمالیسم در حال تبدیل شدن به یک سبک محبوب است – این به طور مستقیم با بسیاری از گرایش های طراحی مدرن وب ارتباط دارد، که شما نیز در زیر می شناسید.

با ظهور دستگاه های پوشیدنی مانند ساعت های هوشمند، به طور کلی طراحی وب نقش کم رنگ تری را در این حوزه دارد.

با ایجاد طراحی ناوبری مینیمالیستی، در واقع کار کردن با سایت را برای کاربر بسیار آسان می کنید و کاربر بدون هیچ مشکلی می تواند در صفحه های سایت شما جا به جا شود بدون اینکه نیاز باشد تا از آخرین تکنیک های طراحی وب برای سایت خود استفاده کنید.

در عین حال، تصاویر اهمیت بیشتری پیدا می کنند و عکس ها و فیلم ها در مقیاس بزرگ شانس شما برای تحت تاثیر قرار دادن کاربران افزایش می دهد در حالی که طبق پیش بینی های صورت گرفته، قرار است نقش متن در طراحی وب و استفاده در سایت، کمتر شود.

با داشتن متن کمتر در صفحه، تصاویر بزرگ به پیش زمینه کشیده می شوند و تمرکز اصلی ترکیب را نشان می دهند. از آنجا که تصویر توجه کاربر را به خود جلب می کند، اطمینان حاصل کنید که ارزش آن را دارد و کاربران می توانند به راحتی به محتوای سایت دسترسی داشته باشند و اینطور نباشد که حال با وجود تصاویر فکر کنید تمامی کار را به درستی انجام داده اید.



:: بازدید از این مطلب : 133
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد

 

مطالب کاربردی در زمینه دوربین مداربسته ، نصب دوربین مداربسته و هر آنچه شما در خصوص صنعت حفاظت تصویری لازم دارید.

  1. http://rahband7.avablog.ir/post/23/%D8%AA%D8%A7%D8%AB%DB%8C%D8%B1+%D9%87%D9%88%D8%B4+%D9%85%D8%B5%D9%86%D9%88%D8%B9%DB%8C+%D8%A8%D8%B1+%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1+%D8%A7%D9%85%D9%86%DB%8C%D8%AA
  2. http://darb-rahband.avablog.ir/post/24/%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86+%D8%AA%D8%BA%DB%8C%DB%8C%D8%B1+%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA+%D8%A7%D9%85%D9%86%DB%8C%D8%AA+%D8%A7%D8%B2+%D8%B3%D8%A7%D9%84+2010+%D8%AA%D8%A7%DA%A9%D9%86%D9%88%D9%86+%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D8%9F
  3. http://darb-rahband.avablog.ir/post/25/%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86+%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86+%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%B1+%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D9%87+%D8%9B+%D8%A8%D8%B1%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C+%D8%B3%D8%A7%D9%84+2020
  4. http://darb-shishe.avablog.ir/post/24/%D9%86%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C+%D8%A7%D8%B2+%D9%81%D9%86%D8%A7%D9%88%D8%B1%DB%8C+%D8%AA%D8%B4%D8%AE%DB%8C%D8%B5+%DA%86%D9%87%D8%B1%D9%87+%2F+%D9%86%D9%87+%D8%AF%D9%84%DB%8C%D9%84+%DA%A9%D9%87+%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF+%D9%86%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%86+%D8%A7%DB%8C%D9%86+%D9%81%D9%86%D8%A7%D9%88%D8%B1%DB%8C+%D8%A8%D8%A7%D8%B4%DB%8C%D8%AF
  5. http://darb-shishe.avablog.ir/post/26/%D8%AA%D8%A7%D8%AB%DB%8C%D8%B1+%D9%87%D9%88%D8%B4+%D9%85%D8%B5%D9%86%D9%88%D8%B9%DB%8C+%D8%A8%D8%B1+%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1+%D8%A7%D9%85%D9%86%DB%8C%D8%AA
  6. http://darb-shishe.avablog.ir/post/25/%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86+%D9%87%D8%A7%DB%8C+%D8%AA%D8%B4%D8%AE%DB%8C%D8%B5+%DA%86%D9%87%D8%B1%D9%87
  7. http://darb-shishe-ir.avablog.ir/post/26/%D8%AA%D8%A7%D8%AB%DB%8C%D8%B1+%D9%87%D9%88%D8%B4+%D9%85%D8%B5%D9%86%D9%88%D8%B9%DB%8C+%D8%A8%D8%B1+%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1+%D8%A7%D9%85%D9%86%DB%8C%D8%AA
  8. http://darb-shishe-ir.avablog.ir/post/24/%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86+%D9%87%D8%A7%DB%8C+%D8%AA%D8%B4%D8%AE%DB%8C%D8%B5+%DA%86%D9%87%D8%B1%D9%87
  9. http://darb-shishe-ir.avablog.ir/post/22/%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86+%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86+%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%B1+%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D9%87+%D8%9B+%D8%A8%D8%B1%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C+%D8%B3%D8%A7%D9%84+2020
  10. http://rahband77.avablog.ir/post/38/%D8%AA%D8%A7%D8%AB%DB%8C%D8%B1+%D9%87%D9%88%D8%B4+%D9%85%D8%B5%D9%86%D9%88%D8%B9%DB%8C+%D8%A8%D8%B1+%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1+%D8%A7%D9%85%D9%86%DB%8C%D8%AA
  11. http://rahband77.avablog.ir/post/32/%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86+%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86+%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%B1+%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D9%87+%D8%9B+2020
  12. http://rahband77.avablog.ir/post/36/%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86+%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D9%87+%D8%AA%D8%B4%D8%AE%DB%8C%D8%B5+%DA%86%D9%87%D8%B1%D9%87
  13. http://rahband777.avablog.ir/post/21/%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86+%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86+%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%B1+%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D9%87+
  14. http://rahband777.avablog.ir/post/26/%D8%AA%D8%A7%D8%AB%DB%8C%D8%B1+%D9%87%D9%88%D8%B4+%D9%85%D8%B5%D9%86%D9%88%D8%B9%DB%8C+%D8%A8%D8%B1+%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1+%D8%A7%D9%85%D9%86%DB%8C%D8%AA
  15. http://rahband777.avablog.ir/post/24/%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86+%D9%87%D8%A7%DB%8C+%D8%AA%D8%B4%D8%AE%DB%8C%D8%B5+%DA%86%D9%87%D8%B1%D9%87
  16. http://rahbandkaran.avablog.ir/post/26/%D8%AA%D8%A7%D8%AB%DB%8C%D8%B1+%D9%87%D9%88%D8%B4+%D9%85%D8%B5%D9%86%D9%88%D8%B9%DB%8C+%D8%A8%D8%B1+%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1+%D8%A7%D9%85%D9%86%DB%8C%D8%AA
  17. http://rahbandkaran.avablog.ir/post/24/%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86+%D9%87%D8%A7%DB%8C+%D8%AA%D8%B4%D8%AE%DB%8C%D8%B5+%DA%86%D9%87%D8%B1%D9%87
  18. http://rahbandkaran.avablog.ir/post/22/%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86+%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86+%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%B1+%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D9%87
  19. http://shishekaran-ir.avablog.ir/post/25/%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C+%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86+%D9%87%D8%A7%DB%8C+%D8%AA%D8%B4%D8%AE%DB%8C%D8%B5+%DA%86%D9%87%D8%B1%D9%87
  20. http://shishekaran-ir.avablog.ir/post/22/%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86+%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%AF+%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86+%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%B1+%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D9%87+
  21. http://seoweb1.mahdiblog.com/article-70.html
  22. http://seoweb1.mahdiblog.com/article-69.html
  23. http://seowebmaster.blogtez.com/post45.php
  24. http://seowebmaster.blogtez.com/post44.php
  25. http://developer-website.blograz.ir/post/57/%D8%A7%D8%A8%D9%87%D8%A7%D9%85%D8%A7%D8%AA+%D8%AF%D8%B1+%D8%AA%D9%83%D9%86%D9%88%D9%84%D9%88%DA%98%D9%8A+%D8%AA%D8%B4%D8%AE%D9%8A%D8%B5+%DA%86%D9%87%D8%B1%D9%87+!
  26. http://developer-website.blograz.ir/post/56/%D9%86%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%86%D9%8A+%D8%A7%D8%B2+%D9%81%D9%86%D8%A7%D9%88%D8%B1%D9%8A+%D8%AA%D8%B4%D8%AE%D9%8A%D8%B5+%DA%86%D9%87%D8%B1%D9%87+++%D9%86%D9%87+%D8%AF%D9%84%D9%8A%D9%84+%D9%83%D9%87+%D8%A8%D8%A7%D9%8A%D8%AF+%D9%86%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%86+%D8%A7%D9%8A%D9%86+%D9%81%D9%86%D8%A7%D9%88%D8%B1%D9%8A+%D8%A8%D8%A7%D8%B4%D9%8A%D8%AF
  27. http://seo-webdesign.loxblog.com/post/28/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C%20%D8%B3%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D9%85%20%D9%87%D8%A7%DB%8C%20%D8%A7%D9%85%D9%86%DB%8C%D8%AA%DB%8C%20/%20%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86%20%D8%AA%D8%BA%DB%8C%DB%8C%D8%B1%20%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%20%D8%A7%D9%85%D9%86%DB%8C%D8%AA%20%D8%A7%D8%B2%20%D8%B3%D8%A7%D9%84%202010%20%D8%AA%D8%A7%DA%A9%D9%86%D9%88%D9%86%20%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D8%9F.htm
  28. http://seo-webdesign.loxblog.com/post/30/%D8%AA%D8%A7%D8%AB%DB%8C%D8%B1%20%D9%87%D9%88%D8%B4%20%D9%85%D8%B5%D9%86%D9%88%D8%B9%DB%8C%20%D8%A8%D8%B1%20%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1%20%D8%A7%D9%85%D9%86%DB%8C%D8%AA.htm
  29. http://seo55.irancnblog.com/Post/29/What-is-the-biggest-change-in-the-security-industry-since-2010.html
  30. http://seo55.irancnblog.com/Post/28/Concerns-about-face-recognition-technology--not-the-reason-you-should-be-concerned-about-this-technology.html
  31. https://samyar.novinblog.net/Post/12/The-impact-of-artificial-intelligence-on-the-security-market.html
  32. https://samyar.novinblog.net/Post/18/Fear-of-technology-Do-privacy-concerns-stifle-security-innovation.html
  33. https://samyar.novinblog.net/Post/16/Ambiguities-in-face-recognition-technology.html
  34. https://samyar.novinblog.net/Post/14/What-is-the-biggest-change-in-the-security-industry-since-2010.html
  35. https://webinja.novinblog.net/Post/11/The-impact-of-artificial-intelligence-on-the-security-market.html
  36. https://webinja.novinblog.net/Post/17/Fear-of-technology-Do-privacy-concerns-stifle-security-innovation.html
  37. https://webinja.novinblog.net/Post/15/Ambiguities-in-face-recognition-technology.html
  38. https://webinja.novinblog.net/Post/13/What-is-the-biggest-change-in-the-security-industry-since-2010.html
  39. https://tejarat-farda.novinblog.net/Post/10/The-impact-of-artificial-intelligence-on-the-security-market.html

https://tejarat-farda.novinblog.net/Post/16/Fear-of-technology-Do-privacy-concerns-stifle-security-innovation.html



:: بازدید از این مطلب : 146
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد

 

 

طراحی سایت صنعتی به افراد این امکان را می‌دهد تا اطلاعات مورد نیاز خود را از نحوه خرید تا اطلاع رسانی در مورد معرفی کالاهای جدید و همچنین نحوه ارتباط با صاحبان صنعت به دست آورند؛ از آنجایی که طراحی سایت صنعتی به صورت تخصصی انجام می‌گیرد، برای این منظور باید از قدرت بالایی برخوردار باشد.

هر حرفه و کسب و کاری برای اینکه بتواند در بازار رقابتی، خود را به مخاطب بشناساند و از این طریق به فروش بالایی برسد، می‌تواند با طراحی سایت، محصولات و خدمات خود را در اختیار مخاطبان قرار دهد.

بسیاری از کالاهای صنعتی به کشورهای دیگر صادر می‌شوند و یا واردات در این زمینه صورت می‌گیرد؛ بنابراین این سایت‌ها باید با متدهای روز دنیا طراحی شوند. از طریق طراحی سایت می‌توان بازارهای آنلاین و به روزی را به وجود آورد که می‌توانند در بازارهای جهانی رقابت کنند.

از آنجایی که کارخانجات صنعتی بسیاری در زمینه‌های مختلف مشغول به کار هستند، هر کدام از این کارخانه‌ها برای اینکه بتوانند مشتریان بسیاری را برای خود ایجاد کنند باید در ایجاد وب سایت صنعتی خود بسیار دقیق عمل کنند. ایجاد برندهای صنعتی با طراحی سایت به راحتی می‌تواند همه‌گیر شود. در مدت زمان اندکی با طراحی سایت، محصولات و کالاهای تولید شده توسط واحد صنعتی می‌توانند مشتریان خود را بیابند.

طراحی سایت صنعتی باید شامل چه امکاناتی باشد؟

طراحی سایت صنعتی باید دارای امکاناتی باشد که مشتریان و کسانی که از سایت بازدید می‌کنند بتوانند در کمترین زمان ممکن به هدف خود برسند؛ بنابراین راه اندازی سایت صنعتی باید دارای امکاناتی باشد که مشتریان در وهله اول بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند.

می توانیم امکانات مورد نیازی که باید در راه اندازی سایت صنعتی استفاده شود را به صورت زیر بیان کنیم.

  1. پنل مربوط به معرفی شرکت مربوطه و یا حرفه‌ای که طراحی سایت برای این منظور ایجاد شده است.
  2. معرفی محصولات و بروز رسانی محصولات جدید
  3. نحوه قیمت گذاری مربوط به محصولات
  4. توضیحات مربوط به فروش هر محصول
  5. فروشگاه اینترنتی محصولات (در صورت نیاز)
  6. ثبت نظرات و پیشنهادات مردم
  7. معرفی نمایندگی‌های فروش در شهرها
  8. هر محصول را به صورت گروه‌بندی باید معرفی کرد.
  9. ارائه عکس مربوط به هر محصول و ایجاد کاتالوگ برای تمام محصولات شرکت مورد نظر
  10. فرستادن ایمیل و یا پیامک به مخاطبان
  11. امکان ارتباط با هیئت مدیره
  12. فرم‌های مختلف مانند فرم اخذ نمایندگی و استعلام آنلاین
  13. قابلیت چند زبانه بودن
  14. گالری تصاویر کارخانه و گواهینامه‌ها و نمایشگاه‌ها….
  15. معرفی شرکت و کارخانه و بخش درباره ما
  16. اطلاعات تماس و فرم تماس
  17. و بسیاری امکانات دیگر….

در طراحی سایت در هر حرفه‌ای باید این امکانات وجود داشته باشد، البته نیاز به بخش فروشگاهی آنلاین با توجه به سیاست شما مشخص می‌شود. هر سایتی با توجه به ویژگی‌ها و امکاناتی که دارد، می‌تواند بازدید خود را بالا ببرد.

اگر طراحی سایت به صورت اصولی و حرفه‌ای صورت نگیرد، نمی تواند در گوگل در جایگاه بالایی قرار گیرد؛ از این رو می‌توانید طراحی سایت خود را به شرکت رایان بسپارید تا در عرض کمترین زمان و با بالاترین کیفیت و امکانات، طراحی سایت صنعتی شما را انجام دهد.

 

طراحی سایت وردپرسطراحی پورتال

طراحی سایت صنعتی و هدف از انجام آن

برای اینکه محصولات یک شرکت و یا کارخانه‌ای به فروش فوق العاده‌ای برسد و مردم از این محصولات آگاهی پیدا کنند، طراحی وب سایت صنعتی می‌تواند به این امر کمک کند؛ در واقع هدف از ساخت سایت صنعتی می‌تواند نشان دادن و رو نمایی از محصولات جدید کارخانه مورد نظر باشد.

شرکت رایان یکی از مجریان برتر در زمینه طراحی سایت است. این شرکت با داشتن سابقه درخشان و طولانی در طراحی سایت صنعتی توانسته نظر مخاطبان و صاحبان صنعت را به خود جلب کند؛ از آنجایی که شرکت رایان از متدهای جدید و برنامه نویسی‌های خاص برای طراحی وب سایت صنعتی استفاده می‌کند، می‌توان از سرعت بالای این سایت‌ها مطمئن بود.

وب سایت صنعتی می‌تواند مخاطبان زیادی را به واسطه بازاریابی جذب کند؛ در نتیجه فروش محصولات با ایجاد وب سایت صنعتی به صورت اصولی می‌تواند بالا رود که طبیعتاً این سوددهی می‌تواند برای صاحبان مشاغل بسیار مهم باشد. بازاریابی در واقع مهمترین هدف طراحی سایت است.

طراحی سایت صنعتی و کاربردهای آن

طراحی سایت صنعتی برای هر شرکت می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد. طراحی سایت می‌تواند باعث شناخته شدن صنعت و محصول تولید شده توسط آن صنعت شود؛ در واقع با طراحی وب سایت صنعتی، می‌توانید آدرس و اطلاعات مورد نیاز را در اختیار کاربران خود قرار دهید تا آن‌ها بتوانند به راحتی در هر کجای دنیا که هستند، از محصولات شما و برند مورد نظر خود اطلاع پیدا کنند.

از جمله بیشترین کاربردهای سایت صنعتی می‌توان به بازاریابی محصولات مورد نظر تجارت مربوطه اشاره کرد. برای اینکه محصولات یک کارخانه و یا شرکت صنعتی به برند تبدیل شود و به محبوبیت در بین افراد برسد، می‌توان با طراحی سایت صنعتی این امر را به سادگی مهیا کرد؛ در واقع با طراحی وب سایت برای واحد صنعتی می‌توان مخاطبان را در روند کاری شرکت مربوطه قرار داد.

می‌توان با ساخت سایت صنعتی، فروش محصولات را به واسطه سایت به راحتی انجام داد. در این روش، مخاطبان با صرف هزینه و زمان کمتر، می‌توانند محصولات مورد نظر خود را از طریق سایت به راحتی پیدا کنند. ارتباط با واحد فروش و مشتری می‌تواند از طریق طراحی سایت صنعتی به آسانی فراهم شود. افراد می‌توانند با تماس گرفتن با نمایندگی مورد نظر از کیفیت محصولات خریداری شده خود مطمئن شوند.

طراحی سایت صنعتی و موارد و الزامات آن

در طراحی سایت صنعتی می‌توان پنل‌هایی برای ارتباط با مشتری در نظر گرفت که مشتری می‌تواند نظرات مثبت و منفی خود را در آنجا قید کند و مسئولین سایت، موظف به پاسخگویی به مشتری هستند.

لیست محصولات کارخانه، چه محصولات جدید و چه قدیمی می‌تواند با طراحی وب سایت صنعتی در اختیار مخاطبان قرار گیرد. مدیر سایت اطلاعات مربوط به هر محصول را به درستی درج می‌کند و قیمت آن را نیز در سایت قرار می‌دهد تا مشتریان با آگاهی کامل، محصولات را خریداری کنند، همچنین مشتری می‌تواند با مدیریت کارخانه از طریق وب سایت، گفت و گو کند و در ارتباط باشد.

از آنجایی که ساخت سایت صنعتی دارای طیف گسترده در زمینه‌های مختلف است، از این رو ساخت وبسایت صنعتی برای مشاغل مختلفی انجام می‌گیرد. شرکت رایان با استفاده از بهترین طراحی‌ها در این زمینه دارای تجارب و تخصص بسیاری است. می‌توانید برای اجرای طراحی وب سایت از شرکت معتبر رایان استفاده کنید. این شرکت با ایجاد اعتماد سازی در زمینه ساخت وب سایت صنعتی می‌تواند برای مشاغل صنعتی، مشتریان بسیاری را جذب کند.

پیشنهاد می‌کنیم مقاله‌های زیر را مطالعه کنید:

در قیمت طراحی سایت صنعتی، عوامل متعددی تاثیر گذار هستند. به جهت اطلاع پیدا کردن از قیمت ساخت سایت صنعتی، ابتدا شما باید بدانید که چه ویژگی‌هایی مد نظر شما است؛ علاوه بر این باید بدانید که امکانات مورد نظر شما به چه گونه‌ای باید باشد.

گاهاً یکی از امکانات تخصصی و ویژه در سایت صنعتی می‌تواند تاثیر چشمگیری در افزایش یا کاهش قیمت طراحی سایت داشته باشد. به صورت کلی در طراحی سایت حوزه صنعت، قیمتی به عنوان قیمت پایه در نظر گرفته می‌شود. امکاناتی که قرار است به سایت صنعتی افزوده شود نیز قیمت‌های مخصوص به خود را دارند که در مرحله نهایی محاسبه قیمت بر روی قیمت پایه افزوده می‌شوند.

شرکت رایان در زمینه راه‌اندازی سایت صنعتی با توجه به خواسته شما، خدمات طراحی سایت را در کوتاه‌ترین زمان و با مناسب‌ترین قیمت ارائه می‌دهد.

طراحی سایت صنعتی و اصول مربوط به آن

همانطور که می‌دانید، طراحی سایت صنعتی مانند هر سایت دیگری باید یک سری از اصول و نکات را دارا باشد تا بتواند به بهترین شکل ممکن، کارایی خود را نشان دهد. طراحی سایتی که توسط شرکت رایان صورت گرفته است می‌تواند این ویژگی‌ها را به درستی نشان دهد.

این شرکت با طراحی سایت به بهترین شکل ممکن می‌تواند مخاطبان زیادی را برای مشاغل صنعتی و فروش محصولات آن‌ها ایجاد کند. برای اینکه سایت صنعتی بتواند در گوگل دارای رتبه و جایگاه بالایی باشد، باید طبق اصول سئوی گوگل انجام شود. شرکت رایان با استفاده از برنامه نویسی‌های پیشرفته می‌تواند طراحی سایت را به گونه‌ای انجام دهد که دارای بالاترین رتبه در گوگل باشد و بازدید از این سایت در حد زیادی بالا رود.

با طراحی پنل‌های متفاوت در سایت صنعتی، جذابیت سایت بالاتر می‌رود. بهینه سازی سایت نیز می‌تواند توسط شرکت رایان به درستی انجام شود. به کار بردن کلمات کلیدی مناسب و به تعداد مشخص در طراحی سایت، می‌تواند آن را از لحاظ رتبه بندی در بین سایت‌های دیگر بالاتر نشان دهد. سایت صنعتی یکی از طراحی‌های بسیار حرفه‌ای است که با اصول درست خود می‌تواند در بازاریابی محصولات و خدمات متنوعی که ارائه می‌دهد نقش مهمی داشته باشد.

ویژگی‌های مهم طراحی سایت صنعتی

طراحی سایت صنعتی نیز مانند هر سایت دیگری دارای ویژگی‌های مشخصی است. شرکت رایان که خدمات ساخت سایت صنعتی را انجام می‌دهد، با رعایت این ویژگی‌ها به سایت مربوطه کمک می‌کند که بازدید بالایی را داشته باشد.

همیشه طراحی سایت به صورت اصولی می‌تواند در فروش محصولات و همچنین برند شدن محصول، کمک شایانی کند. از آنجایی که ساخت سایت صنعتی باید امکانات بسیاری را داشته باشد تا بتواند در بازار رقابتی تبلیغات برنده شود، می‌توان به صورت زیر این نکات را مورد بررسی قرار داد.

 

طراحی سایت فروشگاهیشرکت طراحی وب سایتطراحی وب سایت شرکتی

نکات طراحی سایت صنعتی
ویژگی ها و نکات مهم در طراحی سایت صنعتی چیست؟

  • راه‌اندازی سایت صنعتی باید با توجه به شغل و حرفه مورد نظر هر فرد صورت گیرد. انواع مختلف سایت صنعتی وجود دارد. بدین منظور باید ایجاد وب سایت صنعتی در حیطه مشخص شده انجام شود.
  • طرح‌های گرافیکی می‌توانند با استفاده از رنگ‌های مختلف در سایت صنعتی استفاده شوند، اما گرافیک نباید در حدی باشد که هدف ساخت سایت صنعتی در آن گم شود.
  • کد نویسی که در طراحی سایت صنعتی استفاده می‌شود باید با طراحی سایت‌های دیگر متفاوت باشد. شرکت رایان با کد نویسی‌های پیشرفته در زمینه طراحی سایت توانسته امکاناتی را پدید آورد که سایت در هر سایزی قابل مشاهده باشد.
  • در ساخت سایت صنعتی باید دقت کرد که ممکن است کشورهای خارجی از آن دیدن کنند، برای این منظور باید قابلیت استفاده از چند زبان در برنامه نویسی برای ایجاد وب سایت صنعتی گنجانده شود(انگلیسی، عربی و ….)
  • از آنجایی که تکنولوژی پیوسته در حال پیشرفت است، در راه اندازی سایت صنعتی باید از قالب‌های به روز برای معرفی تجارت مورد نظر خود استفاده کنید. قالب‌ها و فرم‌های سنتی می‌توانند طراحی سایت شما را تکراری جلوه دهند؛ در نتیجه مخاطبان شما می‌توانند کمتر شوند.
  • مطالبی که در سایت صنعتی قرار می‌گیرد باید به سرعت به روز رسانی شود. مطالبی مربوط به اخبار، محصولات، قیمت گذاری‌ها و غیره. سایت صنعتی با به روز رسانی مطالب می‌تواند دارای تازگی و پویایی باشد.
  • از ایجاد پیچیدگی در وب سایت صنعتی خودداری کنید. این امر می‌تواند مخاطب را گیج کند و او را از خرید محصول منصرف کند. سایت صنعتی باید به گونه‌ای باشد که مشتری در لحظه ورود به سایت بتواند به راحتی به لیست محصولات و قیمت‌های آنها دسترسی داشته باشد، زیرا اولین هدف از طراحی سایت صنعتی، فروش محصولات است.
  • سرعت در سایت صنعتی باید بالا باشد تا مخاطبان بتوانند به راحتی عکس‌ها و فیلم‌های موجود در سایت را ببینند و همچنین در روند خرید اینترنتی با مشکل مواجه نشوند.
  • طراحی سایت صنعتی باید به گونه‌ای باشد که راهنمای استفاده به راحتی در اختیار کاربران قرار گیرد.
  • رنگ بندی‌های مختلف می‌تواند با گرافیک‌های متنوع در هم آمیخته شود و طرحی جذاب را برای سایت صنعتی ایجاد کند تا نظر مخاطب را به خود جذب کند و در بازاریابی محصولات خود به موفقیت در این زمینه برسد.
  • تصاویر محصولات همراه با درج مشخصات و قیمت هر محصول باید در ساخت سایت صنعتی مورد توجه قرار گیرد. عکس‌ها می‌توانند در ایجاد جذابیت بصری و جلب نظر مشتری تا حدود زیادی در نحوه انتخاب مشتریان نقش داشته باشند.
  • سایت صنعتی باید دارای فرم مشخصی باشد که بتواند پنل‌های مختلفی را در خود جای دهد.
  • طراحی سایت صنعتی و استفاده از اصول سئو و بهینه سازی سایت

    سئو سایت یکی از مهمترین ویژگی‌هایی است که در طراحی سایت صنعتی و یا هر سایت دیگری باید استفاده شود. سایتی که با قوانین سئو ساخته نشود، دارای اعتبار و همچنین رتبه بالایی در گوگل نخواهد بود؛ از این رو به راحتی می‌تواند توسط مردم نادیده گرفته شود.

    سایت‌هایی می‌توانند موفق باشند که از اصول سئو در طراحی خود استفاده کنند. ساخت سایت صنعتی نیز مانند هر سایت دیگری از این قاعده مستثنی نیست. سئو در سایت صنعتی می‌تواند به اصولی اطلاق شود که در کد نویسی و برنامه‌نویسی سایت بتواند آن را در رتبه بالای گوگل قرار دهد.

    راه‌اندازی سایت صنعتی که از طریق اصول سئو انجام شود، می‌تواند با افزایش کلمات کلیدی، رتبه سایت را بالاتر قرار دهد؛ در نتیجه بازدید از سایت در این مواقع بیشتر می‌شود.

    افراد و مخاطبان در جستجوهای اول گوگل به دنبال کسب اطلاعات مورد نظر خود هستند؛ بنابراین طراحی سایت می‌تواند برای حرفه مورد نظر بسیار درآمد زا باشد.

    طراحی سایت می‌تواند توسط طراح سایت با استفاده از گرافیک و یا قالب‌های سایت و ایجاد پنل‌های مختلف در سایت برای جذب مخاطب صورت گیرد، همچنین مطالبی که در سایت نوشته می‌شود نیز می‌تواند توسط نویسنده سایت انجام شود. نویسنده موظف است کلمات کلیدی و اصول سئو را در نوشته‌های خود رعایت کند تا سایت صنعتی در رتبه بالایی در گوگل قرار گیرد.

    طراحی سایت صنعتی و اصول مورد استفاده در سئو برای آن

    همانطور که گفته شد، اجرای سایت صنعتی و یا هر سایت دیگری که بر اساس سئو و بهینه سازی سایت انجام شود، از نظر اگوریتم‌ها و هوش مصنوعی گوگل می‌تواند رتبه بالاتری را به دست بیاورد. این رتبه می‌تواند بازدید مخاطب از سایت را بالاتر ببرد؛ برای این منظور در استفاده از سئو باید اصولی را رعایت کرد تا سایت صنعتی بتواند ویژگی‌های مورد نظر را برای قرارگیری در سرچ گوگل در رتبه بالا به دست بیاورد. این اصول می‌تواند به صورت زیر عنوان شوند.

    اصول مورد استفاده در سئو برای طراحی سایت صنعتی

    1. کلمات کلیدی شامل لغاتی هستند که باید در مطالب سایت به تعداد مناسبی درج شوند. این کلمات با توجه به موضوع سایت صنعتی می‌توانند در مورد حرفه مورد نظر انتخاب شوند. این کلمات باید به تعداد مشخصی در کل متن دیده شود.
    2. کلمات کلیدی باید در عناوین متن‌ها نیز به تعداد مشخصی استفاده شود. این امر می‌تواند در بهینه سازی سایت بسیار مفید واقع شود.
    3. تصاویری که در طراحی سایت مورد استفاده قرار می‌گیرد باید دارای کیفیت و گرافیک مناسبی باشد، همچنین قرارگیری آن‌ها در سایت باید طبق اصول سئو انجام شود.
    4. موتور جستجوی گوگل دارای ابزاری به نام webmaster tools هست. با استفاده از این ابزار در راه‌اندازی سایت، تا حدود زیادی می‌توانید رتبه سایت خود را در موتور جستجوگر گوگل بالا ببرید.
    5. قالبی که در سایت صنعتی استفاده می‌شود باید دارای بارگزاری سریع باشد. سرعت به عنوان عامل مهمی در سئو مطرح می‌شود؛ بنابراین در کد نویسی مربوط به قالب سایت باید این ویژگی را به عنوان مهمترین اصل طراحی سایت در نظر بگیرید.
    6. راه اندازی سایت صنعتی باید به صورتی باشد که طی زمانی مشخص، به صورت خودکار مطالب سایت را آپدیت کند. رتبه بندی سایت از این طریق می‌تواند بالاتر رود و بسیار مورد توجه موتورهای گوگل قرار گیرد.

    با رعایت نکات بالا در طراحی سایت، می‌توانید تا حدود زیادی رتبه سایت خود را بالا ببرید. از آنجایی که موتورهای گوگل به صورت هوشمند کار می‌کنند، می‌توانند این کد نویسی‌ها را در سایت به دقت تشخیص دهند؛ بنابراین سایتی که بر اساس اصول سئو طراحی شده باشد، می‌تواند تا مدت زیادی دارای بازدید کننده بسیاری باشد.

    محصولات شرکت‌های صنعتی مختلف می‌تواند از این طریق به مخاطبان معرفی شود. آنان با استفاده از خدمات متنوعی که در سایت ایجاد شده است، می‌توانند به اهداف خود با صرف وقت و هزینه کمتری به راحتی دست پیدا کنند.

     

    طراحی سایت با وردپرسطراحی سایت پزشکی



:: بازدید از این مطلب : 147
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد

 

 

همزمان با گسترش ویروس کرونا تقاضا برای نصب دوربین حرارتی در سراسر جهان گسترش یافته است. مقامات کشورهای مختلف تمایل دارند تا از این دوربین‌ها به عنوان ابزاری برای برای کمک به تشخیص تب استفاده کنند. اما برخی در مورد میزان دقت آنها مطمئن نیستنید، به همین جهت در این مقاله موارد زیر را بررسی خواهیم کرد:

  • مهمترین مسائلی که به دقت مربوط می‌شوند
  • نمونه هایی که تا کنون نصب و راه اندازی شده‌اند
  • مثال‌هایی از مسائل و مشکلاتی که تا کنون با آنها مواجه شده‌ایم
  • مسائل مربوط به تغییرات دما
  • بهینه سازی دقت
  • بررسی گزینه های مختلف از FLIR و Optotherm در ایالات متحده تا تأمین کنندگان مختلف چینی از جمله Dahua ، Hikvision و Sunell
  • بررسی ادعاهای مربوط به عملکرد این محصولات و تفاوت قیمت محصولات حرارتی ارائه شده.
  • بررسی اهمیت روزافزون این محصول

بررسی موارد مربوط به دقت در دوربین های حرارتی

طی بررسی موارد مختلف مربوط به این نوع دوربین‌ها به 4 موضوع اساسی برخورد کردیم که به دقت این محصول مربوط می‌شد:

  • دقت سنجش دمای دوربین حرارتی : با این که برخی از تولید کنندگان ادعا می‌کنند دقت اندازه‌گیری این دوربین‌ها همان 0.3 درجه سانتیگراد است، ما از صحت این موضوع مطمئن نیستیم. کاربران سیستم‌های نظارتی می‌توانند برای مقایسه دقت این دستگاه‌ها از واحد لاکس (واحد سنجش نور برابر با یک لومن در متر مربع) استفاده کنند.
  • مکان‌یابی: بسیاری از دوربین‌هایی که برای تشخیص دما به کار می‌روند، به نحوی نصب می‌شوند که به صورت عمود بر شخص ثابت یا در حال حرکت قرار می‌گیرند. این موضوع به میزان قابل توجهی دقت خواندن را کاهش می‌دهد، زیرا ممکن است نحوۀ قرار گرفتن شخص طوری باشد که دمای کنار سر اندازه‌گیری شود و این قسمت معمولا دمای پایین‌تری دارد.
  • خواندن دما از روی پیشانی و سایر نواحی صورت به شدت تحت تأثیر عوامل محیطی قرار دارد. به عنوان مثال، در فرودگاه ها افرادی که از محوطۀ بیرونی وارد ساختمان می‌شوند. در روزهای گرم و آفتابی یا وقتی که دمای هوا خیلی پایین باشد ممکن است. تحت تاثیر دما قرار گرفته باشند. یا افرادی که دیر آمده‌اند و می‌دوند تا به پرواز برسند ممکن است گرگرفته باشند و دمای سطح پوست آنها بالا رود.
  • خیلی به ندرت پیش می‌آید که بر استفاده از دستگاه‌های blackbody (که به عناصر گرمایی مجهز هستند) تاکید شود اما در چنین سیستم‌هایی استفادۀ مکرر از آنها ضروری است. به همین علت هزینه و پیچیدگی نصب و اجرای آنها افزایش پیدا می‌کند.

 قیمت دوربین حرارتی

جدا از مسائل مربوط به میزان دقت این دوربین‌ها، یکی دیگر از مسائل مهمی که به چشم می‌خورد، اختلاف قیمت فاحش این محصولات است. قیمت این دوربین‌ها از 10000 دلار برای دوربین‌های آمریکایی مانند FLIR، Optotherm و برخی از سیستم‌های چینی که منحصرا بر تشخیص دمای بدن متمرکز شده‌اند شروع می‌شود و در مدل‌های ضعیف‌تر چینی به صدها دلار می‌رسد. هرچند FLIR دوربین‌های ارزان‌قیمتی دارد که دمای بدن را هم تشخیص می‌دهند اما به دلیل محدودیت‌های آن در دقت اندازه‌گیری پیشنهاد نمی‌شود.

بیشتر بخوانید:   دوربین‌ مداربسته تحت شبکه     بهترین دوربین‌ مدار بسته      دوربین حرارتی        دوربین اچ دی

  دوربین تشخیص چهره

مشکل اصلی: عدم وجود آزمایش‌های مستقل

مسئله اصلی این است که هیچ آزمایش و بررسی مستقلی در مورد عملکرد یا دقت سنجش دما در دوربین‌های حرارتی و یا استاندارد مشخصی برای مبنی قرار دادن وجود ندارد. به همین دلیل تولیدکنندگان به خودشان اجازه داده‌اند تا از دستگاهی که به منظور تشخیص بدن انسان و آتش سوزی ساخته شده است به عنوان ابزاری برای مشخص کردن میزان دما و یا تب در افراد استفاده کنند. ما شدیدا و فورا نسبت به خرید هرگونه دستگاه حرارتی ارزان قیمت که امکان تشخیص دما را دارد، هشدار می‌دهیم.

نمونه‌هایی از نصب و راه‌اندازی دوربین‌های حرارتی

اولین مثال ما از ووهان یعنی منشاء اصلی این بیماری همه‌گیر است. جایی که یکی از خبرنگاران نیویورک تایمز عکسی که در لابی هتل و توسط دوربین‌های حرارتی از او گرفته شده بود را در صفحۀ توییتر خود منتشر کرد.

علیرغم ترجمه و جستجو به دو زبان انگلیسی و چینی، نتوانستیم نام تولید کننده را پیدا کنیم. متن روی صفحه نمایش نشان می‌دهد که دستگاه از ترکیب دوربین ‌های رنگی و حرارتی استفاده می‌کنند. دوربین رنگی برای نمایش دادن بر روی مانیتور و دوربین حرارتی برای اندازه گیری دما.

در بعضی موارد ، مردم مستقیماً به سمت دوربین در حال حرکت هستند ، مانند این عکس AFP  که از دوربین FLIR در مالزی ثبت شده است:

در اینجا مورد دیگری وجود دارد که شخص مستقیماً در حال حرکت به سمت دوربین حرارتی است اما توجه کنید که چگونه سر او به سمت دیگر می‌چرخد. این ویدیوی خبری AFP از فرودگاهی در هانوی، ویتنام و با استفاده از تجهیزات OptoTherm ثبت شده است:

در نمونۀ زیر، دوربین (که با کادر قرمز مشخص شده است) نسبت به عبور و مرور محل در زاویۀ مناسبی قرار دارد. همانطور که در گزارش نیویورک تایمز آمده یک مرکز تجاری در تایلند را نشان می‌دهد:

ازدحام جمعیت تشخیص دما را دشوارتر می‌سازد. توجه داشته باشید که هشدار قرمز برای دمای بالای 38 درجه سانتیگراد (100.4 درجه فارنهایت) است.

در مقابل، در جاهای دیگر از دستگاه‌های دیگری برای اندازه‌گیری استفاده کرده‌اند. این کار به صورت شخص به شخص انجام شده است. مانند مثال زیر که در فیلیپین اجرا شده:

البته کاملا مشخص است که برتری دوربین‌های حرارتی نسبت به این دستگاه‌ها این است. که برای استفاده از این دستگاه‌ها شخص موظف است دما را اندازه‌گیری کند، که این کار به زمان و کارکنان بیشتری نیاز دارد.

از سوی دیگر در روش اندازه‌گیری درجه حرارت توسط فرد درصد خطا کاهش پیدا می‌کند. زیرا در روش دوربین ممکن است زاویه سر افراد با دوربین حرارتی درست نباشد و یا سنسور زیادی به فرد نزدیک باشد.

نمونه‌هایی از مشکلات در خصوص دوربین های حرارتی

یکی از مشکل‌های شایع این است که دمای خوانده شده بیش از حد پایین است. به خصوص وقتی که سمت کناری سر شخص رو به دوربین باشد:

همچنین نمونه‌هایی از دماسنج مادون قرمز دستی موجود است که به شدت از لحاظ دقت در تشخیص مسئله دارند. همانطور که در تصویر زیر میبینید خبرنگار اقتصادی این تصویر را توئیت کرده. که نشان می‌دهد دماسنج مادون قرمز دستی درجه حرارت بدن او را 32.1 درجه سانتیگراد / 89.8 درجه فارنهایت تشخیص داده است.  اگر واقعا دما بدن این شخص این مقدار بود باید از پایین بودن شدید دمای بدنش از بین می‌ر‌فت.

در مثال قبل نه مدل و نه سازنده و نه هیچ یک از جزئیات و ویژگی‌های دستگاه مشخص نبود. اما نکتۀ مهم تشخیص اشتباه بود که به خوبی در تصویر نشان داده شد.

نمونه دیگری از عدم تشخیص دقیق در دماسنج مادون قرمز توسط یکی از خبرنگارهای نیویورک تایمز توئیت شد. او نوشت که دستگاهش مدام 34 درجه سانتیگراد را نشان می‌دهد:

دمای پوست پایین تر از دمای بدن است

به احتمال زیاد دلیل پایین‌تر نشان دادن دمای بدن سردتر بودن پوست از دمای واقعی (داخلی) بدن است. اپتوترم ها به آن «خطای دمای پوست» میگویند و توضیح می‌دهند که این اختلاف تنها چند درجه است.

بهینه‌سازی میزان دقت دستگاه

بر اساس نظر یکی از کارشناسان برای رسیدن به دقیق‌ترین نتایج فرد باید روبروی دوربین قرار بگیرد. اگر عینک می‌زند آن را بردارد. طوری بایستد که دوربین بتواند دمای گوشۀ داخل چشم او را اندازه‌گیری نماید.

وجود شیشه بر سر راه دوربین حرارتی مانند شیشه عینک می‌تواند در روند اندازه‌گیری دما اختلال ایجاد کند. علاوه بر این، کانال داخلی چشم دمایی بالاتر و دقیق‌تر از پوست ساطع می‌کند.

به‌علاوه، مانند تمام دوربین‌ها به طور کلی، تراکم پیکسلی عامل مهمی است که باید در نظر گرفته شود. تراکم پیکسلی پایین‌تر باعث افزایش مسائل مربوط به دقت می‌شود:

تلاش برای اندازه‌گیری دمای بدن فردی از راه دور به طور چشمگیری دقت را کاهش می‌دهد. توصیه می‌شود فاصله فرد تا دوربین حرارتی طوری باشد که یک چهارم از سطح چشم با 9 تا 16 پیکسل پوشش داده شود، تا FoV دوربین به طور موثری محدود شود.

یکی از تکنیک‌هایی که گاهی مورد استفاده قرار می‌گیرد، اندازه گیری نسبی است. در این روش در جمعیتی که روبروی دوربین قرار دارند؛ شخصی که در میان آنها بیشترین دما را دارد، جدا کرده و بررسی می‌کنند. اما در این روش هم احتمال خطا وجود دارد به خصوص اگر دوربین فقط دمای کنار سر را با زاویه‌ای ضعیف بخواند یا بر اثر مسافت خطا وجود داشته باشد. این احتمال وجود دارد که افرادی که تب دارند شناسایی نشوند.

استفاده از دستگاه‌های Black Body یا بدنه سیاه در کنار دوربین حرارتی

بسیاری از این سیستم‌ها از یک دستگاه black body استفاده می‌کنند. وسیلۀ گرانقیمتی که از سطوح آن گرما ساطع می‌شود تا دقت اندازه‌گیری دوربین های حرارتی بهبود یابد.

مشکل اینجاست که اختلاف دمای طبیعی انسان (مثلاً 37 درجه سانتیگراد) و تب (مثلاً 38 درجه سانتیگراد) بسیار اندک است (فقط 2.7٪) بنابراین حتی خطاهای جزئی در اندازه گیری دما می تواند باعث خطا شود.

هدف استفاده از دستگاه black body رسیدن به دمای دقیق و صحیح است. در نتیجۀ آن کاهش خطای اندازه‌گیری سیستم است.

دستگاه black body در میدان دید دوربین حرارتی قرار می‌گیرد. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید:

در تصویر زیر هم مثالی از Uniview و دستگاه black body می‌بینید که به همین صورت پیاده‌سازی شده است:



:: بازدید از این مطلب : 197
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد

 

 

طراحی سایت خدماتی – طراحی سایت شرکت خدماتیطراحی سایت خدماتی چه زمانی برای یک تجارت مطرح می شود؟ بیاید نخست نگاهی به زمینه های تجاری در سطح اینترنت بیندازیم. امروزه کسب و کار هایی که به دنبال طراحی سایت هستند به سه دسته تقسیم می شوند. کسب و کارهایی که تولیدات خود را برای فروش قرار داده اند، سایت هایی که محصولات دیگر برندها را در اختیار مشتریان قرار می دهند و سایت هایی که خدماتی را به کاربر ارائه می دهند. سایت های خدماتی بدون اینکه هیچ گونه کالای فیزیکی را در اختیار کاربر بگذارند آماده ارائه خدمات به مشتریان هستند.
طراحی سایت شرکت خدماتی برای مشاغل متفاوتی انجام می شود. طراحی سایت خدماتی برای مشاغلی مانند آرایشگاه ها، مراکز آموزشی، شرکت های مشاوره ای، هتل ها و حتی شرکت های طراحی سایت و سئو قابل اجرا است. ما در شرکت طراحی سایت رایان به پشتوانه تجربه خود در زمینه راه اندازی سایت خدماتی آماده ارائه خدمات به شما عزیزان هستیم.
با توجه به گسترش شرکت های خدماتی در سطح اینترنت ایجاد وب سایت خدماتی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار شده است. دامنه ساخت سایت خدماتی بسیار وسیع است. شما با توجه به نوع تجارت خود می توانید از طراحی سایت خدماتی استفاده کنید. ایجاد وب سایت خدماتی یکی از ساده ترین و مقرون به صرفه ترین گزینه ها برای تبلیغات خدمات است. طراحی سایت خدماتی می تواند به تجارت شما رنگ و بویی دوباره ببخشد.
صرف از نظر از نوع خدمات شما، طراحی وب سایت خدماتی آینده تجاری شما را به کلی دگرگون خواهد کرد. شرکت رایان با اتکا خلاقیت و قدرت تیم‌ ساخت سایت خدماتی خود، طراحی سایت خدماتی شما را به بهترین نحو ممکن انجام می دهد.

 

طراحی سایت فروشگاهیشرکت طراحی وب سایت

چه شرکت هایی به طراحی سایت خدماتی نیاز دارند؟

دامنه مشاغل خدماتی به قدری وسیع است که می توان بسیاری از شغل ها را در این دسته جای داد. طراحی سایت خدماتی برای تمام مشاغلی که به نوعی آماده ارائه خدمات به مشتریان هستند، ضرورت دارد. ایجاد وب سایت خدماتی در مقایسه با دیگر طراحی ها از اهمیت بالاتری برخوردار است. چرا که در این تجارت ها هیچ کالا و محصولی وجود نداشته و تنها چیزی که در اختیار کاربر قرار می گیرد، یک نوع خدمات است. طراحی سایت خدماتی بهترین راه برای تبلیغ تخصص و خدمات شما هستند.
در ادامه به برخی از مشاغل خدماتی که نیاز به طراحی سایت خدماتی دارند اشاره خواهیم کرد. شما می توانید با توجه به تخصص و خدماتی که ارائه می دهید، طراحی وب سایت خدماتی خود را به شرکت رایان واگذار کنید

نکات مهم طراحی وب سایت خدماتی

  • راه اندازی سایت خدماتی برای شرکت هایی که در زمینه مشاوره فعالیت دارند. شرکت هایی که خدمات مشاوره ای ارائه می دهند، شامل شرکت های متفاوتی می شوند. ایجاد وب سایت خدماتی می تواند کیفیت مشاوره های شما را از میان سایر مشاوران متمایز کند.
  • ایجاد وب سایت خدماتی برای شرکتی که خدمات طراحی سایت را ارائه می دهد.
  • طراحی وب سایت خدماتی برای تجارتی که در زمینه بهینه سازی سایت فعالیت دارد.
  • ایجاد وب سایت خدماتی برای دفاتر مشاوره وکلای آنلاین و مشاورین روانشناسی
  • طراحی وب سایت خدماتی ممکن است برای یک پزشک انجام شود.
  • شرکت های خدماتی و رسانه ای نیز می توانند از مزایای ایجاد وب سایت خدماتی بهره مند شوند.
  • شرکت هایی که در زمینه ساخت و ساز فعالیت دارند نیز می توانند با استفاده از طراحی سایت خدماتی تجارت خود را متحول کنند.
  • ایجاد وب سایت خدماتی برای شرکت هایی که خدمات نظافت منزل و باربری را ارائه می دهند نیز می تواند بازدهی این تجارت را به کلی ارتقا بخشد.
  • طراحی وب سایت خدماتی برای مراکزی که خدمات ترجمه و نگارش مقالات را ارائه می دهند نیز حائز اهمیت است.
  • طراحی سایت خدماتی برای مراکز تعمیر و نگهداری لوازم خانگی، رنگ و بوی تازه ای به این تجارت می بخشد.

 

طراحی سایت خدماتی می تواند ساز و کار یک تجارت را به کلی تغییر دهد. چرا که در طراحی سایت خدماتی، خدماتی که در یک مرکز ارائه می شود به بهترین شکل ممکن به مخاطبان و کاربران معرفی می شوند. از این رو تجارت هایی که در زمینه ارائه خدمات فعالیت دارند، می توانند با استفاده از ساخت سایت خدماتی تحولات اساسی در تجارت خود به وجود بیاورند.
شرکت طراحی سایت رایان، طراحی سایت خدماتی شما را با توجه به خدمات منحصر به فردی که در تجارت شما در اختیار کاربران گذاشته می شود، انجام خواهد داد. شما می توانید مشخصات و خدمات منحصر به فرد تجارت خود را با مشاوران شرکت رایان در میان گذاشته و طراحی وب سایت خدماتی را متناسب با خدمات خود تحویل بگیرید. ما در شرکت رایان طراحی سایت خدماتی شما را به نحو احسنت و با در نظر گرفتن نوع و خدمات تجارت شما ساخت سایت خدماتی شما را انجام دهیم. ما برای اطمینان از رضایت شما و بازدهی مناسب سایت، پس از طراحی سایت خدماتی تا یک سال پشتیبانی رایگان سایت شما را نیز بر عهده خواهیم گرفت.

 

طراحی سایت تهران

طراحی سایت اختصاصی قیمت طراحی سایت

امکانات پیشنهادی در طراحی سایت خدماتی

امکاناتی که در طراحی سایت خدماتی شما گنجانده می شود، با توجه به نوع و گستره ی خدمات شما متفاوت خواهد بود. شرکت رایان با در نظر گرفتن ویژگی های منحصر به فرد خدمات شما طراحی سایت خدماتی شما را انجام داده و امکانات مورد نیاز را در آن می گنجاند؛ اما به طور کلی در یک سایت خدماتی امکاناتی از این دست را مشاهده خواهیم کرد:
امکانات پیشنهادی در طراحی سایت خدماتی

  1. در طراحی سایت خدماتی باید نمونه هایی از خدمات در اختیار کاربر گذاشته شده است.
  2. کابر باید بتواند با پشتیبان آنلاین در ساخت سایت خدماتی ارتباط برقرار کند.
  3. با توجه به نوع خدمات، قابلیت تغییر زبان باید در طراحی سایت خدماتی وجود داشته باشد.
  4. پشتیبانی آنلاین و تلفنی در ساخت سایت خدماتیاز اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
  5. راه های ارتباط کاربر باید به خوبی مشخص شده باشند.
  6. نقشه سایت باید برای کاربر در طراحی سایت خدماتی گنجانده شده باشد. کابر باید بتواند به راحتی بین صفحات حرکت کند.
  7. کاربر باید بتواند برای پرداخت هزینه خدمات گزینه های متنوعی را در طراحی سایت خدماتی بیابد.
  8. در طراحی وب سایت خدماتی باید قسمتی برای ارائه نظرات و پیشنهادات مشتریان قرار داده شده باشد. کاربر باید بتواند از تجربه دیگران در خصوص استفاده از خدمات تجارت شما اطلاع پیدا کند.
  9. موقعیت مکانی مرکز خدماتی باید روی نقشه گوگل در طراحی سایت خدماتی وجود داشته باشد.
  10. تمامی خدمات با ذکر جزئیات و نکات ضروری در ساخت سایت خدماتی قرار داده شده باشد.
  11. صفحه تماس با ما و ارتباط با ما باید در ایجاد وب سایت خدماتی وجود داشته باشد.

سئو در طراحی سایت خدماتی

زمانی که سخن از طراحی سایت خدماتی و یا طراحی سایت به میان می آید، مهمترین و اثر گذار ترین نکته، سئو سایت است. سئو و یا بهینه سازی راه اندازی سایت خدماتی همان کلید موفقیت طراحی سایت خدماتی به شمار می آید. استفاده از گرافیک بی نهایت قدرتمند نمی تواند آینده تجارت خدماتی شما را بیمه کند. وجود طراحی های بسیار نوین و خلاقانه چیزی نیست که کاربر را دوباره به سایت شما باز می گرداند. استفاده از عکس ها و تصویر های خیره کننده راز موفقیت سایت شما نخواهد بود.

سئو تنها حقیقتی است که کاربر را دوباره و دوباره به طراحی سایت خدماتی شما باز می گرداند. ما در شرکت رایان در کنار تیم قدرتمند کارشناسان سئو که در زمینه ایجاد وب سایت خدماتی فعالیت دارند، رتبه سایت شما را به جایگاه مناسبی خواهیم رساند. رتبه ای که از طرف گوگل به طراحی سایت خدماتی شما تعلق می گیرد، آینده طراحی سایت خدماتی شما را مشخص خواهد کرد. اینکه سایت خدماتی شما در صفحات نخست نمایش نتایج گوگل برای کاربر به نمایش گذاشته شود و یا در صفحات انتهایی، ترافیک سایت را تعیین خواهد کرد. هرچه سئو سایت قوی تر پیاده سازی شده باشد و الگوریتم های گوگل به درستی رعایت شده باشند، سایت نتایج بسیار بهتری را بدست خواهد آورد.

بهینه سازی سایت رتبه سایت را ارتقا می بخشد. از این رو برخورداری از بهینه سازی اصولی در راه اندازی سایت خدماتی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. هر چه رتبه سایت در جایگاه بالاتری قرار داشته باشد، کاربران بیشتری را به خود جذب خواهد کرد. سئو کاران شرکت رایان به خوبی با اصول و قواعد سئو آشنا بوده و به بهترین نحو ممکن سئو طراحی سایت خدماتی شما را بهینه سازی می کنند.

ما در شرکت رایان در وهله اول به کیفیت و خروجی طراحی سایت شما می اندیشیم. از این رو پس از طراحی یک سال پشتیبانی رایگان سایت را نیز برعهده خواهیم داشت. ما در راه اندازی سایت خدماتی به دنبال جلب رضایت شما و افزایش بازدهی تجارت شما هستیم. هزینه طراحی وب سایت خدماتی با توجه به امکانات و ویژگی های سایت شما می تواند متغیر باشد.

شما می توانید ضمن تماس با بخش مشاوره و پشتیبانی شرکت طراحی سایت رایان و یا از طریق فرم برآورد هزینه طراحی سایت از میزان بودجه مورد نیاز برای طراحی سایت خدماتی اطلاع پیدا کنید. شما می توانید تمام ویژگی های مد نظر خود را با مشاوران رایان در میان گذاشته و هزینه طراحی سایت خدماتی خود را از آنها جویا شوید.

پیشنهاد می کنیم مقاله های زیر را مطالعه کنید:

شرکت طراحی سایت ساخت سایت طراحی سایت شرکتی



:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد

 

امروزه نیاز به حفظ و برقراری امنیت به یکی از اساسی ترین نیازهای بشر تبدیل شده است. در همین راستا دوربین های مداربسته یکی از ابزار مهم و مفید در برآوردن این نیاز به حساب می آیند. شاید شما هم مانند بسیاری از افراد دیگر نیاز به نصب دوربین در منزل یا محل کار خود را حس کرده و به دنبال مناسب ترین دوربین هستید. اگر اطلاعات کافی در این زمینه ندارید اصلا نگران نباشید. در این مقاله میخواهیم شما را با اصطلاحات مهم و رایج در زمینه دوربین مدار بسته آشنا کنیم.

امیدواریم که بعد از خواندن این مقاله بتوانید به راحتی در مورد سیستم امنیتی مورد نظر خود تصمیم گیری کنید.

دوربین مدار بسته یا CCTV

عبارت «دوربین مدار بسته» برگردان کلمه انگلیسی  closet circuit television است که به اختصار cctv نامیده میشود.
دوربین مداربسته به دوربینی گفته میشود که در جای ثابتی نصب شده و تصاویر را ضبط کرده و به دستگاه دیگری ارسال می‌کند.

دوربین مدار بسته عمدتا در زمینۀ حفاظت، نظارت و امنیت استفاده می‌شود.

انواع دوربین مدار بسته

دوربین های مدار بسته را میتوان بر اساس ظاهر، کاربرد و ویژگی‌های متفاوتی دسته بندی کرد در ادامه رایج ترین دسته بندی های موجود را میبینید:

از نظر محل نصب:

  • بیرونی (outdoor)
  • درونی (indoor)

از نظر نوع سیگنال:

  • آنالوگ
  • آی پی (IP) یا تحت شبکه
  • دو منظوره
  • HD

از نظر پوشش:

  • ضد آب قاب بزرگ
  • مخفی
  • قاب فانتزی

بیشتر بخوانید:   دوربین‌ مداربسته تحت شبکه     بهترین دوربین‌ مدار بسته      دوربین حرارتی        دوربین اچ دی

  دوربین تشخیص چهره

دوربین مداربسته آنالوگ

یکی از اصطلاحات دوربین مدار بسته واژه آنالوگ است که البته در انواع دوربین ها احتمالا این کلمه را شنیده اید. این دوربین ها اولین نسل دوربین های مدار بسته به حساب می‌آیند که برای دریافت و ارسال صدا و تصویر از امواج آنالوگ استفاده می‌کنند. در این نوع دوربین صدا و تصویر توسط کابل دورشته‌ای جداگانه‌‌ای منتقل می‌شوند. رایج ترین کابل متداول برای این دوربین ها کواکسیال rg59 است.

کیفیت تصویر این دوربین‌ها تابعی از امواج آنالوگ می‌باشد. یکی از ضعف‌های این امواج آن است که همواره در معرض نویز قرار دارند. انواع نویز های  الکترومغناطیسی و ناشی از نوسانات برق تهدیدی جدی بر کیفیت تصویر این دوربین ها به حساب می‌آیند. در نتیجه استفاده از کابل و تجهیزاتی که کیفیت بالایی دارند بر کیفیت تصویر دوربین آنالوگ تاثیر چشمگیری دارد.

معایب و مزایا

از مزایای دوربین‌های آنالوگ میتوان به قیمت پایین، تنوع محصولات در بازار ایران، و سادگی نصب آنها اشاره کرد.

معایب دوربین مدار بسته آنالوگ شامل کیفیت تصویر پایین (نسبت به همتاهای دیجیتالی خود)، امکان نویزپدیری بالا، هزینه بالای کابل کشی، کیفیت پایین و نا امن در ارتباطات بی‌سیم.

دوربین مداربسته آی پی (IP) یا تحت شبکه

این دوربین مدار بسته نسل بعدی دوربین های مدار بسته هستند که برخلاف نسل قبلی که آنالوگ بودند از امواج کاملا دیجیتال برای دریافت و ارسال تصویر و صدا استفاده میکند.
علاوه بر این این دوربین‌ها تحت بستر شبکه کنترل و به یکدیگر مرتبط می‌شوند. این دوربین‌ها مانند بخشی از شبکه عمل می‌کند و به وسیله شناسه معتبر در شبکه یا همان ip و در قالب الگو و قوانین حاکم بر شبکه به مرکز کنترل متصل می‌شود.

معایب و مزایا

ترکیب دیجیتال و تحت شبکه بودن مزایای بسیاری را برای این دوربین مدار بسته به ارمغان آورده است. از جمله این مزایا میتوان به کیفیت تصویر بالا و تمام دیجیتال اشاره کرد. استفاده بهینه از کابل، برقراری ارتباط بی‌سیم امن و با کیفیت، ارسال همزمان برق، صدا و تصویر در بستر شبکه از دیگر مزایای آن هستند.

از معایب این دوربین ها میتوان به قیمت بالا و محدودیت در پهنای باند اشاره کرد.

دوربین مدار بسته دو منظوره

دوربین دو منظوره در واقع همان دوربین آنالوگ است با این تفاوت که این نوع دوربین مجهز به پورت خروجی شبکه هم هست. در نتیجه کیفیت تصویر آن آنالوگ است. اما میتوان به صورت  آنالوگ و یا تحت شبکه از آنها استفاده کرد.

استفاده از این دوربین وقتی به کار می‌آید که سیستم مدار بسته آنالوگ بوده اما نیازمند اتصال یک یا چند دوربین به شبکه باشد.

 

اصطلاحات دوربین مدار بسته با کیفیت تصویر بالا یا HD

از دیگر اصطلاحات دوربین مداربسته قابلیت تصویری HD است. این دوربین مدار بسته قابلیت پردازش تصویر با وضوح بسیار بالا را دارند. حتی می‌توانند اعداد و کاراکترها را هم شناسایی کنند.

دام (Dome)

دام کلمه ای است که شکل ظاهری دوربین مدار بسته را توصیف میکند. این کلمه که انگلیسی (dome) است به معنای گنبد یا برآمدگی میباشد. اما در بازار ایران هم با همین کلمۀ انگلیسی یعنی دام شناخته میشود.از آنجایی که بیشتر بر روی سقف نصب می‌شوند گاهی دوربین سقفی هم نامیده میشوند. صرف نظر از قابلیتهای مختلفی که هر دوربینی میتواند داشته باشد مانند قابلیت دید در شب و یا نوع لنز آن یا نوع امواج مرتبط با آن به تمام دوربین‌هایی که شکل گنبدی دارند دوربین مدار بسته دام گفته می‌شود. یکی از بهترین و با کیفیت ترین برندهای تولید کننده این نوع دوربین شرکت هایک ویژن است.

این دوربینها  معمولا لنز ثابت با زاویه دید ۷۰ و ۸۵ درجه دارند و برای محیط‌های مسقف خانگی، اداری و تجاری مناسب می‌باشند.

بولت (Bullet)

این کلمه هم به شکل ظاهری دوربین اشاره دارد. کلمۀ Bullet به معنای گلوله و فشنگ است و به دلیل شباهت ظاهری این دوربین های با گلوله آنها را بولت مینامند. این نوع دوربین در بازارهای ایران هم با نام بولت شناخته شده‌ است. انواع رایج این نوع دوربین مدار بسته با لنز ثابت و زاویه دید ۲۵، ۵۰ و ۷۰ درجه و همچنین لنز متغیر با زاویه دید ۳۵تا۸۰درجه و ۲۵تا ۸۵ درجه موجود میباشند. همچنین این دوربین‌ها بدنه محافظی دارند که از آنها دربرابر آب و گرد وخاک محافظت میکند و از این رو برای فضاهای بیرونی هم مناسب هستند. عموما به ویژگی IR یا دید درشب مجهز میباشند.

باکس(Box)

دوربین های باکس (BOX) قابلیت نصب لنز خارجی دارند مناسب برای تصویر زوایای خاص وتخصصی تر در مکان های داخلی می باشند زیرا به آب حساس می باشند و درصورت استفاده در محیط های خارجی باید از کاور برای حفاظت آن استفاده شود. این نوع دوربین ها عموما فاقد دیددرشب می باشند ولی در نور کم تصویر خوبی به ما می دهند.

مینیاتوری یا Mini

دوربین های مینیاتوری(مخفی) دارای ابعاد بسیار کوچک می باشند و قابلیت دید درشب ندارند و در محیط های داخلی استفاده می شوند.

اسپید دام چرخشی

یکی از پرکاربردترین اصطلاحات دوربین مدار بسته عبارت اسپیددام چرخشی است. دوربین مدار بسته چرخشی یا speed dome به دوربینی می‌گوییم که توسط کنترل کننده یا به صورت خودکار قابلیت چرخش در جا را داشته باشد. این دوربین بیشتر در موقعیتی به کار می‌رود که فرد باید تصاویر بر دوربین مدار بسته به طور همزمان نظارت کند.

ویژگی ptz این امکان را فراهم میکند که دوربین را به جهت دلخواه بچرخاند و در صورت نیاز در نقطه ای زوم و بزرگنمایی داشته باشد. به دلیل وجود موتور در دوربین اسپید دام نسبت به سایر دوربین های مدار بسته قیمت بالاتری دارد.

PTZ مخفف pan, titlt and zoom است. به قابلیت چرخش به اطراف، حرکت به سمت بالا و پایین و بزرگنمایی اشاره میکند.

ویژگی آی آر (IR) یا infrared

دوربین مدار بسته ای که برای تشخیص تصویر از نور مادون قرمز استفاده می‌کنند، قابلیت اینفرارد یا ir دارد. این فناوری بیشتر برای تشخیص تصویر در نور کم و تاریکی به کار می‌رود. در دوربین مدار بسته با این ویژگی معمولا چند led پیرامون لنز نصب شده و توسط سنسور نور در نور کم یا تاریکی روشن می‌شوند. معمولا به دوربین هایی که چنین ویژگی دارند، دوربین مدار بسته دید در شب می‌گویند. مسافتی که این دوربین ها می توانند ضبط کنند درمحصولات مختلف متفاوت است.

ضد آب یا water proof  بودن

این ویژگی بیشتر به قاب دوربین مربوط می‌شود. قاب این دوربین جوری طراحی شده که از نفوذ آب به درون آن جلوگیری شود در نتیجه این دوربین‌ها را ضد آب می‌نامند.

البته این امکان هم وجود دارد که لنز دوربین هم ضد آب طراحی شده باشد اما در اکثر موارد ضد آب بودن به قاب دوربین اشاره دارد. این ویژگی بیشتر در دوربین‌هایی کارآیی دارد که خارجی یا outdoor هستند و در فضای باز استفاده می‌شوند.

تجهیزات مربوط به دوربین مدار بسته

برخی از تجهیزات جانبی و ضروری که در کنار دوربین مدار بسته به کار میروند به شرح زیر هستند:

DVR

DVR

مخفف عبارت digital video recording به معنی دستگاه ضبط تصاویر دیجیتال می‌باشد. این دستگاه در سیستم نظارت و کنترل بر دوربین مداربسته آنالوگ به کار می‌رود. همچنین ویژگی‌های زیادی را برای دوربین مدار بسته فراهم می‌کند.

قابلیتهایی مانند ضبط تصویر با کیفیت‌های متفاوت و انواع مختلف فرمت‌های تصویری، انواع هشدار، ارتباط با شبکه و بکارگیری نرم‌افزارهای کاربردی، هشدار قطع یا خرابی دوربین، حسگر حرکت یا motion detection، ارسال هشدار حرکت به وسیلۀ ایمیل، امکان کنترل به واسطۀ وب، تنظیم نور و وجود زبان‌های مختلف سیستمی

در هر دی وی آر (DVR) تعدادی پورت ورودی و خروجی برای تصویر و صدا وجود دارد. این تعداد محدود هستند و DVRها هم بر اساس همین محدودیت ورودی دسته بندی می‌شوند. دی وی آر (DVR) که تعداد ورودیهای تصویر آن 4 عدد باشد را دی وی آر 4 کانال (dvr 4ch) می‌نامند. بر همین اساس تعداد این کانال‌ها می‌تواند 8، 16 و 32 کانال باشد.

NVR

NVR از دیگر اصطلاحات دوربین مدار بسته است که احتمالا زیاد آن را خواهید شنید. NVR مخفف عبارت network video recording است به معنای دستگاه ذخیره‌سازی تصاویر دوربین مداربسته که برای دوربین‌های آی پی (IP) یا تحت شبکه به کار می‌رود. این دستگاه برای کنترل دوربین های تحت شبکه طراحی شده و در مدل‌ها و ابعاد مختلف موجود است.

از لحاظ کابرد و ویژگی‌ها کم و بیش مانند دی وی آر (DVR) هستند. عمدۀ تفاوت آنها در نحوۀ بکارگیری و ارتباطشان با دوربین است. دی وی آر ها (dvr)  به راحتی اتصال صدا و تصویر و صدا را میسر میکنند. اما اتصال در nvr به شدت به مفاهیم شبکه‌های کامپیوتری وابسته است.

هارد

ظرفیت هارد مورد نیاز باتوجه به تعداد دوربین ها ، حجم تصاویر گرفته شده(که متناسب با کیفیت افزایش می یابد)، مقدار ساعات تصاویر ضبط شده و تعداد روز های نگه داشتن آنها ، محاسبه می شود. یک هارد با ظرفیت یک ترابایت مناسب برای ذخیره تصاویر تا چهار دوربین می باشد.

BNC

فیش bnc که شکل کوتاه شدۀ عبارت british naval connector میباشد در واقع نوعی فیش ارتباطی است که برای اتصال انواع کابل‌های کواکسیال از قبیل rg59، rg58 تا rg179 و rg316 به کار می‌روند.

کاربرد بی ان سی ها (BNC) در تجهیزات مختلف از جمله تجهیزات رادیویی، تلویزیونی، آزمایشگاهی، برخی شبکه های کامپیوتری و ارتباط دوربین مداربسته آنالوگ می‌باشد.

مانند سایر کانکتورها bnc هم با نری و مادگی به یکدیگر متصل میشوند و شامل پین داخلی و فک دوار چرخنده می‌باشند. با توجه به نوع و ابزار اتصال آنها انواع bnc شامل بی ان سی پیچی، فنری، پرسی و… میشوند.

انواع لنز (lens)

لنز دیگر واژه ای است که در اصطلاحات دوربین مداربسته کاربرد فراوان دارد. کاملا واضح است که یکی از اجزای مهم در دوربین مدار بسته لنز آن است. باید بدانید که چه نوع لنزی برای محل و هدف مورد نظر شما و یا بزرگنمایی و فوکوس بر روی بخش خاصی از محیط مناسب است.
لنزهای متداول موجود در بازار لنزهای 4.3 ، 6 ، 8 ، 12 و یا 16 میلیمتری هستند.
برای دید کامل‌تر باید این لنز 4.3 را انتخاب کنیم. توجه داشته باشید که هرچقدر به سوی لنز 16 میلیمتری پیش برویم میزان زوم بیشتر و در نتیجه آن دامنه دید کمتر می‌شود.

یکی دیگر از موارد مهم مربوط به لنز درجه یا زاویه دید میباشد. مثلا برای زاویه 60 درجه، لنز 4 میلی متری میتواند تا 4 متر هدف را بخوبی شناسایی کند، اما  برای سمت چپ یا راست آن به اندازه کافی مناسب نمی‌باشد.

بیشتر بخوانید:   هایک ویژن   نصب دوربین مدار بسته     تی وی تی   قیمت دوربین مداربسته

دوربین مداربسته

 


:: بازدید از این مطلب : 199
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد

 

طراحی سایت خودرو و یا طراحی سایت نمایشگاه ماشین یکی از طراحی سایت هایی است که بسیار مورد توجه مخاطبان قرار می گیرد. تمام خریداران و فروشندگان خوردو به یک سایت پرقدرت نیاز دارند. معمولا اکثر نمایشگاه های اتومبیل نیاز دارند که طراحی سایت مربوط به نمایشگاه آنها بسیار هوشمندانه طراحی شده باشد.
شرکت رایان قصد دارد در این مقاله نکات مهم جهت طراحی سایت نمایشگاه ماشین به صورت کاملا حرفه ای را برای شما بیان کند. با مطالعه این مقاله تمام فوت و فن های طراحی سایت خودرو را درک خواهید کرد.

اهمیت طراحی سایت خودرو

اهمیت طراحی سایت خودرو

همانطور که میدانید امروزه بازار خرید و فروش خودرو بسیار گرم است. در گذشته بازاریابی خودروها به صورت برونگرا صورت می گرفت؛ یعنی افرادی که قصد داشتند خودرو خود را به فروش برسانند یا خودرو خریداری کنند به محلی مراجعه می کردند تا خودرو خود را در معرض دید قرار دهند.

اما امروزه بازاریابی برونگرا جایگاه خود را به بازاریابی درونگرا داده است. به این صورت که صاحبان یا خریداران خودرو به سایت های مختلف مراجعه کرده و هرآنچه که نیاز است راجع به خودرو مورد نظرشان بدانند در آن سایت مطالعه می کنند.
حتی شرکت های تولیدکننده خودرو نیز بخش عمده ای بازاریابی و فروش خود را در سایت های مربوط به خودرو انجام می دهند؛ بنابراین ایجاد وب سایت خودرو از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. اینکه ساخت سایت خودرو به صورت جامع و کامل انجام شود و تمام امکاناتی که یک مراجعه کننده به سایت نیاز دارد، در اختیار مراجعه کننده قرار بگیرد.
علاوه براینکه طراحی سایت خودرو برای مراجعه کنندگان به سایت خودرو از اهمیت بالایی برخوردار است، برای صاحبان سایت خودرو نیز راه اندازی سایت خودرو از اهمیت بالایی برخوردار است. صاحبان سایت خودرو ترجیح می دهند که ایجاد وب سایت خودرو به گونه ای انجام شده باشد که در کنار کاملا حرفه ای بودن سایت، کار کردن با آن نیز بسیار ساده و قابل فهم باشد.
شرکت رایان به تمام دارندگان نمایشگاه های اتومبیل این اطمینان را می دهد که ساخت سایت خودرو به شکل کاملا حرفه ای انجام می شود. صاحبان نمایشگاه های اتومبیل به وضوح مشاهده خواهند کرد که بعد از اینکه راه اندازی سایت خودرو نمایشگاه خودشان را به شرکت رایان سپردند، چگونه رونق کسب و کار آنها به سرعت افزایش پیدا میکند.

طراحی سایت پزشکیطراحیسایتاملاکطراحیسایتصنعتی

امکانات طراحی سایت خودرو که توسط شرکت رایان ارائه میشود

به جهت اینکه طراحی سایت خودرو به نحو حرفه ای صورت بگیرد نیازمند این است که بسیاری از امکانات ویژه را در اختیار کاربر قرار دهد. شرکت رایان امکانات زیر را برای ایجاد وب سایت خودرو مد نظر قرار میدهد تا طراحی سایت خودرو بسیار پرقدرت باشد. فهرستی که در ادامه مورد بررسی قرار می دهیم بخشی از امکاناتی است که در ساخت سایت خودرو می توان در نظر گرفت.

  • بخشی به جهت مقایسه انواع خودرو ها با یکدیگر
  • فهرست اعلام قیمت به روز
  • درباره ما
  • گالری تصاویر
  • بخشی به جهت فروش خودرو ها توسط کاربران
  • پنل کاربری
  • پنل مدیریتی کارآمد
  • وبلاگ به جهت بررسی مباحث روز
  • اخبار به جهت اطلاع رسانی ها
  • فروشگاه اینترنتی به جهت فروش (طراحی سایت فروشگاهی)
  • امکان پیش خرید
  • نقشه
  • ارتباط آنلاین با مشتریان
  • ایمیل مارکتینگ
  • فرم تماس
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • امکان معرفی فروشگاه یا شرکت لوازم یدکی ماشین
  • چند زبانه بودن سایت

امکانات طراحی سایت خودرو که توسط شرکت رایان ارائه میشود

در ادامه برخی از امکانات این شرکت را به تفسیر در اختیار شما قرار میدهیم:

  1. قرار دادن گالری تصاویر

    یکی از ملزومات سایت خودرو قرار دادن تصاویر خودروها است. افرادی که جهت خرید خودرو به سایت خودرو مراجعه میکنند، توقع دارند که تصویر خودرویی که قصد خرید آن دارند را با کیفیت بالا در سایت مشاهده کنند؛ بنابراین شرکت رایان در طراحی سایت خودرو این امکان را در نظر می گیرد که گالری تصاویر خودرو با بهترین کیفیت در سایت بارگزاری شوند تا مخاطبان حداکثر استفاده را از سایت خودرو ببرند.

  2. امکان خرید آنلاین در سایت خودرو

    با توجه به اینکه امروزه خرید حضوری و استفاده از پول نقد بسیار کمرنگ شده است. به همین دلیل قرار دادن امکان خرید اینترنتی و به صورت آنلاین و یا پیش پرداخت در طراحی سایت خودرو بسیار مد نظر قرار میگیرد. به همین دلیل شرکت رایان گزینه خرید آنلاین را در ایجاد وب سایت خودرو مقرار میدهد تا مشتریان با هیچ مشکلی جهت خرید خودرو مواجه نشوند.

  3. گرافیک جذاب

    گرافیک و جذابیت در طراحی سایت نمایشگاه ماشین اهمیت بالایی را دارا است. طراحان سایت شرکت رایان هنگام راه اندازی سایت خودرو از گرافیک بسیار خاص استفاده میکنند؛ بنابراین با سپردن طراحی وب سایت خودرو به شرکت رایان، طراحی سایت خودروتان بسیار منحصر به فرد خواهد بود. همچنین در کنار خاص بودن، ایجاد وب سایت خودرو توسط شرکت رایان از جذابیت بالایی نیز برخوردار است.

  4. قرار دادن گزینه پیش خرید کردن خودرو

    خودروها به دلیل داشتن قیمت های بالا معمولا توسط خریدارن پیش خرید می شوند. یکی دیگر از امکاناتی که شرکت رایان جهت ساخت سایت خودرو مد نظر میگیرد امکان پیش خرید است. راه اندازی سایت خودرو توسط شرکت رایان این امکان را به کاربران می دهد که خودرو مورد نظر خود را با استفاده از طراحی سایت خودرویی که با دقت بالا انجام شده است، پیش خرید کنند.

  5. قرار اطلاعات به روز

    خریداران خودرو توقع دارند قبل از اینکه خودرو مورد نظر خود را جستجو کنند اطلاعاتی راجع به اخبار جدید خودروها به دست بیاورند. شرکت رایان با طراحی وب سایت خودرو این امکان را به شما می دهد که اخبار به روز مربوط به خودرو را در سایت بارگزاری کنید.

  6. نقشه سایت

    راه اندازی سایت خودرو این امکان در نظر گرفته میشود که آدرس دقیق محل نمایشگاه خودرو و همچنین اطلاعات دقیق جهت برقراری تماس تلفنی با نمایشگاه قابل مشاهده و در دسترس باشد. در طراحی وب سایت خودرو توسط شرکت رایان، این امکان نیز وجود دارد که کاربر به خوبی مشاهده کند که در لحظه در کدام قسمت سایت قرار گرفته است و چگونه می تواند توسط نقشه راهنما طراحی سایت خودرو به سایر بخش های سایت خودرو مراجعه کند.

  7. ارسال نظرات کاربران در سایت

    در ایجاد وب سایت خودرو توسط شرکت رایان همچنین این امکان وجود که کاربر با کارفرما در ارتباط باشد. در ساخت سایت خودرو این امکان در نظر گرفته شده است که مخاطبان بتوانند نظرات خود را برای نمایشگاه اتومبیل ارسال کنند. آنها همچنین می توانند با ارسال ایمیل با صاحبان نمایشگاه در ارتباط باشند.

  8. تماس با مشتری

    در ایجاد وب سایت خودرو حتما باید گزینه ی تماس با مشتری قرار گرفته باشد. در این گزینه مشتری می تواند تمامی نظرات و سوال های خود را با صاحب نمایشگاه اتومبیل در میان بگذارد؛ بنابراین طراحی سایت خودرو باید چنین صفحه ای را شامل باشد.

    طراحیسایتهتلطراحیسایتآموزشگاهی

    نکات طراحی سایت خودرو

    هر اندازه که نکات اصولی در راه اندازی سایت خودرو رعایت شود، سایت شما محبوبیت بیشتری داشته و در نهایت موفق تر عمل خواهد کرد. نکات طراحی وب سایت خودرو سالانه و بر اساس تغییرات موتورهای جستجو تغییرات بسیاری را به خود می بینند. در نتیجه به جهت چک کردن نکات در ایجاد وب سایت خودرو باید به صورت سالانه و بر اساس به روز ترین منابع موجود اطلاعات خود را به روز کنید. فهرستی که در ادامه به جهت نکات طراحی سایت خودرو ذکر شده است تنها بخشی است که می تواند به شما در شناخت کیفیت کار یک شرکت طراحی سایت خودرو خوب کمک کننده باشد.

    1. ساخت سایت خودرو با سرعت بالا
    2. جذابیت در عین سادگی به جهت افزایش زمانی که کاربر در سایت شما است
    3. در نظر گرفتن برند سازی در طراحی سایت خودرو
    4. طراحی ریسپانسیو یا واکنش گرا به جهت امکان استفاده از سایت در دستگاه های متفاوت
    5. دسترسی آسان به عنوان نکته ای کلیدی در طراحی سایت خودرو

    سرعت

    در طراحی سایت خودرو سرعت بالا از اهمیت ویژه ای برخوردار است. کاربر نمی تواند به مدت طولانی منتظر نمایش سایت خودرو باشد. هنگامی طراحی وب سایت خودرو حتما حوصله ی کاربر باید در نظر گرفته شود؛ بنابراین نیاز است که در ایجاد وب سایت خودرو، سرعت بالا مورد توجه قرار بگیرد.

    جذابیت

    راه اندازی سایت خودرو باید به صورت کاملا هوشمندانه باشد. در طراحی وب سایت خودرو استفاده از گرافیک خاص و جذاب بسیار حائز اهمیت است. همه دارندگان نمایشگاه اتومبیل تمایل دارند که ایجاد وب سایت خودرو نمایشگاه آنها در عین سادگی، منحصر به فرد بوده و نمونه ی مشابه نداشته باشد؛ بنابراین رعایت سادگی و جذابیت هنگام ساخت سایت خودرو از اهمیت بالایی برخوردار است.

    طراحی ریسپانسیو

    در طراحی سایت خودرو این امکان باید در نظر گرفته شود که سایت طراحی شده در تمام وسایل الکترونیکی از جمله لپ تاب، تلفن همراه و غیره قابلیت بازگشایی داشته باشد. ریسپانسیو سایت هنگام استفاده توسط کاربران مختلف، از جمله نکات مهمی است که هنگام طراحی وب سایت خودرو باید در نظر گرفته شود.

    ایجاد برند

    اکثر نمایشگاه های اتومبیل برند تجاری مخصوص خود را دارند که با آن به خریداران خودرو شناسانده می شوند. در ایجاد وب سایت خودرو باید برندسازی نیز مد نظر قرار بگیرد. طراحی سایت نمایشگاه ماشین با ایجاد یک برند خاص برای نمایشگاه خودرو، بسیار حرفه ای تر خواهد شد.

    دسترسی آسان به قسمت های مختلف سایت

    هنگام راه اندازی سایت خودرو حتما باید به این نکته توجه شود که امکان دسترسی آسان توسط کاربر وجود داشته باشد. کاربر ترجیح میدهد که زمانی که در سایت خودرو مشغول جستجو است به راحتی بتواند به هر بخش که می خواهد مراجعه کند؛ بنابراین هنگام طراحی وب سایت خودرو باید امکان جستجو وجود داشته باشد.

    قیمت و هزینه طراحی سایت خودرو بستگی به امکاناتی دارد که شما در طراحی سایت خودروانتظار دارید. در واقع طراحی سایت خودرو بر اساس شرکت طراحی کننده، مهارت تیم طراحی، مقیاس پروژه، امکانات مورد نظر شما و غیره تعیین می شود. به جهت اطلاع از قیمت طراحی سایت خودرو باید با شرکت رایان تماس گرفته و اطلاعات مورد نیاز را به تیم طراحی ارائه دهید.

    توجه به سئو و بهینه سازی در طراحی سایت خودرو

    توجه به سئو و بهینه سازی در طراحی سایت خودروسئو سایت به همان اندازه اهمیت دارد که طراحی سایت خودرو مهم است. در نتیجه در زمان سفارش طراحی سایت خودرو به سئو اهمیت دهید و از شرکت ساخت سایت خودرو در رابطه با اینکه آیا اصول سئو را رعایت می کنند سوال کنید. سئو قدرت راه اندازی سایت خودرو شما خواهد بود و در واقع تفاوت شما در کسب و کار اینترنتی بر اساس میزانی است که سئو در طراحی وب سایت خودرو رعایت شده است. شناخت نکات سئو در ایجاد وب سایت خودرو به شما کمک می کند تا با بررسی نمونه های طراحی سایت خودرو متوجه شوید که آیا شرکت ساخت سایت خودرو می تواند اصول سئو را رعایت کند یا خیر و اگر شما راه اندازی سایت خودرو خود را به شرکت طراحی سایت خودرو بسپارید آیا طراحی وب سایت خودرو بر اساس اصول سئو انجام می شود. توجه داشته باشید بدون شناخت نسبی از سئو به صورت کامل قادر نخواهید بود تا تشخیص دهید که آیا سئو به درستی رعایت می شود یا خیر. اصولی که در ادامه به عنوان اصول سئو در ایجاد وب سایت خودرو ذکر کرده ایم تنها بخشی از اصولی است که باید در طراحی سایت خودرو رعایت شود.

    • ریسپانسیو بودن یا واکنش گرا بودن یکی از مواردی است که از نظر گوگل اهمیت بسیاری داشته و در رتبه بندی شما تاثیر مستقیمی خواهد گذاشت.
    • رعایت تیتر بندی ها به جهت شناخت موتورهای جستجو سبب می شود تا یک موتور جستجو تشخیص دهد که هر بخش از مطالب شما تا چه حد اهمیت دارد
    • استفاده از تصاویر سبک و با کیفیت به جهت افزایش سرعت سایت یکی از اصول سئویی است که شما باید در نمونه های ارائه شده به عنوان نمونه های طراحی سایت خودرو شرکت مورد نظر بررسی کنید
    • سرعت بارگذاری سایت بر اساس سئو باید در بهینه ترین حالت خود قرار داشته باشد تا موتورهای جستجو امتیاز سرعت بالایی را به شما بدهند.
    • دسترسی کاربران در راه اندازی سایت خودرو باید کاملا فکر شده و منطقی انجام شود تا کاربر تجربه خوبی را در سایت شما داشته باشد.

    نکات بسیاری به جهت سئو ساخت سایت خودرو وجود دارد که شناخت بیشتر آن ها نیاز به ابزار و متخصصین این زمینه خواهد داشت. با چک کردن نکات فوق در طراحی سایت های نمونه متوجه خواهید شد که آیا طراحی سایت خودرو سئو شده است یا خیر.

    بهترین شرکت طراحی سایت خودرو

    بهترین سایت به جهت طراحی وب سایت خودرو سایتی است که نکات طراحی سایت خودرو را به خوبی بشناسد و بتواند سایتی کاملا با ماهیت کاربری خودرو طراحی کند. علاوه بر این بهترین شرکت طراحی سایت خودرو باید از نظر فنی به روز بوده و تمامی نکات به جهت موفقیت یک سایت در طراحی سایت خودرو را رعایت کند تا در نهایت عملکردی که پس از ایجاد وب سایت خودرو قابل مشاهده است چشمگیر باشد.

    افزایش فروش با تبلیغات اینستاگرامی

    بعد از طراحی سایت خودرو و ماشین پیشنهاد می کنیم که برای افزایش فروش و همچنین نشان دادن محصولات خود به مشتریان و معرفی خدمات، حتما از خدمت ویژه تبلیغات در اینستاگرام شرکت رایان استفاده کنید.ما به شما کمک می کنیم که تمام خدمات و محصولات خود را به میلیون ها نفر در اینستاگرام نشان دهید و فروش خود را چندین برابر نماید.

    طراحی سایت تهران طراحی سایت اختصاصی



:: بازدید از این مطلب : 132
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد

 

نصب دوربین مداربسته شامل مراحل گوناگونی است. استفاده از دوربین های مدار بسته برخلاف بسیاری دیگر از وسایل الکترونیکی دیگر به سادگی و به تنهایی ممکن نبوده و علاوه بر طراحی نقشه و برنامه‌ریزی، نیازمند نصب تجهیزات گوناگون و هماهنگی بین آن‌هاست. پس از تشخیص بهترین نوع آرایش دوربین مدار بسته در محل به جهت پوشش حداکثری محیط، تجهیزات شبکه، ذخیره‌سازی و ارتباط میان آن ها نیز نیاز به نصب تخصصی دارد. به همین جهت در این مقاله قصد داریم آموزشی کلی در این جهت ارائه داده و مراحل مختلف آن را توضیح دهیم.

 

طراحی و برنامه‌ریزی نصب دوربین مدار بسته

بهترین روش نصب دوربین مداربسته به صورتی است که همه‌ی فضای خانه یا محل کار شما را پوشش داده و نقطه‌ای را خارج از دید باقی نگذارد. پیاده‌سازی همچین روشی هزینه‌ی بالایی داشته و گران تمام می‌شود، چرا که نیازمند نصب تعداد بالای دستگاه دوربین مدار بسته و ارتباط بین آن‌هاست. به جهت بهینه‌سازی این هزینه، لازم است که قسمت‌هایی که نیازمند نظارت ویدئویی هستند اولویت بندی شوند. در این مرحله نیاز است که نقشه‌ای از محل سکونت یا کار خود تهیه کرده و قسمت‌های حساس آن را مشخص کنید. همیشه این نکته را در نظر داشته باشید که میدان دید دوربین مدار بسته نصب شده با اشیا خارجی بسته نشده باشد و قابلیت نظارت حداکثری و به تمام نقاط وجود داشته باشد.

به طور معمول استفاده از دوربین مدار بسته در قسمت های حساس به طوری که ورود، خروج و فعالیت‌های افراد، کارکنان و در صورت وقوع، سارقان را ضبط کند لازم است. به همین جهت، نصب دوربین مداربسته در محل‌هایی که بتواند درهای ورودی و خروجی را تماماً پوشش دهد ضروری است. از دیگر قسمت‌های ضروری برای نصب دوربین مداربسته می‌توان به پنجره‌های ساختمان اشاره کرد که می‌تواند برای نفوذ به داخل استفاده شود. نصب دوربین مدار بسته در فضاهای بزرگ مانند سالن، آشپزخانه و پارکنیگ، و همچنین سایر ورودی و خروجی‌ها مانند راه‌های ماشین‌رو و همچنین تراس‌های ساختمان ضروری است. باید توجه کرد که نصب دوربین مدار بسته در محلی با دسترسی دشوار برای سارقان انجام شود.

انتخاب تجهیزات لازم برای نصب دوربین مدار بسته

تجهیزات سیستم نظارت ویدئویی را می‌توان به صورت جدا تهیه کرده و یا به صورت پکیج تهیه کرد. به صورت حرفه‌ای، خرید پکیج‌های دوربین مدار بسته توصیه نمی‌شود. از جمله دلایل آن می‌توان به وجود تجهیزاتی بیش از حد نیاز (کابل‌های طولانی) و عدم عملکرد درست بعضی از تجهیزات در مقابل نیاز پروژه اشاره کرد. همچنین در پکیج‌های آماده‌ی دوربین مدار بسته برای نصب تجهیزات ذخیره‌سازی محدودیت فاصله داریم. به هر جهت خرید تجهیزات به صورت پکیج از لحاظ قیمتی به صرفه‌تر بوده و راحت‌تر است. معمولا برای نصب استفاده از 1 الی 3 دوربین مدار بسته (بسته به اندازه محل تا هر تعداد بیشتر) دستگاه ذخیره‌سازی دیجیتال (DVR)، تجهیزات مانیتورینگ و کابل‌های مربوطه لازم است. همچنین در استفاده‌های جزئی‌تر می‌توان از دوربین های بدون سیم استفاده کرد.

برای خرید و نصب دوربین مدار بسته، محل پوشش تصاویر و کاربرد مورد نیاز ما تعیین‌کننده است:

-در محل های سرپوشیده می‌‌توان از دوربین مدار بسته ارزان‌تر و مخصوص داخل نصب کرد که در صورت نصب در خارج از ساختمان، در حضور باران و رطوبت دچار مشکل می‌شود، فلذا برای فضای باز نیاز به دوربین مدار بسته ضد آب و گران‌تر داریم.

-استفاده از دوربین های بی‌سیم نیز بسیار راحت‌تر بوده و نصب دوربین مداربسته بی‌سیم ساده‌تر و بدون سوراخکاری فراوان است. به هر جهت در مکان‌های بزرگ و تعداد بالای دستگاه، نصب دوربین مداربسته بی‌سیم اصلا توصیه نمی‌شود. در این دوربین‌ها با دور شدن از محل ارسال سیگنال، کیفیت تصاویر دچار افت شدید می‌شود.

-بعضی دوربین‌ها نیز فقط در صورت احساس حرکت تصاویر را ضبط کرده و مانند دزدگیر عمل می‌کنند که در کاربری مورد نیاز، می‌‌توانند به صرفه باشد.

-دوربین‌‌های تحت شبکه (IP) می‌توانند تصاویر را از طریق اینترنت منتقل کرده و کاربر در صورت نیاز از هر محلی که به شبکه‌ی اینترنت دسترسی دارد، از روی گوشی موبایل تصاویر زنده از منزل یا محل کار خود را مشاهده کند.

تصاویر ثبت شده توسط دوربین مدار بسته نیازمند تجهیزات ذخیره‌سازی و مانیتورینگ هستند. به همین منظور باید برای ذخیره‌سازی اطلاعات اقدام به خرید دستگاه ذخیره‌سازی دیجیتال (DVR) کرد. دستگاه DVR می‌تواند با اتصال به دوربین مدار بسته، اطلاعات تصاویر را دریافت کرده و اقدام به ذخیره‌سازی و پخش آن کند. برای پخش می‌‌توان از صفحه نمایش کامپیوتر یا یک تلویزیون معمولی استفاده کرد. حافظه‌ی دستگاه‌های DVR و تعداد ورودی در آن‌ها بسته به نیاز مشتری متفاوت است و در هنگام خرید باید به آن دقت کرد. دستگاه‌های DVR می‌توانند اطلاعات صد ها دوربین را دریافت، پخش و ذخیره کنند، و یا اطلاعات یک روز از یک دوربین را در خود نگاه دارند.

برای نصب دوربین مداربسته می‌توان از تجهیزات دیگر ذخیره‌سازی شامل نوارهای ضبط آنالوگ (VCR) و دستگاه ذخیره‌سازی تحت شبکه (NVR)  نیز استفاده کرد. نحوه‌ی عملکرد این ها هم مشابه DVR است، با این تفاوت که در VCR از نوارهای خالی برای ذخیره‌سازی اطلاعات استفاده می‌شود. در دستگاه ذخیره سازی تحت شبکه نیز از سیگنال اینترنتی به این منظور استفاده می‌شود. دستگاه‌های NVR در دوربین مدار بسته تحت شبکه (IP) کاربرد دارند. به دلیل حجم پایین سیم‌کشی در این نوع دستگاه‌های ذخیره‌سازی، استفاده از آن‌ها راحت‌تر است. همچنین با استفاده از NVR با فاصله گرفتن از دوربین و زیاد شدن طول کابل، کیفیت تصاویر دستخوش تغییر نمی‌شود.

دستگاه DVR

مراحل نصب دوربین مدار بسته

انتخاب محل نصب

برای نصب دوربین مدار بسته در قسمت‌های داخلی ساختمان باید توجه کرد که بهترین نقطه برای پوشش حداکثری و بهینه‌ی فضا انتخاب شود. معمولا در فضاهای داخلی گوشه‌ی بالای ساختمان که محل تقاطع سقف و دیوار است محلی مناسب برای دوربین مدار بسته می‌باشد. دوربین باید با زاویه‌ای به سمت پایین قرار گیرد. همچنین در فضاهای خارجی ساختمان باید توجه داشت که دوربین در معرض دید بوده ولی ارتفاع دوربین با زمین تا حدود حداقل 3 متر باشد، چرا که برای متخطیان به سادگی قابل دسترسی و آسیب‌رسانی نباشد.

اتصال به ساختمان

اولین مرحله در اجرای سیستم نظارت ویدئویی، وصل آن به دیوار (یا قسمت نگهدارنده از ساختمان) است. به طور معمول نصب دوربین مدار بسته با استفاده از سوراخکاری و پیچ انجام می‌شود، هرچند برخی از دوربین های مدار بسته دارای قسمت چسبناکی برای اتصال به دیوار هستند. استفاده از چسب برای نصب دوربین مداربسته مطمئن نبوده و به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. مراحل معمول برای نصب دوربین مداربسته با دریل و سوراخ‌کاری شامل علامتگذاری محل پیچ‌ها روی دیوار، سوراخکاری نقطه‌های علامت‌گذاری شده با دریل، جا زدن رول پلاک و پیچ کردن دوربین در محل مشخص شده است. در انتها می‌توان دوربین مدار بسته را در زاویه‌ی دلخواه تنظیم نمود.

منبع تغذیه

پس از نصب دوربین مداربسته باید منبع تغذیه‌ی آن را وصل نمود. تمام دوربین‌های مدار بسته در درجه‌ی اول نیاز به یک کابل برای انتقال انرژی هستند. حتی دوربین مدار بسته بی‌سیم نیز برای برق خود نیاز به سیم دارد و اصطلاح بی‌سیم به انتقال اطلاعات صدا و تصویر مربوط می‌شود. کابل برق دوربین مدار بسته را باید از طریق سوکت به پشت دستگاه وصل کرده و از سمت مقابل به برق شهری وصل کنیم. در دوربین های مدار بسته ضد آب که در فضاهای آزاد و در معرض باران کاربرد دارند، باید سوکت‌های برق در درپوش‌های ضد آب قرار گیرند.

اتصال به دستگاه ذخیره‌سازی

انتقال داده در دوربین مدار بسته با کابل BNC انجام می‌شود. کابل‌های BNC کابل‌های متقارنی بوده که استفاده از آن‌ها بسیار ساده است. در نصب دوربین مداربسته باید ابتدا یک طرف کابل BNC را به خروجی دوربین (Output) و سمت دیگر آن را به ورودی دستگاه ذخیره‌ساز دیجیتال (DVR) متصل نمود. درگاه ورودی در DVR مهم است و باید به خاطر داشت که از کدام درگاه استفاده می‌شود، چرا که در هنگام مشاهده‌ی تصاویر به این اطلاعات نیاز داریم. در صورتی که دوربین مدار بسته قابلیت استفاده از کابل BNC را ندارد باید از تجهیزات تبدیل به BNC که به سادگی قابل تهیه‌اند، استفاده کرد.

دوربین‌های بی‌سیم

دوربین های بی‌سیم نیاز به کابل BNC جهت انتقال اطلاعات از دوربین به دستگاه DVR ندارند. برای استفاده از این دوربین‌ها نیاز به کامپیوتری با قابلیت اتصال Wireless به دوربین داریم. بعضی از دوربین‌ها نیز دارای یک گیرنده‌ی کوچک هستند که با استفاده از درگاه USB به کامپیوتر متصل می‌شود. نرم‌افزار مورد استفاده در این نوع دوربین‌ها توسط شرکت سازنده ارائه شده و باید برای استفاده از آن این نرم‌افزار را بر روی کامپیوتر مورد استفاده نصب نمود. مراحل کار با دوربین توسط سازنده در نرم‌افزار توضیح داده شده است. این دوربین‌ها دارای یک IP هستند (مانند 192.168.0.1) که می‌‌توان با تایپ آن در بروزر کامپیوتر به تصویر دوربین دسترسی پیدا کرد.

اتصال به مانیتور

پس از دریافت تصاویر از دوربین و انتقال آن‌ها به دستگاه DVR برای ذخیره‌سازی، نوبت به نمایش تصاویر روی مانیتور جهت نظارت ویدئویی می‌رسد. برای اتصال دستگاه DVR به مانیتور می‌‌توان از کابل‌های BNC، HDMI و کوآکسیال استفاده کرد. می‌توان به تعداد ورودی دستگاه DVR به آن دوربین متصل کرد، ولی برای گرفتن خروجی و مشاهده تصویر باید به اینکه هر دوربین به کدام ورودی متصل شده توجه کرد. با استفاده از هر نوع از کابل‌های قابل استفاده، باید ابتدا یک سر کابل را به قسمت خروجی (Output) دستگاه ذخیره‌ساز دیجیتال (DVR) متصل کرده و سپس قسمت دیگر آن را به قسمت ورودی (Input) تلویزیون یا صفحه نمایش، متصل کرد.

اکنون پیاده‌سازی سیستم نظارت ویدئویی به پایان رسیده است. لذا باید برای رفع هرگونه مشکلات، مراحل نصب را بازبینی و کنترل کرد. ابتدا باید مطمئن شد که دوربین، مانیتور و دستگاه DVR همگی به درستی به منبع برق متصل بوده و روشن هستند. سپس کابل‌های ارتباطی بین آن‌ها و صحت نصب در آن‌ها کنترل شود. استفاده از درگاه درست ورودی و خروجی در دوربین، DVR، و مانیتور بسیار مهم است. بعضی از مانیتورها می‌توانند ورودی های مختلفی را به صورت همزمان نمایش دهند، در حالی که  در بعضی دیگر باید با استفاده از دکمه‌ی Input ورودی نمایش داده شده را تغییر داد.

 

بیشتر بخوانید:   دوربین‌ مداربسته تحت شبکه     بهترین دوربین‌ مدار بسته      دوربین حرارتی        دوربین اچ دی

 

  دوربین تشخیص چهره

 

راهکارهای بهبود سیستم

محل درست قرارگیری DVR

در نصب یک سیستم نظارت ویدئویی از تعداد زیادی دوربین مدار بسته استفاده می‌شود. برای نصب دوربین مداربسته در بهترین و بهینه‌ترین حالت، بهتر است که از یک نقطه مرکزی جهت جمع‌آوری کابل‌های انتقال تصویر استفاده کرد. توجه کنید که در پیاده‌سازی یک سیستم واحد امنیتی، شما تنها به یک دستگاه DVR نیاز دارید، لذا بهتر است که این دستگاه در محلی قرار گیرد که در عین استفاده از کمترین کابل، راحت‌ترین دسترسی را به دوربین‌های مختلف در اتاق، حیاط، ورودی و خروجی، پارکنیگ، دفتر، انبار و سالن داشته باشد.

استفاده از کابل ترکیبی برق و تصویر

بهترین و رایج‌ترین نوع کابل برای استفاده در دوربین مدار بسته، استفاده از کابل ترکیبی برق و تصویر (Siamese) است. این کابل ها در واقع دو کابل متصل به هم هستند که قابلیت انتقال تصاویر و انرژی را به صورت همزمان میسر می‌کنند. در نتیجه برای نصب هر دوربین تنها نیاز به یک کابل داریم. قسمت قرمز و سیاه کابل ها برای انتقال برق (قرمز به نشانه قطب مثبت و سیاه به نشانه قطب منفی) و قسمت دیگر برای انتقال تصویر است که خود می‌تواند یک کابل BNC  یا کوآکسیال باشد.

استفاده از جعبه تقسیم

با استفاده از یک جعبه تقسیم می‌توان کابل برق همه‌ی دوربین‌ها را به یک نقطه متصل کرده و از سیم‌کشی منظم‌تری بهره برد. معمولا از این جعبه تقسیم ها برای دوربین‌هایی که به هم نزدیکند و یا دوربین‌هایی که به منبع برق در نزدیکی خود دسترسی ندارند استفاده می‌شود. جعبه‌های تقسیم به تعداد مشخصی خروجی داشته و قبل از تهیه جعبه تقسیم مناسب باید توجه داشت که چه تعداد دوربین برای استفاده از آن داریم. این دستگاه را باید پس از نصب به شبکه برق متصل کرد. از اشکالات استفاده از جعبه تقسیم نیز می‌توان به استفاده از متراژ بیشتری سیم انتقال برق اشاره کرد.

پنهان‌سازی سیم‌ها

برای نصب یک سیستم مرتب و با ظاهری زیبا، بهتر است سیم‌ها و کابل‌های استفاده شده را به خوبی پنهان کنیم. برای پنهان‌سازی کامل این سیم‌ها باید با برق‌کشی ساختمان و نقشه‌ی آن آشنا بوده و از لوله‌های از پیش تعیین شده استفاده کرد. همچنین در ساختمان‌هایی که از سقف کاذب بهره می‌برند می‌توان انتقال پنهان کابل‌ها را به سقف کاذب سپرد. به هر جهت و در صورت عدم امکان استفاده از این ویژگی‌های ساختمان، بهتر است سیم‌ها به صورت مرتب و از گوشه و کنارهای دیوار رد شده و با استفاده از منگنه یا داکت، مسیر آن‌ها را مشخص و مرتب کرد.

نصب دوربین مدار بسته

مشکلات نصب دوربین مداربسته

 

مشکلات نصب دوربین مداربسته چیست؟ در بسیاری از مواقع هنگام نصب و راه اندازی دوربین های مدار بسته تحت شبکه علیرغم رعایت همه موارد با مشکلاتی روبرو میشویم که با ترفندهای ساده میتوانیم آنها را برطرف کنیم. پیشرفت تکنولوژی در زمینۀ تصاویر ویدئویی تحت شبکه کار را ساده تر کرده است اما هنوز با راه اندازی سریع و بدون دردسر Plug and Play فاصله بسیاری دارد. در این مقاله، 10 روش ساده و کاربردی را با هم بررسی میکنیم:

  1. reboot یا راه اندازی مجدد نرم افزار دوربین مدار بسته
  2. استفاده از دستور Ping 
  3. بررسی جدول ARP (پروتکل تحلیل آدرس)
  4. بررسی تداخل آدرسهای IP
  5. بررسی اتصالات و برق دوربین مدار بسته
  6. بررسی کابل کشی
  7. بررسی رمز عبور دوربین مدار بسته
  8. به روزرسانی نرم افزار frameware
  9. برقراری ارتباط با شرکت سازنده دوربین مداربسته
  10. راه اندازی مجدد دوربین مدار بسته و برگرداندن تنظیمات دوربین مدار بسته به حالت پیش فرض(کارخانه)

حل مشکلات نصب دوربین مداربسته با ده قدم ساده

1.راه اندازی مجدد یا reboot دوربین مداربسته

یکی از راهکارهای حل مشکلات نصب دوربین مداربسته استفاده از reboot دوربین مداربسته است. عده ای اعتقاد دارند که این روش کلید طلایی رفع بسیاری از مشکلات در دنیای IT است. یعنی دستگاه را قبل از راه اندازی اصلی و استفاده ریبوت نمایید. قطعا راه اندازی مجدد دوربین مداربسته می تواند باعث پاک شدن حافظه کش (Flush)، کالیبره شدن تنظیمات و بررسی مجدد اتصالات شود. این مرحله کمترین هزینه و سختی را خواهد داشت و باید تنها کابل برق دوربین مداربسته را جدا کرده و 10 تا 15 ثانیه صبر نمایید و سپس دوباره اتصال را برقرار نمایید.

2. دستور Ping و شناسایی دوربین مدار بسته

برای به کار بردن دستور ping ابتدا باید پنجره run را با فشردن همزمان کلیدهای ویندوز و R را باز کنید. سپس با تایپ کردن “cmd” در پنجره جستجوی Start ویندوز می توانید وارد صفحه دستورات DOS ویندوز شوید و از فرمان “ping” برای بررسی اتصال دوربین مدار بسته استفاده نمایید. برای مثال اگر آدرس دوربین مداربسته شما 192.168.2.150 باشد، با تایپ و اجرای فرمان در پنجره cmd به شکل “ping 192.168.2.150 -t” می توانید ببینید که آیا اتصال شبکه با دوربین مداربسته برقرار است یا خیر. اگر با پاسخ “Destination Host Unreachable” مواجه شوید یعنی دستگاه مورد نظر در دسترس نیست و اگر باپاسخ “Request Timed Out” روبرو شدید یعنی دوربین مداربسته به شبکه متصل نیست.

3.بررسی جدول ARP (پروتکل تحلیل آدرس) براساس آدرسهای IP یا MAC 

داشتن آدرس MAC برای بدست آوردن و ثبت آدرس IP دوربین مدار بسته حیاتی است. این عدد معمولا بر روی یکی از بخشهای مهم دوربین مداربسته و یا بر روی بدنه اش ثبت شده است. خیلی خوب خواهد بود که لیستی از این آدرسهای MAC به همراه آدرسهای IP برای مقاصد اشکال یابی و رفع مشکلات آینده تهیه نمایید. همانند گزینه قبلی وارد صفحه دستورات DOS ویندوز شوید و از دستور ARP برای دیدن آدرسهای IP و MAC دستگاههای متصل به شبکه استفاده نمایید. براحتی با تایپ و اجرای دستور “arp -a” در صفحه Command Prompt یا همان صفحه دستوری DOS داخل ویندوز قابل اجراست. شما می توانید آدرس IP دوربین مداربسته را براحتی بوسیله دانستن آدرس MAC یا بلعکس بدست آورید.

4.بررسی تداخل آدرسهای IP 

حواستان باشد که بر روی دو دستگاه از یک آدرس IP یکسان استفاده نکرده باشید، زیرا با این کار براحتی دسترسی هر دو دستگاه به شبکه را با فرمان داخلی “cancelling out” ناخودآگاه قطع کرده اید. معمولا اشتباهی مثل یکسان تایپ شدن سهوی آدرس دوربینهای مداربسته یا gateway و یا Subnet بسیار رایج است که می تواند باعث بهم ریختگی کلی شبکه شود. دستور ARP که در راه حل سوم عنوان شد می تواند در اینجا هم بسیار کمک کننده باشد. بنابراین در حل کردن مشکلات نصب دوربین مداربسته تداخل آدرس های IP را حتما بررسی کنید.

5.بررسی اتصالات و برق دوربین مدار بسته

بیشتر دوربینهای مدار بسته یک ال ای دی نمایش دهنده وضعیت کارکرد دارند که روشن بودن دوربین مداربسته یا انتقال اطلاعات بر روی شبکه را نشان می دهد. بسیاری از مواقع این ال ای دی در داخل بدنه دوربینها تعبیه شده است. اگر دوربین مداربسته شما بوسیله آداپتور تغذیه می شود، در صورتی که LED روی دوربین روشن نبود نگاهی به آداپتور بیندازید. اگر دوربین مداربسته شما با PoE تغذیه می شود بررسی کنید که اتصال با سوئیچ PoE یا midspan برقرار باشد. بررسی نمایید که آیا دوربین مداربسته میزان وات مورد نیازش را از طریق منبع PoE تهیه می نماید یا خیر؟ زیرا معمولا دوربین مداربسته PTZ یا دوربینهای مدار بسته بیرونی با دستگاه کنترل دما، نیاز به High-PoE یا PoE+ با میزان 30 یا 60 وات خواهند داشت که بیشتر از توان سوئیچهای PoE عادی 15 واتی خواهد بود(نیاز به midspan با توان بیشتر). معمولا بعضی از دوربینهای مدار بسته که نیاز به توانی بیشتر از 15 وات داشته باشند، روشن می شوند و بالا می آیند ولی هیچ جابجایی تصویر یا پاسخی به دستورات PTZ نخواهند داد.

6.بررسی کابل کشی

اگر چراغ ال ای دی اتصالات دوربین مداربسته(Link) چشمک نمی زند باید به بررسی کابلها بپردازید زیرا که یکی از اشکالات رایج حول مسائل کابل کشی می چرخد. بررسی کنید که کابلهای داده گره خوردگی، ساییدگی، کشیدگی یا اتصالات انتهایی خرابی نداشته باشند. اتصالات کابلها و پچ پنل بوسیله دست و بسرعت درست شده اند و می توانند مشکل داشته باشند و یا در جای خود محکم نشده باشند که می تواند اتصالات را با مشکل روبرو کنند. بعضی مواقع کابل پاور متصل به دوربین مداربسته می تواند آنرا روشن کند اما ممکن است سیمهای انتقال داده دچار تداخل شده باشند یا اصلا اتصالشان با شبکه داده ها بر قرار نباشد. برای بررسی ارتباط سخت افزاری براحتی با استفاده از یک تستر کابل می توانید کابل کشی را بررسی نمایید یا از یک کابل شبکه خوب برای تست دوربین مداربسته استفاده نمایید. اگر از پچ پنل استفاده می کنید بهتر است کابل پچ پنل را که معمولا نادیده گرفته می شود بررسی نمایید.

7.بررسی پسورد دوربین مدار بسته

در صورتی که بتوانید دوربین مدار بسته را با دستور Ping ببینید ولی دوربین با دستگاه VMS یا از طریق جستجوگر وب یا ابزارهای دیگر قابل دیدن نباشد ممکن است علت استفاده از پسورد غلط یا در کل رمز عبور نادرست(VMS) باشد. اگر پسورد پیش فرض جواب نداد احتمالا توسط کسی تغییر کرده باشد و باید پسورد جدید را بیابید. شرکتهای تولیدکننده دوربین مداربسته جدیدا بر روی تغییر پسورد توسط کاربران در ابتدای استفاده تاکید بسیاری دارند. با این کار امنیت افزایش می یابد اما مشکلات اشکال یابی بعدی ممکن است شما را با ندانستن پسورد جدید اذیت کنند. اگر شک دارید که پسورد صحیح را فراموش کرده باشید همانند روش 10 دوربین را به حالت تنظیمات پیشفرض کارخانه بر گردانید یا بروش 9 با شرکت تولیدکننده تماسی برقرار نمایید.

8.بروزرسانی نرم افزار فرم ور(Firmware) 

من شخصا این مورد را قبل از هر عمل دیگری بررسی می کنم. برای حل مشکلات نصب دوربین مداربسته باید از نرم افزارهای به روز رسانی شده استفاده کرده باشید. اگر میبینید که دوربین مداربسته روشن است و بصورت آنلاین و زنده می توانید از طریق صفحه وب آنرا مشاهده نمایید ولی با دستگاههای دیگر به مشکل خورده اید (مثلا با VMS قادر به برقراری ارتباط نیستید)، بروز بودن نرم افزار فرم ور دوربین مداربسته را بررسی نمایید. اگر بروز نبود باید نرم افزار فرم ور را بروز نمایید. اینکار در موارد زیادی مشکلات را حل می نماید ولی مواردی هم هست که باعث ایجاد مشکل می شود و باید مراقب باشید.

9.قهرمان بازی در نیاورید با شرکت سازنده یا نمایندگی تماس بگیرید

اگر مراحل بالا را امتحان کرده اید اما هنوز نمی توانید با دوربین مداربسته ارتباط برقرار نمایید بهتر است بر روی سایت سازنده دوربین مداربسته مدل دقیق آن را بیابید و از آنها کمک بخواهید. اگر دیدید کمکی به شما نمی شود به بخش خدمات پشتیبانی تماس بگیرید. شاید از طریق ریموت بتوانند با برقراری ارتباط از طریق اینترنت با شما مشکل را برطرف کنند. نگران نباشید معمولا تکنسینهای شرکتهای پشتیبان، از پروسه RMA استفاده می کنند و در صورت وجود مشکل غیر قابل حل یا احتیاج به تعمیر و جایگزینی، در پروسه گارانتی (شرکت معتبر!) براحتی مشکل شما حل خواهد شد.

10.ریست دوربین مدار بسته و برگرداندن تنظیمات دوربین مدار بسته به حالت پیش فرض(کارخانه)

بعضی از کاربران این حرکت را سخت ترین مرحله می دانند. بر عکس نکته اول که دوربین مداربسته را مجددا راه اندازی می کردید، برگرداندن دوربین مداربسته به حالت پیش فرض کارخانه تمام تنظیمات و تغییراتی را که انجام داده اید به حالت پیش فرض اولیه دوربین مدار بسته براساس تنظیمات کارخانه برخواهد گرداند. اکثر دوربینهای مدار بسته تحت شبکه بر روی بدنه یا بورد دارای یک سوراخ ریز هستند که در زیر آن دکمه برگشت دستگاه به حالت کارخانه قرار گرفته است. متاسفانه سیستم عاملهای دوربینهای مداربسته بعضی مواقع می توانند با خطا در تنظیمات یا مشکل در کارکرد روبرو شوند و دوربین از دسترس شما خارج شود. با تغییر تنظیمات دوربین به حالت کارخانه، دوربین به حالت ثابت و پایدار اولیه برخواهد گشت ولی با اینکار تمام تنظیمات و تاریخچه کارها بر روی دوربین مداربسته حذف خواهد شد(تاریخچه و History مهمی که بعدها می توانست در اشکال یابی کمک کننده باشد).

نکته‌ای درمورد دوربین مداربسته آنالوگ HD

اگر دائم دچار مشکل می شوید و یا از آن دسته کاربرانی هستید که می خواهید تنظیمات ساده تری را تجربه نمایید از تکنولوژی آنالوگ HD استفاده نمایید. در استاندارد آنالوگ HD، مثل تکنولوژیهای آنالوگ قدیمی NTSC/PAL، دوربینهای مداربسته به پیچیدگی کامپیوتر نیستند و براحتی با برقراری اتصال فیزیکی با یک رکوردر بدون نیاز به رمز عبور، firmware، آدرس IP یا سازگاری نرم افزاری، قابل استفاده خواهند بود. البته دوربین‌های مداربسته تحت شبکه رزولوشن بیشتر، قابلیت‌های پیشرفته تر و بهتر و پشتیبانی وسیعتری دارند؛ ضمن اینکه دوربین مداربسته آنالوگ HD محدودیتهای مختص به خودش را در برابر دوربینهای مداربسته تحت شبکه خواهد داشت. اما برخی کاربران، مخصوصا کسانی که بیشتر طرفدار سادگی سیستمها و نیاز کمتر به نیروی آموزش دیده IT و هزینه کمتری هستند، دوربینهای مدار بسته آنالوگ HD را انتخاب می کنند.

مهر تجارت نمایندگی اصلی برند هایک ویژن در ایران. ما در شرکت مهر تجارت مفتخریم که با اتکا به تجربیات چند ده ساله پرسنل متخصصمان از صفرتا صد پروژه های مختلف در زمینه نظارت تصویری، نصب دوربین مداربسته ، پشتیبانی و نظارت بر سیستم های نظارتی را در کمترین زمان ممکن و با هزینه های مقرون به صرفه برای شما عزیزان انجام دهیم.

بیشتر بخوانید:   هایک ویژن   نصب دوربین مدار بسته     تی وی تی   قیمت دوربین مداربسته

دوربین مداربسته

 



:: بازدید از این مطلب : 217
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد

 

 

طراحی سایت مرکز تجاری – طراحی سایت مرکز خرید

طراحی سایت مرکز تجاری یا طراحی سایت مرکز خرید می تواند یکی از مهمترین نکاتی باشد که باید هر مرکز تجاری به آن توجه کند. در واقع با طراحی سایت می توانید مشاغل و حرفه تجاری مرکز تجاری و پاساژ خود را به راحتی به مردم بشناسانید. از آنجایی که طراحی سایت مرکز خرید دارای ویژگی های بیشماری است از این رو افرادی که طراحی سایت مرکز تجاری و یا طراحی سایت مرکز خرید را بر عهده دارند باید به این نکات در حد بسیار زیادی توجه کنند.

از آنجایی که مراکز تجاری در طیف وسیعی ساخته شده اند هر فردی که در مرکز تجاری دارای کسب و کار مربوط به خود است می تواند برای فروش بیشتر خود در ایجاد وب سایت مرکز تجاری همکاری داشته باشد. راه اندازی سایت مرکز تجاری می تواند هم به صورت کلی و در باب مجتمع تجاری مورد نظر طراحی شود و هم کسب و کارهای تجاری کوچک به واسطه ساخت سایت مرکز تجاری پر رونق می توانند پررونق شوند.
مدیرانی که مراکز خرید را اداره می کنند باید با طراحی وب سایت مرکز تجاری و یا طراحی سایت مرکز خرید مربوط به خود در افزایش بازدید و خرید مخاطبان تاثیر گذار باشند. از آنجایی که طراحی سایت مرکز تجاری امری است حرفه ای می توانید این کار را به شرکت های طراحی سایت مرکز تجاری و یا طراحی سایت مرکز خرید بسپارید.
یکی از این شرکت های معروف که در زمینه ایجاد وب سایت مرکز تجاری بسیار شناخته شده است را میتوان شرکت رایان دانست. این شرکت با راه اندازی سایت مرکز تجاری در حد حرفه ای می تواند مخاطبان را به بازدید از این سایت ها علاقه مند کنند. در واقع مهمترین نکته ای که شرکت رایان در طراحی وب سایت مرکز تجاری و یا طراحی سایت مرکز خرید مد نظر قرار می دهد جذب مخاطب است.
از این طریق میزان فروش محصولات هر مجتمع تجاری و یا مشاغلی که در زمینه تجاری فعالیت دارند بالاتر می رود. هدف هر مجتمع تجاری می تواند کسب درآمد بیشتر از طریق افراد مختلف باشد. آنان باید در ابتدا بتوانند با ایجاد وب سایت مرکز تجاری نگاه مخاطبان و مشتریان را به سمت خود جذب کنند. این امر نشان می دهد که ساخت سایت مرکز تجاری تا چه اندازه می تواند در پیشرفت کسب و کارهای تجاری تاثیر گذار باشد.

 

شرکت طراحی سایت ساخت سایت طراحی سایت شرکتی

اهمیت طراحی سایت مرکز تجاری یا طراحی سایت مرکز خرید

همانطور که گفته شد طراحی وب سایت مرکز تجاری و یا طراحی سایت مرکز خرید در هر زمینه و حرفه ای می تواند فواید بسیاری داشته باشد. یکی از مشاغلی که ایجاد وب سایت مرکز تجاری برای آن انجام می شود مجتمع های تجاری هستند. این مراکز می توانند در اقتصاد کشور تاثیر گذار باشند. همانطور که می دانیم مشتری و خریدار از جمله مخاطبان مرکز های تجاری هستند.
برای اینکه بتوان نظر این افراد را جلب و آنها را ترغیب به خرید هر چه بیشتر محصولات و تولیدات خود کرد، از طراحی سایت مرکز تجاری می توان به عنوان بهترین گزینه برای دستیابی به این هدف استفاده کرد. امروزه محیط های تجاری امکان خرید های آنلاین را برای مخاطبان به وجود آورده اند. آنها محصولات خود را از طریق فضای مجازی به مخاطبان ارائه می کنند.
این محصولات با جزییات دقیق در مورد قیمت، سایز، نحوه خرید، نحوه سفارش گیری و بسیاری دیگر از امکانات به واسطه طراحی سایت مرکز تجاری و یا طراحی سایت مرکز خرید در اختیار بازدید کنندگان قرار خواهد گرفت. عکسهای محصول مورد نظر نیز در کیفیت های بالا می تواند برای جذب بیشتر در طراحی سایت مرکز تجاری و یا طراحی سایت مرکز خرید کمک کند. راه های بسیاری وجود دارد که محصولات در فضای مجازی بتوانند دیده شوند.
به عنوان مثال ایجاد صفحه ها و پیچ های مربوط به هر تجارت می تواند در ارائه خدمات آنلاین به مشتریان در طراحی سایت مرکز تجاری کمک بسیاری کند. طراحی وب سایت مرکز تجاری و یا طراحی سایت مرکز خرید نیز یکی از تخصصی ترین روش ها برای جذب مخاطبان است. می توان گفت که با ایجاد وب سایت مرکز تجاری به صورت حرفه ای می توانید برند مورد نظر خود را در سراسر جهان شناخته سازید. ساخت سایت مرکز تجاری می تواند به گونه ای باشد که همه افراد بتوانند به راحتی به آن دسترسی داشته باشند.
واردات و صادرات محصولات تجاری یکی از مهمترین ویژگی کالاهای تجاری است که می توان با طراحی سایت مرکز تجاری و یا طراحی سایت مرکز خرید با قابلیت چند زبانه بودن مشتریان خارجی را نیز به خرید و بازدید از سایت تجاری وا داشت. از این رو طراحی سایت مرکز تجاری می تواند برای هر مجتمع تجاری و یا مشاغل تجاری در حد کوچک نیز باعث رونق و افزایش پیشرفت کارهای تجاری این افراد در نظر گرفته شود.
شرکت رایان یکی از پیشگامان در راه اندازی سایت مرکز خرید است. این شرکت توانسته در دوره های مختلف با طراحی سایت مرکز تجاری و یا طراحی سایت مرکز خرید کسب و کارهای تجاری را رونق ببخشد. شرکت رایان می تواند در ایجاد وب سایت مرکز تجاری از امکانات متفاوتی نسبت به سایر شرکت هایی که طراحی وب سایت مرکز تجاری را انجام می دهد، ارائه دهد. این شرکت با استفاده از متد های نوین و برنامه نویسی های پیشرفته به کاربران این امکان را می دهد که بتوانند خدمات متنوعی را از ساخت سایت مرکز تجاری دریافت کنند.
گرافیک حرفه ای سایت و سرعت بالای سایت برای طراحی سایت مراکز تجاری اهمیت بالایی دارد. از این رو برای اینکه بتوانید در تجارت خود موفق شوید باید راه اندازی سایت مرکز تجاری خود را به یک شرکت معتبر و حرفه ای در زمانی طراحی سایت مرکز تجاری و یا طراحی سایت مرکز خرید بسپارید.

استفاده از سئو در طراحی سایت مرکز تجاری

اگر می خواهید که طراحی سایت مرکز تجاری شما بتواند در رتبه بندیهای موتورهای جستجو گوگل در قسمت بالای جدول واقع شود باید حتما به این نکته دقت کنید که طراحی وب سایت مرکز تجاری و یا طراحی سایت مرکز خرید را با اصول سئو سایت انجام دهید. متاسفانه بسیاری از شرکت هایی که ایجاد وب سایت مرکز تجاری را انجام می دهند با اصول سئو آشنایی ندارند و تنها در مورد آن اطلاعات محدود و کمی را در اختیار دارند.
بنابراین کسب اطلاعات از شرکتی که می خواهد ساخت سایت مرکز تجاری را انجام دهد می تواند یکی از مهمترین مواردی باشد که باید در طراحی سایت مرکز تجاری به آن عمل کنید. شرکت رایان با داشتن تیم قوی در طراحی سایت مرکز تجاری می تواند این امر را به راحتی برای شما انجام دهد. اصول سئو و بهینه سازی سایت می تواند از طریق رعایت اصولی بسیار ساده در طراحی وب سایت مرکز تجاری و یا طراحی سایت مرکز خرید انجام شود.
رعایت این اصول می تواند شما را در ابتدای فهرست گوگل قرار دهد. مخاطبان اصولا سایت های اولی را که گوگل برای آنان بالا می آورد را مورد بازدید قرار می دهند. از این رو هر چه در طراحی سایت مرکز تجاری از این اصول به طور مناسب استفاده شده باشد این بازدید ها بیشتر می شود.
در نتیجه رتبه شما در بین سایت های دیگر در مرحله بالایی قرار خواهد گرفت. این امر می تواند در گسترش حرفه و تجارت شما بسیار مورد توجه واقع شود. محصولات شما از این طریق بیشتر دیده می شوند و در نتیجه افراد را به خرید وادار می کنند. از این رو در ایجاد وب سایت مرکز تجاری خود می توانید به موفقیت بالایی دست پیدا کنید.

طراحی سایت مرکز تجاری با توجه به امکانات و ویژگی هایی که دارد می تواند قیمت های متفاوتی را داشته باشد. شرکت رایان با مناسب ترین قیمت می تواند طراحی سایت مرکز تجاری و یا طراحی سایت مرکز خرید را برای شما به راحتی و با صرف هزینه اندک انجام دهد. تیم حرفه ای در راه اندازی سایت مرکز تجاری در این شرکت می توانند با بهترین کیفیت و هزینه مقرون به صرفه طراحی سایت مرکز تجاری را برای شما انجام دهند.

از این رو می توانید با اعتماد به شرکت رایان با خیال راحت طراحی سایت مرکز تجاری و یا طراحی سایت مرکز خرید خود را به آنان بسپارید.

پیشنهاد می کنیم مقاله های زیر را مطالعه کنید:

  1. طراحی سایت فروشگاهی
  2. طراحی سایت وردپرسطراحی پورتال

ویژگی ها و نکاتی که باید در طراحی سایت مرکز تجاری به آنها توجه کنیم

از آنجایی که طراحی سایت مرکز تجاری و یا طراحی سایت مرکز خرید بسیار مورد توجه مشاغل مختلف تجاری قرار گرفته است، آنها از این روش در صدد فروش هر چه بیشتر محصولات خود و گسترش تجارت خود هستند. برای اینکه ساخت سایت مرکز تجاری بتواند بسیار کارآمد باشد و مشتریان بتوانند به آن دسترسی راحتی داشته باشند در طراحی وب سایت مرکز تجاری و یا طراحی سایت مرکز خرید باید به نکات بسیاری دقت کرد.
می توان گفت که رعایت این اصول در راه اندازی سایت مرکز تجاری می تواند سایت شما را بسیار مورد توجه قرار دهد و می تواند پاسخگوی مناسبی برای رفع نیازهای تجاری افراد باشد. می توانید این نکات را به صورت زیر مورد بررسی قرار دهیم.
راه اندازی سایت مرکز تجاری

  • اولین نکته ای که در طراحی سایت مرکز تجاری باید در نظر گرفته شود هدف شرکت از طراحی سایت مرکز تجاری و یا طراحی سایت مرکز خرید می تواند باشد. در واقع متناسب با نوع کسب و کار شما ایجاد وب سایت مرکز تجاری می تواند دارای اشکال متفاوتی باشد. در ابتدا باید شفاف سازی های مناسب صورت گیرد تا بر اساس آن و نیاز تجارت مورد نظر ساخت سایت مرکز تجاری به راحتی صورت گیرد.
  • طراحی سایت مرکز تجاری و یا طراحی سایت مرکز خرید باید به گونه ای باشد که از نظر گرافیکی دارای جاذبه کشش مشتری باشد. در واقع با ساخت سایت مرکز تجاری در گرافیک های بالا به مخاطبان خود کمک می کنید که به وب سایت شما مراجعه کنند و محصولات شما را ببینند. می توان برای گرافیک راه اندازی سایت مرکز تجاری از موارد بسیاری استفاده کرد. به عنوان مثال رنگ های جذاب و گرم در ایجاد وب سایت مرکز تجاری می تواند نگاه را به خود جذب کند؛ بنابراین با انتخاب رنگ درست در طراحی سایت مرکز تجاری خود می توانید علاوه بر افزایش مشتری ها، هدف طراحی سایت مرکز تجاری خود را نیز بیشتر نشان دهید.
  • استفاده از عکس های متنوع در کیفیت های بالا می تواند جذابیت بصری طراحی سایت مرکز تجاری شما را بالاتر ببرد. عکس محصولات مورد نظر باید به گونه ای باشد که بتواند مخاطب را وادار به خرید کند. هر چه تعداد عکس های یک محصول بیشتر باشد طراحی سایت مرکز تجاری و یا طراحی سایت مرکز خرید می تواند موفق تر شود.
  • سرعت بالا یکی از مواردی است که می تواند در ساخت سایت مرکز تجاری شما، کیفیت طراحی سایت مرکز تجاری را به خوبی نشان دهد. از آنجایی که افراد دچار مشغله های مختلفی در زندگی خود هستند آنها انتظار دارند که در کمترین زمان ممکن بتوانند از سایت بازدید کنند.
  • از آنجایی که گرافیک راه اندازی سایت مرکز تجاری و همچنین عکس ها در طراحی سایت مرکز تجاری و یا طراحی سایت مرکز خرید باید در حد بالایی قرار گیرد نیاز به کد های برنامه نویسی دقیقی در طراحی سایت مرکز تجاری است تا بتوان از این طریق سرعت را در ساخت سایت مرکز تجاری بالا برد.
  • برای طراحی سایت مرکز تجاری و یا طراحی سایت مرکز خرید نیاز به داشتن فرم و قالب مشخصی نیست؛ زیرا تنوع در کسب و کارهای تجاری بسیار بالا است. از این رو می توان از قالب هایی برای راه اندازی سایت مرکز تجاری استفاده کرد که بتواند دارای فرم های زیبا و اختصاصی و در عین حال با سرعت بالا باشد.
  • استفاده از محتوای جذاب می تواند در طراحی سایت مرکز تجاری و یا طراحی سایت مرکز خرید بسیار تاثیر گذار باشد. همانطور که می دانیم جملات می توانند در ضمیر ناخودآگاه افراد تاثیرات خارق العاده ای را داشته باشند. یک جمله خاص و بدون تکرار می تواند ملکه ذهن مخاطبان شود در نتیجه تمایل آنها به خرید و بازدید از سایت شما بالاتر می رود.
  • در طراحی سایت مرکز تجاری باید به این نکته دقت کرد که فرم و ساختار سایت به گونه ای باشد که بتواند در دستگاه های مختلف از جمله گوشی موبایل به راحتی بالا بیاید. این ویژگی یکی از مهمترین نکاتی است که باید در طراحی سایت مرکز تجاری و یا طراحی سایت مرکز خرید به آن توجه کرد. پشتیبانی سایت از سیستم عامل های مختلف سبب میشود که افراد در هر کجایی که هستند به راحتی به سایت شما دسترسی داشته باشند. این نکته باید در طراحی سایت مرکز تجاری و یا طراحی سایت مرکز خرید حتما رعایت شود.
  • پرداخت آسان در طراحی سایت مرکز تجاری می تواند بسیار مورد توجه مخاطبان قرار گیرد. از آنجایی که سفارشات و ثبت و پرداخت آن به صورت اینترنتی و آنلاین صورت می گیرد، در راه اندازی سایت مرکز تجاری باید سرعت انتقال داده ها در حد بالایی باشد که قطعی در زمان پرداخت در طراحی سایت مرکز تجاری و یا طراحی سایت مرکز خرید ایجاد نشود. قطعی سایت می تواند عملیات خرید را به صفحه اول سایت برگرداند و این امر می تواند موجب نارضایتی مخاطبان و مشتریان باشد.
  • امنیت بالا در طراحی سایت مرکز تجاری و یا طراحی سایت مرکز خرید باید یکی از نکاتی باشد که طراحان سایت تجاری باید به آن توجه کنند؛ زیرا اطلاعات کارت و حساب مشتری از طریق پرداخت آنلاین می تواند در صورت بالا نبودن امنیت سایت تجاری توسط افرادی سودجو هک شود.
  • طراحی سایت تهران طراحی سایت اختصاصی

 



:: بازدید از این مطلب : 159
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد

 

امروزه امنیت از مهم‌ترین و داغ‌ترین مقوله‌های دنیای تکنولوژی است. مشتریان سیستم‌های امنیتی می‌خواهند از شرایط خانه و محل کار خود در هر لحظه و به بهترین شکل خبردار شوند. به همین منظور استفاده از سیستم‌های امنیتی و مهم‌ترین بخش آن، دوربین‌های مداربسته، بیش از پیش رونق یافته است. قبل از پیاده‌سازی سیستم‌های امنیتی، بهتر است با تحقیقات کافی به سراغ خرید بهترین دوربین مداربسته بروید، زیرا امروزه برندهای مختلفی در بازار وجود داشته که تفاوت‌های بسیاری با هم دارند و خرید دوربین مناسب برای کاربری خاص خود، اولین قدم در مصرف درست منابع خواهد بود. در سال‌های اخیر برند هایک ویژن (HikVision) به دلیل کیفیت قابل قبول و قیمت مناسب، در اکثر نقاط جهان برند پرفروش و اول بوده است. همچنین با توجه به دسترسی آسان‌تر بازار ایران به محصولات آن، در کشور ما نیز استقبال بالایی از این برند به عمل آمده است.

از مهم‌ترین ویژگی‌های دوربین‌های مدار بسته باید به کیفیت و رزولوشن تصویر، قابلیت دید در شب (IR)  و همچنین کیفیت ساخت دوربین و مقاومت در برابر بارندگی و گرد و خاک اشاره کرد. دوربین‌ها امروزه با کیفیت های مختلف از کمتر از یک مگاپیکسل تا کیفیت‌های HD، 4K و بالاتر از ده مگاپیکسل یافت می‌شوند. همچنین، انواع مختلفی از دوربین‌ها وجود داشته و به همین منظور آن‌ها را به دسته‌های مختلف مانند دوربین‌های مدار بسته‌ی تحت شبکه (IP) و آنالوگ (Analogue) تقسیم می‌کنند. در این مقاله سعی شده است تا با معرفی تعدادی از بهترین، قدیمی‌ترین و معروف‌ترین برند های جهانی و با تاکید بر برندهای موجود در بازار ایران، با مقایسه‌ی ویژگی‌های کاربردی این محصولات و قیمت آن‌ها، شما را در خرید بهترین دوربین مدار بسته یاری کنیم.

بهترین برندهای دوربین مدار بسته در بازار ایران

در ادامه این مقاله بهترین برند های دوربین مداربسته هم از نظر کیفیت فنی و هم از نظر مصرف کنندگان نهایی در ایران را به شما معرفی می کنیم.

1. هایک ویژن

برند هایک ویژن (HikVision)، بزرگترین تولیدکننده‌ی دوربین‌های امنیتی در سراسر جهان است. این کمپانی در سال 2001 در شهر هانگژوی چین تاسیس شده است و با داشتن بیش از 26 هزار نیروی کار و در اختیار گرفتن بیش از 20 درصد از بازار دوربین‌های مداربسته در سال 2020 توانسته است خود را به عنوان یکی از بهترین برندهای این حوزه به اثبات برساند. محصولات هایک ویژن از لنزهای با کیفیت بالا و قابلیت NVR و HD استفاده می‌کنند. از قابلیت‌های فراوان دوربین‌های هایک ویژن می‌توان به تشخیص حرکت و تشخیص چهره اشاره کرد. به کمک آن می‌توان با شناخت عوامل تهدیدآمیز از هرگونه تهدید و ناامنی جلوگیری کرد. همچنین داشتن قیمت مناسب در برابر کیفیت بالا، از عوامل دیگری است که باعث محبوبیت این برند شده است.

هم اکنون هایک ویژن پرفروش‌ترین برند در بازار ایران است. از محصولات هایک ویژن در پروژه‌های بسیار بزرگ و متعددی در سرتاسر کشورهای جهان استفاده شده است. از جمله مهم‌ترین این کشورها علاوه بر چین می‌توان به ایالات متحده‌ی آمریکا، برزیل، انگلستان، گرجستان، فیلیپین، کره‌جنوبی، سنگاپور و آفریقای جنوبی اشاره کرد که بسیاری از دوربین‌های شهری، مراکز بزرگ تجاری، سیستم حمل و نقل و قطار شهری را از محصولات هایک ویژن انتخاب کرده‌اند. در ایران نیز در بسیاری از پروژه‌های مهم و کلان همچون فرودگاه بین‌المللی امام خمینی، خطوط متروی شهر تهران و دوربین های نظارت شهری و فروشگاه‌ها و بانک‌های بزرگ در بسیاری از شهرها از محصولات هایک ویژن استفاده شده است.

2. هایلوک

برند هایلوک (Hilook) از زیرمجموعه‌های برند هایک ویژن است. بنابراین اگر هایک ویژن بهترین دوربین مدار بسته در ایران شناخته شود هایلوک نیز در این دسته بندی جای خواهد گرفت. این برند به تازگی و در سال 2018 با هدف تولید دوربین‌های اقتصادی و مقرون به صرفه، معرفی شد. بنابراین مهم‌ترین ویژگی دوربین‌های هایلوک، قیمت مناسب آن‌هاست. این دوربین ها که به پشتوانه‌ی قیمت اقتصادی، نصب و راه‌اندازی آسان و ظاهر مناسب توانسته‌اند به سرعت جایگاه خود را در بازار پیدا کنند، برای پروژه‌های کوچکتر و استفاده در کاربردهای درون منزل و محل کار مناسب‌تر بوده و برای پروژه‌های کلان استفاده نمی‌شوند. از آنجایی که هایلوک زیرمجموعه‌ی شرکت مادر (هایک ویژن) بوده، محصولات هایلوک را می‌توان از نمایندگی‌های هایک ویژن تهیه کرد.

3. تی‌وی‌تی

برند تی‌وی‌تی (TVT) برندی نسبتاً جدید و محصول کشور چین است. این برند در سال 2004 در شهر شنزن شروع به فعالیت کرده و با قیمت مناسب و کیفیت قابل قبول در حال رشد و پیدا کردن جایگاه خود در بازار بیش از صد و بیست کشور جهان از جمله ایران است. محصولات این برند اگرچه سهم قابل توجهی از بازار دنیا را به خود اختصاص نداده‌اند، اما به نسبت سایر دوربین‌های موجود در بازار جدیدتر بوده و به دلیل داشتن قیمت مناسب، می‌توانند در کاربری های مختلف جایگزین محصولات برندهای دیگر شوند. از قابلیت‌های مختلف محصولات TVT میتوان به تشخیص دما، تشخیص آتش، تشخیص حرکت و ورود افراد و همچنین اندازه‌گیری درجه‌ی حرارت بدن افراد با دقت بالا اشاره کرد. محصولات TVT در ایران به تازگی در حال توسعه بوده و به سادگی و با قیمت مناسب، قابل تهیه‌اند.

4. اکسیس

برند اکسیس (Axis Communications) یک تولیدکننده‌ی دوربین‌های مداربسته در کشور سوئد است که برای اولین بار از دوربین‌های مداربسته‌ی تحت شبکه معروف به IP رونمایی کرده و امروزه در همین حوزه فعالیت می‌کند. محصولات شرکت اکسیس از کیفیت بالایی برخوردار است. در مقایسه برندهای دوربین مداربسته برای شناختن بهترین دوربین مدار بسته نظر مصرف کننده نهایی بسیار مهم است و بر اساس نظر سنجی های مقطعی که انجام شده است برند اکسیس بعد از هایک ویژن و تی وی تی بهترین دوربین مداربسته از نگاه مخاطب ایرانی به حساب می آید. به طوری که پس از هایک ویژن، بخش بزرگی از بازار جهانی را به خود اختصاص داده‌اند. این شرکت سوئدی دوربین‌هایی با کیفیت بالا و طول عمر طولانی تولید می‌کند که دارای قابلیت‌های فراوان همچون دید در شب قوی هستند. به هر جهت به دلیل قیمت بسیار بالا، بازار آن‌ها محدودتر بوده و در برابر قیمت خود، ارزش خرید کمتری دارند.

بیشتر بخوانید:   دوربین‌ مداربسته تحت شبکه     بهترین دوربین‌ مدار بسته      دوربین حرارتی        دوربین اچ دی

  دوربین تشخیص چهره

5. بوش

برند بوش (Bosch) یک برند آلمانی بسیار معروف و قدیمی است که احتمالاً همه‌ی مشتریان محصولات الکترونیکی آن را با لوازم خانگی و لوازم آشپزخانه‌ی بسیار با کیفیت نیز می‌شناسند. برند بوش توانسته در سال‌های اخیر جزء پنج برند اول در بازار جهانی دوربین‌های مدار بسته باشد. اگرچه محصولات این کمپانی از کیفیت قابل قبولی برخوردارند، ولی از لحاظ آسانی نصب و راه‌اندازی سهولت کافی را ندارند. همچنین به دلیل قیمت بسیار بالا، فروش محدودتری داشته‌اند. در بازار ایران نیز فروش محصولات بوش به دلیل قیمت بسیار گران در برابر کیفیت، سهم بسیار کوچکی کسب کرده است.

6. داهوآ

برند داهوآ (Dahua) که در سال 2001 و در چین شروع به کار کرد، از بزرگ‌ترین برند‌های تولیدکننده‌ی دوربین‌های مداربسته در جهان است. در سال‌های اخیر داهوآ با رشد مداومی که داشته توانسته به رتبه دوم پرفروش‌ترین دوربین‌های امنیتی در جهان برسد. محصولات این برند با ارائه‌ی گارانتی پنج ساله و تنوع و کاربری بالا توانسته‌اند در رقابت با محصولات بسیاری از رقبای معروف، سهم بزرگتریی از بازار را به خود اختصاص دهند. داهوآ امروزه بیش از شانزده هزار نیروی کار داشته و در 180 کشور جهان محصولات خود را عرضه می‌کند. از جمله دلایل موفقیت این کمپانی اختصاص مقداری از درآمد خود به پژوهشگران و مهندسین برای بروزرسانی بهتر و سریعتر تکنولوژی است. بیش از شش هزار کارشناس در داهوآ روی موضوعات مختلف پژوهشی فعالیت کرده و تا سال 2016 بیش از 800 مورد ثبت اختراع توسط این برند انجام شده است. قیمت محصولات داهوآ با توجه به امکانات منحصر به فرد آن، به نسبت سایر محصولات تولید کشور چین، مقداری بالاتر است.

7. یونی‌ویو

برند یونی‌ویو (Uniview) از دیگر برندهای بزرگ تولیدکننده‌ی دوربین مدار بسته در کشور چین است که در سال 2011 تاسیس شده و نسبت به سایر محصولات تولید شده در این کشور، سهم کمتری از بازار را در اختیار دارد و تنها دوربین های تحت شبکه (IP) تولید می‌کند. محصولات یونی‌ویو علاوه بر استفاده از تکنولوژی های به‌روز،کیفیت قابل قبولی داشته ولی نسبت به محصولات هایک ویژن که بهترین برند دوربین مدار بسته در کشور چین محسوب می‌شود و سهم عمده‌ی بازار جهانی دوربین را به خود اختصاص داده است، قیمت بالاتر و راه‌اندازی سخت‌تری دارند.

8. هانوآ تک‌وین (سامسونگ)

برند کره‌ای هانوآ (Hanwha Techwin) که در ابتدا با نام سامسونگ تک‌وین (Samsung Techwin) و در سال 1977 در کشور کره جنوبی شروع به کار کرد از بهترین برندهای موجود در بازار دوربین‌های امنیتی است. این کمپانی که از سال 2015 با نام هانوآ به فعالیت خود ادامه می‌دهد، سهم بالایی از تولید دوربین‌های امنیتی در جهان را به خود اختصاص داده و از آنجایی که از دوربین های بسیار با کیفیتی نیز برخوردار است، به محبوبیت بالایی به ویژه در کشورهای آمریکای شمالی و اروپایی دست یافته است و می‌توان آن را بهترین برند دوربین مدار بسته در کشورهای غربی دانست. احتمالا نام برند سامسونگ را با محصولات الکترونیکی دیگر مثل لوازم خانگی، صوتی و تصویری و همچنین تکنولوژی به روز در گوشی‌های هوشمند موبایل و تبلت شنیده باشید. محصولات حوزه‌ی امنیتی و دوربین مداربسته این شرکت که از سال 2015 و پس از ادغام با شرکت هانوآ در بسیاری از کشورها با این نام عرضه می‌شوند، امروزه از مهم‌ترین دوربین‌‌های مدار بسته در سراسر دنیا به حساب می‌آیند، اگرچه به دلیل قیمت بسیار بالا در بازار ایران کمتر پیدا شده و سهم اندکی دارند.

9. سونی

برند سونی (SONY) برندی بسیار معروف بوده که قطعا همه با نام و آوازه‌ی آن در دنیای دیجیتال آشنایی دارند. این برند ژاپنی تنها یک سال پس از شکست ژاپن در جنگ جهانی دوم و در سال 1946 در توکیو با گروه کوچکی آغاز به کار کرد و توانست در مدتی کوتاه، شهرتی جهانی پیدا کند؛ به طوری که طولی نکشید که در ایالات متحده نیز محصولات خود را از طریق نمایندگی خود به فروش می‌رساند. امروزه تخصص سونی در لنزهای دوربین عکاسی و دوربین مداربسته بوده و در حوزه‌ی دوربین‌های امنیتی نیز شرکت سونی دوربین‌های تحت شبکه (IP) تولید می‌کند. راه‌اندازی و کار با دوربین‌های سونی به نسبت سایر دوربین های تحت شبکه راحت‌تر بوده ولی قیمت بسیار بالای این دوربین‌ها باعث شده سهم آن‌ها از بازار نیز به همان میزان کاهش یابد.

10. پاناسونیک

برند پاناسونیک (Panasonic) نیز از دیگر برند‌های معروف و بسیار قدیمی در حوزه‌ی محصولات صوتی و تصویری است که احتمالا اسم آن را به دفعات بر روی لوازم خانگی شنیده‌اید. این شرکت ژاپنی در ابتدا به عنوان شرکتی کوچک و در سال 1918 در اوساکای ژاپن فعالیت خود را آغاز کرد و با گذشت بیش از یک قرن، امروزه از مشهورترین برندهای تولید لوازم دیجیتال محسوب می‌شود. اگرچه پاناسونیک معمولا در حوزه‌ی محصولات صوتی پیشرو بوده، ولی دوربین‌های مدار بسته‌ی پاناسونیک نیز که عموما از نوع دوربین‌های تحت شبکه (IP) هستند، از کیفیت بالا و قابلیت‌های فراوان و متنوعی برخوردارند. به هر حال این دوربین‌ها به دلیل قیمت بالا نتوانسته‌اند بخش مهمی از بازار را در ایران و جهان به خود اختصاص دهند.

کلام آخر

به طور کلی می‌توان گفت که در بین بهترین دوربین‌های مدار بسته، برند های تولید کشور چین به دلیل قیمت اقتصادی و کیفیت قابل قبول، و همچنین عرضه‌ی بالا در مقیاس تقاضای جهانی، توانسته‌اند بخش اعظم بازار دوربین‌های مدار بسته و تجهیزات امنیتی را به خود اختصاص دهند. در کشور ما نیز به دلایل اقتصادی و همچنین به دلیل دسترسی بیشتر به این محصولات با تنوع بالا، عمده‌ی بازار دوربین‌های مدار بسته به محصولات هایک ویژن اختصاص داشته و این برند توانسته نیازهای خانگی، تجاری و صنعتی را پاسخگو باشد. برندهای هایلوک، تی‌وی‌تی و داهوآ نیز با نصب و پیاده‌سازی راحت و کیفیت قابل قبول در مقابل قیمت مناسب، پس از محصولات هایک ویژن توانسته‌اند بخشی از بازار ایران را به خود اختصاص دهند، در حالی که محصولات اروپایی به دلیل قیمت بالا، عرضه‌ی پایین و همچنین دسترسی محدود، سهم بسیار پایینی از بازار را تصاحب کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:   هایک ویژن   نصب دوربین مدار بسته     تی وی تی   قیمت دوربین مداربسته

دوربین مداربسته



:: بازدید از این مطلب : 218
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد

 

طراحی سایت ورزشی که با معادل انگلیسی Sports Website Design شناخته می‌شود، ازجمله موارد پر طرفدار برای طراحی سایت‌ به شمار می‌رود. شرکت رایان با توجه به تجربه و حرفه‌ای بودن در زمینه طراحی سایت، می‌تواند شما را در این مسیر راهنمایی کند.

اگر شما می‌خواهید بدانید که چه نکاتی در طراحی وب سایت ورزشی باید در نظر گرفته شود، تا انتهای این صفحه را مطالعه کنید. ما در این صفحه به شما هر آنچه که نیاز است تا در رابطه با ایجاد وب سایت ورزشی بدانید را در اختیارتان قرار داده‌ایم. پس از مطالعه مطالب مطرح شده در رابطه با ساخت سایت ورزشی، شما می‌توانید تصمیم گیری صحیح را انجام دهید.

شرکت رایان شما را در زمینه ایجاد وب سایت ورزشی به صورت حرفه‌ای حمایت کرده و خدماتی را به شما در این زمینه ارائه می‌کند که به واسطه آن می‌توانید در میان رقبای خود، برتری داشته باشید. شما به واسطه راهنمایی‌های ما در زمینه راه‌اندازی سایت ورزشی می‌توانید به هدف خود برسید.

طراحی سایت ورزشی چیست؟

زمانی که واژه ورزشی در کنار سایت قرار می‌گیرد، معنای تخصصی بودن طراحی سایت را پررنگ‌تر می‌کند؛ به صورت کلی ساخت سایت ورزشی به معنای طراحی سایت بر اساس اصول و ماهیت ورزش است.

همانطور که میدانید دنیای ورزش ، دنیای گسترده‌ای است و هواداران بسیار زیادی را به خود اختصاص داده است. بر اساس ساختار ورزش، ایجاد وب سایت ورزشی نیز باید بر اساس اصول مشخصی انجام پذیرد؛ در نتیجه زمانی که شما در حوزه ورزشی فعال هستید، بدون در نظر گرفتن زمینه فعالیت شما، مهم این است که طراحی وب سایت انجام شده بر اساس تقاضاهای هوادارنتان باشد، در واقع در ایجاد وب سایت ورزشی، هواداران مشتاق شنیدن اخبار، حاشیه‌ها و سایر خدمات هستند.

طراحی سایت می‌تواند برای تمامی رشته‌های ورزشی انجام شود؛ علاوه بر این، راه اندازی سایت ورزشی می‌تواند ماهیت خبری یا ماهیت خدماتی داشته باشد.

هزینه طراحی سایتطراحی سایت وردپرس

امکانات و خدمات مورد استفاده در طراحی سایت مرکز تجاری یا طراحی سایت مرکز خرید

هر سایتی باید بتواند خدمات و امکانات مورد نیاز در رابطه با حرفه خود را در اختیار کاربران قرار دهد. در طراحی سایت مرکز تجاری این امکانات باید در پنل های مختلفی به راحتی در اختیار کاربران قرار گیرد. با استفاده از امکاناتی که در طراحی سایت مرکز تجاری و یا طراحی سایت مرکز خرید قرار داده می شود می توان بازدید بیشتر مشتریان را شاهد بود.
خدمات مورد استفاده در طراحی سایت مرکز تجاری

  1. معرفی برندها و فروشگاه ها و نمایندگیها
  2. معرفی واحد ها و امکانات تفریحی و خدماتی و تجاری
  3. درباره ما
  4. آدرس دقیق همراه با شماره های تماس و راه های ارتباطی
  5. نقشه طبقات
  6. دسته بندی موضوعات و مشاغل
  7. لیست قیمت محصولات
  8. اخبار و رویدادها
  9. تبلیغات
  10. امکان اتصال سایت به شبکه های اجتماعی دیگر
  11. بخش گالری تصاویر و بخش های مختلف مرکز تجاری
  12. امکان معرفی لینک سایت تجاری به افراد دیگر
  13. پنل مربوط به خرید و پرداخت آنلاین
  14. مدیریت پنل اعضاء و فروشگاه داران
  15. باشگاه مشتریان
  16. View یا حالت نمایش سه بعدی یا 3D مرکز تجاری

بسیاری دیگر از امکانات ویژه که می توان در طراحی سایت مرکز خرید آنها را مورد استفاده قرار داد.

کسب مشتریان بیشتر با تبلیغات در اینستاگرام

ما به شما پیشنهاد می کنیم که حتما از تبلیغات اینستاگرام شرکت رایان استفاده کنید. یکی از راه های افزایش تعداد مشتریان برای یک مرکز تجاری این است که باید دارای پیج اینستاگرامی فعالی باشد. پیشنهاد ما این است که از بخش های جذاب مجتمع تجاری عکس بگیرید و در پروفایل اینستاگرامی خود قرار دهید. اگر می خواهید این کار و همچنین بسیاری از ایده های دیگر به صورت ویژه در اینستاگرام انجام گیرد با ما تماس بگیرید.

همانطور که مشاهده می‌کنید، رشته‌های متفاوتی در زمینه ورزش وجود دارند و هر کدام از این رشته‌ها ماهیت خاص خود را دارا هستند؛ به عنوان مثال، طراحی سایت ورزشی برای شطرنج کاملا متفاوت با طراحی سایت برای رشته‌ای چون فوتبال خواهد بود، زیرا این دو رشته می‌توانند مخاطبان کاملا متفاوتی را به خود اختصاص دهند.

علاوه بر این اگر که شما یک سایت ورزشی-خبری داشته باشید، ساختار ایجاد وبسایت شما کاملا با راه اندازی سایت به جهت ارائه خدمات آموزشی، متفاوت خواهد بود.

شرکت رایان به واسطه تجربه و تخصص خود در زمینه طراحی وب سایت، به شما در طراحی سایت ورزشی در هر زمینه‌ای کمک خواهد کرد.

اگر رشته ورزشی مورد نظر شما در فهرست موضوعات ایجاد وب سایت بالا درج نشده است، کافی است که با پشتیبانی تیم رایان تماس بگیرید. همکاران رایان به شما در زمینه طراحی سایت رشته ورزشی مورد نظر شما به شما کمک خواهند کرد.

 

طراحی سایت تهران طراحی سایت اختصاصی قیمت طراحی سایت

طراحی سایت ورزشی و امکانات آن در شرکت رایان

امکانات طراحی سایت ورزشی با توجه به این رشته، نسبت به سایر طراحی‌های سایت می‌تواند متفاوت باشد؛ در واقع طراحی سایت در حوزه ورزش نیازمند امکاناتی است که شاید در طراحی سایت شرکتی مورد نیاز نباشد. در ادامه به بررسی برخی از امکانات پیشنهادی شرکت رایان به جهت راه اندازی سایت ورزشی خواهیم پرداخت.
امکانات طراحی سایت ورزشی در شرکت رایان

  1. طراحی سایت ورزشی با گرافیک اختصاصی و تاثیرگذار: شما به واسطه سپردن طراحی سایت به تیم حرفه‌ای رایان، می‌توانید مطمئن باشید که طراحی وبسایت شما کاملا منحصر به فرد بوده و قابلیت رقابت در دنیای اینترنت را خواهید داشت.
  2. امکان ایجاد صفحات مجزا به جهت مشاهده لیگ‌ها و جداول ورزشی: این قسمت به عنوان یکی از جذاب‌ترین قسمت‌های سایت ورزشی در نظر گرفته می‌شود.
  3. صفحه تماس با ما به جهت برقراری ارتباط موثر با کاربران
  4. صفحه درباره ما به جهت معرفی خدمات و استراتژی‌های شما
  5. ایجاد قسمت وبلاگ به جهت انتشار مطالب آموزنده ورزشی و منحصر به فرد
  6. ایجاد پنل مدیریتی حرفه‌ای و کاربردی به جهت دسترسی مدیریت و تیم شرکت شما
  7. امکان ارسال ایمیل به کاربران به جهت ایمیل مارکتینگ و اطلاع‌رسانی
  8. امکان عضویت در سایت و اعطا دسترسی‌های خاص به کاربران
  9. امکان ایجاد نظرسنجی‌های خاص به جهت افزایش مشارکت کاربران
  10. امکان ایجاد فروشگاه به جهت فروش محصولات یا خدمات ورزشی
  11. امکان ایجاد صفحه‌ای به جهت ثبت نام در دوره‌های خاص
  12. امکان اطلاع رسانی‌های ویژه
  13. تبلیغات به صورت بنری و درآمدزایی سایت
  14. امکان طراحی سایت به چند زبان
  15. و غیره

امکاناتی که در طراحی وبسایت ورزشی قابل در نظر گرفتن است، از فهرست بالا به مراتب بیشتر بوده و بر اساس درخواست شما و کمک مشاورین رایان قابل اجرا خواهد بود. شما با توجه به اهداف خود می‌توانید امکانات متنوعی را از متخصصین رایان درخواست کنید. امکانات ارائه شده توسط تیم رایان در زمان طراحی سایت کاملا منحصر به فرد و کاربردی بوده و سبب پیشرفت شما می‌شود.

 

طراحی سایت فروشگاهیشرکت طراحی وب سایت

 



:: بازدید از این مطلب : 149
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد

در دنیای امروز به بخش مهمی از تجهیزات ساختمان‌ها و نظارت شهری تبدیل شده‌اند. با افزایش روزافزون نیاز به کنترل و امنیت، انواع دوربین مداربسته به عنوان مهم‌ترین بخش از سیستم‌های نظارت ویدئویی پیشرفت چشم‌گیری داشته‌اند. امروزه انواع مختلفی از دوربین های مدار بسته با کاربری‌های گوناگون تولید می‌شوند. از جمله خصلت‌های پیش‌بینی شده در دوربین های مدار بسته که انواع مختلف آن را از هم متمایز می‌کند، می‌توان به نوع فرستادن سیگنال، شکل ظاهری دوربین، محل مورد استفاده، زاویه دید پوشش داده شده توسط دوربین، قابلیت مقاومت در برابر باران و رطوبت، قابلیت دید در شب و همچنین قابلیت خواندن پلاک و کنترل ترافیک اشاره کرد.

دوربین مدار بسته

دوربین های مدار بسته در اماکن مختلفی استفاده می‌شوند. از کاربری‌های کوچک و جزئی مانند منازل و دفاتر کوچک تا شرکت‌های بزرگ، مجتمع‌های تجاری و فرودگاه‌ها از انواع دوربین مداربسته استفاده می‌کنند. در سطح شهر و خیابان‌ها نیز برای مقاصد مختلفی مانند نظارت شهری و کنترل جرایم، از دوربین های مدار بسته استفاده می‌شود. حتی در وسائط نقلیه مانند اتوبوس‌ها و قطارهای شهری نیز استفاده از انواع دوربین مدار بسته جهت نظارت ویدئویی بر مسافران و امنیت آن‌ها لازم است. به همین منظور و برای مرتفع ساختن نیاز شهروندان، انواع مختلفی از سیستم‌های نظارت تصویری و دوربین مدار بسته به وجود آمده‌اند. انتخاب نوع درست دوربین مدار بسته از نظر اقتصادی و امنیتی بسیار حیاتی است. در این مقاله نگاه مختصری به هرکدام از انواع این دوربین ها انداخته و به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

انواع دوربین مداربسته بر اساس سیگنال

دوربین‌های مدار بسته از نظر نوع فرستادن سیگنال به حافظه‌ی دستگاه ذخیره‌ساز و مانیتورینگ، شامل دو نوع آنالوگ و تحت شبکه (IP) می‌باشند. دوربین های آنالوگ نسل اولیه دوربین مدار بسته هستند، در حالی که دوربین مدار بسته تحت شبکه از انواع مدرن‌تر دوربین مدار بسته هستند که جدیدا مورد استقبال بیشتری قرار گرفته و استفاده از آن‌ها گسترش یافته است.

دوربین مدار بسته آنالوگ

دوربین‌های مدار بسته اولیه از انواع آنالوگ آن بوده‌اند که در حال حاضر نیز به صورت گسترده استفاده می‌شوند. این دوربین‌ها برای انتقال تصویر و اطلاعات خود از کابل‌های دو کواکسیال به نام rg59 استفاده می‌کنند. دوربین مدار بسته آنالوگ با استفاده از امواج آنالوگ برای انتقال اطلاعات از این کابل‌ها بهره می‌برند. کیفیت تصویر دورین‌های آنالوگ تابعی از طول کابل مورد استفاده برای انتقال تصاویر بوده و این دوربین‌ها در مقیاس بزرگ و کابل‌کشی طولانی دچار افت کیفیت تصویر می‌شوند. همچنین، به دلیل استفاده از امواج آنالوگ، وجود نویز می‌تواند باعث بروز اختلال در تصاویر این نوع از دوربین‌ها شود. به جهت جلوگیری از این اتفاق از تجهیزاتی مانند کابل دورشته‌ای استفاده شده و کیفیت تجهیزات جانبی مورد استفاده در کاهش نویز و افزایش کیفیت تصویر موثر است.

اطلاعات ارسال شده توسط انواع دوربین مداربسته آنالوگ باید به دستگاه‌های ضبط‌کننده دیجیتال به نام DVR انتقال داده شده و سپس به تصاویر دیجیتال تبدیل شوند. دستگاه DVR با گرفتن ورودی‌های متعدد از دوربین های آنالوگ، قادر به ذخیره‌سازی این تصاویر و بسته به نیاز کاربر تا چندین روز است. دستگاه DVR نیز با اتصال به تجهیزات نمایش‌دهنده (مانند صفحه نمایش کامپیوتر یا تلویزیون های عادی) امکان مانیتورینگ تصاویر را فراهم می‌کند. از جمله دلایل استفاده‌ی زیاد از دوربین های آنالوگ می‌توان به قیمت پایین‌تر آن‌ها در مقایسه با دوربین تحت شبکه و همچنین نصب سریع و آسان آن اشاره نمود. استفاده از دوربین آنالوگ در اماکن کوچک‌تر با سیم‌کشی کم، به صرفه است.

دوربین مدار بسته تحت شبکه (IP)

انواع دوربین مداربسته تحت شبکه برای اولین بار توسط شرکت اکسیس (Axis Communications) دردهه‌ی 90 میلادی تولید شدند. این دوربین‌ها در بازار امروز دوربین های مدار بسته در حال رشد بوده و در سال 2014 برای اولین بار توانستند نسبت به دوربین‌های آنالوگ فروش بیشتری را به ثبت برسانند. در دوربین مدار بسته تحت شبکه به جای استفاده از امواج آنالوگ، از امواج دیجیتال استفاده شده و همین امر باعث افزایش کیفیت تصاویر آن‌ها در مقایسه با دوربین های آنالوگ شده است. از دیگر مزایای استفاده از سیگنال دیجیتال باید به افزایش امنیت اطلاعات آن‌ها و جلوگیری از سرقت تصاویر اشاره کرد، چرا که امواج دیجیتال ارسالی در این دوربین‌ها به صورت کدگذاری شده و امن می‌باشند.

دوربین مدار بسته تحت شبکه نیز خود انواع مختلفی دارد، به صورتی که می‌توان از بعضی از آن‌ها به صورت بدون سیم (Wireless) استفاده نمود. دوربین های بی‌سیم نصب بسیار راحتی داشته و برای انتقال صدا و تصویر نیاز به هیچ کابلی ندارند. با این وجود، برای تامین انرژی مورد نیاز آن‌ها از منبع برق به کابل برق نیاز است. البته دوربین‌های بسیار کمی نیز وجود دارند که با استفاده از باتری کار کرده و کاملا بدون سیم هستند. دوربین های بی‌سیم صرفا در کابری‌های جزئی و کوچک کاربرد داشته و امکان استفاده از آن‌ها در اماکن بزرگ و پروژه‌های گسترده وجود ندارد. این دوربین ها با نصب نرم‌افزاری که توسط شرکت سازنده تولید شده است به راحتی از طریق کامپیوتر قابل دسترسی بوده و می‌توان با داشتن IP آن‌ها و وارد کردن آن در بروزر، تصاویر زنده از محل نصب را از راه دور مشاهده کرد.

دوربین‌های تحت شبکه (IP) برخلاف دوربین‌های آنالوگ از دستگاه DVR استفاده نمی‌کنند، بلکه برای ذخیره‌سازی تصویر از دستگاه‌های دیگری به نام NVR که به معنای دستگاه ضبط‌کننده تحت شبکه است بهره می‌برند. از آنجایی که این دوربین‌ها نیاز به کشیدن سیم از هر دوربین به صورت جداگانه به تجهیزات ذخیره‌سازی ندارند و از شبکه محلی استفاده می‌کنند، هزینه‌های کابل‌کشی آن‌ها در پروژه‌های سنگین بسیار پایین‌تر است. با وجود مزایای بسیار دوربین‌های تحت شبکه نسبت به دوربین‌های آنالوگ، به دلیل قیمت بالا و نصب نسبتا پیچیده‌تر همچنان در بسیاری از پروژه‌ها از دوربین‌های آنالوگ استفاده می‌کنند.

انواع دوربین مدار بسته

انواع دوربین مداربسته بر اساس شکل

دوربین مدار بسته دام (Dome)

نام‌گذاری این دوربین مدار بسته بر اساس شکل ظاهری آن بوده که به شکل گنبد (به انگلیسی: Dome) است. این دوربین‌های به شکل یک برجستگی گنبدی مانند هستند و از بالا به سقف متصل می‌شوند. این دوربین ها که پرکاربردترین نوع دوربین مدار بسته بوده، می‌توانند به صورت داخلی و یا خارجی در فضای باز استفاده شوند. یک مزیت شکل ظاهری دوربین های دام مشخص نبودن جهت تصویربرداری آن‌ها توسط افراد است. به همین دلیل در تمامی محیط عدم قطعیتی برای فرد مجرم ایجاد شده و همواره خود را تحت نظارت احساس می‌کند. از دیگر مزایای دوربین‌های دام می‌توان به سادگی در نصب و همچنین عدم دسترسی راحت به آن‌ها جهت آسیب دیدن اشاره کرد. این دوربین ها معمولا با بهره بردن از قابلیت دید در شب، توانایی ضبط تصاویر در تاریکی را نیز دارند.

 

دوربین مدار بسته بولِت (Bullet)

نوع پرکاربرد دیگری از دوربین های مدار بسته، دوربین بولِت می‌باشد که این نوع دوربین هم نام خود را وامدار شباهت به شکل و عملکرد گلوله (به انگلیسی: Bullet) است. این دوربین ها با داشتن یک پایه به راحتی به دیوار متصل شده و جهت تصویربرداری آن‌ها به سادگی و به شکل دستی قابل تنظیم است. کیفیت تصاویر ضبط شده توسط دوربین بولت بالاست. معمولا از دوربین‌های بولت در خارج از ساختمان و در فضای باز استفاده می‌شود. به همین دلیل دوربین‌های بولِت دارای قاب محکمی برای محافظت در برابر گرد و غبار، رطوبت و سایر اتفاقات طبیعی هستند. همچنین برای تصویربرداری بهتر در فضای بزرگ و باز می‌توان بر حسب نیاز از لنزهای وری‌فوکال (Varifocal) با قابلیت زوم مغیر با کیفیت مناسب استفاده نمود. این دوربین‌ها نیز برای قابلیت ضبط تصاویر در تاریکی شب می‌توانند از ویژگی دید در شب بهره‌مند شوند.

دوربین مدار بسته اسپید دام (PTZ)

دوربین های اسپید دام یا PTZ که از لحاظ ظاهری به دوربین های دام شبیه هستند، با این تفاوت که قابلیت چرخش و حرکت در جهت دلخواه را دارند. نام انگلیسی این دوربین ها PTZ بوده که مخففی از سه کلمه‌ی Pan (حرکت کردن به بالا و پایین)، Tilt (کج شدن به چپ و راست) و Zoom (بزرگنمایی کردن) به وجود آمده‌است که به قابلیت‌های این نوع از دوربین مدار بسته اشاره دارد. دوربین های اسپید دام می‌توانند در محیط داخلی یا خارج از ساختمان با استفاده از قابلیت‌های ضد رطوبت و غبار استفاده شوند. از جمله کاربردهای این نوع از دوربین مدار بسته علاوه بر نظارت امنیتی با دوربین، می‌توان به تصویر برداری از رخدادهای ورزشی، مراسمات زنده و کنفرانس‌ها با حرکت دوربین اشاره کرد. دوربین‌های اسپید دام نیازمند اپراتوری هستند که آن‌ها را از راه دور کنتلر کرده و جهت و بزرگنمایی تصویربرداری را تعیین کند.

دوربین مدار بسته فیش‌آی (Fish-eye)

دوربین‌های فیش‌آی با بهره بردن از یک لنز فیش‌آی می‌توانند با زاویه‌ای بسیار وسیع و دیدی 360 درجه و پانورامایی، محیط زیادی را تحت پوشش خود قرار دهند. این دوربین‌ها به سقف محیط متصل شده و به دلیل زاویه دید بالای خود، باعث کاهش تعداد دوربین‌های مورد نیاز برای پوشش کامل محیط می‌شوند. تصویر ضبط شده توسط دوربین های فیش‌آی به صورت کشیده شده و گسترده است و به همین دلیل نام این نوع از لنر که در آن استفاده شده است را چشم ماهی (به انگلیسی: Fish-eye) گذاشته‌اند. با استفاده از دوربین های فیش‌آی می‌توان فضای مورد پوشش تصویری را افزایش داد و به همین دلیل از این نوع از دوربین مدار بسته در اماکنی که فضای بزرگی دارند مانند فرودگاه، پارکینگ، تقاطع خیابان‌ها و سالن‌های تولید استفاده می‌شود.

دوربین مدار بسته کیوب (Cube)

دوربین‌های کیوب که به شکل مکعبی هستند (به انگلیسی:Cube) از انواع دیگر دوربین مدار بسته هستند که به نسبت کوچکترند و به دلیل شکل خود، به راحتی قابل نصب هستند. دوربین‌های کیوب می‌توانند به صورت بی‌سیم و برای کاربری‌های جزئی و خانگی استفاده شده و با اتصال به اینترنت و از طریق موبایل یا کامپیوتر، تصاویر زنده از محیط خود را برای کاربر ارائه کنند. دوربین های مدار بسته کیوب در مصارف خانگی و در مصارفی که نیاز به کنترل از راه دور وجود دارد، استفاده می‌شوند.

کلام نهایی

به طور کلی می‌توان گفت که به دلیل کاربردهای فراوان امروزه‌ی دوربین مدار بسته در سیستم‌های نظارتی و امنیتی و همچنین در کنترل شهری، صنعتی و کسب و کار های مختلف، انواع بسیار مختلف و متفاوتی از دوربین های مدار بسته با تکنولوژی، کارایی و ظاهر گوناگون به وجود آمده‌اند. به منظور استفاده‌ی بهینه از منابع و پوشش حداکثری و مناسب محیط، انتخاب درست انواع دوربین مداربسته از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین قبل از اجرای پروژه نصب دوربین مدار بسته بهتر است از خدمات مشاوره ارائه شده توسط افراد حرفه‌ای و باتجربه در این کار، استفاده نمود.



:: بازدید از این مطلب : 260
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد

دوربین مداربسته اصفهان به خدمات فروش و نصب دوربین های مداربسته در شهر اصفهان اشاره دارد. پیش از آنکه به موضوع تخصصی دوربین مداربسته بپردازیم بگذارید ابتدا شهر زیبای اصفهان را کمی به شما معرفی کنیم. اصفهان شهری تاریخی در مرکز فلات ایران، مرکز استان اصفهان و سومین شهر پرجمعیت ایران پس از تهران و مشهد است. کلان‌شهر اصفهان همچنین هجدهمین کلان‌شهر پرجمعیت خاورمیانه به حساب می آید. این شهر در بین سال‌های ۱۰۵۰ تا ۱۷۲۲ میلادی در زمان پادشاهی صفویان پایتخت ایران شد و رونق فراوانی گرفت. بناهای تاریخی متعددی در این شهر وجود دارد که شماری از آن‌ها به عنوان میراث تاریخی در یونسکو به ثبت رسیده‌اند. داشتن معماری زیبای ایرانی، پل‌های سرپوشیده، مسجدها و مناره‌های منحصربه‌فرد از شاخصه های مهم این شهر است.

اصفهان به عنوان یکی از صنعتی ترین و پرجمعیت ترین شهرهای مدرن ایران دارای اماکن و اداره جات دولتی متعدد، کارخانجات و واحد های صنعتی کوچک و متوسط در شهرک های صنعتی است که تمام این مکان ها به سیستم های نظارتی و نصب دوربین های مداربسته احتیاج دارند. در این مقاله به موضوع نصب  دوربین مداربسته در اماکن مختلف در شهر اصفهان، انواع دوربین مداربسته، برندها و قیمت دوربین مداربسته می پردازیم.

 

اصفهان

 

قیمت دوربین مداربسته اصفهان

همانطور که دوربین مداربسته در مدل ها و انواع متفاوت تولید می شود کاملا طبیعی است که قیمت این دوربین ها نیز متفاوت خواهد بود. برای مثال مقاومت بدنه دوربین، کیفیت تصویر، توانایی در در شب و تاریکی مطلق و شفافیت تصویر از جمله موضوعاتی است که در تعیین قیمت یک دوربین مداربسته تاثیر گذار خواهد بود.

از سوی دیگر برند های متفاوتی در دنیا به تولید دوربین مداربسته می پردازند و در نتیجه ارزش یک برند نیز موضوع دیگری است که بر قیمت دوربین مداربسته تاثیر گذار خواهد بود. برندهای هایک ویژن، داهوا، مکسرون، سامسونگ و... از جمله برندهای معروف تولید کننده دوربین مداربسته و تجهیزات محافظتی در دنیا هستند که در ایران نیز این برندها طرفداران بسیاری پیدا کرده و به وفور در بازار ایران موجود است. نکته ای که در مورد قیمت یک سیستم دوربین مدار بسته لازم است بدانید این است که در صورتی که سیستم دوربین را کامل و به صورت پکیج دوربین مدار بسته خریداری کنید قیمت تمام شده آن 10 تا 30 درصد کمتر از خرید تکی اقلام خواهد بود.

بهترین مارک دوربین مداربسته

همانطور که گفته شد برندهای متفاوتی در دنیا  تولید کننده دوربین مداربسته هستند. قبل از آنکه از میان این برندها بخواهیم بهترین برند دوربین مداربسته را انتخاب کنیم باید معیارهای مختلفی را ابتدا برای انتخاب بهترین برند دوربین مداربسته در نظر بگیریم. موضوعاتی مانند کیفیت تصاویر، مقاومت بدنه و همچنین دردسترس بودن در بازار ایران از جمله مهمترین فاکتورها برای انتخاب بهترین برند دوربین مداربسته اصفهان به حساب می آیند. بر اساس برآورد های متخصصین این حوزه در حال حاضر بهترین برند دوربین مداربسته با توجه به فاکتورهای ذکر شده برند هایک ویژن، هایک لوک و داهوا به حساب می آیند. برندهای دیگر و مطرح دنیا هم از نظر قیمت بسیار بالاتر از این برندها هستند و هم در بازار ایران کمی دسترسی به سایر برند ها با مشکل روبرو شده است.

دوربین مداربسته ارزان قیمت در اصفهان

در حال حاضرسیستم های دوربین مدار بسته ارزان قیمت در دو نوع سیمی و بیسیم ( وای فای ) ارائه می شوند. دوربین های بیسیم که همراه با مموری جدا هستند،  ارزان قیمت ترین نوع دوربین مداربسته در بازار به حساب می آیند. این دوربین ها محل درج مموری کارت داشته و تصاویر را بر روی کارت های حافظه ذخیره می کنند از این رو نیاز به دستگاه مرکزی رکوردر و هارد اینترنال ندارند و این خود قیمت تمام شده سیستم را به مراتب کم و ارزان می کند. در حالت کلی اگر سیستم دوربین مداربسته برای اماکن خصوصی کوچک می خواهید این نوع دوربین ها پیشنهاد می شود چرا که از نظر کیفیت خدمات مدنظر شما را دارند و از نظر قیمت نیز بسیار با صرفه خواهند بود. بهترین کیفیت دوربین مداربسته اصفهان را می توانید از شرکت مهرتجارت بخواهید.

دوربین مداربسته اصفهان

دوربین مداربسته در چه مکان هایی کاربرد دارد؟

نظارت بر کار و امور اداری کارمندان به وسیله سیستم های نظارتی یک امر عادی در مدیریت امروز ارگان ها تبدیل شده است. همچنین استفاده از دوربین مداربسته در بخش های مختلفی مانند انبارها ، سازمان های نظارتی، ادارات و شرکت ها، فروشگاه ها و مراکز خرید، بیمارستان ها، اماکن دولتی، کارخانجات، مراکز خدماتی و حتی منازل رایج شده است.

به این نکته نیز توجه داشته باشید که جهت ایجاد نظارت کامل در اماکن مختلف ممکن است صرف استفاده از دوربین های مداربسته کافی نباشد و در نتیجه استفاده از ابزارهای کنترلی دیگر در برخی اماکن توصیه می شود. برای مثال در فروشگاه ها از گیت فروشگاهی یا همان دزدگیر لباس نیز استفاده می‌شود تا از این طریق کاستی های سیستم نظارت تصویری را برطرف می‌سازد.همچنین در منازل نیز بسیاری از ساکنین از چشمی درب دیجیتال و  هوشمند سازی دربهای ورودی برای محافظت از ساکنین منازل بخصوص سالمندان و کودکان استفاده می کنند.

انواع دوربین مدار بسته اصفهان

دوربین های مداربسته را بر مبنای نوع تکنولوژی که در آنها به کار گرفته شده است به انواع مختلفی مانند  دوربین مداربسته AHD،  دوربین های مداربسته HDTVI، دوربین های مداربسته HDCVI، دوربین های مداربسته وایرلس و دوربین های مداربسته تحت شبکه یا IP تقسیم بندی می شوند. همچنین در یک دسته بندی متفاوت از نظر ظاهر و کارکرد دوربین های مداربسته، این دوربین ها به دوربین مدار بسته صنعتی، دوربین مداربسته دام، دوربین مداربسته بولت، دوربین مداربسته اسپیددام، دوربین مداربسته مینیاتوری، دوربین مداربسته فلت و ... تقسیم می شوند.

کاملا بدیهی است که هر یک از انواع دوربین های مداربسته قابلیت های خاصی را دارند که برای مکان های متفاوتی استفاده می شوند. در ادامه سه نوع پرکاربرد دوربین های مداربسته را به شما معرفی می کنیم.

دوربین های مدار بسته وایرلس

دوربین مدار بسته وایرلس یا بی سیم با توجه به عدم نیاز به سیم کشی و نصب آسان برای منازل و فروشگاه ها بصرفه بوده و نسبت به سایر دوربین های مدار بسته قیمت مناسب تری دارد. بدلیل نصب آسان و قیمت بسیار مناسب، این دوربین ها در بین مصرف کنندگان خانگی و صاحبان کسب و کار از محبوبیت ویژه ای برخوردار شده است. بر اساس آمار بدست آمده از مراکز فروش دوربین مداربسته اصفهان در دو سال گذشته میزان تقاضا برای نصب این دوربین ها در شهر اصفهان بیش از 4 برابر شده است. استفاده بسیاری از آپارتمان ها در شهر های بزرگی مانند اصفهان از دوربین های مداربسته از عوامل افزایش این تقاضا به حساب می آید.

دوربین مداربسته AHD 

AHD   یا Analog High Definition  تکنولوژی انتقال تصویر بر بستر کابل های کواکسیال تا فاصله 500 متر میباشد.این تکنولوژی تا حد زیادی قادر به کاهش نویز رنگ و تولید تصویر بهتر در مقایسه با دستگاه های آنالوگ قدیمی میباشد.پس دوربین های مدار بسته با تکنولوژی AHD همان دوربین های آنالوگ هستند با تصاویر بهینه شده که بهبود بسیار زیادی در کیفیت تصویر ایجاد شده لذا امکان تولید تصاویر با کیفیت 2 مگاپیکسل یا همان 1080p  فراهم شده است.

دوربین مداربسته اصفهان

دوربین مدار بسته تحت شبکه یا IP

دوربین‌ مداربسته تحت شبکه از دیگر انواع دوربین‌های دیجیتالی است که در بستر شبکه، داده‌های کنترلی را دریافت و تصاویر را ارسال می‌کند.  این دوربین ها برخلاف دوربین‌های آنالوگ برای ذخیره سازی به دستگاه ضبط محلی نیازی ندارند و به همین دلیل برای نظارت بر فعالیت‌ها و اطلاعات، با اهداف مدیریتی یا امنیتی استفاده می‌شوند. برخی از دوربین مداربسته تحت شبکه به منظور رسیدگی بر ذخیره‌ سازی داده‌ها، تصاویر ویدیوئی و مدیریت هشدارها به یک ضبط‌کننده‌ی مرکزی در شبکه  (NVR) نیز نیاز دارند و برخی دیگر قادرند داده‌های خود را به صورت غیرمتمرکز، از راه دور و در هر محلی ذخیره کنند.لازم به ذکر است که این نوع دوربین مداربسته در اصفهان بسیار پرتقاضا و پر کاربرد است.

مهرتجارت نمایندگی رسمی دوربین های مداربسته هایک ویژن در ایران

شرکت مهرتجارت با بیش از ده سال تجربه در زمینه دوربین های مداربسته و تجهیزات حفاظتی مدرن مجری بسیاری از پروژه های بزرگ کشور در سالهای گذشته بوده است. ما مفتخریم که در قسمت اعظمی از پروژه های ملی کمکی در جهت بهبود امنیت شهروندان عزیز داشته ایم. پروژه نصب دوربین های نظارتی فرودگاه بین المللی امام خمینی، پروژه دوربین های نظارتی در مترو تهران بزرگ و همچنین اجرای سیستم های نظارت تصویری اماکن شهری در تهران از جمله افتخارات شرکت مهرتجارت در خدمت رسانی به شما عزیزان است. همچنین شرکت مهر تجارت با در اختیار داشتن شبکه توزیع سراسری در کل ایران آماده خدمت رسانی به شهروندان عزیز اصفهانی خواهد بود.



:: بازدید از این مطلب : 250
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد

دوربین مداربسته شیراز یکی از خدمات شرکت مهر تجارت برای هموطنان عزیز ساکن در شهر شیراز است. شیراز بزرگترین کلان شهر جنوب ایران به حساب می آید که به عنوان مرکز صنعتی، تفریحی و توریستی استان های جنوبی شناخته شده است. همین موضوع باعث شده است که ارگان های مختلف خدماتی و اداری در بخش های مختلف صنعت، پزشکی، بانک ها و .. در این شهر به شدت گسترش یابد. شهر شیراز از قدمتی چند هزار ساله برخوردار است و از نظر تاریخی پایتخت اولین امپراطوری جهان ( هخامنشیان) نیز به حساب می آید، شهروندان شیراز امروز نیز از تمدن کهن خود چراغ راهی ساخته اند تا بتوانند در قرن بیست و یکم همراه با تکنولوژی های روز دنیا یک شهر مدرن و زیبا برای زندگی بهتر و با کیفیت همه ساکنین این شهر ایجاد کنند.

همان طور که در بالا اشاره کردیم با گسترش اماکن عمومی و دولتی در هر شهر نیاز به سیستم های نظارت تصویری و نصب دوربین های مداربسته به یک ضرورت اجتناب ناپذیر تبدیل می شود. شیراز نیز از این قاعده مستثنی نبوده و در سالهای گذشته شاهد گسترش نصب سیستم های نظارتی و دوربین های مداربسته در اماکن مختلف شهر شیراز بوده ایم.

شیراز

در این مقاله برند ها و تکنولوژی های مختلفی که در صنعت دوربین های مداربسته حفاظتی در شیراز مورد استقبال قرار گرفته است را به شما معرفی کنیم. همچنین برای خرید دوربین های مداربسته در انواع مختلف به صفحه فروشگاه هایک ویژن ما مراجعه کنید.

دوربین مدار بسته هایک ویژن

هایک ویژن برندی مطرح در سطح جهانی در زمینه دوربین های مداربسته و سیستم های حفاظتی است که در سال 2001 یک فعالیت خود را به شکل محدودی در کشور چین آغاز کرد اما به دلیل پتانسیل های جمعیتی و تولیدی کشور چین به سرعت میزان تولیدات و کیفیت محصولات این شرکت رشد چشمگیری را تجربه کرد. این شرکت، امروز یکی ازشرکت های معتبر در زمینه تولید تجهیزات حفاظتی در دنیا به حساب می آید و محصولات آن به بیش از 80 کشور دنیا صادر می شود.

از نظر تکنولوژی های استفاده شده برای تولید دوربین مداربسته، شرکت هایک ویژن یک از بهترین تولیدکنندگان دوربین مدار بسته و سیستم های امنیتی با تکنولوژی HD-TVI در جهان است.  کیفیت بالا به همراه قیمت اندک از مهمترین استراتژی های این شرکت برای نفوذ در بازار جهانی بوده و هست . به عبارتی دقیق تر اگر چه این شرکت در سالهای اولیه فعالیت خود با مشکلات عدم کیفیت لازم محصولات روبرو بود اما در نزدیک به دو دهه فعالیت این شرکت توانسته است علاوه بر اینکه خود را به استاندارد های تولیدی در سطح جهانی برساند، قیمت محصولات خود را نیز نسبت به رقبای خود کاهش دهد و در نتیجه امروز هر مدل دوربین مداربسته را با کیفیت بالا و قیمت مناسب می تواند با نام برند هایک ویژن در بازار تهیه کنید.

گفتیم که کیفیت بالا و قیمت مناسب دو رکن اساسی محصولات هایک ویژن است اما این تنها ویژگی شرکت هایک ویژن نیست. استفاده از نوآوریهای خلاقانه برای تعیین مسیر آینده صنعت دوربین های مداربسته از دیگر موضوعاتی است که این شرکت در سالهای اخیر به آن توجه ویژه داشته است. برای مثال هوشمندسازی دوربین های مدار بسته یکی از این موارد است. قابلیت هایی نظیر Line crossing و Intrusion Detection که برای جلوگیری از ورود افراد به مناطقی خاص استفاده می شود، تکنولوژی People Counting که برای اطلاع از آمار ورود افراد به یک مکان مناسب است، استفاده از تکنولوژی Darkfighter برای امکان مشاهده تصاویر با کیفیت در شب، استفاده از قابلیت Heat Map برای به دست آوردن اطلاعاتی در مورد تمرکز جمعیت در یک مکان، تکنولوژی قابلیت تعقیب هوشمند یا Smart Tracking برای ردیابی سوژه ها و … از جمله ابداعات و نوآوری هاییست که این برند چینی در سالهای اخیر به بازار ارائه کرده است. هایک ویژن به عنوان یک برند بین المللی در ایران بسیار مورد استقبال قرار گرفته است در شهر شیراز نیز وقتی صحبت از دوربین مداربسته شیراز می شود یکی از برندهای پرکاربرد در این شهر را برند دوربین مداربسته هایک ویژن تشکیل می دهد.

دوربین مداربسته شیراز

 

از سوی دیگر ابداعات جدید این شرکت هیچ گاه باعث افزایش هزینه های سرسام آور و تحمیل قیمت های هنگفت به مشتریان نشده است، برای مثلا هایک ویژن توانسته است با تولید تراشه های اختصاصی و استفاده از تکنولوژی هیبریدی هزینه های مشتریان را در استفاده از نوآوری های جدید در دوربین های مداربسته را کاهش دهد.

بگذارید جمع بندی دقیق تری از برند هایک ویژن به صورت خلاصه داشته باشیم::

 

1- در محصولات هایک ویژن از تراشه های الکترونیکی فوق پیشرفته  شرکت آمریکایی Ambrella استفاده شده است.

2-کاهش قیمت تمام شده محصولات نسبت به دیگر برندها

3-استفاده از تکنولوژی هیبریدی (به کمک تکنولوژی هیبریدی آن دسته از مشتریان که زیرساخت سیستم آنالوگ دارند می توانند در صورت تمایل از دوربین های IP استفاده کرده و از قابلیت دوربین تحت شبکه بهره مند شوند.)

4-افزایش قابلیت دید در شب دوربین های مدار بسته با همکاری شرکت آلمانی Osram و استفاده از تکنولوژی Exir

5-استفاده از لنزهای منحصر بفرد اولسن در دوربین ها که یکی از سه تولید کننده برتر لنزهای اپتیکال در سطح جهانی است.

6-استفاده از کابل های POC برای انتقال جریان الکتریکی و اطلاعات تصاویر بر روی یک کابل واحد که تا 1200 متر برد دارد.

7-قابلیت تشخیص چهره که در بعضی از مدل ها با تکنولوژی هوش مصنوعی ادغام شده و سبب افزایش بازدهی تشخیص چهره شده است.

8-هوشمند سازی دوربین ها  با استفاده از تکنولوژی های crossing, Intrusion Detection People Counting,  Darkfighter , Heat map , Smart Tracking

دوربین مداربسته داهوا

شرکت داهوا یکی دیگر از برندهای معتبر در سطح جهان است که سهم قابل توجهی از بازار دوربین های مداربسته و دیگر تجهیزات حفاظتی را به خود اختصاص داده است.  به نظر بسیاری از کارشناسان حوزه دوربین های مداربسته شرکت داهوا یکی از بهترین و پرقدرت ترین تولید کنندگان دوربین مداربسته در جهان به حساب می آید. این شرکت فعالیت خود را از سال 2002 آغاز کرده است و امروز سهم قابل توجهی از بازار اروپا، آمریکا و آسیا را به خود اختصاص داده است. در خصوص نصب دوربین مداربسته شیراز نیز می توان گفت که برند داهوا یکی از پر استفاده ترین برند ها در شهر شیراز به حساب می آید.
استفاده از فناوری ها و تکنولوژی های روز دنیا در شرکت داهوا باعث شده است است که این شرکت یکی پیشتازان صنعت نظارت تصویری هم در بخش سخت افزار و هم در بخش های نرم افزاری به حساب آید. برای اثبات این ادعا کافیست که به این اعداد و ارقام در شرکت داهوا توجه کنید.

در حال حاضر شرکت داهوا دارای چهار مؤسسه تحقیقاتی با عناوین مؤسسه فناوری پیشرفته، مؤسسه Big Data، مؤسسه Chip و مؤسسه Video Cloud  است که دراین موسسات بیش از ۶۰۰۰ مهندس و کارشناس فنی تحقیق و توسعه بر روی فناوری‌های روز در هوش مصنوعی ،IoT ، Cloud services، ویدئو، امنیت سایبری و دیگر فناوری‌ها فعالیت می کنند.

این شرکت توانسته است تا سال 2019  بیش از 900 اختراع را به ثبت برساند. طبق گزارش IHS  در سال ۲۰۱۵، شرکت داهوا رتبه دوم دنیا در داشتن بیشترین سهم از بازار  نظارت تصویری را از آن خود کرده بود این رقم در سال 2019 به رتبه یک نزدیک تر شده است و پیش بینی می شود تا سال 2025 داهوا بیشتری سهم بازار را ازآن خود کرده باشد.

در عین حال، داهوا نخستین شرکت امنیتی چینی است که استاندارد فناوری جهانی HDCVI را اجرا می کند. استاندارد. HDCVI یک فناوری انتقال تصویر با وضوح بالا(HD) از طریق کابل کواکسیال است که امکان انتقال تصاویر HD را با برد طولانی و با هزینه کم فراهم می‌کند.

هوش مصنوعی

تکنولوژی HDCVI  سیگنال ویدئویی را تعدیل کرده و سپس آن را با اتخاذ روش دامنه محور و مدوله‌سازی تربیعی انتقال می‌دهد. این فناوری از تداخل CVBS جلوگیری کرده و سیگنال میزان روشنایی را به‌طور کامل از سیگنال میزان رنگ جدا کرده و از این طریق کیفیت ویدیو را بهبود می‌بخشد. نکته مهم در خصوص این فناوری این است که  شرکت داهوا به عنوان مخترع و صاحب امتیاز اختراع فناوری HDCVI، این فناوری را به عنوان یک استاندارد جهانی آزاد معرفی نموده، و هر شخص ثالثی از جمله تولیدکنندگان رقیب نیز به این فناوری دسترسی دارند.
در حال حاضر شرکت داهوا انواع مختلفی از دوربین های مداربسته با تکنولوژی HDCVI، دوربین های مداربسته چرخشی و حرارتی، دوربین مداربسته IP، دوربین های مدار بسته لامپی، دستگاه های DVR، NVR، XVR، لوازم جانبی، انواع دزدگیرهای اماکن با قابلیت یکپارچگی با سیستم های دیگر، آیفون های تصویری و بی سیم، تولید و به بازار مصرف عرضه می کند.
خانه های هوشمند یکی دیگر از ابداعاتی است که توسط این شرکت با ارائه پکیجی از تولیدات آن شرکت با قابلیت برنامه ریزی به مشتریان عرضه شده است. همچنین جهت حفاظت از محیط های بزرگ و گشت زنی در مناطق نیز اقدام به تولید بهپاد کرده است.

در بالا به دو غول تکنولوژی دوربین های مداربسته و تجهیزات حفاظتی اشاره کردیم و از تولیدات مختلف این دو شرکت چینی که بخش بزرگی از بازار ایران را نیز تحت سیطره خود دارند نیز صحبت کردیم. در ادامه این مقاله می خواهیم به دو نوع دوربین مداربسته و یا بهتر است بگوییم دو تکنولوژی پر کاربرد دوربین های مداربسته که در ایران بسیار مورد توجه قرار گرفته است صحبت کنیم. دوربین های مداربسته وایرلس و تکنولوژی AHD در دوربین های مداربسته.

دوربین های مدار بسته وایرلس

قیمت مناسب دوربین های مداربسته وایرلس به دلیل عدم نیاز این دوربین ها به سیم کشی و نصب آسان آنها است. همین موضوع باعث شده است که دوربین مدار بسته وایرلس برای منازل و فروشگاه ها به شدت بصرفه باشد و از محبوبیت ویژه ای در میان عموم مردم برخوردار شود.

اتصال این دوربین ها به گیرنده تصاویر همانطور که گفتیم بصورت بیسیم انجام می شود. همین موضوع باعث می شود که نصب این دوربین ها زیرساخت های سیم کشی لازم نداشته باشد و آسیبی به نمای ساختمان ها نیز وارد نشود.
دوربین های مداربسته وایرلس یا بی سیم به دو گروه تقسیم می شوند:
1- دوربین های مداربسته ای که جهت انتقال تصویر بر روی گوشی توسط امواج وای فای (WIFI) به مودم متصل می گردند. این دوربین های مداربسته برای ضبط تصاویر نیازی به DVR مجزا نداشته و تصاویر در حافظه ای که درون دوربین تعبیه شده است ضبط می گردد. این دوربین های مدار بسته در بازار به دوربین های مداربسته وای فای معروف می باشند.
2- دوربین های مداربسته ای که جهت اتصال دوربین به DVR نیاز به سیم کشی نداشته و بصورت بی سیم یا وایرلس به دی وی آر متصل می شوند. این دوربین های مداربسته در بازار به دوربین های مداربسته وایرلس معروف می باشند.

تکنولوژی AHD در دوربین های مداربسته

AHD یا Analog High Definition  تکنولوژی انتقال تصویر بر بستر کابلهای کواکسیال تا فاصله 500 متر می باشد.این تکنولوژی تا حد زیادی قادر به کاهش نویز رنگ و تولید تصویر بهتر در مقایسه با دستگاههای آنالوگ قدیمی است.
دوربین های مدار بسته با تکنولوژی AHD همان دوربین های مداربسته آنالوگ هستند با تصاویر بهینه شده که بهبود بسیار زیادی در کیفیت تصویر ایجاد شده لذا امکان تولید تصاویر با کیفیت 2 مگاپیکسل یا همان 1080p  فراهم شده است.
دوربین های مدار بسته AHD انواع مختلفی دارند. مدل های دام، بالت، بند انگشتی که کیفیت تصاویر، جنس بدنه و برد دید در شب متفاوتی دارند و شما می توانید آن ها را در مدل های مختلف دوربین مدار بسته نظیر دوربین های  مداربسته ای که در همین صفحه معرفی شده اند جستجو کنید.
جهت نصب و راه اندازی دوربین مداربسته AHD به دوربین های مدار بسته ای اچ دی (AHD) و دستگاه ضبط کننده یا دی وی آر (DVR) نیاز می باشد.

نکته پایانی

شرکت شبکه گستر مهر تجارت، ارائه دهنده راهکارهای حفاظتی و سیستم های امنیتی.

حوزه فعالیت شرکت مهر تجارت دوربین مداربسته، سیستم های حفاظت تصویری، سیستم های آلارم، حفاظت فیزیکی، شبکه های کامپیوتری و سیستم های یکپارچه حفاظتی می باشد.  از جمله خدمات مهر تجارت می توان به مشاوره و طراحی سیستم، طراحی مناقصات، تامین کالا و خدمات، پیاده سازی و نصب تجهیزات، گارانتی کالا و قطعات، تعمیر و پشتیبانی سیستم، آموزش و بهینه سازی سیستم های موجود اشاره نمود.



:: بازدید از این مطلب : 269
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد

یکی از بحث هایی است که برای افزایش امنیت محیط های مسکونی در میان ساکنین یک ساختمان یا یک مجتمع مسکونی اتفاق می افتد. سوال اصلی چنین جمع هایی این است که کدام یک از انواع دوربین مدار بسته برای استفاده در منزل مناسب است؟ اگر تا به حال وسیله ای از حیاط منزل شما دزدیده شده است! رانندۀ سر به هوایی با ماشین شما که جلوی در خانه خود پارک کرده‌ بودید، برخورد و فرار کرده باشد! به احتمال زیاد الان در زمره افرادی هستید که برای ارتقای امنیت محل سکونت به دنبال دوربین مدار بسته برای منزل خود میباشید و در عین حال چیز زیادی از آن نمیدانید. مسلما داشتن شاهد صادقی مانند دوربین مدار بسته برای منزل ارزش سرمایه گذاری کردن را دارد و بنابراین در این مقاله میخواهیم به شما کمک کنیم تا بهترین دوربین مدار بسته برای منزل خود انتخاب کنید.

این دستگاه های کوچک که هر روز هوشمندتر میشوند طوری طراحی شده اند که در شرایط آب و هوایی مختلف مانند برف، باران، دمای هوای بالا یا پایین مقاومت کافی را داشته باشند و این موارد تاثیر بر عملکرد آنها نداشته باشد. به طور کلی نوعی از دوربین مدار بسته برای منزل مناسب است که در وهلۀ اول بی سیم بوده و علاوه بر آن قابلیت ارسال تصویر از طریق اینترنت را داشته باشد. از آنجایی که امروزه وجود شبکه های وای فای در منازل امری عادی به حساب می‎آید؛ وجود چنین قابلیتهایی در دوربین مدار بسته برای منزل شما این امکان را فراهم میکند که به صورت زنده و آنلاین شرایط حاکم بر محل سکونت خود را بررسی کنید.

دوربین مداربسته برای منزل

دیگر ویژگی مهمی که میتواند در انتخاب دوربین مدار بسته برای منزل شما تاثیر به سزایی داشته باشد، قابلیت ارسال هشدار به تلفن همراه شما است. بر اساس این ویژگی و تنظیمات انجام شده هنگامی که شی یا فردی در منطقۀ تنظیم شده و در محدودۀ دید دوربین حرکت کند پیام هشداری برای شما فرستاده میشود یا در بعضی دوربین ها قابلیت ضبط ویدیویی صحنه وجود دارد. در دستگاههای پیشرفته‌تر حتی این امکان وجود دارد که با استفاده از میکروفن و بلندگوهای تعبیه شده در فضای بیرونی محل سکونت شما هنگامی که پیام هشدار را دریافت کردید توسط تلفن هوشمندتان با فردی که در آن محوطه قرار دارد و سنسور هشدار را فعال کرده صحبت کنید.

بدین ترتیب با انتخاب دوربین مدار بسته برای منزل خود میتوانید به آسانی و با خیال راحت بر اتفاقات جاری در خانه و حوالی آن مسلط باشید، بدون اینکه حتی نیاز به حضور فیزیکی در خانه باشد. توجه داشته باشید که بعضی از دوربین ها صرفا برای استفاده در محیط داخلی و سربسته مناسب هستند و بعضی دیگر برای فضای بیرونی طراحی شده اند. در این بین دوربین هایی وجود دارند که میتوان آنها را هم در منزل و هم در محیط بیرونی آن استفاده کرد.

دوربین های مدار بسته که در فضای بیرونی قرار دارند چطور کار میکنند؟

اگر به دنبال دوربین مداربسته برای منزل و به خصوص فضای بیرونی محل سکونت خود هستید. شاید بد نباشد که با طرز کار آنها آشنایی داشته باشید. بیشتر دوربین های مدار بسته امنیتی که در فضای بیرونی خانه یا ساختمان نصب میشوند بی‌سیم بوده و از شبکه رادیویی وای فای استفاده میکنند تا به شبکه خانگی شما متصل شوند. با این کار و با استفاده از اپلیکیشنی که بر روی تلفن همراه شما نصب میشود این امکان را فراهم میکنند تا از هر جایی که هستید که تصاویر آنها دسترسی داشته باشید. اما علاوه بر این مدلها موارد دیگری هم هستند که به کابل و سیم نیاز داشته و از فناوری‌های دیگری مانند اترنت، بلوتوث، اینترنت مرکزی ساختمان و مانند آن برای اتصال به اپلیکیشن و تلفن همراه شما استفاده میکنند.

در انتخاب دوربین مدار بسته برای منزل خود باید به شرایط نصب آن هم توجه داشته باشید. همانطور که از نامش پیداست دوربین نصب دوربین‌های بی سیم  از همتاهای سیم دار آنها ساده تر است. بدیهی است که برای نصب این دوربین ها نیاز به کابل کشی ندارید. از سوی دیگر مجبور نیستید آنها را نزدیک پورت اترنت نصب کنید بنابراین در جانمایی این دوربین ها با مشکل کمتری مواجه خواهید شد. در مقایسه با انواع دیگر دوربین مدار بسته برای منزل، نصب دوربین های وای فای که با باتری کار میکنند از همه ساده تر است. تا وقتی که در محدوده پوشش دهی روتر شما قرار دارند میتوانید به راحتی آنها را هر جایی نصب کنید؛ بدون آنکه نگران کابل کشی یا اتصال آنها به منبع برق باشید. این دوربین ها معمولا از باتری های قابل شارژ استفاده میکنند که به راحتی قابل تعویض شدن هستند. از سوی دیگر این نقطه قوت آنها در عین حال نقطه ضعف هم به حساب می‌آید، زیرا دانما نیاز به تعویض و شارژ باتری ها دارید و در نظر داشته باشید که این باتری ها در هوای سرد سریعتر تخلیه میشوند. نصب دوربین هایی که با بلوتوث کار میکنند هم ساده است اما مشکل اینجاست که برای اتصال آنها باید در شعاع 13 متری آنها باشید.

توجه داشته باشید که اگر انتخاب نهایی شما در مورد دوربین مدار بسته برای منزل دوربین بی سیم است؛ دوربینی را انتخاب کنید که یا به باند رادیویی 2.4 گیگاهرتز یا 5 گیگا هرتز متصل شود. اگر سیگنالهای شبکۀ وای فای خانگی شما ضعیف است بهتر است از یک تقویت کننده سیگنال یا wireless range extender استفاده کنید.

کیفیت تصویر

اگر کیفیت تصویر دوربین مدار بسته برای منزل شما به قدر کافی خوب نباشد و تصویر واضحی از آنچه که پیرامون محل زندگی شما میگذرد نشان ندهد، عملا بلا استفاده است. دوربینی که کیفیت تصویر آن 720p است تصویر مناسبی را ارائه میکند. اما مشخصا دوربینی که کیفیت تصویر آن 1080p باشد علاوه بر اینکه تصویری با کیفیت بالاتر نمایش میدهد، جزئیات بیشتری را هم فراهم میکنند. میتوان گفت کیفیت تصویر 1080محبوب ترین رزولوشنی است که معمولا افراد در مورد دوربین مدار بسته برای منزل خود انتخاب میکنند. به علاوه نیاز به فضای ذخیره سازی خیلی زیادی ندارد و با کیفیت خوبی از طریق تلفن، تبلت، مانیتور کامپیوتر شخصی و تلویزیون دیده میشود.

دوربین های پیشرفته تری هم هستند که کیفیت تصویر 4K ارائه دهند. اما در وهلۀ اول برای اینکه به خوبی کار کنند باید شبکۀ اینترنت خانگی شما سرعت بالا و سیگنالهای قوی داشته باشد. در غیر اینصورت تصویر دریافتی  شما با مشکلات عدیده ای مواجه خواهد شد. از دیگر نقاط ضعفی که ممکن است با انتخاب این دوربین مدار بسته برای منزل خود داشته باشید نیاز به فضای ذخیره‌سازی بسیار زیاد و متعاقبا هزینه بالایی که بابت آن متحمل میشوید است.

دوربین مداربسته منزل

ویژگی های مهم دیگر

علاوه بر کیفیت تصویر هنگام انتخاب دوربین مدار بسته برای منزل، باید به زاویه دید آنها هم توجه داشته باشید. همچنین قابلیت دید در شب از ویژگی‌های مهم و مفید دوربین مدار بسته برای منزل به شمار می‌آیند. بیشتر دوربین‌ها از ال ای دی‌ های IR یا مادون قرمز برای ارائه تصویر سیاه و سفید در شب استفاده میکنند. اما تعداد دیگری هم هستند که با استفاده از نور سفید حتی در شب و نور کم هم تصویر تمام رنگی ارائه میدهند. بهتر است دوربینی انتخاب کنید که در هنگام تاریکی و نور کم تا شعاع حداقل 12 یا 13 متری دوربین را پوشش بدهد.

تشخیص صدا و حرکت

هنگام انتخاب دوربین مدار بسته برای منزل باید نیازهای خود را به طور کامل شناسایی کنید تا بتوانید بهترین مورد را خریداری کنید. برخی از دوربین‌هایی که در فضای بیرونی محل سکونت نصب میشوند به حسگرهای حرکت و صدا مجهز هستند. هر گونه حرکتی که در محوطۀ تنظیم شده صورت بگیرد موجب تحریک این سنسورها میشود. در ادامه این حسگرها به دوربین دستور ضبط ویدیو و گاها ارسال پیام هشدار را میدهند. این پیام هشدار میتواند از طریق پیامک، ایمیل یا زنگ زدن به تلفن همراه شما صورت بگیرد.

اگر بخواهید لایه امنیتی دیگری به سیستم امنیتی محل سکونت خود اضافه کنید. میتوانید دوربین مدار بسته برای منزل با قابلیت تشخیص صدا تهیه نمایید. با این ویژگی اگر شخصی بیرون از محدودۀ لنز دوربین یا سنسورهای حرکتی باشد، با استفاده از حسگرهای صدا باز هم متوجه حضور آنها می‌شوید. توجه داشته باشید که میزان حساسیت این سنسورها باید به گونه‌ای تنظیم شود که صدای حیوانات خانگی مانند سگ یا گربه، ماشین‌های پر سر و صدا و صداهای تصادفی دیگر موجب تحریک سنسور نشوند. در بیشتر موارد وقتی دوربین مدار بسته برای منزل شما مجهز به میکروفن و سنسور صوتی باشد، به بلندگو هم مجهز بوده و امکان برقراری صدا را به صورت دوطرفه فراهم میکند. بدین ترتیب میتوانید با فرد یا افرادی که در آنجا حضور دارند گفتگو کنید.

فضای ذخیره‌سازی

از دیگر نکات مهمی که هنگام انتخاب دوربین مدار بسته برای منزل باید به آن توجه کنید، فضای ذخیره‌سازی است. کاملا مشخص است که ویدیوهای ضبط شده نیاز به فضایی برای ذخیره شدن دارند تا امکان دسترسی مجدد به آنها فراهم باشد. راه‌های زیادی برای ذخیره‌سازی این ویدیوها وجود دارد. به صورت معمول برای صرفه‌جویی در هزینه این ویدیوها تا مدت مشخصی مثلا 30 روز نگهداری میشوند و پس از آن ویدیوهای قدیمی پاک شده و ویدیوهای جدید بر روی آنها ضبط شده یا به اصطلاح overwrite میشوند.

در بعضی از دوربین‌ها امکان تعبیۀ کارت حافظۀ SD وجود دارد. اما مشخصا ظرفیت این نوع حافظه محدود است. هاردهای اکسترنال محبوب‌ترین نوع فضای ذخیره‌سازی در زمینه دوربین مداربسته برای منزل به شمار میروند.

البته باید بدانید که در انتخاب دوربین مدار بسته برای منزل و ذخیره‌سازی تصاویر آن، معمولا به NVR یا DVR هم نیاز دارید. NVR  شکل کوتاه شدۀ عبارت Netwrok Video Recorder به معنای ضبط کننده ویدیو تحت شبکه میباشد. ضبط کننده NVR  با استفاده از شبکۀ اینترنت، تصاویر ویدیویی را به صورت مستقيما و با استفاده از کابل Cat5 یا Cat6 ضبط می‌کنند. NVR همراه با دوربین‌های مداربسته تحت شبکه IP  به کار می‌رود. به علاوه دو نوع NVR وجود دارد. PoE ، که عموماً با پورت های اترنت (Ethernet) به دوربین‌های PoE متصل میشوند. NVR وای فای (WiFi) که قابلیت اتصال به درگاه NO  را دارند تا امکان اتصال دوربین به صورت بی‌سیم فراهم شود.

نوع دیگر ضبط کننده‌های دیجیتال،DVRها هستند. DVR شکل کوتاه شدۀ عبارت (Digital Video Recorder) است. DVRها به وسیلۀ کابل‌ها و اتصالات کواسیکال تصاویر ویدیویی را ضبط کرده و پیش از ارسال از طریق سیگنال دیجیتال آنها را فشرده می‌کنند. ضبط کننده دیجیتال DVR با دوربین مدار بسته آنالوگ سازگار است.

هزینه

مسلما هزینه از عوامل مهم دیگر در انتخاب دوربین مدار بسته برای منزل به شمار میرود. بهتر است بدانید که دوربینهای مدار بسته که قابلیت نصب در محیط خارج از منزل را دارند، نسبت به همتایان خود که در محیط سربسته نصب میشوند، گرانتر هستند. مشخصا دوربین ها با ویژگیهای مختلف در بازۀ قیمتی مختلفی وجود دارند که هر یک از آنها میتوانند خدمات مناسبی را ارائه دهند. اما در نظر داشته باشید که هر چقدر دوربین مدار بسته برای منزل شما هوشمندتر باشد، نیازمند پرداخت هزینۀ بیشتری خواهید بود. مجهز بودن دوربین به ویژگی‌هایی مانند  حسگر حرکتی یا صوتی، تشخیص چهره، اتصال سلولی، ضبط ویدیو به صورت time-lapse ، ویژگیهای مربوط به فضای ذخیره‌سازی، قابلیت اتصال باتریهای شارژی و مانند آنها موجب بالاتر رفتن قیمت و هزینۀ پرداختی شما میشوند.

کلام آخر

اولین گام انتخاب بهترین دوربین مدار بسته برای منزل، شناسایی نیازها و خواسته‌هایتان است. سپس با اندکی آشنایی با ویژگیهای مختلف دوربینهای مدار بسته، مانند مواردی که در این مقاله ذکر شد؛ میتوانید بهتر تصمیم‌گیری کنید. یکی دیگر از روشهایی که سریع و مطمئن تر شما را به انتخاب دوربین مدار بسته برای منزل هدایت میکند، کمک گرفتن از متخصصان و نمایندگان فروش این محصولات میباشد. بسیاری از شرکت‌ها مانند مهرتجارت به صورت رایگان در این زمینه به شما مشاوره میدهند و شما تا رسیدن به گزینۀ مورد نظرتان همراهی میکنند.



:: بازدید از این مطلب : 292
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد

از پرکاربردترین و پرفروش‌ترین انواع دوربین مدار بسته است. این نوع دوربین مدار بسته در کنار دوربین مدار بسته بولت (Bullet)، اکثریت دوربین‌های مدار بسته را تشکیل می‌دهند. استفاده از این دوربین ها در نظارت ویدئویی در امنیت افراد، اموال، منابع و ساختمان‌ها امروزه نقش پررنگی دارد. تعداد دوربین‌های مدار بسته در جهان در سال‌های گذشته رشد به سزایی داشته، به طوری که در سال 2014 تخمین زده می‌شد که 240 میلیون دوربین مدار بسته در سراسر جهان فعالند، و این عدد در پایان سال 2019 به 770 میلیون رسیده است. همچنین پیش‌بینی می‌شود که در سال 2021 نیز تعداد دوربین های مدار بسته در جهان رشد 7 درصدی داشته باشد.

دوربین مدار بسته دام

دوربین‌های مدار بسته بر اساس موارد مختلفی همچون نوع سیگنال و شکل ظاهری دسته‌بندی می‌شوند. در دسته‌بندی بر اساس شکل ظاهری، می‌توان به دوربین‌های دام، بولت، فیش‌آی، باکس و کیوب اشاره کرد. دوربین مدار بسته دام که رایج‌ترین نوع دوربین مدار بسته بوده و امروزه در انواع ساختمان‌های تجاری، مسکونی، عمومی و همچنین سیستم نظارت شهری استفاده می‌شود، به شکل گنبدی بوده و به همین دلیل به این نام خوانده می‌شود. در این مطلب قصد داریم با بررسی ویژگی‌ها، کاربردها، مزایا و محدودیت‌های این نوع دوربین، به بررسی آن بپردازیم.

شکل ظاهری دوربین مدار بسته دام

دوربین مدار بسته دام داخل یک محفظه شیشه‌ای به شکل یک نیم‌کره و گنبدی شکل بوده و به همین دلیل به آن دوربین دام (به انگلیسی: Dome و به معنای گنبد و برآمدگی) می‌گویند. دوربین‌های دام بسیار پر استفاده بوده و در انواع و اندازه‌های مختلف طراحی شده‌اند به طوری که بتوانند در برابر عوامل مختلف بیرونی مانند سرقت، رطوبت و گرد و خاک مقاومت کنند. همچنین از قابلیت‌های مختلف مانند دید در شب و ارسال تصاویر بر روی اینترنت نیز می‌توانند بهره برند. دوربین مداربسته دام نصب نسبتا ساده‌ای داشته و از قسمت صاف پشتی خود به هرجایی مانند سقف یا پایه‌ای مخصوص پیچ می‌شود. به دلیل شکل دوربین دام که از بالا متصل می‌شود، جلوی ساخت لانه یا تار توسط جانورانی مثل کبوتر‌ یا عنکبوت گرفته شده و پوشش لنز دوربین به این وسیله گرفته نمی‌شود، مسئله‌ای که در دوربین‌های بولت می‌تواند مشکل‌ساز شود.

دوربین‌های مدار بسته دام به دلیل شکل ظاهری خود در فضاهای بزرگ می‌توانند پوشش مناسبی ارائه دهند. اگرچه بسیاری از این دوربین‌ها می‌توانند در فضای آزاد و در معرض باران نیز نصب شوند، ولی در بسیاری از موارد برای کاربردهای داخلی استفاده می‌شوند. ظاهر مناسب و شکیل آن‌ها استفاده از این نوع دوربین را برای نصب در لابی هتل‌ها، سالن‌های بزرگ در فروشگاه‌ها و رستوران‌ها ممکن کرده است. پوشش لنز این دوربین‌ها گسترده‌تر بوده و در بعضی از مدل‌ها (دوربین اسپید دام) قابلیت حرکت و کنترل از راه دور را نیز دارد، در حالی که در دوربین‌های بولت جهت لنز به سمت یک نقطه بوده و دستی تنظیم می‌شود، اگرچه از لحاظ فاصله قادر به پوشش مناطق دورتری هستند.

دوربین اسپید دام

نوع خاصی از دوربین دام نیز وجود دارد که به اسپید دام (PTZ Camera) معروف بوده و نام انگلیسی آن برگرفته از سه کلمه‌ی Pan، Tilt و Zoom است که به معنای حرکت در راستای بالا و پایین، چپ و راست و همچنین بزرگنمایی می‌باشد. همانطور که از اسم این نوع دوربین پیداست، لنز آن قابلیت حرکت و پوشش گسترده‌ی محیط را دارد. استفاده از این دوربین نیازمند اپراتوری برای کنترل آن به صورت دستی و بررسی تصاویر است. بسته به نوع نرم‌افزار، دستگاه می‌تواند حرکات را به صورت اتوماتیک نیز دنبال کرده و ضبط کند. این دوربین این مزیت را دارد که می‌توان از راه دور و با تغییر زاویه و بزرگنمایی لنز آن، به تصاویر زنده از مکان وسیعی در حالت 180 درجه یا 360 درجه دست پیدا کرد.

اگرچه دوربین اسپید دام با حرکت خود فضای زیادی را پوشش می‌دهند ولی به تنهایی و به صورت همزمان زاویه دید محدودی داشته و این می‌تواند در کاربری عمومی مشکلاتی را به همراه آورد. به طور مثال در صورتی که این دوربین‌ها روی حالت اتوماتیک یا پیش‌فرض تنظیم شده باشند، چرخه‌ی ضبط آن‌ها امکان دارد به صورتی عمل کند که بعضی از نقاط را در لحظات حساس پوشش نداده و حوادث مهمی را از دست دهد. همچنین به دلیل وجود قطعات مکانیکی زیاد که در حال حرکت هستند، امکان خرابی زودهنگام در دوربین های اسپید دام بیشتر بوده و عمر کوتاه‌تری دارند.

دوربین مدار بسته دام

بیشتر بخوانید: دوربین مداربسته برای منزل

مزایای دوربین مدار بسته دام

دوربین های مدار بسته دام با شکل ظاهری خاص خود مزیت‌هایی را به ارمغان آورده‌اند که کاربردهای مهمی را برای آن‌ها به وجود آورده است. در این قسمت به بررسی چند مزیت کلیدی در دوربین دام می‌پردازیم.

مشخص نبودن جهت ضبط تصویر

یکی از مهم‌ترین و عمده‌ترین مزایای دوربین‌های مدار بسته دام، این است که افراد بیرونی نمی‌توانند جهت فیلمبرداری آن را به راحتی تشخیص دهند. لنز دوربین داخل یک برآمدگی شیشه‌ای است که داخل آن به سختی دیده می‌شود، بنابراین فرد خاطی نمی‌تواند متوجه شود که لنز دوربین به چه سمتی نشانه رفته است. این عدم قطعیت و مشخص نبودن نقاط مورد پوشش توسط دوربین خود باعث ایجاد عدم امنیت برای فرد سارق می‌شود. احتمال به شناسایی دستگیری توسط مراجع امنیتی، باعث پیشگیری از وقوع جرم توسط مجرمین شده است.

استقامت مکانیکی بالا

از دیگر مزایای دوربین مدار بسته دام باید به استقامت بالای آن‌ها اشاره کرد. دوربین های مدار بسته همیشه در معرض خرابکاری بوده و سارقان در صورت احساس خطر و احتمال شناسایی، به خراب کردن و در نتیجه از بین بردن نظارت آن‌ها می‌پردازند. دوربین دام به گونه‌ای طراحی و ساخته می‌شود که در مقابل خرابکاری و آسیب مجرمان در امان بماند. قاب دوربین‌ها با استانداردهای بالای ضد خرابکاری (مانند IK08 و IK10) (لینک خارجی https://en.wikipedia.org/wiki/EN_62262) طراحی شده‌اند و از خود دوربین درون محفظه‌ای بسیار محکم و غیر قابل نفوذ محافظت مکانیکی می‌شود. از کار انداختن این دوربین‌ها به راحتی ممکن نبوده و نیازمند ابزار خاص است. در مقابل دوربین‌های بولت را که در ارتفاع پایین‌تری هم قرار دارند را می‌توان به صورت دستی تغییر جهت داده و جلوی ضبط تصاویر را گرفت.

زاویه دید وسیع

دوربین‌های مدار بسته دام به گونه‌ای است که می‌تواند زاویه‌ی وسیع‌تری را نسبت به دوربین‌های دیگر پوشش دهد. لنز دوربین بولت به عنوان دیگر نوع پرفروش دوربین مداربسته به یک سمت نشانه رفته، و اگرچه از قابلیت بزرگنمایی و دید تا دوردست خوبی بهره می‌برد، اما زاویه‌ی بزرگی را نمی‌تواند تحت پوشش خود قرار دهد. دوربین دام در مکان‌های وسیع و سالن‌های بزرگ پراستفاده‌تر است. در سالن‌های رستوران، بانک، محوطه‌های بزرگ مانند مدرسه، چهارراه‌های شلوغ شهر، سالن‌های تولید و همچنین بیمارستان‌ها می‌توان دوربین‌های مدار بسته از نوع دام را یافت.

سایر ویژگی‌ها

دوربین های مدار بسته دام از مزیت‌های گوناگون دوربین های مدار بسته نیز استفاده می‌برند. به طور مثال انواع گوناگونی از دوربین دام به صورت ضد آب و مقاوم در برابر باران ساخته شده است. از این دوربین‌ها می‌توان در بیرون از ساختمان‌ها، خیابان‌های شهر و مناطقی که امکان تماس با آب وجود دارد استفاده کرد. همچنین بعضی دوربین های مدار بسته دام را به وسیله هیتر گرمایی و سنسور دما به طوری طراحی کرده‌اند که قابلیت کار در دماهای بسیار پایین یا بالا را داشته باشد. استفاده از قابلیت دید در شب (IR) نیز در دوربین های مدار بسته دام باعث می‌شود استفاده از آن‌ها در تاریکی شب و اماکن تاریک ممکن شود.

بیشتر بخوانید: نمایندگی هایک ویژن   پشتیبانی هایک ویژن

محدودیت‌های دوربین دام

دوربین دام محدودیت‌هایی نیز دارد که باعث می‌شود در مواردی استفاده از انواع دیگر، دوربین مدار بسته به‌صرفه‌تر باشد. بعضی از این محدودیت‌ها را بررسی می‌کنیم.

نصب سخت‌تر به نسبت دوربین بولت

دو نوع دوربین مدار بسته‌ی دام و بولت عمده‌ی دوربین‌ها را تشکیل می‌دهند. هر دو نوع این دوربین‌ها با توجه به استفاده مکرر از نصب و راه‌اندازی ساده‌ای برخوردارند. به هر حال، نصب دوربین مدار بسته دام نسبت به دوربین نوع بولت اندکی سخت‌تر است. دوربین بولت دارای پایه‌ایست که مستقلا به دیوار متصل شده و به راحی جدا می‌شود، در حالی که در دوربین دام باید قسمت مسطح دوربین به سقف متصل شود. همچنین برای تغییر زاویه‌ی مورد پوشش دوربین دام باید آن را باز کرده و مجددا تنظیم نمود، در حالی که زاویه‌ی ضبط دوربین بولت را می‌تواند به راحتی و دستی تغییر داد و هر هر جایی که در اطراف دوربین قرار دارد، تصویربرداری کرد.

محدودیت محل نصب

اگرچه هر دو نوع دوربین مدار بسته دام و بولت با قابلیت‌های خاص استفاده شده در آن‌ها توانایی نصب در هر محیطی را دارند، اما نصب دوربین دام می‌تواند محدودیت‌هایی داشته باشد. به طور مثال دوربین دام به گونه‌ای طراحی شده که قسمت مسطح آن به سقف متصل شود، مسئله‌ای که همیشه ساده نبوده و امکان وجود محدودیت هست. در مقابل دوربین‌های مدار بسته بولت را می‌توان به هر قسمتی از دیوار یا سقف متصل کرد. همچنین در نصب ،دوربین مدار بسته دام در قسمت‌های گوشه‌ای محیط، حداقل نصف فضای اطراف آن‌ها را دیوار پوشش داده فلذا از پتانسیل کامل خود استفاده نمی‌کنند. این مسئله باعث شده دوربین دام در میان فضاهای وسیع بیشتر به کار رود. ظاهر زیباتر آن نیز این کاربری را بیشتر مورد توجه قرار داده است.

کلام آخر؛ در خرید دوربین دام به چه مسائلی توجه کنیم؟

دوربین مدار بسته دام پراستفاده‌ترین نوع دوربین مدار بسته در دسته‌بندی مربوط به شکل ظاهری هستند. این دوربین‌ها با امکانات خود قابلیت استفاده در هر مکان و شرایطی را دارند. از جمله مسائل مورد توجه در هنگام خرید، تعداد دوربین مورد نیاز است. دوربین‌های دام می‌توانند فضای بیشتری را ولی در فاصله کوتاه‌تر پوشش دهند. نوع PTZ این دوربین نیز قابلیت حرکت و پوشش کامل محیط را دارد، ولی این پوشش حداکثری به صورت همزمان مهیا نیست. محل و نوع استفاده از دوربین نیز باید مورد توجه قرار گیرد، در صورت قرار داشتن دوربین در خارج از محیط ساختمان باید در برابر باران و گرد و خاک مقاومت داشته و در صورت استفاده در تاریکی، باید به قابلیت دید در شب (IR) مجهز باشد. مطرح کردن این سوالات با مشاوران مجرب در نصب دوربین مدار بسته می‌تواند به انتخابی مطمئن و مناسب کمک کند.

بیشتر بخوانید: برند هایک ویژن



:: بازدید از این مطلب : 274
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد
 

با خواندن اين عنوان ممكن است بعضي از شما فكر كنيد مگر تفاوتي بين فرآيند فروش (Sales Process) و متدولوژي فروش (Sales Methodology) وجود دارد؟ بله قطعا اين دو با يكديگر متفاوت هستند. فرآيند فروش و متدولوژي فروش از مفاهيم پايه فروش سازماني محسوب مي‌شوند و لازم است شما به عنوان يك فروشنده اين مفاهيم را بشناسيد، كاربردهاي آنها را بدانيد و بتوانيد تفاوت‌ آنها را تشخيص دهيد.

 

فرآيند فروش چيست؟

فرآيند فروش يك راهنما براي هدايت كارشناس فروش است كه بتواند با كمك آن فرآيندهاي خريد مشتريان را تسهيل كند. فرآيند فروش فقط روي معامله‌هاي فروش و فرصت‌ها تمركز دارد.

برچسب زدن معامله‌هاي فروش با مراحل فرآيند فروش به فروشندگان كمك مي‌كند تا فرصت‌هايي را كه به صورت دلخواه در دسترس قرار مي‌گيرند، شناسايي و تعيين كنند. فرآيند فروش فروشندگان را از طريق مجموعه فعاليت‌هايي كه براي ارتقاي فروش به آنها نياز دارند، راهنمايي مي‌كند.

يك فرآيند فروش بايد به اين سوالات پاسخ دهد: آيا نرخ سود كسب‌وكار را بهبود مي‌بخشد؟ آيا كمك مي‌كند چرخه خريد/ فروش خلاصه‌تر يا كوتاه‌تر شود؟ آيا كمك مي‌كند ارزش معامله‌هاي فروش يا سودآوري به حداكثر برسد؟ اگر يك فرآيند فروش اين نتايج را به همراه نداشته باشد، قطعا عملكرد نادرستي داشته است.

آيا فرآيند فروش ايدئال وجود دارد؟

فرآيند فروش مختص شركت يا سازمان است. فرآيند فروش بر اساس مواردي انجام مي‌شود كه يكي از آنها سابقه طولاني كسب‌وكار به عنوان يك سازمان است. فرآيند فروش بايد نشان‌دهنده بهترين تجارب جمعي باشد كه ما از تجزيه و تحليل موفقيت‌هايمان به دست آورده‌ايم يا از بررسي شكست‌هايمان آموخته‌ايم.

اما به اين نكته توجه داشته باشيد كه فرآيند فروش براي هر شركتي منحصربه‌فرد است. فرآيندهاي فروش براي كسب‌وكار ما تاثير خوبي دارند، با استراتژي‌هاي ما متناسب هستند، به جذب مشتريان بالفعل كمك مي‌كنند و با فرهنگ و ارزش‌هاي سازمان ما مطابقت دارند.

به همين دليل است كه هر شركت فرآيند فروش منحصربه‌فردي دارد. هر شركتي استراتژي‌هاي مختلف، فرهنگ‌هاي مختلف و ارزش‌هاي مختلف دارد. آنچه تجارت خوب و مشتري عالي براي يك شركت تلقي مي‌شود ممكن است براي كسب‌وكار ديگري وحشتناك باشد.

متدولوژي فروش چيست؟

متدولوژي‌هاي فروش متفاوت هستند و معمولا توسط فروشندگان يا مشاوران فروش توسعه مي‌يابند. متدولوژي‌هاي فروش رويكردهايي منحصربه‌فرد براي اثربخشي فروش و توسعه مهارت‌هاي فروش ارائه مي‌كنند. متدولوژي‌هاي فروش مهمي وجود دارند كه از آنها با اين نام‌هاي بزرگ ياد مي‌شود: متدولوژي راهكار فروش، فروش با تمركز بر مشتري، فروش تحريك‌آميز، فروش SPIN، فروش مبتني بر بينش، فروش چالش‌گر، متدولوژي مشاوره فروش و… .

بسياري از متدولوژي‌هاي فروش با تمركز خاصي آغاز شده‌ است. براي مثال متدولوژي فروش SPIN با تمركز بر كشف و روش‌شناسي بر پايه پرسش براي بررسي و درك مشكلات مشتري آغاز شد.

برخي متدولوژي‌هاي فروش تمايل دارند بيشتر روي قسمت خاصي از فرآيند فروش تمركز داشته باشند. براي مثال متدولوژي فروش چالش‌گر بينشي را براي مشتري ايجاد مي‌كند تا او را به سمت اقدام كردن تشويق كند. برخي از متدولوژي‌هاي فروش روي مذاكره تمركز دارند كه در پايان فرآيند فروش اتفاق مي‌افتد.

چگونه فرآيند فروش يك كسب‌وكار با متدولوژي فروش آن متناسب باشد؟

متدولوژي‌هاي فروش اغلب با فرآيند فروش اشتباه گرفته مي‌شود، اما همانطور كه توضيح داده شد آنها با يكديگر تفاوت دارند. هر فروشنده يك فرآيند عمومي را در روش خود در نظر مي‌گيرد، بنابراين اگر يك سازمان فرآيند فروش نداشته باشد مي‌تواند از فرآيند فروش عمومي استفاده كند.

اما در اينجا مشكلي در فرآيند فروش عمومي وجود دارد. فرآيند فروش عمومي براي همه كسب‌وكارها نظير فروش ماشين‌آلات، پيشنهاد سرمايه‌گذاري يا فروش تجهيزات معدن به يك روش عمل مي‌كند و اين مطلوب نيست.

مشكل ديگر فرآيند فروش عمومي اين است كه در صورتي كه شركت ما فرآيند فروش نداشته باشد و نزديك‌ترين رقيب حرفه‌اي ما نيز فاقد فرآيند فروش باشد، هر دو از يك فرآيند فروش عمومي استفاده مي‌كنيم كه باعث مي‌شود وجه تمايزي نداشته باشيم.

اكنون مي‌توانيد مشكل عدم استفاده از يك فرآيند فروش منحصربه‌فرد را ببينيد. اگر متدولوژي فروش را تهيه كنيم بايد فروشنده را متقاعد كنيم كه روش خود را با فرآيند فروش ما تطبيق دهد نه با فرآيند فروش عمومي. اگر اين كار را انجام ندهيم فروشندگان را سردرگم كرده و قطعا بهترين نتايج ممكن را كسب نخواهيم كرد.

 

كدام متدولوژي فروش براي كسب‌وكار ما مناسب است؟

كدام متدولوژي فروش را خريداري مي‌كنيد؟ انتخاب متدولوژي فروش مناسب به عوامل مختلفي بستگي دارد. تفاوت ميان متدولوژي‌هاي فروش معمولا كوچك و نامحسوس هستند. بهتر است متدولوژي فروشي را انتخاب كنيد كه متناسب با اولويت‌هاي فعلي شما باشد. برخي از آنها در تكنيك‌هاي پرسش قوي‌تر هستند، برخي ديگر براي توسعه حساب‌هاي بزرگ بهينه‌سازي شده‌اند و برخي ديگر براي استراتژي معامله و مديريت كانال ارتباطي در نظر گرفته مي‌شوند. نيازهاي شما با گذشت زمان متفاوت خواهد بود، بنابراين از متدولوژي فروشي استفاده كنيد كه متناسب با اولويت‌ها و نيازهاي فعلي شما باشد.

استراتژي ديگر اين است كه از چندين متدولوژي فروش بهترين استفاده را كنيد و متدولوژي منحصربه‌فرد خود را ايجاد كنيد. شركت‌هايي وجود دارند كه به طور هدفمندي از چند متدولوژي فروش استفاده مي‌كنند. ممكن است در طول يك سال از يك متدولوژي فروش استفاده كنند و براي دو سال بعد متدولوژي فروش ديگري انتخاب كنند. سپس بهترين بخش‌هايي را كه در كار آنها نتايج مثبتي به همراه داشته در هم ادغام مي‌كنند و متدولوژي تركيبي فروش را ايجاد مي‌كنند. اين روش استراتژي قدرتمندي است اما حتي شركت‌هاي بزرگ نيز در استفاده از اين رويكرد احتياط مي‌كنند.

متدولوژي تركيبي فروش، توانايي كسب‌وكارها را براي اجراي برنامه افزايش مي‌دهد و مي‌تواند سطح بسيار بالاتري از عملكرد را فراهم كند.

فرآيند فروش يا متدولوژي فروش؟

بنابراين آيا ما به يك فرآيند فروش يا يك متدولوژي فروش نياز داريم؟ پاسخ قطعي اين است كه ما به هر دو نياز داريم. اطمينان حاصل كنيد كه براي درك و تعيين فرآيند فروش شخصي كسب‌وكار خود، وقت مناسبي را سرمايه‌گذاري مي‌كنيد. اين موضوع سنگ‌بناي موفقيت و تمايز شما محسوب مي‌شود.

اطمينان حاصل كنيد كه متدولوژي فروش كسب‌وكارتان با فرآيند فروش آن ادغام شده است. فراموش نكنيد سرمايه‌گذاري در فروش خود را با ادغام آن در سيستم‌ها، فرآيندها، ابزارها و مهم‌تر از همه استراتژي‌هاي رهبري تقويت كنيد.

بيشتر بخوانيد:

  1. https://social.msdn.microsoft.com/profile/fredriclarry2/
  2. https://list.ly/FredricLarry2/favorites
  3. https://old.reddit.com/r/business/comments/jp4sol/%D9%87%D8%A7%DB%8C%DA%A9_%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%86/?
  4. https://www.4shared.com/u/lUtUMwqu/FredricLarry2.html
  5. https://about.me/fredriclarry
 
 
 
 


:: بازدید از این مطلب : 146
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد
 

تجهيزات دوربين مداربسته به طور كلي به سه دسته دوربين ، مانيتورها و كابل تقسيم مي شود. اما اين ها تمام تجهيزات لازم براي نصب دوربين هاي مداربسته نيستند و در شرايط مختلف شما نياز به تجهيزات ديگري مانند پايه هاي نصب، منبع تغذيه، هارد ديسك و … نيز نياز خواهيد داشت.  اگر اطلاعات كافي در زمينه دوربين هاي امنيتي و تجهيزات مختلف آن نداريد ما در اين مقاله به شما كمك مي كنيم با شناخت نسبي از اين تجهيزات يك خريد مناسب و در نهايت نصب كاربردي و دقيق دوربين مداربسته داشته باشيد.

تجهيزات دوربين مداربسته

تجهيزات دوربين مدار بسته

همان طور كه در بالا نيز اشاره كرديم ، سيستم هاي دوربين مدار بسته داراي سه بخش اصلي هستند:

  • دوربين
  • مانيتور
  • كابل

اين سه بخش اجزاي اصلي تمام دوربين هاي مداربسته را تشكيل مي دهند .  كاملا واضح  است كه دوربين هاي مداربسته انواع مختلفي دارند و با پيچيده شدن ساختار دوربين هاي مداربسته تجهيزات ديگري نيز براي نصب دوربين مداربسته مورد نياز است. خب بياييد نگاه دقيق تري به اجزاي تشكيل دهنده دوربين هاي مداربسته داشته باشيم:

۱– دوربين

اگر سيستم هاي امنيتي را به بدن انسان تشبيه كنيم كاملا واظح است كه دوربين ها نقش چشم را در اين ارگان بازي مي كنند. تهيه نما از منطقه اي كه نظارت مورد نياز است و ارسال سيگنالهاي الكترونيكي به منبع ذخيره اطلاعات كار اصلي دوربين در سيستم هاي حفاظتي به حساب مي آيد. در حالت كلي دوربين هاي مداربسته را به دو دسته مهم دوربين هاي آنالوگ و دروبين هاي IP تقسيم مي كنند و شما با خريد دوربين هاي مداربسته IP از مزيت هاي منحصر به فرد اين دوربين ها مانند سنسور هاي حرارتي، قابليت تشخيص نفوذ، تشخيص چهره و دود بهره مند مي شويد.

۲– مانيتور

بخش مهم ديگر در تجهيزات دوربين مداربسته را مانيتور ها تشكيل مي دهند. قطعا وقتي شما دوربيني در محيط نصب مي كنيد بايد وسيله اي نيز براي مشاهده تصاوير ارسالي از دوربين داشته باشيد. بنابراين تصاوير واضح را با مانيتورهاي با كيفيت مي توانيد مشاهده كنيد و در اين بخش دقت كنيد كه از مانيتورهاي استاندارد استفاده شده باشد.

۳– كابل

بخش ديگر و مهم در تجهيزات دوربين مداربسته را كابل ها تشكيل مي دهند. گفتيم كه دوربين چشم سيستم نظارتي است و بايد تصاوير را به مانيتورها ارسال كند. در سيستم هاي نظارتي آنالوگ شما به كابل كواكسيكال نياز داريد و براي مثال كابل كواكسيال معمولي ۷۵ اهمي است كه از رساناي مركزي مسي و ۹۵ درصد پوشش محافظ تشكيل شده است. در مقابل سيستم هاي آنالوگ، دوربين هاي IP قرار دارند و شما در اين سيستم هاي نظارتي بايد از كابل شبكه براي اتصال استفاده كنيد. يكي ديگر از موضوعات مهم در نصب دوربين مداربسته تست كابل شبكه است كه مي توانيد در مقاله تست كابل شبكه اطلاعات بيشتري در اين زمينه كسب كنيد. 

۴– سوئيچ

بخش ديگري كه در تجهيزات دوربين مداربسته استفاده مي شود، سوئيچ ها هستند. سوئيچ ها به شما اين امكان را مي دهند كه از طريق يك مانيتور، تصاوير چند دوربين را به صورت همزمان نظارت كنيد. براي اين موضوع از هر دوربين يك كابل به سوئيچ متصل مي شود و در نهايت كي كابل از سوئيچ به مانيتور وصل مي شود. شما مي توانيد با استفاده از سوئيچ همه تصاوير را به طور همزمان روي صفحه نمايش مشاهده كنيد؛ حتي مي توانيد انتخاب دوربين مورد نظر را به صورت دستي انجام دهيد يا يك برنامه تعويض متوالي را برنامه ريزي كنيد تا به طور خودكار از نمايي به نماي ديگر نظارت كنيد. سيستم هايي كه دوربين هاي مدار بسته زيادي دارند بايد دوربين ها را به گروه هاي مختلف تقسيم كنند و از يك سوئيچ ديگر و يك مانيتور دوم براي مشاهده دقيق تر تصاوير استفاده نمايند.

۵– DVR و NVR

همانطور كه گفتيم دوربين هاي مداربسته به دو دسته كلي آنالوگ و IP تقسيم مي شوند. در هر يك از اين نوع دوربين ها از سيستهم هاي ضبظ تصاوير متفاوتي استفاده مي شود و در نتيجه در هنگام نصب به اين موضوع توجه ويژه داشته باشيد. در دوربين هاي آنالوگ از ضبط ويدئو DVR و در دوربين هاي IP از ضبط NVR استفاده مي شود. اما به طور كلي وظيفه هر دو اين دستگاه ها مديريت، پردازش، تنظيمات، ضبط و نمايش تصوير است.

۶– تجهيزات دوربين مدار بسته: منبع تغذيه

دوربين هاي مداربسته براي استفاده نياز به برق دارند و در اينجا نيز دوربين هاي آنالوگ و دوربين هاي IP از دو نوع منبع تغذيه متفاوت استفاده مي كنند. دوربين آنالوگ از طريق آداپتور به  برق شهري متصل مي شوند و برق 12 ولت را به سيستم وارد مي كنند اما برق لازم دوربين مدار بسته IP توسط منبع تغذيه POE تامين مي گردد. شما با وصل كردن كابل شبكه به اين منبع تغذيه مي توانيد برق مورد نياز دوربين را به راحتي تامين كنيد.

۷– هارد ديسك

يكي ديگر از تجهيزات دوربين مداربسته را هارد ديسك ها تشكيل مي دهند تا تصاوير ارسال شده توسط دوربين در اين تجهيزات ذخيره شود. معمولا سيستم دوربين مدار بسته IP، فضاي بيشتري نسبت به دوربين آنالوگ نياز دارد.

CCTV equipment

بيشتر بخوانيد: دوربين مداربسته هایک ويژن ،  پشتيباني هایک ويژن

اجزاي تكميلي تجهيزات دوربين مدار بسته

۱– محافظ دوربين

مكان نصب دوربين هاي مداربسته متفاوت است و در نتيجه براي حفاظت از اين دوربين ها در مكان ها مختلف بايد تمهيداتي در نظر گرفته شود. براي مثال دوربين هايي كه در فضاي باز قرار مي گيرند در معرض باران، يا آفتاب شديد و يا حتي مزاحمت پرندگان قرار مي گيرند. به همين دليل بسته به اينكه دوربين مداربسته قرار است در چه مكاني نصب شود تجهيزات حفاظتي مانند فن، سنسور، سايه بان، عايق و … براي اين دوربين ها نيز بايد نصب شود.

۲– گرداننده دوربين

گاهي ممكن است دوربين مداربسته اي كه در يك مكان نصب مي شود به صورت چرخشي فضاهاي مختلف را در زواياي متفاوتي پوشش دهند. براي اين منظور شما مي توانيد از وسيله اي بانام گرداننده دوربين استفاده كنيد.

۳– لنز دوربين

گاهي   نصب دوربين مدار بسته در فضاهاي بسيار وسيع انجام مي شود و در نتيجه شما نياز داريد كه دقت تصاوير را تغيير دهيد. براي اين كار شما از لنزهاي متفاوت دوربين مي توانيد استفاده كنيد.

۴– پايه دوربين

پايه هاي مختلف و متفاوتي بسته به اينكه دوربين مداربسته را در چه مكاني و با چه مشخصاتي نصب مي كنيد و جود دارد. به طور كلي براي نصب دوربين مداربسته بر روي ديورا يا هر مكان ديگري بايد از پايه ها استفاده كنيد.

معيارهاي انتخاب تجهيزات دوربين مدار بسته

۱– دوربين

اولين موضوعي كه براي نصب دوربين هاي مداربسته مهم است نور محيطيست كه مي خواهيد دوربين را در آن محيط نصب كنيد. بر همين اساس دوربين هاي مداربسته را مي توان از نظر روشنايي به سه دسته اصلي تقسيم كرد:

  • دوربين هاي هدف عمومي

دوربين هاي مداربسته اي كه در محيط هاي عمومي نصب مي شود قابليت اين را دارند كه در فضاهاي خانگي نيز نصب شوند تنها عامل مهم اين است كه محيط مورد نظر شما بايد به شكل يكنواخت روشن بماند تا كيفيت تصوير دوربين حفظ شود.

  • دوربين هاي لوكس پايين(لوكس واحد اندازه گيري نور است)

دوربين هاي لوكس پايين يكي از بهترين گزينه ها براي محيط هاي خانگي و شهري با نور نسبتا كم است. اين دوربين ها به شكل بسيار مطلوبي در طيف هاي مادون قرمز توانايي ثبت تصاوير را دارند. به طور عمومي دوربين هاي لوكس پايين عدد زير يك را شامل مي شود و اين درحاليست كه عدد 0.5 لوكس براي چشم انسان سياهي كامل محسوب شده و انسان در چنين فضايي ديد كافي ندارد. خروجي چنين دوربين هايي هميشه به صورت سياه و سفيد است.

  • دوربين هاي رنگي

اين دوربين ها براي ثبت تصاوير با كيفيت نياز به نور كافي دارند . به صورت عمومي در فضاهاي باز و در شرايطي كم نور مانند ساعت هايي از شب شما نياز به لامپ هايي با شدت بالا يعني بين 75 تا 150 وات داريد. البته كاملا واضح است كه در نور طبيعي روز اين دوربين ها بدون هيچ مشكلي تصاوير با كيفيتي را ثبت مي كنند. همچنين يكي ديگر از انواع دوربين مداربسته دوربين حرارتي است. در مقاله معرفي دوربين حرارتي  درباره اين نوع دوربين ها نيز اطلاعات بيشتري كسب كنيد. 

۲– مانيتور ها

انتخاب و قرارگيري مانيتور ها ساده و در عين حال بسيار مهم است. تنها تصميمي كه در مورد مانيتور بايد اتخاذ كنيد، اندازه مانيتور بر اساس فاصله ديدتان است.

۳– سويچ ها

چهار دسته اصلي وجود دارد:

  • سوئيچ دستي ساده
  • سوئيچ هاي متوالي خانگي
  • سوئيچ هاي اتصال متوالي
  • سوئيچ هاي متوالي با برنامه زنگ هشدار
  • اجزاي تكميلي
  • ضبط ويديو ها

نتيجه‌ گيري 

شما مي توانيد از دوربين هاي مدار بسته در هر مكاني استفاده كنيد. اگر فعاليت ناخواسته اي در مكاني وجود داشته باشد، دوربين مدار بسته يك هشدار امنيتي براي شما ارسال مي كند. شما مي توانيد بلافاصله فيلم زنده را بر روي تلفن همراه يا هر وسيله ديگر بررسي كنيد. گروه امنيت شاپ زير مجموعه شركت پويا وب پرداز، مشاور، طراح و مجري سيستم‌ هاي نظارت تصويري فعاليت خود را از سال ۱۳۸۹ در زمينه نصب و راه ‌اندازي سيستم ‌هاي دوربين‌ هاي مدار بسته آغاز نموده است.

اين گروه مفتخر است كه در طول مدت زمان فعاليت خود بيش از ۱۰۰۰ پروژه مختلف در سراسر كشور به انجام رسانيده است كه در حدود ۵۰ نوع صنف و كاربري مختلف در محيط‌ هاي آموزشي، بيمارستاني، بانك‌ ها، مراكز نظامي و … را شامل مي‌شود. گروه امنيت شاپ با توجه به رعايت حقوق كار فرمايان گرامي و ارائه خدمات و پشتيباني به ‌موقع، فروش كالا با ضمانت ‌نامه و گواهي اصالت كالا صورت مي ‌پذيرد.

بيشتر بخوانيد:   دوربين مداربسته براي منزل ، دوربين مداربسته فرودگاه ،  دوربين مداربسته بيمارستان



:: بازدید از این مطلب : 155
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد
 

تقريبا از هر صاحب كسب‌وكاري بپرسيد كه اهداف تجاري آنها براي سال آينده چيست بدون شك پاسخي خواهيد گرفت كه حول يك هدف ساده ولي در عين حال مبهم مي‌چرخد: رشد.

روش‌هاي بي‌شماري براي رشد يك تجارت وجود دارد اما اين روش‌ها براي تحقق بخشيدن به رشد كسب‌وكار زمان، پول و تلاش زيادي را مي‌طلبند. به هر حال رشد، محصول صرف نكردن زمان يا پول در يك استراتژي خاص نيست.

با وجود اينكه بيشتر كسب‌وكارها براي رسيدن به اهدافي كه براي رشد خود تعريف كرده‌اند بر دستيابي به مشتريان جديد تمركز مي‌كنند، ما راهكاري را به شما پيشنهاد مي‌كنيم كه كسب‌وكارها كمتر به آن توجه مي‌كنند. اين روش كه باعث صرفه‌جويي در زمان و ميزان هزينه كسب‌وكار شما مي‌شود چيزي نيست جز حفظ مشتري.

شايد درباره حفظ مشتري زياد شنيده باشيد اما با ما در اين مقاله همراه باشيد تا مطالب جديدي بياموزيد. اغلب اوقات صاحبان كسب‌وكارها در تلاش براي معرفي خود به مخاطبان و به دست آوردن مشتريان جديد به قدري سرگرم مي‌شوند كه دارايي‌هاي باارزش خود يعني مشتريان موجود را فراموش مي‌كنند.

 از اينجا بخوانيد : راهنماي جامع استراتژي بازاريابي ويدئويي براي مبتديان

چرا حفظ مشتريان موجود بسيار مهم است؟

به چند دليل:

۱. مشتريان فعلي قبلا از برند شما محصول يا خدماتي را خريداري كرده‌اند. تحقيقات نشان مي‌دهد مشتريان فعلي ۶۷ درصد بيشتر از مشتريان جديد اقدام به خريد مي‌كنند.

۲. كسب افزايش وفاداري و تعلق خاطر مشتريان به برند شما باعث مي‌شود شانس معرفي شدن شما به دوستان و آشنايان مشتريان افزايش يابد. بازاريابي دهان به دهان يا توصيه‌هاي دوستانه رايج‌ترين راهي است كه برند شما مي‌تواند از طريق آن مشتريان جديد بيشتري را پيدا كند.

۳. براي پيدا كردن مشتريان فعلي نياز به صرف هزينه نيست. شما آدرس ايميل آنها را از قبل داريد. اكنون وقت آن است كه پي ببريد چگونه با مشتريان موجود تعامل برقرار كنيد و آنها را تحت تاثير قرار دهيد.

نحوه محاسبه نرخ حفظ مشتري

براي محاسبه نرخ حفظ مشتري ابتدا بايد دوره زماني (يك هفته، يك ماه، يك فصل، يك سال) كه مي‌خواهيد حفظ مشتري را در آن اندازه‌گيري كنيد تعيين كنيد. سپس تعداد مشتري‌هاي موجود در ابتداي دوره زماني، تعداد مشتري‌هاي موجود در پايان دوره زماني و تعداد مشتريان جديدي كه در طي اين دوره زماني به دست آورده‌ايد شمارش كنيد.

حالا براي به دست آوردن نرخ حفظ مشتري از فرمول زير استفاده كنيد:

((تعداد مشتري در پايان دوره زماني – مشتري به دست آمده در طول دوره زماني) / تعداد مشتري در آغاز دوره زماني) × ۱۰۰%

براي مثال اگر فصل را با ۱۰۰ مشتري آغاز كرده‌ايد و ۱۰ مشتري را از دست داده‌ايد اما ۲۰ مشتري جديد به دست آورده‌ايد، فصل را با ۱۱۰ مشتري به پايان خواهيد رساند. در اين حالت نرخ حفظ مشتري شما ۹۰ درصد مي‌شود.

هر مشتري به سختي براي هر كسب‌وكاري به دست آمده است. تلاش شما براي دستيابي به مشتريان جديد با اين كارها ماه‌ها طول مي‌كشد:

  • مخاطبان را با نام برند خود آشنا كنيد
  • براي تعامل با مخاطبان، محتوا ايجاد كنيد
  • تبليغات براي بخش‌هاي مختلف را مجددا هدف قرار دهيد
  • به طور مداوم سايت خود را بهينه‌سازي كنيد
  • كمپين‌هاي ايميل ارسال كنيد

به جاي اين تلاش‌ها، بر مشتريان فعلي كه در اكوسيستم شما هستند تمركز كنيد تا در وقت، هزينه و تلاش‌هاي شما براي جذب مشتري جديد صرفه‌جويي شود و بازده كسب‌وكار شما به حداكثر برسد.

پس از تبديل مشتري ديگر لازم نيست آنها را متقاعد كنيد تا از سايت كسب‌وكار شما بازديد كنند يا محصولات شما را بخرند فقط بايد آنها را وسوسه كنيد كه دوباره و دوباره از برند شما خريد كنند.

مشترياني كه براي خريد مجدد به وب‌سايت يك كسب‌وكار بازمي‌گردند براي اكثر كسب‌وكارهاي اينترنتي آنقدر ارزشمند هستند كه به طور متوسط ۸۰ درصد درآمد آنها فقط از ۲۰ درصد مشتريان فعلي به دست مي‌آيد.

اگر به دنبال توسعه كسب‌وكار خود هستيد اجراي يك يا چند استراتژي حفظ مشتري كه در ادامه به آنها مي‌پردازيم به شما كمك مي‌كند نرخ بازگشت سرمايه (ROI) بيشتري را كسب كنيد.

 از اينجا بخوانيد : ۱۴ نكته‌ اي كه فروشندگان بايد قبل از تماس با مشتريان بالقوه بدانند

۶ راه براي افزايش نرخ حفظ مشتري

۱. قيمت‌‌ها را تنظيم كنيد

چه مدت از تعيين قيمت براي محصولات يا خدمات شما گذشته است؟ بسياري از صاحبان كسب‌وكارها در آغاز راه‌اندازي و ورود به بازار به منظور به دست آوردن مشتري قيمت پاييني براي محصولات خود تعيين مي‌كنند.

اگر محصول يا خدماتي ارائه مي‌كنيد كه از فروش فوق‌العاده خوبي برخوردار است افزايش ۲۰ درصدي قيمت را امتحان كنيد. اين روش ساده به ويژه هنگام فروش محصولات اختصاصي و محصولات پايه مانند جوراب سفيد بسيار مفيد است.

اگر فروش پس از تنظيم قيمت كاهش يابد ممكن است نشانه‌ اين باشد كه شما قيمت محصولات را خيلي بالا تعيين كرده‌ايد. اما ممكن است از اينكه مي‌توانيد مقداري قيمت را افزايش دهيد بدون اينكه شاهد كاهش فروش باشيد تعجب كنيد.

۲. ارزش سبد خريد در هر فروش را افزايش دهيد

با استفاده از استراتژي‌هاي فروش مكمل (cross-selling) و بيش‌فروشي (upselling) در سايت و ارتباطات خود با مشتريان، اطمينان حاصل كنيد كه هر مشتري در سبد خريد خود كالاهاي بيشتري اضافه مي‌كند.

بيش‌فروشي به مشتريان در يك فروشگاه فيزيكي آسان است. مي‌توانيد محصولات مرتبط را در كنار يكديگر قرار دهيد يا از تكنيك‌هاي تجاري ديگر براي جلب توجه مشتريان استفاده كنيد.

اما خريداران آنلاين غالبا خريد خود را با جست‌وجوي يك كالاي خاص آغاز مي‌كنند به همين دليل شما بايد استراتژي‌هاي فروش مكمل و بيش‌فروشي را در نظر داشته باشيد و به كمك آن محصولات را در معرض ديد خريداران قرار دهيد.

بر اساس آمار آمازون حداكثر ۳۵ درصد درآمد اين شركت صرفا به استراتژي‌هاي فروش مكمل مانند «بارها با هم خريداري شده» و «خريداران اين كالا را هم خريده‌اند» اختصاص دارد.

اما فروش مكمل و بيش‌فروشي براي هر كسب‌وكار متفاوت است. براي آغاز به‌كارگيري استراتژي بيش‌فروشي به الگوها در اطلاعات فروش‌هاي قبلي توجه كنيد.

  • آيا دو يا چند كالا وجود دارد كه مشتريان اغلب آنها را با هم خريداري كنند؟
  • چه كالاهايي به طور طبيعي يكديگر را تكميل مي‌كنند؟ براي مثال نمايش يك جفت جوراب زماني كه كاربر در حال ديدن يك كفش است.
  • چه كالاهايي داريد كه داراي نمونه‌اي گران‌تر و با امكانات بيشتر باشد؟

اين راهكارها همچنين مي‌توانند در سطح اساسي‌تري به كار بروند. براي مثال تحويل رايگان براي ميزان مشخص خريد يا كادوپيچ كردن كالاهاي خريداري‌شده براي مشترياني كه يك كالاي خاص را به سبد خريد خود اضافه كرده‌اند.

بسياري از فروشگاه‌هاي اينترنتي در جهان از استراتژي بيش‌فروشي به صورت تحويل رايگان براي سبد خريدهايي با مبلغ مشخص استفاده مي‌كنند.

۳. يك برنامه وفاداري بسازيد

همه دوست دارند به رسميت شناخته شوند و اجراي برنامه‌اي براي دادن پاداش به مشتريان وفادار راهي آسان براي ايجاد روابط و بخشيدن انگيزه براي بازگشت و خريد مجدد از فروشگاه شماست.

ايجاد برنامه وفاداري مشتري منحصربه‌فرد ممكن است تاثيرگذارتر به نظر برسد اما بيشتر فروشگاه‌هاي اينترنتي اپليكيشن‌هاي برنامه‌هاي وفاداري را به مشتريان خود ارائه مي‌دهند كه مديريت آن آسان‌تر است.

با شناسايي مشتريان برتر خود از طريق CRM و مشاهده مشترياني كه بيشترين خريد را در هر ماه يا در هر فصل داشته‌اند شروع كنيد. سپس هر ماه به ۱۰ درصد از مشتريان برتر خود ايميل پيشنهاد ويژه ارسال كنيد.

مي‌توانيد امتحان كنيد كدام پيشنهاد تاثيرگذاري بيشتري روي چه مشترياني دارد تا در طول زمان بهترين پاداش‌ها را براي آنها در نظر بگيريد. در نهايت متوجه خواهيد شد كه چه مشترياني با در نظر گرفتن جنسيت، سن، درآمد و واكنش‌هايشان بعد از ارائه پيشنهاد ويژه تبديل به مشتري‌هاي دائمي براي كسب‌وكار شما مي‌شوند.

پاداش‌ها مي‌تواند به صورت يك يادداشت تشكر، تحويل رايگان سبد خريد يا ۱۰ درصد تخفيف براي مشترياني باشد كه مدتي با شما تعامل نداشته‌اند.

بعد از تنظيم برنامه اصلي خود مي‌توانيد با اضافه كردن يك سيستم امتيازدهي آن را توسعه دهيد. سيستم امتيازدهي اين امكان را براي مشتريان فراهم مي‌كند براي اقداماتي نظير به اشتراك گذاشتن محتواي خود در شبكه‌هاي اجتماعي امتياز كسب كنند.

براي مثال Shop4Vitamins يك فروشگاه اينترنتي است كه طيف وسيعي از مكمل‌ها را در يك بازار بسيار رقابتي به فروش مي‌رساند.

در واقع بازار مكمل چنان رقابتي است كه رقباي در حال ظهور اقدام به فروش مكمل‌هاي خود به قيمت تمام‌شده مي‌كنند تا گوي سبقت در تجارت را از برندهاي قديمي‌تر اين محصولات بربايند. مالك Shop4Vitamins برنامه وفاداري مشتريان را توسعه داد تا بتواند با تعامل بيشتر و القاي وفاداري، مشتريان خود را حفظ كند.

اين برنامه مبتني بر يك سيستم ساده و در عين حال سخاوتمندانه است كه در هر خريد ۱۰ تا ۱۵ درصد مبلغ صورتحساب را به عنوان پاداش به مشتريان بازمي‌گرداند. Shop4Vitamins از زمان اجراي اين برنامه وفاداري ۲۶۵ درصد در تكرار سفارش خريد رشد داشته و درآمد آن از مبلغ ۲۱۴۴۱ دلار تا ۵۷۰۰۰ دلار در سال افزايش پيدا كرده است.

مهم‌ترين چيزي كه بايد هنگام اجراي يك برنامه وفاداري به خاطر بسپاريد ساده نگه داشتن آن است. كاري كنيد كه مشتريان به راحتي مراحل دستيابي به پاداش را درك كنند و بتوانند از آن برخوردار شوند.

۴. تجربه خريد را شخصي‌سازي كنيد

يكي از راه‌هاي شناختن خريداران استفاده از شماره تلفن است كه مي‌توانيد به كمك آن تجربه خريد مشتريان را شخصي‌سازي كنيد.

چند مثال:

  • خوش‌آمد بگوييد: با ارائه تخفيف در اولين خريد مشتريان، كاربران را تشويق كنيد پس از ورود به سايت شما يك حساب كاربري براي خود ايجاد كنند. فرم سوالاتي براي جمع‌آوري اطلاعات شخصي مشتريان طراحي كنيد و اطلاعاتي مانند نام، تاريخ تولد، آدرس ايميل و ساير اطلاعات شخصي را كه مي‌توانيد براي بهبود تجربه مشتريان از آنها استفاده كنيد جمع‌آوري كنيد. مشتريان دفعه بعد كه به سايت شما بازگشتند مي‌توانيد عبارت « (نام مشتري) خوش آمديد» را به آنها نمايش دهيد.
  • موارد برگزيده را بررسي كنيد: چگونه اين بازديدكننده را به دست آورديد؟ آيا بازديدكنندگان بخشي از مطالب را مشاهده مي‌كردند يا تبليغي كه آنها را به سمت سايت شما هدايت كرده است؟ آيا كاربران غالبا نوع خاصي از محصول را جست‌وجو مي‌كنند؟ اين اطلاعات به شما در نوشتن، طراحي و ارائه تبليغات براي هر بخش كمك مي‌كند.
  • تجربه بازديد سايت مشتريان را تغيير بدهيد: پيام‌رساني در صفحه سايت و صفحات لندينگ را بر اساس اولويت‌هاي كاربران تغيير دهيد تا مخاطبان در هر بازگشت به سايت تجربه كاربري متفاوتي داشته باشند.

۵. خدمات اشتراك تكرارشونده ارائه دهيد

ارائه حق اشتراك ثابت ماهانه مي‌تواند باعث افزايش نرخ حفظ مشتري شود. براي اين كار نياز است به جعبه اشتراك (subscription box) فكر شود. جعبه اشتراك روشي جديد براي فروش كالاهاي خاصي است كه خريداران به طور دائم از آنها استفاده مي‌كنند. در خريد به روش جعبه اشتراك مي‌توان دوره تكرار براي سفارش‌ها در نظر گرفت. در اين صورت با ثبت اشتراك، سفارش به صورت خودكار و منظم به محل مورد نظر ارسال مي‌شود.

بسياري از خدمات اشتراك‌‌هاي موفق با ايجاد تسهيلات براي خريداران آنلاين خود به موفقيت رسيده‌اند. حتي اگر محصولات كسب‌وكار شما مانند محصولات هنري قابليت استفاده از خدمات اشتراك را ندارند، براي آنها خدمات پشتيباني مشتري يا بيمه را در نظر بگيريد.

۶. با مشتريان خود تعامل داشته باشيد

به احتمال زياد شما در حال استفاده از شبكه هاي اجتماعي، تبليغات و ايميل ماركتينگ براي معرفي و توسعه نام برند خود هستيد. اما توجه به اين نكته ضروري است كه هر يك از پلتفرم‌ها بايد به طور منسجم كار كنند تا يك تجربه يكپارچه براي مشتريان و يك استراتژي بازاريابي چندلايه براي شما ايجاد كنند.

هنگامي كه كاربران براي اولين بار وارد سايت شما مي‌شوند از آنها درخواست كنيد ثبت‌نام كنند. اگر آنها به مشتري تبديل نشدند مي‌توانيد با ارسال سبدهاي خريد رهاشده يا ايميل «دلمان براي شما تنگ شده» مشتريان را به بازگشت ترغيب كنيد.

زماني كه بازديدكنندگان به سايت شما مي‌آيند مي‌توانيد با نصب پيكسل فيس‌بوك در سايت خود تبليغات فيس‌بوك را براي آنها نمايش دهيد. با اين كار مي‌توانيد فهرستي از مشتريان بالقوه ايجاد كنيد و تبليغات را در طول زمان به آنها ارائه كنيد.

بايد بازديدكنندگان سايت خود را تحت نظر داشته باشيد و بدانيد چگونه با برند شما تعامل دارند، چه چيزي آنها را به بازديد از سايت شما ترغيب مي‌كند و چه چيزي آنها را براي تبديل شدن به مشتري يا رها كردن سبد خريد سوق مي‎‌دهد.

اين داده‌ها به شما امكان مي‌دهند صفحه اصلي سايت خود را به مرور زمان بر اساس اولويت‌هاي مشتريان ايجاد كنيد تا بتوانيد محتواي مناسب را در زمان مناسب و در پلتفرم مناسب ارائه دهيد. اين كار در نهايت باعث افزايش فروش و كسب سود بيشتر خواهد شد.

براي شروع از اين چك ليست حفظ مشتري استفاده كنيد

  • قيمت‌ها را افزايش دهيد
  • ميزان فروش ماهانه خود را اندازه‌گيري كنيد
  • قيمت محصولات خود را ۲۰ درصد افزايش دهيد
  • نتايج خود را پس از يك ماه اندازه‌گيري كنيد تا ببينيد درآمد كل شما در حال افزايش است يا خير
  • در صورت لزوم تا زماني كه حجم فروش بهبود يابد قيمت را كاهش دهيد
  • از فروش مكمل و بيش‌فروشي استفاده كنيد
  • براي پيداكردن الگوها فروش خود را تجزيه و تحليل كنيد
  • استراتژي تعيين كنيد
  • بيش‌فروشي را در جاهاي زير اضافه كنيد:
  • صفحات محصول
  • صفحه پرداخت
  • صفحه تاييد
  • دريافت ايميل
  • يك برنامه وفاداري بسازيد
  • باارزش‌ترين مشتريان خود را از ميان ۱۰ درصد مشتريان برتر در دوره زماني يك ماه يا يك فصل پيدا كنيد
  • اپليكيشني را براي مديريت برنامه وفاداري انتخاب و ادغام كنيد
  • براي سه ماه، پيشنهادات و ارتباطات ايميلي را طراحي كنيد تا چيزي كه مشتريان وفادار به آن پاسخ مي‌دهند را امتحان كنيد
  • تجربه خريد را شخصي‌سازي كنيد
  • pop-up براي بازديد اول كاربر را در سايت خود تنظيم كنيد
  • صفحات فرود مختلف را بر اساس جست‌وجوهاي مشتري طراحي كنيد
  • خدمات اشتراك طراحي كنيد
  • تصميم بگيريد كدام محصولات را ارائه دهيد
  • كمپين بازاريابي براي ارتقاي خدمات اشتراك طراحي كنيد
  • گزينه ارتقاي خدمات اشتراك را در صفحات محصول و صفحه پرداخت اضافه كنيد
  • اپليكيشن يا افزونه‌اي براي پردازش پرداخت‌هاي خودكار انتخاب كنيد
  • استراتژي omnichannel را ارزيابي كنيد (omnichannel تجربه خريد يكپارچه را براي مشتري ايجاد مي‌كند)
  • پيكسل فيس‌بوك را براي دستيابي به فهرست مخاطبان در سايت نصب كنيد
  • ورود به سيستم را از طريق قرار دادن فرم در سايت يا كمپين تبليغاتي انجام دهيد
  • كاربران را بر اساس واكنش به تبليغات و كمپين‌هاي ايميل به گروه‌هايي تقسيم كنيد

زمان، انرژي و بودجه بازاريابي خود را براي بازگرداندن مشتريان پربازده سرمايه‌گذاري كنيد. به مشترياني كه براي خريد مجدد به برند شما بازگشته‌اند نشان دهيد براي آنها ارزش قائل هستيد تا آنها بارها و بارها از برند شما خريد كنند.

بيشتر بخوانيد:

  1. https://www.mixcloud.com/FredricLarry21/
  2. http://ttlink.com/fredriclarry21
  3. https://studiopress.community/users/fredriclarry21/
  4. https://www.mapleprimes.com/users/FredricLarry21
  5. https://www.feedbooks.com/user/6701473/profile
 
 
 
 


:: بازدید از این مطلب : 147
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احمد
 

حدود ۷۲% از كسب و كارها ادعا مي‌كنند كه بهبود تجربه مشتري اولويت اول براي آنهاست. باتوجه به تكنولوژي‌هاي جديدي كه وجود دارند تا به شما كمك كنند داده‌هاي مورد نياز خود را از هر نقطه اتصالي كه مشتري با شما برقرار مي‌كند جمع‌آوري كنيد، واقعا هيچ بهانه‌اي براي سرمايه‌گذاري نكردن جهت بهبود تجربه مشتري وجود ندارد. در اين مقاله توضيح داده شده است كه چطور مي‌توانيد كار خود را آغاز كنيد.

تجربه مشتري (Customer Experience) چيست؟

پيش از آن كه مباحث فني را پوشش دهيم، بياييد ابتدا به اين موضوع بپردازيم كه تجربه مشتري اساسا به چه چيزي گفته مي‌شود. به طور مختصر، تجربه مشتري يا CX به مجموعه‌اي از تمامي تعاملاتي اشاره دارد كه مشتري با يك كسب و كار دارد. چه پيش از خريد و چه بعد از خريد.

طبق رتبه‌بندي‌هاي سال ۲۰۱۷ براي تجربه مشتري ۴ رقابت وجود دارد كه كسب و كارها بايد در اين ۴ موضوع برنده باشند تا موفقيت طولاني مدت در بهبود تجربه مشتري به دست آورند:

  • رهبري هدفمند: رهبران بايد به طور مداوم بر طبق مجموعه ارزش‌هاي مشخصي كارهاي خود را انجام دهند.
  • تعامل با كارمندان: كارمندان با اهداف سازمان بايد هماهنگ باشند.
  • ارزش‌هاي قانع كننده برند: تعهد برند نشان دهنده چگونگي برخورد سازمان با مشتريانش است.
  • ارتباط با مشتري: ديدگاه‌هاي مشتري در تمامي سازمان جريان داشته باشد.

براي آن كه بهتر بتوانيد مواردي كه تا به حال به آن اشاره شد را متوجه شويد، بهتر است روي هركدام از آن ها تمركز بيشتري داشته باشيم.

بهبود تجربه مشتري: توضيح دقيق ۴ رقابت اساسي

رهبري هدفمند

پيش از آن كه بتوانيد به سمت رهبري بهتر گام برداريد و تجربه مشتري بهتري رقم بزنيد، بايد منظم باشيد!

اگر كسي در شركت شماست كه شديدا به دنبال بهبود تجربه مشتري است، در هر جايگاه و سمتي كه باشد، استراتژي شما بايد با آن‌ها آغاز شود، اما به خاطر داشته باشيد كه آن‌ها نمي‌توانند چنين تغييري را به تنهايي اعمال نمايند.

براي جلوگيري از به وجود آمدن چنين مشكلي، ديدگاه‌هاي مختلف را با هم هماهنگ كنيد و از داشتن برنامه‌اي واضح و اجرايي اطمينان داشته باشيد. درگير شدن هرچه سريعتر اعضاي تيم مديران ارشد مديريت بازرگاني بسيار مهم است. در واقع، تحقيقات نشان داده است شركت‌هايي كه سرمايه گذاري در تجربه مشتري را در اولويت قرار مي دهند، رشد درآمد بيشتري داشته و به طور كلي سود دهي بيشتري دارند.

عدم هماهنگي رهبران ارشد براي تجربه مشتري، مي‌تواند منجر به مشكلاتي شود كه در نهايت شما را متوجه كاهش فروش كند.

تعامل با كارمند

وقتي صحبت از تجربه مشتري مي‌شود، بايد روي توانايي خود جهت كمك به مشتريان و رسيدن به خروجي مورد نظر خود تمركز كنيد. اين يعني بايد مطمئن باشيد تمامي افراد درون سازمان، به خصوص افرادي كه با مشتريان ارتباط دارند، در خصوص چگونگي انجام تعاملات موثر و هدفمند با هم هماهنگ هستند.

يك روش براي انجام موثر اين كار مي‌گوييم. ساخت نقشه سفر مشتري. طبق تحقيقات HBR، نقشه سفر مشتري بسيار ساده است. در اين نقشه، نموداري از فعاليت‌هاي مشتري كه با شركت شما مرتبط است، به تصوير كشيده مي‌شود. اين فعاليت مي‌تواند تجربه خريد باشد، يا تجربه دريافت خدمات آنلاين از كمپاني شما.

اين نقشه براي كسب و كارهايي لازم و ضروري است كه مي‌خواهند از اطلاعات كهنه خلاص شوند، خواهان هماهنگي در دپارتمان‌هاي مختلف شركت هستند و مي‌خواهند نيازهاي مشتري را به خوبي بشناسند.

اين كار بهبود تجربه مشتري در كل مسير را ساده‌تر كرده و به آن‌ها براي عميق كردن درك خود را از نيازها و انتظارات مشتري كمك مي‌كند.

بسته به محصول يا ارائه سرويسي كه داريد، شايد بخواهيد چند نقشه براي منعكس كردن تعاملات خاص مشتريان بسازيد. براي مثال، آنبردينگ. براي كسب و كارهاي ديگر، تعريف نقشه‌هاي جامعي كه همه چيز از اولين نقطه تماس تا آخرين تعامل را در بر مي گيرد بسيار كمك كننده است.

محض ساده تر شدن كار، بياييد اين بخش را به دو قسمت بشكنيم:

  • پيش از فروش
  • پس از فروش

ترسيم نقشه پيش از فروش مشتري

اگر براي مدتي سايت هاب اسپات را دنبال كرده باشيد، احتمالا به اين نمودار برخورد كرده‌ايد:

ما از اين چارچوب براي تعريف سفر خريدار استفاده مي كنيم. فرآيندي كه افراد وقتي از وجود خدمات يا محصولي آگاهي پيدا مي كنند، آن را ارزيابي مي كنند و در نهايت دست به خريداري آن مي زنند، طي مي كنند. ما اين فرآيند را به سه مرحله منحصر به فرد شكسته ايم كه هركدام از آنها نياز به مجموعه محتوا و ارتباطات منحصر به فردي دارد:

  • مرحله آگاهي: خريدار متوجه مشكل يا موقعيتي خاص شده است و آن را توصيف مي‌كند.
  • مرحله توجه: خريدار به طور واضح موقعيت يا مشكل را تعريف كرده است و نامي نيز براي آن در نظر گرفته است.
  • مرحله تصميم گيري: خريدار استراتژي، روش يا رويكرد راه حل خود را تعريف كرده است.

با ترسيم واضح مراحلي كه مشتري پيش از خريد طي مي‌كند، مي‌توانيم تجربه مشتري را با آن‌ها هماهنگ كنيم. اما مسئله زماني كه مشتري كيف پول خود را باز مي‌كند تمام نمي شود. در واقع، تجربه پس از خريد نيز به ميزان برابر حائز اهميت بوده و بايد تعاملاتي كه منجر به معامله مي شوند را  بازتاب كند.

اگر كسب و كار شما به دنبال ايجاد تجربه خوب براي مشتريان است، بايد زماني را هم براي درك سفر پس از خريد مشتري صرف كنيد.

ترسيم نقشه سفر پس از خريد مشتري

پس از خريد، دقيقا زماني است كه همه چيز بسته به محصول، خدمات يا حوزه صنعتي شما متفاوت مي‌شود.

براي مثال، اگر شما فروشنده باشيد، سفر پس از خريد مشتري ممكن است شامل تاييد سفارش، ارسال، عودت، تعويض، دنبال كردن ارتباطات ايميلي و غيره باشد

ارزش‌هاي متقاعدكننده برند

در سطوح بالا، پيش از آن كه انتظار ديدن هرگونه تغييري در تجربه خود داشته باشيد، رهبران بايد به سرعت به دنبال تعريف مجموعه‌اي از ارزش هاي غيرقابل صرف نظر برند باشند. اين ارزش ها بايد به دنبال ايجاد شفافيت در مورد هدفي كه شما با برند خود دنبال مي كنيد و همچنين تصوير مشتركي كه شما از سازمان خود داريد باشند.

صرف نظر از اين كه شركت شما چه اندازه‌اي دارد، تلاش‌هاي شما بايد از سوي مديريت باشد، اما اگر مي‌خواهيد پيش از اعلام رسمي، مطمئن باشيد كه ايده‌هاي شما براي تمامي افراد مناسب است بهتر است، مي توانيد آن را به يك انگيزه عمومي تبديل كنيد.

اگر از قبل ارزش‌هاي برند را تعيين كرده ايد…

با ارزيابي ارزش‌هاي برند خود شروع كنيد. از خودتان بپرسيد:

  • آيا اين ارزش‌ها هنوز هم با جايگاهي كه داريم و جايگاهي كه مي خواهيم به آن برسيم هماهنگي دارند؟
  • آيا اين ارزش‌ها هنوز قابل دستيابي هستند؟ آيا رشد كمپاني يا تعريف مجدد اولويت‌ها شيوه تفكر ما درباره اين اولويت‌ها را تغيير داده است؟
  • آيا ما آن‌ها را روزانه تمرين مي‌كنيم؟ (اگر فكر مي‌كنيد داشتن اين ارزش‌ها سخت است، شايد زمان آن رسيده باشد كه به طور اساسي آن‌ها را مجددا طراحي كنيم.)

اگر مدير هستيد و اين تمرين را انجام مي‌دهيد، حتما از كارمندان خود بخواهيد به همين سوالات پاسخ دهند تا ديدگاه جامع‌تري به دست آوريد. از اينجا، مي‌توانيد از اين اطلاعات براي تغيير آنچه وجود دارد استفاده كرده و بعد ارزش‌ها را به طور مجدد در سازمان تنظيم كنيد تا همه نسبت به آن آگاه بوده و تغييرات لازم را انجام دهند.

اگر داريد از صفر شروع مي كنيد…

بدانيد كه اين فرآيندي طولاني خواهد بود، فرآيندي كه كاملا ارزش زمان و سرمايه گذاري را دارد. و هزاران راه براي شروع نيز هست.

جدا از پيچيدگي ها، چند تمرين هست كه احتمالا بايد آنها را انجام دهيد تا مجموعه اي از ارزش هاي معنادار براي شركت خود داشته باشيد:

۱. با يك تصوير بزرگ شروع كنيد. شايد بخواهيد يك مود برد داشته باشيد يا كمي زمان براي نوشتن كلماتي كه كسب و كار شما را توصيف مي كنند صرف كنيد. از طرفي، معمولا مي تواند مفيد باشد كه كلماتي را بنويسيد كه نمي خواهيد آنها را به برند خود نسبت دهيد تا به اين ترتيب ايده هايي كه نسبت به برند خود داريد عميق تر شوند.

از خودتان بپرسيد: براي كمپاني ما و مشتريان ما چه چيزي اهميت دارد؟ چه چيزي ما را از رقبايمان متفاوت مي كند؟

۲. متمركز باشيد. اگر به طور كلي مي دانيد مي خواهيد چه برداشتي از كسب و كار شما شود، زمان آن رسيده است كه تمركز خود را افزايش دهيد. مجددا ليست يا مود برد خود را نگاه كنيد و به دنبال ۳-۴ ايده اي باشيد كه واقعا در اولويت قرار دارند.

از خودتان بپرسيد: آيا نسبت به آنچه قابل دستيابي است و آنچه مي‌توانيم از مردم انتظار داشته باشيم واقع بين هستيم؟ مي‌توانيم هركدام از اين ايده‌ها را با هم تركيب كنيم تا يك ايده موثرتر و بزرگ‌تر داشته باشيم؟

۳. با ارزش‌ها زندگي كنيد. در ميان تلاشي هايي كه براي آوردن تمامي افراد در صفحه وبسايت مي شود، شما بايد هر روز خود را با ارزش هاي خود شروع كنيد. اين كار به كارمندان كمك مي كند بفهمند اين ارزش ها در مفهوم كسب و كار شما چه طور ديده مي شوند. اما زندگي كردن اين ارزش ها هميشه براي چسباندن آنها به كسب و كار كافي نيست. به علاوه، شما بايد در آموزش افراد جديد استخدام شده، ديدگاه‌هاي مربوط به اجرا و غيره جايي براي ارزش‌هاي خود پيدا كنيد.

از خودتان بپرسيد: اين ارزش‌ها چگونه با كارهاي روتين روزمره ما همخواني دارند؟ چطور مي‌توانيم مطمئن باشيم كه اين ارزش‌ها هم واضح هستند و هم براي رسيدن به آنها زور و قدرت وجود دارد؟ چطور مي‌توانيم تاثيري كه اين ارزش ها دارند را اندازه‌گيري كنيم؟

۴. ارتباط با مشتري

داده‌هاي مشتري يكي از قدرتمندترين ابزارهايي است كه شركت شما مي‌تواند استفاده كند. اما استفاده از آن نياز به سيستم‌ها و ابزارهاي مناسبي دارد تا به طوري كه هم شفافيت خود را حفظ كنند و هم مفيد باشند، آن‌ها را دسته بندي كند. اين چيزي نيست كه بتوانيد به طور موثر با تعدادي راه حل ناجور آن را به درستي مديريت كنيد.

اگر مي‌خواهيد به طور پيوسته به سوي ايجاد تجربه‌اي بهتر براي مشتري برويد، بايد ابزارهايي كه مي‌توان به كمك آن‌ها مكالمات با مشتري و مفهوم كسب و كار شما را با هم تركيب كرد را ارزيابي كنيد. اين شكل از هماهنگي است كه توانايي ساده كردن مسير، اتوماسيون، برچسب گذاري و دسترسي را دارد.

نيازي به اشاره كردن نيست كه داشتن روشي براي توزيع ديدگاه هاي مشتريان در سازمان مي تواند:

  • نياز به جمع آوري داده هاي آزمايشگاهي پيش از تعيين نياز مشتري را حذف كند.
  • به ايجاد مزيت هاي رقابتي، با افزايش كارايي و فرصت ها براي ارائه خدمات شخصي تر كمك كند.
  • به تمامي دپارتمان ها كمك كند درك عميقي از مشتري داشته باشند.
  • شناسايي موقعيت ها براي فروش مجدد و تعامل مجدد براي افزايش فروش ها را ساده مي سازد.
  • توسعه محصولات يا خدمات را اطلاع رساني مي كند.

در پايان بايد بگويم خدمات مشتريان يك ورزش گروهي است و شما بايد برنامه اي براي توزيع داده ها داشته باشيد تا همه به سادگي بتوانند با مشتري ارتباط خود را حفظ نمايند.

تغيير برجسته تجربه مشتري

درست مانند تمامي كارهاي ديگري كه ارزشمند هستند، ايجاد تغييرات برجسته در تجربه مشتري نيز ثابت شده كه يك چالش است. مهم نيست چقدر آمادگي داريد. موضوع‌هايي هستند كه به آن‌ها توجه نداريد، موانع‌ها و شرايطي كه تا در آن گير نيفتاده باشيد هيچ‌وقت به آن فكر نمي‌كنيد.

اما به خاطر داشته باشيد كه تغيير يك فرآيند است و كاملا نياز دارد روي چهار مورد رقابتي اصلي كه بالا به آن اشاره كرديم تمركز كرده باشيد.

آيا شركت شما تا به حال به طور موفقيت آميز تجربه مشتري را بهبود داده است؟ فرآيند آن به چه شكل بود؟ نظرات خود را با ما به اشتراك بگذاريد.

بيشتر بخوانيد:

  1. https://trello.com/fredriclarry
  2. https://knowyourmeme.com/users/fredric-larry
  3. https://www.codecademy.com/profiles/FredricLarry21
  4. https://weheartit.com/FredricLarry21
  5. https://visual.ly/users/fredriclarry2/portfolio
 
 
 
 


:: بازدید از این مطلب : 147
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 آذر 1399 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد